استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک

عکس از:‌ Bloomberg

ایلان ماسک کارآفرین موفق و هم‌اکنون ثروتمندترین فرد دنیاست. شرکت تسلا با خودروهای برقی‌اش از محصولات او هستند و دستاوردهایش در حوزه تجارت و فناوری شگفت‌انگیز است. او علاوه بر رشد پله‌پله در دنیای تجارت و فناوری در دنیای مدوفشن هم مدام استایلش را به‌روزتر و بهتر کرده است. در این مقاله استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک را مرور می‌کنیم.

 از شمايل یک بچه‌ درس‌خوان نه‌چندان جذاب تا مدیری شیک‌پوش

ایلان ماسک هم از آن نابغه‌های درس‌خوانی بوده که در دوران نوجوانی و جوانی چندان از نظر استایل و تیپ جذاب نبوده است. اما جالب است که چنین فردی، با رشدی همه‌جانبه در ابعاد مختلف زندگی‌اش تغییر کرده است.

حالا روزهایی که او ساده می‌پوشید و استایل خوبی نداشت گذشته و او به‌جز رسیدگی به درس‌ و اختراع و علم، به ابعاد دیگر زندگی‌اش هم به‌خوبی می‌رسد. حالا بسیاری افراد در دنیا آرزو دارند که مانند ایلان باشند و همه نکات زندگی‌اش از جمله استایلش هم زیر ذره‌بین دنیا قرار دارد.

بیایید مروری بر استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک از گذشته تاکنون داشته باشیم.

سال‌های دور، وقتی از استایل شیک خبری نبود

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک در اوج جوانی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک پابه‌پای رشدش در دنیای ثروت و فناوری بهتر شده است. اما در اوج جوانی، زمانی که سخت مشغول پروژه‌های علمی و کارآفرینانه بود، زیاد به استایل توجهی نمی‌کرد.

در آن سال‌ها، او بیشتر با پیراهن‌های مردانه ساده‌ای دیده می‌شد که با شلوارهای پارچه‌ای نیمه‌رسمی سِت می‌شدند. البته نکته جالبی که از دیروز تا امروز در استایل ماسک دیده می‌شود، علاقه‌اش به پیراهن‌ چهارخانه است. پیراهن‌های چهارخانه دکمه‌دار هنوز هم در استایل ایلان ماسک دیده می‌شوند.

وقتی علم پول می‌آورد و پول استایل را عوض می‌کند

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک در مسیر ثروت و شهرت با همسر نخستش

علم بهتر است یا ثروت؟ باید قبول کرد که راه‌های متفاوتی برای موفقیت در دنیا وجود دارد و جمع‌کردن مسیر خوشبختی در دو کلمه کار اشتباهی است. در هر حال، ایلان ماسک فردی بود که از راه علم ثروتمند شد و ثروت یا موقعیتش روی تغییر استایلش هم اثر داشت.

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک با ثروت ناگهانی که از فروش اختراعات و دستاوردهای علمی‌اش به‌دست آمده بود، در مسیر بهبود قرار گرفت. همسر نخست او که یکی از هم‌دانشگاهی‌هایش هم بود، درباره این تغییر حرف‌هایی زده است. او گفته که ثروت ناگهانی به زندگی ایلان وارد شد و اعداد و ارقام تازه حساب بانکی‌اش به‌شدت گیج‌کننده بوده است.

در همین دوران، استایل ماسک هم تغییراتی پیدا کرد و او دیگر از دانشجوی درس‌خوانی که در پی خلق کسب‌وکارهای تازه بود، به کسوت مردی درآمد که می‌توانست شیک‌تر لباس بپوشد و به ابعاد دیگر زندگی‌اش هم بیشتر رسیدگی کند.

شروع ماجراجویی در زندگی عاطفی و استایلی که داشت تغییر می‌کرد

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک و نامزد دومش

ایلان ماسک از همسر نخستش جدا می‌شود و با مدل/هنرپیشه‌ای وارد رابطه می‌شود که استایل او را هم از روزهای گذشته‌اش دور می‌کند. حالا او که به هالیوود و رسانه نزدیک‌تر از قبل شده، تاکسیدو به تن می‌کند و شیک‌تر از گذشته‌ها ظاهر می‌شود.

البته گفته‌ها حاکی از آن است که رابطه ایلان ماسک با این مدل/هنرپیشه پر از ماجراهای شاد و غمگین بوده است. ثبات در رابطه‌شان کم بوده و در نهایت هم به جدایی می‌رسد. اما میراث این رابطه، تغییر استایل ایلان ماسکی است که پیش‌تر فقط پیراهن و شلوارهای مردانه ساده را می‌شناخت.

پیراهن‌های چهارخانه و کت‌های مخمل یا وقتی ماسک صاحب‌استایل می‌شود

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک با پیراهن چهارخانه و کت مخمل

زمانی که ماسک راه‌اندازی شرکت مهم پی‌پال را به سرانجام رساند، به‌سراغ کار و تمرکز روی فضا رفت. او که رویای رسیدن به مریخ را دارد، شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) را راه‌اندازی کرد.

هم‌زمان با توسعه‌ روزافزون کار و علم، ایلان ماسک در استایل هم خود را ارتقا می‌داد. او در نشست‌های عمومی و رسانه‌ای شیک‌پوش ظاهر می‌شد. به‌نظر می‌رسید که این نابغه می‌داند که استایلش را هم باید مانند زندگی شغلی‌اش به‌روز کند و توسعه بدهد.

یکی از مواردی که در استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک زیاد دیده می‌شود، تمایلش به ست‌کردن پیراهن‌های چهارخانه با کت‌های اسپرت جیر و مخمل است؛‌ واقعا هم ترکیب شیک و قابل‌قبولی است.

خلاقیت و درنوردیدن مرزها در دنیای استایل هم ادامه دارد

لباس پوشیدن و استایل ایلان ماسک
ایلان ماسک و ست‌کردن چهارخانه‌های مختلف با هم در استایلش

ایلان ماسک از آن آدم‌هایی است که زندگی را تمام‌قد زیست می‌کنند. این دسته از آدم‌ها اهل تجربه‌گرایی‌اند و از ورود به مسیرهای تازه نمی‌ترسند. این موضوع را می‌شود در استایل ماسک هم دید.

او ضمن ساختن سبکی شخصی برای استایلش از تجربه‌کردن در این زمینه هم نمی‌هراسد. برای مثال، در سال‌هایی که پوشیدن پارچه‌های طرح‌دار با هم در بخش‌های مختلف استایل چندان مُد نبود، ایلان از این مدل استفاده می‌کرد.

او به ست‌کردن پارچه‌های چهارخانه از طرح‌های مختلف علاقه داشت و دارد. او فرزندان زیادی هم دارد و در جمع‌های خانوادگی معمولا با لباس‌هایی نیمه‌رسمی و اسپرت ظاهر می‌شود. البته رابطه‌های پرفرازوفرودش نشان می‌دهند که شاید خانواده اولویت نخست زندگی‌اش نیست.

با اختراعات جذاب‌تر و همه‌گیرتر، استایل ماسک هم جذاب‌تر می‌شود

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک با تیپی اسپرت

ایلان ماسک در تسلا روزبه‌رزو بیشتر رشد می‌کرد و بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی، ابتکارعمل در مدیریت شرکت را به‌دست گرفته بود. او با توسعه خودروهای برقی در حال تغییر دنیای اتومبیل‌ها بود و واقعا هم موفق شد.

حالا خودروهای برقی تسلا در تمام دنیا شهرت دارند و به‌راستی از بهترین و جذاب‌ترین اختراعات سال‌های اخیر دنیا به‌شمار می‌روند. با بروز جذابیت در تولیدات تسلا، استایل و لباس پوشیدن ماسک هم جذاب‌تر می‌شد.

او از استایل اسپرت هم استفاده می‌کند. اضافه‌شدن استایل‌های اسپرتی که در گذشته دوروبرشان هم نمی‌چرخید، او را امروزی‌تر و پرشورتر نشان می‌دهد.

 ماسک کت‌وشلوارهای خوش‌برش و شیک می‌پوشد

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک در کت‌وشلواری خوش‌دوخت

در گذر از سال‌های ۲۰۱۰ میلادی، شکست‌های کاری بزرگ و اثرگذاری هم در کارنامه حرفه‌ای ماسک به‌وجود آمد. او در زندگی شخصی و کاری دچار چالش‌های زیادی شد و پروژه‌هایش آن‌طور که بایدوشاید پیش نمی‌رفتند.

اما چیزی که در این سال‌ها مدام در حال رشد بود، چیزی نبود جز استایل او. استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک مدام بهتر و بهتر می‌شود. او در موقعیت‌های رسمی با کت‌وشلوارهایی دیده می‌شود که شاخصه اصلی‌شان دوخت و بُرش به‌شدت حرفه‌ای و مطلوب است.

درنوردیدن دنیاهای تازه و ایلان ماسکی که شیک‌تر از همیشه ظاهر می‌شود

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک با استایلی شیک

پروژه‌های ناب ایلان ماسک بوی تغییردادن دنیا و زندگی‌هایمان را می‌دهند. یکی از پروژه‌های عجیب و جالبش نورالینک (Neuralink) است. او تلاش دارد که مغز انسان‌ها را هوشمندتر کند. چطور؟ ورود رایانه‌ها به مغز از برنامه‌های بلندمدت اوست.

ماسک معتقد است که در آینده، هوش مصنوعیِ ساخت بشر آن‌قدر رشد می‌کند که تهدیدی برای خود انسان‌ها خواهد شد. بهترین راه برای مقابله با چنین تهدیدی، دستکاری مغز بشری و قوی‌ترکردن آن است.

این رویاها و البته پروژه‌های بلندپروازانه روی استایل و لباس پوشیدن ماسک هم اثر داشته‌اند. برای مثال، او در مراسم معرفی نورالینک شیک‌پوش‌تر از همیشه ظاهر شد. کتی مخملی و سِتی که نشان می‌داد، ماسک دیگر به قواعد دنیای مد هم مانند دنیای اقتصاد و فیزیک مسلط شده است. تصویرش را در عکس بالا ببینید.

وقتی که ماسک در استایلش به‌دنبال جوان‌شدن و راحتی می‌گردد

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک و امبر هرد

زندگی شخصی و روابط عاطفی ایلان ماسک هم درست به‌اندازه زندگی حرفه‌ای‌اش پربحث و ماجراست. او در دوره‌ای کوتاه با امبر هرد (هنرپیشه معروف آمریکایی) در ارتباط بود. تصاویری که از استایل او در همراهی با هرد دیده می‌شود، نشان از تغییری دیگر در سبک استایلش می‌داد.

او در قرارهایش با امبر هرد با استایلی راحت دیده می‌شد. تی‌شرت و شلواری مشکی و اسپرت به‌تن می‌کرد و مدل موهایش هم بسیار جوان‌پسندتر شده بود. در هر حال، رابطه ایلان با امبر هم دوامی نداشت اما دوران قرارگذاشتن‌های این دو با هم با نشان‌دادن بُعد تازه‌ای از استایل ماسک همراه بود: جوانانه‌تر و البته راحت‌تر و غیررسمی‌تر از همیشه.

ایلان ماسک مبتلا به هیپروزمی است و از بوی عطر خوشش نمی‌آید

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا

ایلان ماسک مبتلا به هیپروزمی (hyperosmia) یا هایپروسمیاست. او نسبت به بو حساسیت بسیار زیادی دارد و رایحه‌های مختلف می‌توانند موجب آزارش شوند. دلیل این بیماری چندان مشخص نیست و می‌تواند ریشه در مسائلی مانند ژنتیک افراد داشته باشد.

در هر حال، دلیل هرچه که هست، ایلان ماسک را از مصرف ادکلن و عطر دور نگه می‌دارد. حساسیت او به‌حدی است که حتی به اطرافیان و کارمندانش هم اجازه استفاده از ادکلن و عطر نمی‌دهد. در نظر بگیرید که او به‌عنوان ثروتمندترین مرد دنیا می‌تواند گران‌ترین عطرها را بخرد اما به‌دلایل جسمانی معذور است. عجب!

مروری بر استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک

از تحول استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک که برایتان گفتیم. حالا در ادامه می‌خواهیم به‌سراغ تعدادی از استایل‌های شیک او برویم که نظر همه را به خود جلب کرده است. در دنیای پرزرق‌وبرق مدوفشنِ این روزها، فردی مانند ماسک هم که از نظر تخصصی ارتباطی با مد ندارد، زیر ذره‌بین‌هاست.

او در تیپ و استایلش دقیق می‌شود و با شیک‌پوشی خود را از نابغه‌های ساده‌پوشی مانند مارک زوکربرگ و بیل گیتس جدا می‌کند.

خوش‌پوشی و حضور در برنامه‌های معروف

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک در برنامه SNL

او از نابغه‌های معروف دنیاست که حضوری سلبریتی‌گونه (نویسنده با این واژه ابداعی،مرزهای تلفیق واژگان فارسی و فرنگی را جابه‌جا کرد) دارد و همیشه زیر نگاه رسانه‌هاست. در تصویر بالا هم او را در کت‌وشلواری شیک، متفاوت و خوش‌برش می‌بینید که در برنامه SNL شرکت کرده است.

همراهی و معاشرت با افراد مشهور دنیا

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک در کنار کانیه وست با تیپی اسپرت

ماسک با سلبریتی‌های مختلف در ارتباط است و همین هم باعث شده که بیشتر در دید رسانه‌ها قرار بگیرد. او متناسب با حضورش در مراسم و موقعیت‌های مختلف استایلش را طراحی می‌کند و از انصاف نگذریم، همیشه هم خوب ظاهر می‌شود. در تصویر بالا او را در کنار خواننده معروف آمریکایی یعنی کانیه وست می‌بینید.

ترتیب‌دادن استایل‌های خاص و بافاصله از ایام جوانی

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک در مصاحبه‌ای رسانه‌ای

ایلان ماسک اعتمادبه‌نفس کافی برای ایجاد تغییرات خاص در تیپ‌وظاهرش پیدا کرده است. به او در تصویر بالا نگاه کنید.

دستمال‌گردنش را می‌بینید؟ یاد استایل جانی دپ نمی‌افتید؟ اگر اهل پیگیری اخبار افراد مشهور باشید، حتما می‌دانید که ارتباطی میان ایلان ماسک و جانی دپ هم وجود دارد. چرا؟ چون امبر هرد که پیش‌تر از رابطه‌اش با ماسک گفتیم، همسر سابق جانی دپ است.

آراستگی و حضوری اثرگذار با استایلی شیک

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک در کنار مادرش

اگر به زندگی هم‌تایان ایلان ماسک نگاهی داشته باشید، از نظر استایل چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. برای نمونه، استیو جابز فقید را یادتان می‌آید؟ همیشه با تیپی اسپرت و تکراری دیده می‌شد.

اما ماسک این‌طور نیست. گواه این ماجرا، تصویر بالاست؛ ایلان را در کنار مادرش می‌بینید. مادرش هم در تصویر بسیار خوش‌پوش و شیک ظاهر شده است.

ایجاد تنوع در استایل و پوشش

استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک
ایلان ماسک و همسر آخرش در مت گالا

ایلان ماسک و زندگی عاطفی پرپیچ‌وخمش از شور او برای زندگی می‌گوید. البته هرکس که چندبار ازدواج می‌کند، لزوما شور زندگی‌اش زیاد نیست. ولی درباره ایلان ماسک این موضوع صادق است. او با زنان مختلفی ازدواج کرده، فرزندان زیادی دارد و همه این‌ها نشان می‌دهد که ماجراجو و پرشور است.

این ویژگی‌ها در استایلش هم دیده می‌شود. او به تنوع و امتحان‌کردن استایل‌هایی متفاوت علاقه دارد. در تصویر بالا، او را در کنار همسر آخرش می‌بینید که در مت‌گالا (met gala) شرکت داشته‌اند. البته زمزمه‌هایی وجود دارد که آخرین ازدواج ماسک هم رو به جدایی است. شاید هم جدا شده‌اند. شما خبر دارید؟

در آخر

از کدام استایل ایلان ماسک بیشتر خوشتان می‌آید؟ چه‌چیزی درباره ظاهر و استایلش برایتان قابل‌توجه است؟ دوست دارید درباره تیپ‌واستایل نابغه‌های معروف دنیا مانند ایلان ماسک بیشتر بدانید؟

Comments (1)

  1. ایلان ماسک ادم خوش تیپی هست ، تا حالا که لباس هاش خودب بوده امیدورام از این به بعد هم خوب باشه ، ایلان ماسک اگر در کار مد هم نبود وارد مد شد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish