بافت پارچه؛ سرگرمی برای مردان و زنان بی‌شماری در سراسر جهان به حساب می‌آید. با کمک سوزن بافندگی و نخ ساعت‌های زیاد با کار دست لباس‌های زیبایی را می‌بافند. و قطعا عشق و هنر دست آن‌ها زیبایی لباس‌ها را دو چندان می‌کند. کار بافتن نخ‌ها از قرن پنجم بوده  و از مصر به اروپا راه پیدا کرد.

اما برای سرعت  بافت ، ماشین‌های بافندگی به صنعت پوشاک  راه پیدا کردند. که البته با به کار بردن نخ‌های مرغوب و طراحی‌های متفاوت  به طور صنعتی هم  توانستند لباس‌های خاصی را تولید کنند.

آیتم‌های بافتنی، در فصل سرما از آیتم‌هایی است که همه جا به کارتان می‌آید، و از لباس‌های گرم ضروری کمدتان محسوب می‌شود. پس موقع خرید کردن این مدل از لباس‌ها به برخی از  معیارهای کیفی دقت کنید تا لباس بافتنی با کیفیت داشته باشید.

اهمیت جنس لباس‌های بافت

احتمالا مهم‌ترین فاکتوری که هنگام خرید کردن همه‌ی لباس‌ها به دنبال آن هستیم جنس آن است. در خرید لباس‌های بافت نیز به الیاف آن توجه کنید. چون مرغوبیت الیاف نخ‌های بافته شده در میزان گرم کردن بدن شما، وعمرطولانی لباس بافت نقش مهمی دارد.

هرچه از نخ‌های طبیعی مانند پشم، کشمیر ، پنبه وبا حداقل الیاف پلی استر بافته شده باشد، شما را گرم‌تر می‌کند. همچنین ظاهر قشنگ‌تری دارد و از همه مهم‌تر نرم و لطیف است.

به کشسانی لباس‌ها توجه کنید، اگر کمی لباس‌های بافتنی را کشیدید باید به حالت قبل برگردد.

این‌طوری متوجه می‌شوید که بعد از یکی دوبار پوشیدن با یک بافت شل و ول رو به ‌رو نمی‌شوید. در لباس‌های بافتنی همیشه به دور یقه و سر آستین‌ها دقت کنید،که کش بافت نرمی داشته و محکم بافته شده باشد.

الیافی از حداقل مواد مصنوعی  بافته شده است، لطافت آن‌ها نشان‌دهنده این مشخصه است. چون باعث خورده شدن بدن و خارش ناشی از بافت نمی‌شود. با بافت محکمی که دارد ظاهر آن در مدت طولانی حفظ می‌شود.

بافت زمستانی

انتخاب اندازه‌ی مناسب لباس‌های بافتنی

موقع انتخاب سایز لباس بافت دقت کنید؛  فیت بدن شما باشد. زیادی آن را تنگ انتخاب نکنید، چون در نهایت می‌خواهید آن را در زمستان بپوشید شاید نیاز باشد یک تی‌شرت زیر لباس‌تان به تن کنید. یک لباس بافت هم باید متناسب اندام‌تان باشد هم شما با آن راحت باشید.

موقع خرید به تناسب لباس بر روی سرشانه‌ها و قد آستین حتما توجه کنید. تا تن خور خوبی بر اندام شما داشته باشد.

طرح‌های مختلف بافت

لباس‌های بافتنی ممکن است، دارای بافت بسیار ظریفی باشند و تار و پود آن‌ مشخص نباشد. این‌ها اغلب سبک و لطیف هستند، و برای ژاکت‌های دکمه دار و بلوز‌ها استفاده می‌شوند. این مدل از بافت‌ها برای افرادی که تحمل پوشیدن لباس‌های بافتنی ضخیم و کمی سنگین‌تر را ندارند، بسیار مناسب است.

ژاکت‌های با بافت ظریف

ژاکت‌های دکمه دار با بافت ظریف، ورنگهای متنوع استایل باحالی را برایتان به همراه دارد. در ضمن چون این ژاکت یقه هفت بازاست اندام شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. عموما بافتنی‌های یقه‌ی هفت استایل کلاسیکی را برای‌تان ایجاد می‌کند، مخصوصا اگر زیر آن یک شومیز یقه دار پارچه‌ای به تن کنید. برای خوش استایل‌تر بودن از اکسسوری مثل گردنبدهای بلند، می‌توانید استفاده کنید.
ست کردن این مدل از بافت‌ها با دامن و شلوار‌های چهارخونه، همیشه برای یک استایل کلاسیک هم‌خوانی دارد. برای تکمیل استایل‌تان یک بوت بلند بزنید تنگش.

بافت سبک و نرم سارک

پلیور‌هایی با بافت درشت

لباس‌های بافتنی با بافت درشت که تار و پود آن  به صورت زنجیره‌ای بافته شده است و ضخیم‌تر است; استایل کژوالی را برای شما به همراه خواهد داشت. این مدل بافتنی در مدل یقه گرد دیده می‌شود. در نظر داشته باشید در بلوز بافت یقه گرد احتیاج به اکسسوری نیست.

  لباس‌های بافتنی با طرح درشت برای افرادی با بالاتنه‌ی لاغر جلوه‌‌ی قشنگی خواهد داشت، زیرا آن‌ها را پرتر نشان می‌دهد. این مدل پلیور‌ها را با جین‌ها و شلوارهای اسکینی برای استایل زمستان‌تان در نظر بگیرید.

بافت

ترکیب بافتنی‌ها با پارچه‌های پنبه‌ای

پوشیدن پلیور بر روی شومیز‌های دکمه دار ظاهر جذابی دارد. اغلب اگر بلوز بافتنی را به رنگ‌های گرم پاییزی انتخاب می‌کنید، شومیزی با رنگ روشن‌تر با آن ست کنید.

رویه‌های بلند بافت

رویه‌های بلند بافت از  لباس‌های پر طرفدار فصل سرماست، که به جای مانتو مورد استفاده قرار می‌گیرد. رویه‌های با بافت گره‌ای و ریز، یک آیتم سبک و گرم برای استایل‌های زمستانی شماست. اگر شما سرمایی هستید می‌توانید یک پلیور با رنگ مخالف را با آن ست کنید. از شلوارهای پشمی و  بوت غافل نشوید.

اگر این فاکتورها را در نظر بگیریم، می‌توانیم بافت خوبی خریداری کنیم. اما جدا از کیفیت اولیه باید در نحوه‌ی ‌شست و شو و نگهداری بافت‌ها دقت کنیم.

شما انتظار این را داشته باشید، که وقتی بافتنی خود را داخل لباس‌ شویی با دور و دمای بالا می‌اندازید، چیزی از آن باقی نماند. به نظر من اگر همیشه یک تی‌شرت نازک زیر لباس خودتان بپوشید تا بوی تعرق بدن را نگیرد، نیازی به شستن زیاد بافتنی‌ها نمی‌باشد.

بهتر است شست و شوی بافتنی‌ها در یک تشت آب و شامپو، بدون اینکه چنگ بزنید انجام گیرد. برای خشک شدن هیچ وقت آن‌ها را آویزان نکنید؛ سعی کنید آب اضافی آن را با تا کردن لای یک حوله بگیرید تا خشک شود.

 هرگز با اتو به جان لباس‌های بافت خود نیفتید. چون از خوبی‌های آن‌ها این است که چندان چروک نمی‌شوندونیازی به اتو ندارد. حتما نگهداری آن را ازاین سال تا سال دیگر به صورت تا کرده داخل کاور پارچه ای فراموش نکنید.

بافتنی‌ها همیشه برای من یادآور میل بافتنی و کامواهای رنگی مادربزرگ بوده است. هرچند امروزه ماشین‌های نساجی جایگزین دست‌های مهربان او را گرفته. اما در نهایت در تار و پود این لباس‌ها اثر هنری نهفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish