بعد از گذشت یک سال بازهم به ماه مهمانی خدا، ماه مبارک رمضان رسیدیم. در این ماه علاوه بر دعا کردن و عرض حاجت به درگاه خداوند متعال، خوراکی‌های خوشمزه برای سحر و افطار، زمانی است که می‌توانیم استایل مناسبی برای خودمان در نظر داشته باشیم.

البته با وجود بیماری که هنوز هم سایه‌ی شومش بر سرمان است نمی‌توانیم دورهمی‌های مناسب ماه مبارک را داشته باشیم. ما امروز در کمد تصمیم داریم تا استایل‌های زیبایی که زنان در کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنند را برای شما معرفی کنیم. شما هم می‌توانید با انتخاب بعضی از آیتم‌هایی که ما معرفی می‌کنیم یک استایل زیبا مناسب ماه رمضان برای خودتان در نظر داشته باشید.  

لباس‌های مناسب ماه رمضان
لباس‌های مناسب ماه رمضان

در ماه رمضان چه بپوشیم

پیشنهادهایی که برای این ماه وجود دارد به شرح زیر است:

  • شما در این ماه هم می‌توانید مانند زمان‌های دیگر در جمع‌های کوچک زنانه از لباس‌های تنگ استفاده کنید.
  • با توجه به فصل بهار که مصادف با این ماه است، می‌توانید از رنگ‌های روشن به راحتی استفاده کنید.
  • یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای این ماه عبا یا کیمونو است، آن را به خاطر بسپارید.
  • کفش خود را ساده انتخاب کنید. کفش سخت و ناراحت‌کننده یکی از گزینه‌های بد برای این ماه است.
  • برای این ماه می‌توانید سبک‌های جالبی را برای حجاب خود انتخاب کنید.

بلوز و شومیز، متناسب با استایل شخصی شما

لباس گشاد یکی از گزینه‌های ماه رمضان
لباس گشاد یکی از گزینه‌های ماه رمضان

شلوار جین بگی ترند پرطرفدار ۲۰۲۱

شلوار کورتیس

شلوار کورتیس نوعی از شلوار مربوط به لباس‌های سنتی مردم هند و پاکستان است. این نوع شلوار را می‌توانید با انواع پیراهن ست کنید. یک شلوار کورتیس سفید گزینه‌ی زیبا و مناسب برای یک ست خوب در ماه مبارک رمضان است. یکی از بلاگرهای پزشک مسلمان که اهل پاکستان است، Hina J. Cheema   به همراه همسر خود نمونه‌های زیبایی از این ست را در صفحه‌ی خود منتشر می‌کنند.

استایل پاکستانی مناسب ماه رمضان
استایل پاکستانی مناسب ماه رمضان

لباس اقوام، نمونه‌ای دیگر از لباس مناسب برای استایل ماه رمضان

از گزینه‌های دیگری که این ماه می‌توانید مدنظر داشته باشید لباس اقوام است. این مدل لباس پارچه‌ای مشکی به همراه چاپ‌های طلایی دارد. اگر شما طرفدار چاپ بر روی لباس هستید، این مدل‌ها بسیار برایتان مناسب است. البته لزومی ندارد رنگی که انتخاب می‌کنید حتماً مشکی باشد، بلکه از رنگ‌های شاد هم می‌توانید استفاده کنید. این روزها در پارچه فروشی‌ها انواع مدل‌های چاپی لباس‌های اقوام یافت می‌شود. شما به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید و به یک خیاط مطمئن بسپارید. در ادامه چند عکس برای ایده گرفتن برایتان می‌گذاریم.

نمونه‌ای از لباس اقوام برای ماه رمضان
نمونه‌ای از لباس اقوام برای ماه رمضان
نمونه‌ای از لباس اقوام برای ماه رمضان

لباس سفید گزینه‌ی مناسب برای استایل ماه رمضان

در فصل بهار و زنده شدن دوباره‌ی طبیعت، یکی از رنگ‌هایی که جذابیت چشم‌گیری دارد رنگ سفید است، خاصه این‌که این رنگ را بتوانیم به زیبایی با دیگر رنگ‌ها ترکیب کنیم. اگر دستان هنرمندی دارید می‌توانید گلدوزی‌های زیبایی با رنگ‌های شاد بر روی پارچه سفید بنشانید تا زیبایی آن را دو چندان کنید. رنگ سفید رنگ راحتی است و با خیلی از رنگ‌ها ترکیب می‌شود. با نگاهی به رنگ‌هایی که امسال بهار از ترندها به شمار می‌آیند می‌توانید یک استایل زیبا برای خود داشته باشید. یک مژده هم به شما بدهم که با استفاده از رنگ سفید احساس تشنگی کمتری خواهید کرد.

در مصاحبه‌ی کاری و محل کار چه بپوشیم؟

استایل سفید ماه رمضان

لباس راحتی مناسب برای خانه در ماه رمضان

داشتن یک استایل زیبا و مناسب را هم می‌توانید در خانه تجربه کنید. این استایل هم می‌تواند یک پیراهن گشاد باشد و هم می‌تواند یک بلوز و شلوار گشاد راحت باشد که به آسانی به کارهایی که در نظر دارید برسید. به زمان افطار که نزدیک می‌شوید و اهالی خانه قرار است دور یک سفره یا میز جمع شوند، استایل زیبای شما می‌تواند روحیه افراد خانواده را در این روزهای دور از دورهمی‌های دلگرم کننده، بالا ببرد. پس در روز و زمانی که مشغول کارهای روزمره هستید از گزینه‌ی پیراهن گشاد استفاده کنید. به زمان افطار که نزدیک می‌شوید یک بلوز و شلوار به رنگ روشن ترجیحاً سفید را انتخاب کنید. رنگ سفید حس بی‌آلایشی و پاکی را القا می‌کند و بسیار برای ماه رمضان مناسب است. اگر یک شلوار گشاد سفید دارید که مدت‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید بهتر است امسال آن را از کمد خارج کنید و در دسترس قرار دهید.

استایل مناسب منزل در ماه رمضان

چند استایل مناسب ماه رمضان برای غلبه بر گرما

از آن‌جایی که ماه رمضان هوای گرم بیشتر از همیشه حس می‌شود بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنیم که گرما را کمتر در خود نگه دارند و هوا در آن‌ها جریان داشته باشد. شاید فکر کنید هنوز برای بیرون آوردن لباس‌های تابستانی زمان مناسبی نیست. اما گرمای هوا و غلبه بر تشنگی لباس‌های خنک را طلب می‌کند. در زمان انتخاب لباس به نوع پارچه و برش آن  دقت کنید. از بهترین گزینه‌ها شلوارهای گشاد‌، سارافون نخی و تونیک کتان یا نخ است. این سبک از لباس‌ها سبب می‌شود تا کمتر احساس گرما کنید. شاید در نظر داشته باشید شب‌های بهاری را در خانه نمانید و بخواهید کمی در مکان‌های خلوت قدم بزنید. در این صورت یک ژاکت بهاری و یا بلیزر به رنگ پاستلی همراه خود داشته باشید تا از نسیم‌های گاه و بی‌گاه بهاری در امان باشید. می‌گوییم رنگ پاستلی چون این رنگ امسال از ترندهاست.

البته ست‌هایی که مطرح شد تنها مناسب ماه مبارک رمضان نیست. شما می‌توانید در طول بهار و تابستان هم از این ست‌ها استفاده کنید.

از استایل‌های زیبا برای ماه رمضان
از استایل‌های زیبا برای ماه رمضان

پارچه‌های راه راه یکی از ست‌های مناسب ماه رمضان

در میان انتخاب‌های خود برای این ماه حتماً پارچه‌ی راه راه را در نظر داشته باشید. این نوع پارچه در عین سادگی پیچیدگی زیبایی به استایل شما می‌دهد. اگر از بلوز ساده استفاده می‌کنید می‌توانید شلوارتان را راه راه انتخاب کنید. یا ممکن است بخواهید از پارچه راه راه برای تاپ خود استفاده کنید. در این صورت بلوز و دامن یا شلوار خود را ساده انتخاب کنید. اگر از پارچه راه راه در استایل خود بهره می‌برید به انتخاب رنگ روسری یا شالتان دقت کنید. سعی کنید بیشترین نزدیکی را با سبک لباستان داشته باشد. در کنار آن از گردنبند مروارید برای کامل کردن استایلتان غافل نشوید.

لباس راه راه مناسب ماه رمضان
لباس راه راه مناسب ماه رمضان

سبک کژوال مناسب ماه مبارک رمضان

سبک کژوال همیشه طرافداران خودش را دارد. از آن‌جایی که یک سبک راحت و در دسترس است بسیار برای ماه رمضان مناسب است. زمانی که خسته از کار برگشته‌اید و می‌خواهید بازهم به خیابان بروید بهترین انتخاب کژوال است. یکی از شرط‌های استایل کژوال ماه مبارک رمضان رنگ سفید است. انواع مختلفی از پارچه سفید وجود دارد که با طرح‌هایی که دارد آن را از یکنواختی خارج می‌کند. البته ما معتقدیم که همه‌ی رنگ‌ها از جمله سفید زیباست. اما اگر دوست دارید آن را کمی آب و رنگ بدهید می‌توانید از پارچه‌هایی استفاده کنید که رنگ غالب آن سفید است و بر روی آن از گلدوزی، نقاشی و یا طرح‌های چاپی استفاده شده است. اما اگر رنگ لباس شما سفید یک دست است می‌توانید از یک اکسسوری متضاد استفاده کنید تا کمی به استایل خود رنگ ببخشید. شلوار جین یا پارچه‌ای گشاد، با یک روسری روشن استایل ماه رمضان شما را برای سبک کژوال تکمیل می‌کند.

استایل کژوال ماه رمضان
استایل کژوال ماه رمضان

لباس‌های سنتی برای سنتی‌پوش‌ها در ماه رمضان

یکی از انتخاب‌های مناسب در این ماه لباس‌های سنتی است. شما در بین اقوام می‌توانید لباس‌های سنتی مردم هند و یا پاکستان را انتخاب کنید. shalwar kameez و churidar pajama از انواع لباس‌های این مردمان است. در این میان این لباس‌ها هم از رنگ‌های شاد بهره‌مندند و هم خنک هستند. پس استایل بسیار خوبی برای ماه رمضان به حساب می‌آیند. اما اگر از علاقه‌مندان به لباس‌های عربی مردم امارات و عربستان، مثل عبا و کفتان هستید این مدل‌ها هم برای ماه رمضان مناسب است. لباس سنتی مردم ترکیه هم که شلوار حرم با یک کمربند پارچه‌ای در بالای آن است انتخاب دیگری است. شما با یک استایل متفاوت در ماه رمضان می‌توانید ظاهری خاص را برای خود تدارک ببینید.

لباس سنتی مردم هند و پاکستان برای ماه رمضان
لباس سنتی مردم هند و پاکستان برای ماه رمضان

ماه رمضان در مناطق سرد

ممکن است از افرادی باشید که ساکن مناطق سردسیر هستید و می‌خواهید برای ماه رمضان استایل مناسبی داشته باشید. نگران نباشید، ما برای شما هم پیشنهاد داریم. از گزینه‌های مهم در مناطق سرد بلیزر و کت گرم است. به خاطر روزه و نرسیدن انرژی کافی در طول روز بدن احساس سرمای بیشتری می‌کند. پس سعی کنید در هوای سرد خود را بیشتر از زمان‌های دیگر بپوشانید. از گزینه‌های شیک مناسب برای ماه رمضان، کت‌های عروسکی، کت‌های چرمی‌ از ترندهای خاص امسال، یا کت‌های جین است. اگر می‌خواهید به یک دورهمی بروید می‌توانید از کت‌های پشمی استفاده کنید. در مناطق سرد از روسری‌های گرم غافل نشوید. با رسیدن شب و سرمای بیشتر، روسری گرم می‌تواند از گردن شما هم به خوبی محافظت کند.

لباس مناسب مناطق سرد در ماه رمضان
لباس مناسب مناطق سرد در ماه رمضان

پوشش‌های ویژه ماه مبارک رمضان

در ماه رمضان از انتخاب‌های مناسب عبا است. شما می‌توانید چند رنگ و مدل متفاوت از عبا را داشته باشید و رنگ‌های مختلف آن را در پوشش‌های متفاوت خود ست کنید. عبا هم گشاد است که می‌تواند اندام شما را بپوشاند و حجاب مناسبی است و هم بسیار راحت است. رنگ‌های متفاوت آن را می‌توانید با انواع شلوارهای خود از جمله با شلوار جین ست کنید. از شگفتی‌های عبا این است که می‌توانید یک لباس ساده را با یک عبای مناسب هماهنگ کنید و یک استایل زیبا داشته باشید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از کمربند هم در استایل خود بهره ببرید.

عبا مناسب ماه رمضان

شلوار مدل حرم مناسب برای ماه رمضان

در ماه رمضان یکی از مواردی که می‌توانید از آن برای استایل خود استفاده کنید شلوار حرم است. از آن‌جایی که این شلوار در کشورهای مسلمان زیاد مورد استفاده است شما هم می‌توانید برای استایل رمضان خود از آن بهره ببرید. در کارتون‌های دیزنی این مدل را زیاد دیده‌ایم. برای ست کردن آن می‌توانید از بلوز راه راه و یا روپوش ساده، بلیزر و روسری ساده و گردنبند لایه‌ای مناسب استفاده کنید.

نمونه‌ای از شلوار حرم برای ماه رمضان
نمونه‌ای از شلوار حرم برای ماه رمضان

لوازم جانبی مناسب ماه رمضان

برای اکسسوری یا لوازم جانبی سه مورد را به خاطر بسپارید؛ روسری، عینک آفتابی، کیف. زمانی که می‌خواهید از منزل بیرون بروید بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ هستند. تعداد بیشتر شاید شما را اذیت کند پس به توصیه‌های ما برای انتخاب این گزینه‌ها توجه کنید.

  • روسری؛ روسری خود را خنک و سبک انتخاب کنید. ممکن است جایی بروید و مدت زمانی درگیر بمانید پس با انتخاب یک روسری سبک گرمای بدن خود را کاهش دهید.
  • عینک آفتابی؛ در روزهایی که آفتاب روز به ‌روز گرم‌ و تابنده‌تر می‌شود عینک آفتابی بسیار مهم است و حس گرمازدگی را از شما دور می‌کند.
  • کیف؛ انتخاب یک کیف سبک که وسایل مورد نیاز خود را در آن جای دهید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید علاوه بر این ‌که کیف سبک برمی‌دارید، داخل آن هم از وسایل ضروری استفاده کنید و کیفتان را انباشته نکنید.
اکسسوری مناسب ماه رمضان
اکسسوری مناسب ماه رمضان

کفش مناسب برای استایل ماه رمضان

همان‌طور که می‌دانیم پا قلب دوم ماست، پس به سلامت پاهای خود اهمیت دهید. با پوشیدن کفش‌های راحت و سبک حرکت خود را راحت‌تر کنید و بدنتان را به دردسر نیاندازید. کفش‌های تخت با یک پاشنه‌ی کم که بهترین انتخاب برای سلامت پا و کمر است انتخاب خوبی برای ماه رمضان است. رنگ آن را هم می‌توانید بنا بر استایلی که برگزیده‌اید انتخاب کنید.

Comments (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish