اصول سِت کردن جوراب با اکسسوری و استایل‌تان را بدانید و همیشه شیک پوش باشیدست کردن جوراب برای خانم‌ها یکی از اصول مهمی است که برای داشتن یک استایل حرفه‌ای نیاز است بدانید. در کمد بیشتر خانم‌ها، انواع کفش‌ها (بوت و پاشنه‌دار) پیدا می‌شود، اما گاهی اوقات نمی‌دانیم باید کدام جوراب را با کدام کفش پوشید؛ یا نمی‌دانیم کدام جوراب مناسب کدام استایل است. در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را در این باره به شما بگوییم تا یک استایل حرفه‌ای داشته باشید.     

ست کردن جوراب

 ست کردن جوراب  

ست کردن جوراب

  امروزه ست کردن جوراب و کفش کمی سخت‌تر شده است. سال‌ها قبل، کارشناسان مد باور داشتند با کفش پاشنه‌بلند، جلوباز و صندل جوراب نپوشید. اما امروزه پوشیدن جوراب ترند شده و زیبا جلوه می‌کند.   افرادی که از نظر مردم خوش پوش یا خوش لباس هستند، اعتقاد دارند که باید همه اجزای لباس‌هایی که می‌پوشند، با هم هماهنگ باشد. از جنس لباس‌ها گرفته تا ترکیب رنگ و بافت آن‌ها باید هماهنگ باشد. به نظر ما، هیچ پوشاکی بی‌اهمیت نیست. حتی جوراب با اینکه اغلب در کفش بوده و از نگاه دیگران پنهان است، باید هماهنگی خاصی با تیپ و استایل شما داشته باشد. خیلی‌ها این هماهنگی برایشان اهمیتی ندارد، اما اگر شما از آن دسته از افراد هستید که به تیپ و هماهنگی اجزای آن توجه دارید، در ادامه با ما همراه باشید.  

دیگر جوراب سفید نپوشید!

  شاید با دیدن این عنوان تعجب کنید و یا حتی نتوانید این موضوع را بپذیرید، ولی از دیدگاه کارشناسان مُد و پوشاک، باید جوراب سفید را فارغ از سبک استایل‌تان برای همیشه کنار بگذارید! همچنین با هر مدل کفشی، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود جوراب سفید بپوشید. طراحان مد معتقدند که جوراب سفید با ساق متوسط یا سه ربع، فقط زمانی مناسب است که با شلوارک و کتونی در حال ورزش کردن باشید. در غیر این صورت، امکان ندارد جوراب سفید بپوشید و آن را با شلوار و کفش خود هماهنگ کنید ولی شیک و اصولی به نظر برسید. بنابراین اگر علاقه به شیک پوشی دارید و زیاد جوراب سفید می‌خرید، بهتر است این رویه را تغییر دهید.  

جوراب را با شلوار ست کنید

  تلاش برای ست کردن جوراب با کفش، اشتباه است. قوانین مد می‌گویند که جوراب باید با شلوار هماهنگ باشد نه با کفش. بنابراین هنگام خرید، این نکته را در ذهن داشته باشید که قرار است جوراب‌تان را با کدام شلوار بپوشید. یکی از مهم‌ترین قوانین مد درباره سِت کردن لباس‌ها این است که اجزای لباس شما، باید در یک طیف رنگی قرار بگیرد. به طور مثال اگر شلوار شما قهوه‌ای سوخته است، بهتر است جوراب‌تان نیز در طیف رنگ قهوه‌ای باشد، نه دقیقاً قهوه‌ای سوخته و هم رنگ با شلورتان. البته بهتر است هنگام پوشیدن لباس، به قدری دقت به خرج دهید که علاوه بر ست بودن جوراب با شلوارتان، با کفشتان نیز هماهنگ باشد؛ اما به طور کلی، اصل اولیه این است که جوراب با شلوار هماهنگ و ست باشد. راحت‌ترین روشی که می‌توانید بر اساس آن، یک جفت جوراب متناسب با شلوارتان به پا کنید آن است که جورابی انتخاب کنید که رنگ آن، یک پرده روشن‌تر و یا تاریک‌تر از شلواری است که پوشیده‌اید. به عنوان مثال، اگر شلوار خاکستری ملایم پوشیده‌اید، جوراب خود را به رنگ دودی انتخاب کنید. برای یک شلوار سورمه‌ای تیره، پوشیدن جورابی به رنگ آبی تیره پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر علاقه دارید جوراب طرح دار بپوشید، بهتر است رنگ یکی از اجزای طرح جوراب، با شلوارتان هماهنگ باشد.  

با کفش مجلسی، جوراب ساق کوتاه نپوشید

  پوشیدن جوراب ساق کوتاه، یعنی ساقی که اندازه آن تا زیر مچ باشد، نه به آقایان توصیه می‌شود و نه به خانم‌ها. جوراب باید علاوه بر کف، از مچ پا نیز محافظت کند و پا را گرم نگه دارد. بنابراین اگر تا به حال از جوراب ساق کوتاه استفاده می‌کردید، آن را فراموش کنید و در اولین فرصت، برای خرید جوراب ساق بلند اقدام کنید. جوراب‌های ساق کوتاه تنها مناسب کفش‌های کالج مردانه یا کفش‌های عروسکی زنانه است که با آن، شلوارهای نسبتا کوتاه پوشده می‌شود. در غیر این صورت، جوراب ساق کوتاه نه مناسب پوشیده شدن با کفش و تیپ‌های رسمی است و نه مناسب پوشیده شدن با کتونی.   

همزمان شلوار و جوراب طرح‌دار نپوشید

 همزمان شلوار و جوراب طرح‌دار نپوشید  

همزمان شلوار و جوراب طرح‌دار نپوشید

  این قانون ساده و مشخص است. اگر شلوار شما طرح‌دار است، جوراب‌تان باید ساده و بدون طرح باشد. همچنین اگر شلواری پوشیده‌اید که هیچ طرحی ندارد، می‌توانید از جورابی استفاده کنید که راه‌راه و طرح‌دار است.   

دایره رنگ‌ها

 دایره رنگ‌ها  

دایره رنگ‌ها

  با کمک این دایره، می‌توانید رنگ‌های مکمل، رنگ‌های متضاد و رنگ‌های مشابه را شناسایی کنید و برای انتخاب بهترین جوراب، از آن کمک بگیرید. نحوه کار با این دایره به این صورت است که اگر در جهت عقربه‌های ساعت بر روی این دایره حرکت کنید، رنگ‌های مشابه در کنار یکدیگر قرار دارند. رنگ‌های مکمل نیز رنگ‌هایی هستند که در دایره رنگ دقیقاً روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. رنگ‌های متضاد نیز به این شکل است که بین هر رنگ و رنگ متضاد آن بر روی دایره رنگ، ۳ رنگ فاصله وجود دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish