بعد از درگذشت ویرجیل ابلو در ماه نوامبر، یادبودهای بسیاری برای او برگزار شدند. از فشن‌شوی پر احساس لویی ویتون گرفته تا یادداشت نویسی روی دیوار فروشگاه‌های آف-وایت و برگزاری مراسم ختمی با حضور دوستان ویرجیل، ولی بدون شک یادبود نهایی و احساساتی با ویرجیل در فشن‌ شوی پاییز-زمستان ۲۰۲۲ برند آف-وایت اتفاق افتاد. ویرجیل ابلو در سال ۲۰۱۲ برند آف-وایت را تاسیس کرد و کالکشن جدیدی که در پاریس از این برند ارائه شد، آخرین کالکشنی بود که ویرجیل روی طراحی و تولیدش نظارت داشته است. این فشن شو شب قبل از شروع هفته‌ی مد پاریس برگزار شد و نام آشنایی در دنیای فشن و سرگرمی نبود که در میان مهمانان آن دیده نشود!

محبوبیت ویرجیل ابلو ادامه دارد!

فشن‌شوی پاییز-زمستان ۲۰۲۲ آف-وایت با دیالوگی از Pharell Williams، موزیسین مشهور، شروع شد که تمام افراد خلاق را به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه‌هایشان با دیگران دعوت می‌کند. این دیالوگ شاید بهترین انتخاب برای شروع فشن‌شوی پایانی ویرجیل ابلو به شمار بیاید، چون که تمام تلاش‌ها و کارنامه‌ی کاری ویرجیل به همین موضوع ختم می‌شوند. ویرجیل همیشه در تلاش بود که امکاناتی که در اختیارش قرار گرفته بود را با افراد بسیار دیگری به اشتراک بگذارد و از تکرار سختی‌هایی که به عنوان عضو اقلیت جامعه کشیده بود برای دیگران جلوگیری کند. این خصوصیت ویرجیل به خوبی خود را در این فشن شو نشان می‌داد؛ از ریحانا گرفته تا سرنا ویلیامز و کندال جنر همگی در این فشن شو حضور پیدا کردند تا با یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای فشن برای بار آخر خداحافظی کنند.

آف-وایت بخش کوتورش را معرفی می‌کند

یکی از نکات جذاب این فشن شو، معرفی لاین جدید کوتور برند آف-وایت به شمار می‌رود و که چند فصلی می‌شد ویرجیل را درگیر خود کرده بود! فشن شوی پاییز-زمستان ۲۰۲۲ به دو بخش تقسیم می‌شد؛ بخش اول لباس‌های کالکشن ready to wear ارائه شدند و بعد از آن با تغییر دراماتیک موزیک سوپر مدل‌ها پا به صحنه گذاشتند و بخش کوتور را آغاز کردند. سوپرمدل‌هایی مثل نائومی کمبل، سیندی کرافورد، بلا حدید و جیجی حدید در این بخش لباس‌های هیجان انگیز آف-وایت را به تن کردند و مثل فشن شوهای قدیمی در رانوی قدم زدند. لباس‌های این بخش با آن چه که اکثرا در کالکشن‌های کوتور می‌بینیم متفاوت بود و هویت ویرجیل ابلو در آن‌ها دیده می‌شد، هویتی که با تلفیق المان‌های فشن خیابانی، هیپ هاپ و فرهنگ سیاهپوستان در اینجا خود را نشان می‌داد.

آینده‌ی آف-وایت در دستان LVMH

مجموعه‌ی جدید آف-وایت در عین این که ادای احترامی به بنیان‌گذار برند بود، از آینده‌ی آن هم خبر می‌داد. کمپانی لاکچری LVMH به تازگی بخش بزرگی از این برند را خریداری کرده است و با این کار نشان داده که برنامه‌های مهمی برایش دارد. این کمپانی لاکچری اعلام کرده که به آف-وایت به چشم دیور بعدی نگاه می‌کند و آن را در موقعیتی می‌بیند که دیور پس از مرگ کریستین دیور داشت. این آمادگی آف-وایت در کالکشن به خوبی قابل مشاهده است، آف-وایت که با تمرکز روی لوگو و المان‌های منحصر به فردش به محبوبیت رسید، در این مجموعه از روی دیگر خود رونمایی کرد و استعداد ویرجیل را در دوخت و الگو نشان داد. ویرجیل ابلو از ابتدای فعالیتش در دنیای فشن همیشه به عنوان طراح فشن خیابانی شناخته می‌شد و بسیاری استعداد او را برای مدیریت برندی با اصالت لویی ویتون، دست کم می‌گرفتند، اما این کالکشن با دوخت‌های با کیفیت و به خصوص کت‌های خوش دوخت، به خداحافظی قدرتمند ویرجیل از دنیای فشن تبدیل شد.

فشن برای همه!

با این که در این کالکشن آف-وایت بخشی به عنوان کوتور معرفی شد، اما همچنان حس غیر قابل دسترس بودن را به مخاطبان القا نکرد. همان طور که دیالوگ فارل ویلیامز در ابتدای فشن شو القا کرد، ویرجیل هیچگاه به صنعت لاکچری به چشم چیزی غیر قابل دسترس نگاه نمی‌کرد و اتفاقا در تلاش بود که لباس‌هایش برای تمام طرفدارانش دلنشین باشند. در آف-وایت هیچوقت کت و شلواری به خشکی سن لورن دیده نمی‌شود، بلکه همیشه المانی از خیابان‌هایی که ویرجیل در آن‌ها بزرگ شده وجود دارد که حس صمیمیت را به مخاطب القا کند. همان طور که بلا حدید در این فشن شو لباس عروسش را با کتونی پوشیده بود و کفش‌های پاشنه دارش را در دست گرفته بود، مخاطب آف-وایت هم می‌تواند پیراهن‌های کوتورش را با کتونی و هر چیزی که در آن راحت است ست کند. در دنیای ویرجیل ابلو محدودیتی وجود ندارد و آزادی و راحتی حرف اول را می‌زند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish