محبوبیت فضای مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف روز به روز بیش‌تر از قبل می‌شود و همچنین با شروع  بیماری کرونا و خانه نشین شدن مردم در سراسر دنیا، نقش دنیای دیجیتال هم در زندگی‌هایمان پررنگ‌تر از همیشه شده…

محبوبیت فضای مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف روز به روز بیش‌تر از قبل می‌شود و همچنین با شروع  بیماری کرونا و خانه نشین شدن مردم در سراسر دنیا، نقش دنیای دیجیتال هم در زندگی‌هایمان پررنگ‌تر از همیشه شده. خرید آنلاین و یا خرید از وبسایت‌های برند‌ها اتفاق جدیدی نیست، اما فقط چند سال است که خرید مستقیم از اپلیکیشن اینستاگرام راه اندازی شده، اتفاقی که خرید کردن را راحت‌تر از همیشه کرده! چرا که شما با دیدن محصولی در صفحات اینستاگرامی برندها و یا اینفلوئنسر‌ ها، این امکان را پیدا می‌کنید که در داخل اینستاگرام به طور مستقیم خریدتان را انجام بدهید.

در همین راستا، برندها و رسانه‌های مجازی مختلف به دنبال پیدا کردن و معرفی روش‌های جدیدتری هستند تا هم خرید کردن را برای مشتریانشان راحت‌تر کنند و هم روابطشان را با آن‌ها افزایش دهند! فروشگاه والمارت (Walmart) از پیشروهای خرید آنلاین است که با تیک-تاک همکاری کرد و در طی یک پخش زنده، امکان خرید لحظه‌ای را برای مخاطبینش ایجاد کرد! حالا، تیک-تاک هم اعلام کرده است که قصد دارد خرید مستقیم از این پلتفرم را راه اندازی کند.

خرید زنده از فیسبوک

مدتی پیش بود که فیسبوک هم از برگزاری یک سری لایو استریم برای خرید زنده از این شبکه‌ی اجتماعی خبر داد! این لایو استریم‌ها که “خرید زنده در روز‌های جمعه‌” نام دارند، هر جمعه در فیسبوک با همکاری برند‌های معروف آرایشی و فشن برگزار می‌شوند! سفورا، کلینیک، Fitch و Bobbie Brown از جمله برند‌هایی هستند که در این لایو استریم‌ها شرکت می‌کنند. طبق گفته‌ی فیسبوک، برندهایی که در این لایو استریم‌ها شرکت می‌کنند، هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد!

نمایندگان برند‌ها در این برنامه‌های زنده حضور پیدا می‌کنند و به خریداران این فرصت را می‌دهند تا آخرین ترند‌های روز را به صورت زنده مشاهده کنند، سوالاتشان را درمورد محصول مورد نظرشان از این نمایندگان بپرسند و محصولشان را در حالی که در خانه و یا هر محل دیگری هستند درلحظه خریداری کنند! این روش جدید، هم برای خریداران سودمند است و هم برای برند‌ها! با این روش، شما اطلاعات لازم را درمورد محصولاتی که قصد خریدشان را دارید به دست می‌آورید و خریدی کاربردی‌تر و هدفمند‌تر خواهید داشت. برند‌ها هم این فرصت را خواهند داشت تا از نیاز‌های مشتریانشان باخبر شوند، به سوالاتشان پاسخ دهند و از نقات قوت و ضعف خود با خبر شوند تا بتوانند خدمات هرچه بهتری را ارائه دهند! اولین سری از این لایو استریم‌های فیسبوک در روز جمعه،21 ماه مه با حضور فروشگاه سفورا برگزار شد که تمرکزش بر روی محصولات مورد نیاز فصلی بود.

خرید زنده از فیسبوک

برند آرایشی و بهداشتی Alleyoop که محصولات مراقبت از پوست، بدن و آرایشی را ارائه می‌دهد و توسط لیلا کاشانی بنیان‌گذاری شده است هم در این لایو استریم‌ها شرکت می‌کند و این امکان را در اختیار خریدارانش می‌گذارد تا هم درمورد محصولات و نحوه‌ی شکل گیری این برند با لیلا کاشانی صحبت کنند و هم محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند!

این روش خرید کردن مدت زیادی است که در کشور چین راه اندازی شده و حدود 30% جمیت چین در سال 2019 با این روش خرید‌هایشان را انجام دادند. اما در مارکت آمریکا این روش هنوز روشی نوپا محسوب می‌شود و در مرحله‌ی تست قرار دارد!

خرید زنده از فیسبوک

فیسبوک حدود 1.88 میلیارد کاربر فعال دارد و با راه اندازی قسمت “خرید زنده” می‌تواند به نیاز کاربرانش پاسخ بدهد و کاربران بیشتری را جذب این پلتفرم کند. فعال بودن این گزینه در خود فیسبوک، خریداران و کاربران را از رفتن به وبسایت‌ها و یا به دنبال پلتفرم‌های خرید مختلف گشتن بی نیاز می‌کند و امکان خریدی آسان را برای آن‌ها رقم می‌زند. شما برای دسترسی به این لایو‌ استریم‌ها، می‌توانید به صفحه‌های برند‌ها در فیسبوک و یا قسمت “خرید” پلتفرم فیسبوک مراجعه کنید!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish