پیراهن آکسفورد در گروه مشهورترین انواع پیراهن مردانه قرار می‌گیرد! و جالب است بدانید نام این پیراهن از نوع برش آن گرفته شده است. این پیراهن کلاسیک که در dress code های زیادی ایفای نقش می‌کند، آیتم ضروری کمد آقایان به حساب می‌آید! پارچه آن ضخیم‌تر از دیگر انواع پیراهن مردانه است و از مشخصه‌های اصلی آن می‌توان به دکمه‌های کوچک روی یقه اشاره کرد که وظیفه نگه داشتن یقه و یوک‌های پیراهن را بر عهده دارند. پیراهن آکسفورد در تنوع بالا و با وجود طراحی و دوخت کلاسیک قابلیت ساختن استایل کژوال را نیز به ما می‌دهد.

پیراهن مردانه اکسفورد سفید با طرح پولو مشکی
پیراهن مردانه اکسفورد سفید

-Polo shirt

پولوشرت در کمد اکثر آقایان پیدا می‌شود و بیشترین استفاده را دارد! پولوشرت ها را با آستین‌های کوتاه، یقه‌های ساده همراه سه یا دو دکمه و جنس نخی و مرغوب آنها می‌شناسیم! این مدل پیراهن مردانه در دهه ۱۹۲۰ لباس اصلی  بازیکنان چوگان (پولو) به حساب می‌آمد و به همین دلیل پولوشرت نام گرفته است! پس از آن rene lacoste (بنیان گذار برند lacost) بازیکن فرانسوی تنیس، از این مدل پیراهن برای تنیس استفاده کرد و امروزه پولوشرت در همه جای دنیا شناخته شده است.

پولوشرت سرمه ای مردانه با آرم و یقه رنگی
پولوشرت مردانه

-Dress shirt

علاقه‌مندی و یا عدم علاقه شما تفاوتی در این روند ایجاد نمی‌کند! اکثر افراد حتی اگر به طور روزمره تمایلی به استفاده از لباس رسمی نداشته باشند، در شرایطی خاص ناگزیر به پوشیدن آنها هستند. این مدل پیراهن مردانه معمولاً از یک پارچه کشی، شق و رق و خشک به نام (marcella) تهیه می‌شود.  بعضاً در قسمت جلوی پیراهن‌های رسمی یک تکه پارچه پیشبند شکل دوخته می‌شود تا ایست بیشتری به پیراهن بدهد! یقه در دو مدل نوک تیز و یا برش دار دوخته می‌شود وسردست پیراهن‌ها معمولاً با دکمه سردست‌های خاص که با (کروات، پاپیون سیاه) هماهنگی دارد بسته می‌شود. این مدل از انواع پیراهن مردانه را اکثرا با کت و امریکایی‌ها با تکسیدو می‌پوشند!

پیراهن رسمی سفید به همراه پاپیون و دکمه سر دست مشکی و شلوار مشکی
پیراهن رسمی

منبع: fashionbeans

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish