اصل 80/20 و چگونگی کاربرد آن در استایل!

اصل 80/20 را در تمامی امور زندگی خود برای حداکثر کردن خروجی با صرف حداقل زمان و انرژی به کار بگیرید.

اکثر افراد 80% انرژی خود را صرف کارهایی می‌کنند که نتیجه آن 20% چیزی است که انتظار آن را داشتند. این به این معنی است که کارهای زیادی انجام شده است اما خروجی زیادی نداشته است.

اصل 80/20 یا اصل پارتو می‌گوید 80% از نتیاج هر عملی از 20% علل آن ناشی می‌شود.

بدیهی است که اصل 80/20 یا اصل پارتو یک قانون قطعی نیست، اما به عنوان یک قاعده کلی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. روی اقدامات کلیدی تمرکز کرد و به بیشترین و بهترین نتیجه مطلوب رسید.

اصل 80/20
اصل 80/20 و چگونگی کاربرد آن در استایل!

برای داشتن یک استایل عالی مجبور نیستید پول زیادی خرج کنید و یا این که وقت زیادی برای ست کردن بگذارید. شما کافی است تا روی انجام 20% از کارها تمرکز کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای شما لیستی از مواردی که به سرعت می‌توانید انجام دهید آماده کرده‌ایم:

تمیز باشید و برای تمیز بودن وقت بگذارید.

80% از بدن ما با لباس پوشیده شده است، اما 20% از آن است که می‌تواند باعث ایجاد تمایز گردد. پیشنهاد ما این است که قبل از تمرکز بر لباس‌های خود، به نظافت شخصی خود توجه کنید.

همیشه به مسواک زدن توجه ویژه‌ای داشته باشید و از خوشبو کننده‌های دهان استفاده کنید. اگر دهانتان خوشبو نباشد لباس‌های گران قیمت شما هیچ تاثیر مثبتی بر دیگران نخواهد داشت.

اصلاح صورت اهمیت زیادی دارد. آقایان باید توجه خاصی به اصلاح مو، ریش و سبیل، موهای گوش و بینی داشته باشند.

ناخن‌ها همیشه باید مرتب و بدون آلودگی باشند. تمیز و مرتب بودن ناخن چیزی است که وقت زیادی از شما نمیگیرد اما اگر نامرتب و کثیف باشد تاثیر وحشتناکی خواهد داشت.

سعی کنید نظافت را تبدیل به یک کار روتین و همیشگی کنید. تنها چند دقیقه در روز وقت شما را خواهد گرفت. اگر خودتان فرصت یا توانایی اصلاح مو و ناخن را ندارید از سالن‌های حرفه‌ای استفاده کنید. با یک برنامه منظم به آن‌ها مراجعه کنید.

اصل 80/20- جرج کلونی
کفش‌ها را جدی بگیرید!

به مجموعه کفش‌هایی که دارید نگاهی بیندازید. بلافاصله کفشی را که مدت‌هاست نپوشیده‌اید بیرون بیندازید. کفش‌های کثیف را تمیز کنید. اگر کفشی نیاز به واکس زدن دارد واکس بزنید.

لیستی از کفش‌هایی که برای فصل جدید نیاز دارید، تهیه کنید. تمام این کارها کمتر از پانزده دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.

پوشیدن کفش‌هایی که همیشه تمیز هستند شما را با این واکنش‌ها مواجه خواهد کرد: “کفش جدیدی خریده‌ای؟”،  “خیلی قشنگ هستند” و یا “همیشه کفش‌های قشنگی می‌پوشی، از آن‌ها خوشم می‌آید”.

کفش‌های با کیفیت بخرید و همیشه آن‌ها را با دقت تمیز نگاه دارید. این مسئله‌ای است که 90% افراد به آن توجهی نمی‌کنند، اما تاثیر زیادی در استایل دارد.

اصل 80/20- کفش سفید شیک
آخرین جزیی که می‌پوشید، بیشترین تاثیر را دارد.

این مسئله بیشتر در هوای سرد پاییز و زمستان مورد توجه قرار می‌گیرد. در هوای سرد اولین چیزی که مورد توجه قرار می‌گیرد پالتو یا بارانی و کت شما خواهد بود.

بنابراین در هوای سرد اگر قصد خرید لباس گرم دارید بهتر است وقت کافی و هزینه خوبی برای خرید آن در نظر بگیرید. آخرین چیزی که می‌پوشید، اولین چیزی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

اصل 80/20-پالتوی شیک
استایل خود را با اکسسوری‌ها متمایز کنید.

به ندرت کسی متوجه می‌شود که ترکیب همیشگی لباس‌هایتان را پوشیده‌اید؛ اگر اکسسوری‌ها را تغییر دهید. اکسسوری‌ها ارزان‌تر از لباس هستند بنابراین راه خوبی برای زیباتر کردن ست‌های شما با هزینه و تلاش کم هستند.

اصل 80/20-استایل خود را با اکسسوری‌ها متمایز کنید.
کمد لباس خود را مرتب کنید.

ما معمولا 20% از لباس‌های مورد علاقه خود را 80% از زمان‌ها می‌پوشیم. پیشنهاد ما این است که نگاهی به کمد خود بیندازید و هر چیزی که دیگر نمی‌پوشید را از کمد خارج کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که لباس‌های بدون استفاده فضای کمد شما را اشغال کنند.

فضا را برای 20% لباسی که می‌پوشید باز کنید و لباس‌هایی که برای این فصل مناسب نیستند را جدا کنید.

انجام این کار مزایای دیگری هم دارد؛ یافتن لباس‌های مورد علاقه قدیمی، ایجاد و تهیه یک لیست از لباس‌هایی که نیاز دارید (با توجه به لباس‌هایی که در حال حاضر دارید)، راحتی در انتخاب و خارج کردن لباس از کمد، و پیشگیری از فراموش کردن لباس‌ها یا پیدا نکردن لباس‌ها در کمد، زمانی که قصد پوشیدن آن‌ها را دارید.

کمد مرتب علاوه بر این‌که برای خارج کردن لباس‌ها فضای مناسبی دارد شما را برای بازگرداندن مجدد لباس به کمد پس از پوشیدن نیز ترغیب می‌کند؛ به جای این که لباس‌ها را روی پشتی صندلی یا مبل آویزان کنید!!

اصل 80/20-کمد لباس خود را مرتب کنید.
نتیجه‌گیری

80% از افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند به احتمال زیاد 20% از مطالب آن را به خاطر خواهند سپرد؛ که دلیل ما برای طولانی نکردن این مطلب است.

اما تمرکز بر این موارد کلیدی در استایل، سبب استفاده بهینه شما از پول، انرژی و وقت می‌گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish