ویژگی‌­های منحصر به فرد ابریشم

ابریشم به دلیل ساختار پروتئینی طبیعی، یکی از پارچه‌های بدون آلرژی محسوب می‌شود. این پارچه برای هر آب و هوا و اقلیمی مناسب است. الیاف ابریشم چه در زمستان و چه در روزهای گرم استفاده می‌شود. زیرا، ویژگی طبیعی الیاف ابریشم باعث می‌شود این پارچه خود را با دما هوا تطبیق دهد. لباس ابریشمی در تابستان خنک و در زمستان به عنوان لایه دوم در زیر لباس پوشیده می‌شود و شما را گرم می‌کند.

ابریشم بسیار جاذب است و به سرعت خشک می‌شود. به پوست شما این امکان را می‌دهد که به راحتی نفس بکشد. این لیف تا ۳۰% وزن خود رطوبت جذب می‌کند، بدون اینکه به شما احساس خیسی بدهد. در واقع ابریشم در حالی که به پوست شما اجازه می‌دهد نفس بکشد، عرق را جذب می‌کند.

علی‌رغم ظاهر ظریف آن نسبتاً مقاوم است و جز قوی‌ترین الیاف طبیعی است و به طور شگفت انگیزی، در برابر کشش مقاوم است و به راحتی با رشته‌های فولاد رقابت می‌کند.

ابریشم به خوبی رنگ می‌گیرد، به راحتی شسته می‌شود و کار با آن در ریسندگی، بافندگی و دوخت آسان است. ابریشم به خوبی با سایر الیاف حیوانی و گیاهی مخلوط می‌شود و پارچه‌هایی جدید با ویژگی‌های مطلوب را به ما ارائه می‌دهد.

شستوشو و نگه‌داری از پارچه
شستوشو و نگه‌داری از ابریشم

شست وشو و نگه‌داری از ابریشم نیازمند رعایت نکات کلیدی بسیاری است

ابریشم پارچه‌ای منحصر به فرد است، پس نگه‌داری از آن بسیار مهم است. تمیز کردن و شستن آن در صورت رعایت موارد احتیاطی به طرز شگفت آوری آسان است.

تمام لباس‌ها برچسب نکات مراقبتی دارند پس در هنگام شستن این منسوجات حتما این دستور العمل‌ها را مطالعه نمایید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این پارچه را با دست بشویید، اگر در برچسب مشخصات نوشته شده که باید خشکشویی انجام دهید، حتما طبق اصول پیشنهادی اقدام به تمیز کردن پارچه کنید. زیرا، شستن این نوع پارچه‌ها باعث تغییر بافت و براق شدن آن‌ها می‌شود.

در شستشو ابریشم از چه موادی استفاده کنیم؟

مراقبت بهینه از ابریشم باعث افزایش طول عمر و حفظ درخشندگی لباس می‌شود. بنابراین، ما برای پارچه‌های از این جنس، شستشو با دست را حتی برای مواردی که دارای برچسب شستشوی ماشین هستند، توصیه می‌کنیم.

ابریشم یک فیبر پروتئینی طبیعی است. برای تمیز کردن آن از سفید کننده دارای کلر استفاده نکنید. کلر به این پارچه‌ها آسیب می‌رساند. زیرا، باعث از بین رفتن فیبر روی سطح الیاف ابریشم می‌شود و ممکن باعث تغییر رنگ پارچه نیز شود.

 از خشک شدن ابریشم در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید. زیرا، نور آفتاب برای مدت طولانی به این پارچه آسیب می‌رساند.

مواد حاوی الکل به پارچه ابریشم آسیب می‌رساند. بنابراین بگذارید قبل از لباس پوشیدن عطر و لاک شما خشک شود.

شستشو لباس با دست
شستشو ابریشم با دست

شستشو با دست ابریشم بهترین تصمیم برای نگه‌داری از این لیف

شستشو با دست روش توصیه شده ما برای تمیز کردن ابریشم است. تقریباً تمام ابریشم‌ها را می‌توان با دست شست. از آب ولرم و صابون ملایم و غیرقلیایی یا شامپو کودکان استفاده کنید.

از خیساندن ابریشم بیش از چند دقیقه خودداری کنید.

هنگام شستشو، می‌توانید چند قاشق غذاخوری سرکه سفید به آب شستشو اضافه کنید تا آثار قلیایی خنثی شود و باقی مانده صابون حل شود. چند قطره نرم کننده مو به آب در هنگام شستشوی نهایی اضافه کنید تا احساس ابریشمی و لطافت اضافی داشته باشد.

از شوینده‌های قوی که حاوی مواد سفیدکننده یا روشن‌کننده هستند استفاده نکنید. هرگز این پارچه را نچلانید و تاب ندهید. این پارچه ابریشمی را در حوله قرار دهید تا آب آن خارج شود.

شستشو لباس با ماشین لباس‌شویی
شستشو ابریشم با ماشین لباس‌شویی

الیاف ابریشم را به احتیاط با ماشین لباس‌شوی بشویید

اگر می‌خواهید ابریشم را با ماشین بشویید، لطفا از دستور شستشو ظریف و مواد شوینده ملایم استفاده کنید. از شوینده‌های حاوی آنزیم و مواد براق کننده استفاده نکنید. از کوتاه‌ترین چرخه شستشو استفاده کنید. همیشه رنگ‌های را جدا کنید و پارچه‌ها و منسوجات با رنگ مختلف را با هم نشویید.

نگه‌داری از پارچه ابریشمی
نگه‌داری از پارچه ابریشم

چگونه بدون رساندن آسیب لباس‌های ابریشمی را خشک کنیم؟

لباس‌ ابریشمی را آویزان کنید تا خشک شود. این لباس‌ها شکل خود را در حالت آویزحفظ کرده و کشیده نمی‌شود. مانند سایر پارچه‌های ظریف، هرگز از نور مستقیم خورشید برای خشک کردن لباس‌های ابریشمی استفاده نکنید. انجام این کار می‌تواند به الیاف آن آسیب برساند و رنگ آن را کم کند. الیاف ابریشمی مرطوب ممکن است در معرض تابش مستقیم خورشید زرد شود.

خشک کردن این پارچه با خشک کن لباسشویی توصیه نمی‌شود. زیرا، از دو طریق می‌تواند به ابریشم آسیب برساند:

  • درجه حرارت بیش از حد و گرما باعث پارگی این پارچه می‌شود و همچنین ممکن است آن را کوچک کند و لباس در اصطلاح آب برود.
  • اصطکاک با درام خشک کن ممکن است باعث شکستگی نخ یا ایجاد رگه‌های سفید در آن شود.

اگر می‌خواهید از خشک کن استفاده کنید، از تنظیمات AIR FLUFF بدون گرما استفاده کنید.

اتو کردن پارچه ابریشمی
اتو کردن پارچه ابریشمی

اتو کردن ابریشم نیازمند رعایت نکات ساده اما کلیدی است

در صورت لزوم، لباس خود را در حالی که مرطوب است با استفاده از تنظیم اتو در کمترین دما اتو کنید. لباس را با آبپاش به صورت موضعی خیس نکنید. زیرا، ممکن است باعث ایجاد لکه در سطح لباس شود. گرمای زیاد می‌تواند پارچه ابریشم را زرد و کدر کند، لایه رویی پارچه را از بین ببرد و یا بسوزاند. با آویختن لباس در حمام پر از بخار بعد دوش گرفتن، بیشتر چین و چروک‌های آن برطرف می‌شود. بگذارید رطوبت اتو را برای شما انجام دهد!

نکات مهم برای رفع چین و چروک

  • اگر لباس یک شب آویزان شود باید چین و چروک‌های جزئی آن از بین برود.
  • چین و چروک‌های سمج را می‌توان با استفاده از یک اتو سرد روی “ابریشم” از بین برد.
  • نکته بسیار مهم در رابطه با این لباس‌ها این است که اگر لکه سختی بر روی لباس افتاده بهتر است با خشکشویی مشورت کرد تا در صورت نیاز فرآیند لکه‌بری را به متخصص بسپارید.
رفع چین و چروک لباس در سفر

نکات مربوط به سفر با لباس‌های ابریشمی

لباس‌های ابریشمی خود را مانند هر لباس دیگری بسته بندی کنید. به راحتی لباس را پس از طی مسیر از چمدان خارج کنید و چند ساعتی آویزان کنید. چین و چروک‌های جزئی باید یک شب از بین بروند. در روز بعد یک لباس عالی برای ماجراجویی و گذران اوقات فراغت خواهید داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish