این کتاب را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اساتید مربیان مسئولان شغلی و همه افرادی نوشته‌ام که اکنون در این صنعت اشتغال به کار دارند و در جستجوی تغییر در مسیر شغلی خود هستند.

خوانش کتاب “راهنمای مشاغل: هنر – صنعت پوشاک” نوشته کارول بروان و ترجمه منصوره نیکوکار از جدیدترین آثار چاپی و منتشرشده توسط نشر جمال هنر به تمام فعالان عرصه مد و لباس توصیه می‌شود.

نویسنده در مقدمه این کتاب می‌نویسد: این کتاب را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اساتید مربیان مسئولان شغلی و همه افرادی نوشته‌ام که اکنون در این صنعت اشتغال به کار دارند و در جستجوی تغییر در مسیر شغلی خود هستند.

هدف من در این کتاب خلق یک مرجع کتاب کمک‌درسی و خودآموز که خواننده را ترغیب به درگیر شدن با مطالب این کتاب کند و این کتاب را در پاسخ به سؤالات مدام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان راجع به مشاغل آینده به رشته تحریر درآوردم.

این اثر را در حالی پاسخگوی آن سؤالات خواهد بود که آنچه در هر شغلی نهفته است نحوه عملکرد این صنعت نحوه یافتن دوره کارآموزی ارزش و اهمیت تجربه کاری مکان یافتن تبلیغات شغلی سطح انتظارمان از نحوه ارائه خودمان در جلسه مصاحبه نحوه خلق مجموعه آثار اهمیت شبکه پردازی نحوه نوشتن رزومه خوب و تأثیرگذار و نحوه تکمیل فرم تقاضای شغلی را مشخص می‌کند.

پنج فصل اول این کتاب بازنگری عمیق و جزئی بر طیف وسیعی از گزینه‌های شغلی در صنعت مد و منسوجات و همچنین صنایع مرتبط در حوزه طراحی رسانه و خرده‌فروشی داشته و تعاریف واضح و دقیقی از مشخصات شغلی ارائه می‌دهد.

در مقدمه ناشر نیز آمده است:

طراحی مد متأثر از نگرش‌های اجتماعی فرهنگ‌ها و جوامع مختلف بوده و به‌اندازه همین تفاوت‌ها دارای تنوع بالایی است.

طراحان مد به طرق مختلفی در بخش‌های طراحی پوشاک و زیورآلات کار می‌کنند و بعضی به‌تنهایی و بعضی به‌عنوان بخشی از یک گروه به این حرفه اشتغال دارند طراحان با تلاش برای طراحی لباس‌های زیبا و باب طبع جامعه سعی در ارضاء تمایل مصرف‌کنندگان دارند به دلیل اینکه طراحی و ارائه لباس‌های جدیدی که مورد پسند عموم قرار بگیرند فرآیندی زمان‌بر است و متخصصین این حرفه در عین حال باید بتوانند به‌طور دقیق زمان تغییر سلیقه مصرف‌کننده را پیش‌بینی کنند.

 گستره موجود دارای ابعاد مختلفی است که ضرورت دارد در جامعه کنونی ما به‌تمامی ابعاد آن در سطح بومی تسلط بیابند بر این اساس مشاغل گوناگونی در این گستره تعریف و هویت پیدا می‌کند رفتار تخصصی و توسعه پایدار در مدیرانی ایجاب می‌کند که مشاغل آن نیز به‌صورت حرفه‌ای مورد توجه و آموزش قرار گیرند.

در صنعت مد فرصت‌های شغلی خلاقانه بی‌شماری اعم از طراحی پوشاک مردانه زنانه یا کودکانه تا فعالیت به‌عنوان طراح در حوزه‌های تخصصی نظیر لباس عروس، لباس صنعتی، لباس زیر، لباس شنا، پوشاک بافتنی، کلاه سازی، کفش، اکسسوار، مد یا منسوجات چاپ یا بافته‌شده وجود دارد.

دیگر فرصت‌های شغلی خلاقانه‌ای که در این بخش به آن‌ها پرداخت خواهد شد عبارتند از طراح لباس صحنه دستیار لباس پیش‌بینی کننده گرایش‌های مد آینده متخصص رنگ و تصویرساز مد.

به هر تقدیر صنعت مد همگام با پیشرفت‌های فنی و در اختیار داشتن بازار جهانی پیوسته در حال تغییر و ناپایداری با گرایش‌های در حال ظهور صنعتی همواره در حال تغییر و تحول است و در تقویم سالانه مد دو فصل وجود دارد پاییز زمستان و بهار تابستان هر یک از این فصول مجموعه جدیدی را می‌طلبد که با استفاده از ترکیبات رنگی و طیف‌های پارچه‌های جدید مبلغ و معرف ظاهر در حال ظهور باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish