داستان برند هرمس: ابرلوکسی که فقط ثروتمندان صبور را دوست دارد

هرمس از برندهای ابَرلوکس جهان است که استراتژی بسیار خاص خود را در عرضه‌ی جهانی محصولاتش در پیش گرفته است.

شرکت فرانسوی هرمس به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح کالاهای لوکس در دنیا شناخته می‌شود و بارها و بارها در ارزشیابی‌ها و رتبه‌بندی‌های مختلف، جزو باارزش‌ترین برندهای لوکس جهان معرفی شده است. به بیانی دیگر، هرمس نماد یک جهان لوکس محسوب می‌شود؛ چرا که ‌ترکیبی از یک میراث غنی خانوادگی، صنعت هنرمندانه، باریک‌بینی و موقعیت سطح بالا در دنیای رقابتی و بی‌رحم کالاهای لوکس است.

بنا به رتبه‌بندی BrandZ در سال ۲۰۱۵، این شرکت دومین برند لوکس جهان با ارزش معادل ۱۹ میلیارد دلار است که پس از Louis Vuitton با ارزش ۲۴.۷ میلیارد دلار قرار دارد. در حال حاضر طیف وسیعی از محصولات این برند، شامل کالاهای چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و لباس عرضه می‌شود.

تاریخچه‌ی هرمس در یک نگاه

تاریخچه هرمس

برای عموم، لوگوی کالسکه‌ی اسب هرمس جای سؤال دارد. چرا که بین کالسکه‌ی اسب و کیف‌های دستی یا دیگر کالاهای لوکس ارتباطی دیده نمی‌شود. دلیلش ساده است؛ چرا که هرمس در ابتدا به‌عنوان یک کارگاه تولید زین اسب در پاریس شروع به فعالیت کرد. اواخر سال ۱۸۷۹ بود که محصولات این مجموعه توسط تیری هرمس، پسر ویلیام امیل هرمس گسترش پیدا کردند. جدول زیر تاریخچه‌ی تحولات مهم این شرکت را نشان می‌دهد:

تاریخرویداد مهم هرمس
۱۸۳۷شرکت هرمس توسط تیری هرمس به‌عنوان سازنده‌ی زین اسب تأسیس شد.
۱۹۲۰خط تولید پوشاک، ساعت و دستکش در کارخانه راه‌اندازی شد.
 ۱۹۳۰شرکت هرمس کیف‌های دستی خود را وارد بازار ایالات متحده کرد.
۱۹۳۷نخستین روسری‌های تولید هرمس ارائه شد.
۱۹۵۴خط تولید لوازم کادویی و مبلمان خانگی راه‌اندازی شد.
۱۹۹۰تعداد فروشگاه‌ها، شرکت‌های زیرمجموعه و نمایندگی‌های هرمس به رقم ۲۲۵ رسید.
۱۹۹۳هرمس جزو شرکت‌های سهامی عام شد و به بازار بورس پیوست.
۱۹۹۶هرمس اولین فروشگاه خود را در شهر پکن چین افتتاح کرد.
۱۹۹۹هرمس ۳۵ درصد سهام ژان پل گوتیه را خریداری کرد.

فلسفه‌ی برند هرمس

فلسفه برند هرمس

فلسفه برند هرمس عمیقا در مفاهیمی چون کیفیت و کمیابی پایه‌ریزی شده است. این‌ها همان اصولی هستند که هرمس را از تولید انبوه، افزایش خطوط تولید و برون‌سپاری دور نگه داشته‌اند. هرمس بر این باور است که تک‌تک محصولات این شرکت باید سخت‌کوشی و تلاش پشت صحنه‌ی مراحل ساخت را در خود منعکس کند. اکسل دوماز، مدیر عامل فعلی هرمس، نقطه‌ی قوت برند خود را شوق به‌کاررفته در مراحل ساخت و تولید می‌داند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص این اصول حرفه‌ای وجود دارد این است که در طول تاریخ ۱۸۰ ساله‌ی این شرکت با وجود دیگر تحولات، برقرار مانده‌اند. مالکیت، مدیریت و رهبری هرمس، در میان چندین نسل از اعضای این خاندان عبور کرده؛ اما اصول اداره‌ی آن همچنان پابرجا مانده است. تمام محصولات هرمس به‌طور کامل در فرانسه تولید می‌شود. حتی این مجموعه ادعا دارد که هر محصول تنها توسط یک صنعتگر ساخته می‌شود.انحصار و کمیابی محصول در بازار از جمله اصول مهم هرمس در عرصه‌ی تجارت است

بحث انحصار برای هرمس همیشه مهم است و به هیچ عنوان قصد ندارد برند خود را به‌عنوان یک تولید‌کننده‌ی انبوه لوکس یا حتی تولید‌کننده‌ی ممتاز لوکس معرفی کند. فلسفه و هدف هرمس آن است که ابر لوکس باقی بماند و تنها برای قشر خاصی از جامعه در دسترس باشد. در راستای این فلسفه‌های تجاری، این شرکت مفهومی به‌عنوان بازاریابی ندارد. دو موتور اصلی تجاری شرکت، شهود و خلاقیت هستند؛ به‌طوری که گفته شده است همه‌ی کارکنان هرمس مسئول بازاریابی این برند هستند.

استراتژی برند هرمس

بنا به گزارش سالانه‌ی شرکت، محصولات هرمس در این چند دسته ارائه می‌شوند: کلاهای چرمی، پوشاک آماده‌ی زنانه و مردانه، کفش، کمربند، دستکش، کلاه، ابریشم و پارچه، جواهرات، مبلمان، کاغذ دیواری، رومیزی، عطر و ساعت مچی.

استراتژی برند همرس

مثال‌های زیر چند ویژگی متمایز این برند معروف را بیان می‌کند:

  • همه‌ی کارکنان جدید از طریق یک جلسه آموزشی سه‌روزه به نام درون جعبه نارنجی، با تاریخچه، بنیان‌گذاران و روند توسعه‌ی محصولات این شرکت آشنا می‌شوند. هدف از این آموزش این است که هر کارمندی خود را به هرمس نزدیک‌تر بداند و با فرهنگ، فلسفه و ارزش‌های شرکت ارتباط برقرار کند.
  • هر دو سال یک بار، ۱۰۰۰ نماینده‌ی فروش این شرکت از نقاط مختلف جهان در رویداد مخصوصی به نام پودیوم به پاریس می‌آیند. از هر نماینده خواسته می‌شود که از هر ۱۱ دسته محصول هرمس، حداقل یک نمونه را انتخاب کند. در واقع این تلاش هرمس آن است که فروشندگان را به این سمت سوق دهد که جدا از مقوله‌ی معمول فروش، به جذابیت محصولات هم اضافه شود و این نکته را تداعی کند که محصولات هرمس قرار نیست مانند دیگر محصولات در هر فروشگاهی ارائه شوند. ضمن اینکه فروشگاه آنلاین این شرکت تنها بخشی از محصولات هرمس را در معرض فروش گذاشته است.
  • بر خلاف بعضی برندها، هرمس به تأیید چهره‌های مشهور اهمیتی نمی‌دهد؛ چرا که مشتریان هرمس جزو مشهورترین و فوق ثروتمندترین! افراد جامعه هستند و همین مسئله این برند را متمایز و معتبر نگه می‌دارد.
  • هرمس، محصولات خود را بر مبنای منطقه‌ای خاص ارائه نمی‌دهد. تمام محصولات هرمس در سراسر جهان با یک طراحی و ساختار ارائه می‌شوند.
  • هر صنعتگر زن و مردی که بخواهد روی یک محصول چرمی شروع به کار کند باید ابتدا یک دوره‌ی دوساله‌ی آموزشی بگذراند. هر چند این امر روند تولید را کند می‌کند؛ اما اصول هرمس را که در دسترس نبودن و انحصار است عملی می‌کند. تنها بخش محصولات چرمی هرمس، در سال ۲۰۰ کارگر استخدام می‌کند.
  • هرمس به‌شدت طرفدار استراتژی نسخه‌ی محدود است و این محدودیت را در توزیع محصولاتش در فروشگاه‌ها رعایت می‌کند.
  • هرمس، صبر را یک اصل و عیار بسیار قوی در استراتژی برند خود معرفی می‌کند. بنابراین مشتریان نمی‌توانند انتظار داشته باشند که وارد فروشگاه شوند و بلافاصله با یک کیف بیرکین خارج شوند. در عوض، باید ابتدا سفارش دهند و چند ماه تا آماده شدن آن صبر کنند!
  • همکاری با طراحان، یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های این برند به ویژه در خصوص مبلمان منزل است. در اینجا هدف این است که طراح و شرکت هر دو از شهرت و اعتبار هم‌دیگر بهره بگیرند.
  • برندهای همکار با هرمس هم جزو ابر لوکس‌ترین شرکت‌های دنیا، مانند کفش و چکمه‌ی جان لاب، رومیزی و ظروف پوییفورکات و بلورآلات سنت لوییس هستند.
  • در محصولات هرمس هیچ گونه تخفیفی لحاظ نمی‌شود.

پاتریک توماس، از مدیران عامل سابق هرمس، می‌گوید:

صنعت لوکس بر اساس یک پارادوکس شکل گرفته است: هر چه برندی محبوب‌تر باشد بیشتر فروخته می‌شود و هر چه بیشتر فروخته شود از محبوبیت آن کم خواهد شد.

هرمس و تبلیغات

از لحاظ بازاریابی و ارتباطات، هرمس جزو خلاق‌ترین سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود. در سال ۲۰۱۴، فوربز فهرستی از ۱۰۰ شرکتی که نوآورانه‌ترین عملکرد را عرضه کرده بودند ارائه داد و در این میان هرمس در جایگاه ۱۳ قرار گرفت. در سال ۲۰۱۶ این جایگاه به ۳۲ افت پیدا کرد؛ هر چند تنها برند لوکسی بود که جزو ۴۰ شرکت برتر قرار داشت. 

lamaisondescarres.com

هرمس در تمام فعالیت‌های بازاریابی، از بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی بهره گرفته است. نمونه‌ی جدید آن فروشگاه‌های آنلاین موقت است که در آن‌ها محصولاتی چون روسری‌های ابریشمی، شال، گردنبند، روسری و شال‌های روی شانه بود. هرمس با همکاری شرکت AKQA وب‌سایت lamaisondescarres.com را راه‌اندازی کرد که فضای آن شبیه یک خانه‌ی بزرگ است. فضای داخلی این خانه پیچیده بود است و شخصیت‌ها و کاراکترهای متنوع در آن به چشم می‌خورند. این وب‌سایت به بازدیدکنندگان خود اجازه می‌دهد اتاق‌های مختلف مجازی خانه را کشف و با کلیک روی آن‌ها بیش از ۶۰۰ مدل روسری را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به خرید کنند.هرمس در عرصه‌ی تبلیغات هم نوآوری‌های جذاب و خاصی از خود نشان داده است

هرمس نشان داده است که توانایی زیادی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارد. در این میان ۲ اپلیکیشن هم ساخته شده است که یکی از آن‌ها Silk Knots نام دارد و بستن گره‌ی روسری را به ۲۴ روش مختلف نشان می‌دهد. اپلیکیشن دوم هم Tie Break است که مخاطب خود را جامعه‌ی مردان قرار داده و شامل گستره‌ی وسیعی از فایل‌های تصویری GIF، بازی، کمیک و قطعات جالب مربوط به اطلاعات مجموعه‌های هرمس است.

تبلیغات هرمس

هرمس به‌طور قابل توجهی در رسانه‌هایی چون تلویزیون، چاپ و ویدیوی آنلاین برای تبلیغات خود سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین به‌صورت انتخابی در تبلیغات تلفن همراه سرمایه‌گذاری می‌کند تا مخاطبان ثروتمند خود را هدف قرار دهد. ضمن اینکه با بهره‌گیری از طنز و موقعیت‌های کمیک در تبلیغات، محصولات خود را به شیوه‌ی هوشمندانه‌ای معرفی می‌کند. در سال ۲۰۱۴، یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی آنلاین منتشر شد که با نمایش صحنه‌ی دست دادن به‌صورت کمیک نمایشی از دستکش‌های هرمس ارائه دهد.

ویترین‌های هرمس هم در نوع خود افسانه‌ای هستند و جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای برای نشان دادن میراث استثنایی و قدرتمندی این برند از خود به نمایش می‌گذارند.این ویترین‌ها در فواصل زمانی مختلف در فروشگاه‌های هرمس سراسر جهان ظاهر شده‌اند. در واقع این ویترین‌ها به‌عنوان نماد احترامی به صنعت‌گران ساخته می‌شوند.

چالش‌های هرمس

بزرگ‌ترین چالشی که هرمس با آن مواجه شده است در خصوص رقیب تولیدکننده‌ی لوکس خود،  LVMH است. در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰، LVMH هفده درصد از سهام هرمس را خریداری کرد که این امر منجر به بروز اختلاف بسیار جدی و طولانی بین دو شرکت شد. LVMH همچنان ۲۳ درصد سهام هرمس را نگه داشته است؛ اما باید ۱۱ میلیون دلار جریمه بابت افشاگری‌ عمومی بپردازد.

در سال ۲۰۱۱، بیش از ۵۰ نفر از نوادگان تیری هرمس سرمایه‌ی خود را در یک شرکت تعاونی به نام H51 به ارزش ۱۶ میلیارد دلار قرار دادند. این اعضا که ۵۰.۲ درصد سهام شرکت هرمس را در اختیار داشتند، طی یک قرارداد مشروط موافقت کردند که در دو دهه‌ی آینده هیچ سهامی به فروش نرسانند. علاوه بر این، برتراند پاچ و نیکلاس پاچ، از اعضای نسل پنجم این خانواده سرمایه‌ای در این شرکت تعاونی وارد نکردند و البته از فروش سهام خود به LVMH هم امتناع کردند. این موضع مشترک، انسجام و اتحاد اعضای خانواده‌ی هرمس، مشخص می‌کند که آن‌ها تا چه اندازه به استقلال هرمس اهمیت می‌دهند.

هرمس در بازار چین

هرمس در بازار چین

مانند هر شرکت لوکس دیگری، چین برای هرمس هم بازاری جدی تلقی می‌شد. اما بر خلاف دیگر شرکت‌ها، هرمس روند صبورانه‌ای در هدف قرار دادن این بازار در پیش گرفته است. هرمس در سال ۱۹۹۷ وارد چین شد و به‌سرعت ۲۲ فروشگاه در ۱۵ شهر چین افتتاح کرد؛ اما تصمیم گرفت از سال ۲۰۱۵ بیش از یک فروشگاه در سال باز نباشد. با این حال ومینگ چائو، مدیر شرکت هرمس در چین، اعلام کرده است که در دو سال اخیر فروش محصولات هرمس در چین با افت مواجه بوده است.هرمس در بازار چین هم اصراری بر عرضه‌ی انبوه ندارد. حتی وقتی رقیبان قدرتمندش چنین روندی در پیش گرفته‌اند!

استراتژی هرمس در چین از یک طرف نوآورانه و از طرف دیگر خطرناک به نظر می‌رسد. هرمس در نظر دارد در فروشگاه‌های جدید خود تمام تجربه‌های تجاری برندش را در مقابل مصرف‌‌کنندگان چینی ارائه دهد. آخرین فروشگاه هرمس در سال ۲۰۱۴ در شانگهای چین افتتاح شد که طراحی آن شبیه یک خانه است. هر طبقه‌ی این فروشگاه حالت موزه گونه دارد و ثروت این برند را به نمایش می‌گذارد. هرمس علاوه بر تجربیات خرده‌فروشی، تلاش می‌کند ارتباطی بین سنت غنی چین و صنعت خود برقرار کند تا بدین صورت بتواند نظر مثبت چینی‌ها به برند خود را افزایش دهد.

هرمس و LVMH

از یک طرف این استراتژی خطرناک است؛ چون برندهای رقیب مانند LVMH، کرینگ و ریچمونت محصولات خود را در معرض دسترسی راحت‌تر قرار داده‌اند. از طرف دیگر مصرف‌کنندگان لوکس چینی سفرهای خارجی زیادی دارند و به‌طور منظم تنوع محصولات لوکس دنیا را مشاهده می‌کنند و می‌توان گفت که قشر مرفه چینی یک قدم جلوتر از خدمات لوکس کشورشان قرار دارند؛ بنابراین استراتژی انحصار و کمیابی محصولات در هرمس می‌تواند در این خصوص چالش برانگیز باشد.

با این حال، هرمس طی یک استراتژی موازی جالب تصمیم گرفته است که فلسفه و سیاست سازمان خود را در بازار چین جا بیندازد. در سال ۲۰۱۲، هرمس برند چینی Shang Xia را راه‌اندازی کرد. ژیانگ کیونگ، مدیر این شرکت به‌شدت به هنر دستی چین اعتقاد داشت. با این حال هرمس محتاط و مراقب بود تا هویت برندش در برابر برند Shang Xia کم رنگ نشود. آکسل دوماز، مدیر عامل فعلی هرمس، از Shang Xia به‌عنوان یک نوزاد کوچک یاد کرد. هرمس حتی برای حتی Shang Xia هم استراتژی بلندمدت در نظر گرفت و سال ۲۰۱۶ را برای رسیدن به سودآوری مبنا قرار داد.

جمع‌بندی: هرمس یک برند ابرلوکس خواهد ماند

بدون شک هرمس موفق شده است یک برند ابرلوکس از خود ارائه دهد. توزیع محدود، انحصار و بازاریابی کنترل‌شده باعث شده‌اند که رقم رشد آن سالانه دورقمی گزارش شود که همین امر بازتابی از قدرت این برند در میان جمعیت ثروتمند و مرفه جهان است. واقعیت این است که در بین تمام برندهای لوکس، هرمس موفق شده است نوآوری بیشتری از خود نشان دهد و تمایز خود را در این رقابت به اثبات برساند. جایگاه هرمس در آینده به لطف تعهد و انضباط اعضای خانواده‌اش، امن و برقرار به نظر می‌رسد؛ با این حال همچنان برای حفظ موقعیت هرمس، این برند نیاز به این دارد که پیوسته در حال تکامل و تمایز باشد.

تاریخچه برند HERMÈS

نام هرمس به دوران باستان، مذهب و اسطوره ‌های یونانی باز می ‌گردد. این نام، ریشه در یک خدای یونانی از کوه المپ دارد که پسر زئوس بود. هرمس، نماینده و پیام ‌رسان خدایان بود. نام دیگرش، خدای مرزها و عبور از مرزها بود؛ زیرا آزادانه بین دو دنیای فانی و باقی سفر می‌کرد و مسئول رساندن ارواح به دنیای آخرت بود. او را محافظ و حامی جاده‌ ها و مسافران نیز می ‌دانند.

برند هرمس 

امروزه، هرمس به نام یک برند که ریشه‌ های عمیقی در تاریخ و سنت دارد و تاریخ تاسیسش به دست تری هرمس است، به سال 1873 باز می‌ گردد. او که در آلمان و از یک پدر فرانسوی و مادر آلمانی متولد شد، در سال 1828 به همراه خانواده خود به فرانسه سفر، و بعدها، برند هرمس را در همین کشور بنا کرد؛
در حالی که هرمس که امروزه، به عنوان یک تولید کننده‌ کالاهای لوکس و مد فرانسوی، با تخصص در تولید محصولات چرمی، اکسسوری ‌های سبک زندگی، اثاثیه منزل، عطر، جواهرات و ساعت شناخته شده، در اصل، تامین‌ کننده اکسسوری ‌های کالسکه‌ های قدیمی بوده است که با اسب کشیده می ‌شدند.
برند هرمس کارش را با افتتاح یک فروشگاه افسار اسب در گرند بلوار پاریس آغاز کرد.
هرمس در این فروشگاه خود را وقف خدمت به طبقه اشراف اروپایی کرده بود. هرمس، پالهنگ ‌‌ها و افسارهای باکیفیت را در فروشگاه خود برای صنعت درشکه ‌سازی ارائه می ‌داد. او برای کارها و تلاش‌ هایش جوایز بسیاری دریافت کرد.

زندگی نامه هرمس
بیوگرافی هرمس

در سال 1880، چارلز امیلی، پسر هرمس، مسئولیت فروشگاه را بر عهده گرفت و مکان آن را به خیابان 24 سنت هونور منتقل کرد، جایی که تا به امروز تغییر نکرده است. چارلز امیلی با کمک پسرانش، آدولف و امیلی ماریس، سراجی (زین ‌سازی) را وارد کار خود کرد و به خرده‌ فروشی محصولات خود مشغول شد. در آن زمان، شرکت هرمس برای اشرافیان اروپا، روسیه، آسیا، افریقای شمالی و قاره امریکا کار می‌ کرد.

کیف های برند هرمس

در سال 1900، شرکت هرمس شروع به ارائه کیف ‌هایی کرد که مخصوص اسب‌ سوارها طراحی شده بودند و آن ها می ‌توانستند تجهیزات اسب و درشکه ‌سواری را در آن جای بدهند. اولین کیف شرکت هرمس، همان کیفی است که امروزه با نام کیف هوتا کورویس شناخته می شود. این‌گونه بود که کمپانی هرمس وارد کار طراحی و تولید کیف برای صنعت مد شد.

زندگی نامه شخصی هرمس
محصولا برند هرمس

استفاده از زیپ توسط برند هرمس

بعد از اینکه چارلز بازنشسته شد، پسرانش رهبری شرکت را بر عهده گرفتند و نامش را به هرمس فریرز تغییر دادند. کمی بعد، امیری ماریس شروع به ارائه زین برای سزار روسیه کرد. این کار، موفقیت ‌های بزرگی را به دنبال داشت و تا سال 1914، هرمس 80 نفر کارگر برای ساخت زین ‌ها استخدام کرد. پس از این، ماریس حق انحصاری استفاده از زیپ را گرفت و از آن برای پوشاک و کالاهای چرمی استفاده کرد.
او اولین طراحی بود که از دستگاه زیپ در فرانسه استفاده کرد و زمینه‌ ها را برای آیندۀ مد برند هرمس فراهم آورد. یکی از اولین ترند‌های مدی که معرفی شد، اولین کت طلایی چرمی زیپ‌ دار بود که به صورت انحصاری برای ادوارد، شاهزاده ولز تولید شد. به خاطر حقوق انحصاری ماریس برای استفاده از زیپ، این وسیله به صورت کلی در فرانسه با عنوان چفت هرمسی شناخته می ‌شد.

بعد از موفقیت زیپ، ماریس در طول کل دهه 20 ، تنها رئیس شرکت بود. او اکسسوری ‌ها و مجموعه لباس ‌ها را به خط تولید کیف‌ های مخصوص اسب ‌سواری ‌اش که حالا مشهور شده بودند، اضافه کرد. بعد از اینکه همسر ماریس گله کرد که نمی‌ تواند کیفِ مورد علاقه ‌اش را در بازار پیدا کند، او اولین کیف دستی چرمی را تولید کرد که در سال 1922 روانه بازار شد.
ماریس این اتفاق را به چشم یک فرصت دید و خودش دست به تولید مجموعه کیف دستی زنانه زد و تاریخچه این اکسسوری را به کلی متحول کرد.
هرمس، این روند تاریخی و موفقیت عظیمش را ادامه داد و سپس در سال 1924 ، دو فروشگاه در ایالات متحده افتتاح کرد. تیم هرمس که حالا بر موج موفقیت سوار شده بود، در سال 1929، از اولین مجموعه پوشاک زنانه سفارشی خود نیز در پاریس رونمایی کرد. این شروع کشف سبک‌ ها و ترند‌هایی بود که در نهایت، به کیف پررونق هرمس منتهی شد.

ساعت برند هرمس

تولید ساعت توسط برند HERMES

هرمس برای افزودن به مجموعه accessory ‌های خود، در اواسط دهه 30 ، یونیورسال ژنو، یک ساعت ‌ساز فرانوسی را استخدام کرد تا طراح انحصاری ساعت برند هرمس شود. این کمپانی، خطی از ساعت ‌های مچی مردانه (که با استیل ضدزنگ یا طلای 18 عیار ساخته می‌ شدند) و ساعت‌ های مچی آرت دکو که با استیل، طلای 18 عیار یا پلاتینیوم ساخته می‌ شدند را راه ‌اندازی کرد.
مدل ‌های زنانه و مردانه، نماد‌هایی با عنوان هرمس یا هرمس یونیورسال ژنو داشتند. این همکاری بیم هرمس و یونیورسال، تا دهه 50 میلادی ادامه داشت.

سایر کیف های مشهور هرمس در دهه 30 وارد بازار شدند؛ برای مثال، کیف “Sac à dépêches” در سال 1935 (که بعدا به کیف کِلی تغییر نام داد)، و کیف Hermès carrés در سال 1937. در سال 1956، مجله سبک زندگی، عکسی از گریس کلی را که یک کیف “Sac à dépêches” در دست داشت، به چاپ رساند. او این کیف را در مقابل بدن خودش گرفته بود تا بارداری‌ اش را مخفی کند؛ از این رو، مردم نام کِلی را برای آن کیف انتخاب کردند و هرمس هم بعدا همین نام را برای آن کیف گذاشت و اتفاقا به موفقیت بزرگی هم دست یافت.

کیف های برند هرمس
عطر و ادکلن برند هرمس

تولید عطر و ادکلن توسط برند هرمس

برند Hermes تا اواخر دهه 50 ، سخت مشغول طراحی و ارائه کیف ‌های زیبا و جدید بود و به موفقیت خوبی هم دست یافته بود. در سال 1961، این برند وارد بیزنس عطر و ادکلن هم شد. خط عطر و ادکلن با عطر مشهور کالیشه معرفی شد، که نامش را از یک کالسکه سرپوشیده چهارچرخ معروف که تا دهه 50 هم لوگوی هرمس بود، گرفته بود. سنت و موفقیت هرمس همچنان تداوم یافت و ژان کلود اِلینا در سال 2004 ، مسئول قسمت عطر و ادکلن این برند شد و از آن زمان تا کنون، به موفقیت ‌های زیادی در این زمینه دست پیدا کرده است. او کسی بود که خط تولید مشهور هرمسی را معرفی کرد.

در طول دهه 70 میلادی، برند Hermes چندین فروشگاه در سراسر دنیا افتتاح کرد؛ اما در مقایسه با رقبای خود، افت کرده بود. متخصصان صنعت، این افت را به پافشاری افراطی Hermes بر روی صرفا استفاده از مواد طبیعی در محصولات نسبت می ‌دادند؛ در مقابل، رقبای آن ها از مواد شیمیایی و انسان ‌ساخت نیز برای تولید محصولات خود بهره می ‌بردند. حتی گاهی اتفاق می افتاد که کارگاه‌ های هرمس به خاطر تاخیر‌های دو هفته ‌ای در سفارشات، کاملا سوت و کور می ‌شدند.
علیرغم این افت و ضرر، عطر و ادکلن ‌های Hermes به موفقیت بالایی رسیده بودند و توانستند او را به عنوان یک بازیکن مهم، وارد بازیِ سخت و رقابتیِ بازار کنند. برای جبران این افت، دو طراح جدید وارد شرکت شدند تا مجموعه پوشاک را متحول کنند. آن ها آیتم ‌های غیرمعمولی، مانند جینِ‌ پوست شترمرغ و کاپشن موتورسواری پوست پایتون را معرفی کردند. با این فیس لیفت، فروش سالانه Hermes از 50 میلیون دلار در سال 1978 به 460 میلیون دلار در سال 1990 رسید.

تاریخچه برند هرمس
برند هرمس

ورود برند HERMES به بازارهای جدید

در طول سال‌ های بعد، برند Hermes قدم به بازارهای تازه ‌ای گذاشت. در دهه 80 میلادی، Hermes لوازم سفره خود را معرفی کرد که به یک نقطه قوت برای شرکت بدل شد. کالاهای هرمس در سال 1990 گسترش بیشتری را نیز شاهد بود و در نهایت، حدود 30 هزار آیتم را در بر می گرفت. هرمس، سنت خود را ادامه داد و شروع به استفاده از مواد اولیه جدید در مجموعه ‌هایش کرد که شامل بلور و سفال هم می شد.
در سال 1993، Hermes در بازار بورس پارس در دسترس عموم قرار گرفت. آن ها استودیو‌های طراحی و کارگاه ‌های خود را به بیرون از پاریس، در پانتین منتقل کردند. این تغییرات، هیجان خوبی را به تیم و افراد شرکت منتقل کرد؛ اما سود و فوایدش برای عموم مردم بیشتر بود؛ دوم اینکه، مدیرعامل آن زمانِ شرکت، برای مجله فوربس توضیح داده بود که فروش سهام شرکت برای این بوده است که به کاهش تنش ‌های بین اعضای خانواده کمک شود و آن ها بتوانند بدون جر و بحث، سهام خودشان را نقد کنند.

البته با وجود عمومی شدن سهام شرکت، هنوز هم خانواده هرمس عمده سهم این شرکت را دارند که جمعا نزدیک به 80 درصد است و به این ترتیب، ژین لوئیس دوما و کل خانواده هرمس، در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار می ‌گیرند.

ژین لوئیس دوما در سال 2006، بعد از 28 سال ریاست شرکت بازنشسته شد. او میراثی گرانقدر از شیک ‌ترین طراحی ‌های مد را از خود به جای گذاشت. متاسفانه او در سال 2010، بعد از یک بیماری طولانی مدت از دنیا رفت. پاتریک تامس که در سال 2005 به عنوان دستیار با لوئیس کار کرده بود، جایش را در شرکت گرفت. تامس حالا اولین رئیس شرکت Hermes است که خود، جزوی از خانواده هرمس ‌ها نیست.

آخرین اخباری که از فروش سالانه این برند در دسترس است، مربوط به سال 2017 می‌ شود که با یک رشد 9.7 درصدی، به 7 میلیارد دلار رسیده است. هرمس از آزمون سخت زمان، سربلند بیرون آمده و ترند‌های فشن بسیاری را که امروزه می‌ پوشیم و عاشقش هستیم را به بازار معرفی کرده است.

هرمس یا ارمس (Hermès International S.A.) یک تولید کننده اجناس لوکس در فرانسه است که در سال ١٨٣٧ میلادى تاسیس شده است. در زمینه تولید چرم، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل، عطر، جواهرات، ساعت، اکسسورى و پوشاک آماده (Ready-to-wear) فعالیت دارد. لوگوی کنونى هرمس از دهه ١٩٥٠ میلادى، به شکل یک کالسکه دوک با اسب مى باشد. 

در حال حاضر نادیه وان-کیبولسی (Nadège Vanhee-Cybulski) مدیر نوآوری شرکت بین المللى هرمس است و دفتر مرکزى شرکت هرمس در خیابان مشهور فبورگ-سن-انوره (Rue du Faubourg Saint-Honoré) واقع در ناحیه (8th arrondissement) هست پاریس-فرانسه مى باشد، که این خیابان به عنوان یکی از خیابان های لوکس و شیک جهان مشهور است و دلیل این محبوبیت و شهرت حضور بسیارى از خانه هاى مد معروف جهان، کاخ الیزه (Élysée Palace) که محل اقامت رئیس جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه، هتل د پنتالبا (Hôtel de Pontalba) محل سفارت ایالات متحده در فرانسه، سفارت کانادا، سفارت بریتانیا و گالری های هنری متعد مى باشند. 

تاریخچه شرکت هرمس

تیری هرمس

تیری هرمس یا تیه‌ری ارمس (Thierry Hermès) در شهر کرفلد-آلمان از پدرى فرانسوی و مادرى آلمانی متولد شد. سپس خانواده او در سال ١٨٢٨ میلادى به فرانسه نقل مکان کردند.  در سال ١٨٣٧ میلادى، تیرى هرمس اولین کارگاه خود را در پاریس-فرانسه تاسیس کرد که به تولید اجناس و خدمات براى اشخاص نجیب زاده و طبقه اشراف اروپا پرداخت، که در زمینه تولید دهنه و افسار اسب براى کالسکه ها از با کیفیت ترین مواد استفاده مى کرد و براى کیفیت بالا کالاهاى خود در تجارت کالسکه جوایز متعددی را از جمله جایزه اول در این زمینه کارى در سال ١٨٥٥ میلادى و مجدداً در سال ١٨٧٦ میلادى در نمایشگاه Universelles در پاریس دریافت نموده است.

در سال ١٨٨٠ میلادى، مدیریت هرمس به چارلز امیل (Charles-Émile) پسر تیری هرمس رسید و او فروشگاه را به خیابان ٢٤ فوبور سنت هونوره (24 rue du Faubourg Saint-Honoré) پاریس-فرانسه منتقل کرد. چارلز امیل با کمک پسران خود آدلف (Adolphe) و امیل موریس (Emil-Maurice) به تولید و معرفی زین هاى اسب خود و همچنین خرده فروشی محصولات شرکت هرمس را آغاز کرد. در سال ١٩٠٠ میلادى، شرکت کیف هاى خود را به نام  Haut à Courroies را ارائه داد، که به خصوص برای سوارکاران طراحی شده بود تا بتوانند در هنگام سوارى همراه با زین خود آنها را حمل کنند. 

این مدل کیف هرمس Haut à Courroies (به صورت کوتاه HAC) مى باشد. این مدل کیف ها همچنین کیف هاى قدیمى برکین (Birkin) را شامل مى شوند. کیف هاى اHAC در اواخر دهه ١٨٠٠ برای حمل لوازم سوارکاران طراحى و تولید شد که از جمله زین، چکمه، تجهیزات شکار و غیره … را شامل مى شد.

پس از بازنشستگى چارلز امیل از هرمس پسران او رهبری و اداره این شرکت را به عهده گرفتند و نام این شرکت را به براداران هرمس (Hermès Frères) تغییر دادند. مدت کوتاهی پس از آن، امیل موریس شروع به فراهم کردن تهیه زین براى تزار روسیه کرد. تا سال ١٩١٤ میلادى، با استخدام ٨٠  صنعت گر حرفه اى در زمینه ساخت زین اسب، کار خود را گسترش داد و امیل موریس توانست حق انحصاری از استفاده زیپ در محصولات چرمى و پوشاک را براى خود کسب کند و او اولین کسی بود که استفاده از این ابزاز را در فرانسه معرفى کرد.

در طول دهه ١٩٢٠ میلادى، زمانى امیل موریس تنها رئیس شرکت بود، محصولات دیگرى را ازجمله  اکسسورى (لوازم جانبه همچون کیف، کمربند و غیره…) و مجموعه لباس را اضافه کرد و فعالیت شرکت هرمس را در زمینه تولید پوشاک گسترش داد. او همچنین سه داماد خود رابرت دوما (Robert Dumas)، ژان رن گرراند (Jean-René Guerrand) و فرانسیس پیچ (Francis Puech) را به عنوان شرکای تجاری هرمس معرفى کرد. اولین کیف های دستی چرمى هرمس در سال ١٩٢٢ میلادى عرضه شدند، که بعد از اظهار ناراحتى همسر امیل موریس از عدم توانایی، یافتن کیفى که مورد پسندش باشد و سبب شد امیل موریس مجموعه کیف دستی خود را ارائه دهد.

هرمس در سال ١٩٢٤ میلادى، براى اولین با در ایالات متحده تاسیس شد و دو مغازه خارج از پاریس را احداث کرد. در سال ١٩٢٩ میلادى، اولین مجموعه لباس زنانه دست دوز سفارشى هرمس (couture) در پاریس ارائه شد. در طول دهه ١٩٣٠ میلادى، هرمس برخی از کالاهای شناخته شده اصلی خود را مانند چرم “Sac à dépêches” را در سال ١٩٣٥ معرفی کرد که بعدها به نام کیف هاى کلى (Grace Kelly) با الهام از هنرپیشه مشهور امریکاى و ملکه موناکو گریس کلی (Grace Kelly) نامگذاری شد و همچنین روسرى مربعى هرمس (Hermès carrés) در سال ١٩٣٧ میلادى را عرضه نمود، که روسری را با فرهنگ فرانسوی ادغام کرد و به عنوان نمادى از سبک لباس فرانسوى شناخته شد.

 در سال ١٩٣٨ میلادى، پوشاک Chaîne d’ancre به مجموعه کلاسیک اضافه شد. در ضمن طراحان شرکت شروع به طراحى با الهام گرفتن از نقاشی ها، کتاب ها و آثار هنرى مشهور نمودند. در دهه  ١٩٣٠ میلادى نیز شاهد ورود هرمس به بازار ایالات متحده امریکا با ارائه محصولات این برند در فروشگاه نیمان مارکوس (Neiman Marcus) در نیویورک بود با این وجود این بخش بعدها از بین رفت. در سال ١٩٤٩ میلادى، کروات ابریشمى و اولین عطر هرمس (Eau d’Hermès) تولید شد.

از اواسط دهه ١٩٣٠ میلادى، هرمس جواهرسازى سوئیسى یورو ژنگ (Universal Genève) استخدام کرد، که این شراکت و همکارى تا سال ١٩٥٠ میلادى ادامه یافت و تولید خطی از ساعتهای مچی مردانه (Chronograph) ساخته شده از طلا ١٨عیار یا فولاد ضد زنگ و همچنین ساعت هاى زنانه Déco از طلا ١٨عیار، فولاد یا پلاتین را راه اندازى نمود .هرمس به عنوان اولین طراح مدى که ساعت هاى برند خود را عرضه کرده شناخته مى شود.

این شرکت همچنین در اوایل دهه ١٩٥٠ میلادى لوگو مشهور خود که کالسکه دوک با اسب و جعبه کاغذ نارنجی را که به عنوان نمادى از این برند در سراسر جهان مى باشند را طراحى و ارائه داد.

دلایل محبوب هرمس چیست 

کارگاه هرمس

هرمس که در سال ٢٠٠٨ میلادى به عنوان کالاهای لوکس شناخته شده است، که فعالیت هرمس در زمینه تولید و عرضه اجناسى خاصى همچون چرم، روسری، کروات ، لباس مردانه و زنانه، عطر، ساعت، لوازم التحریر، کفش، دستکش، کارد و چنگال، لوازم تزئینی، ساعت و جواهرات مى باشد.

فروش هرمس حدود ٣٠ درصد از کالاهای چرمی، ١٥ درصد از لباس، ١٢ درصد روسری و ٤٣ درصد  از کالاها دیگر این برند مى باشد. 

این شرکت هیچ محصولی را براى ساخت مجوز نمیدهد و نظارت دقیق و مستقیم  بر طراحی و ساخت محصولات برند خود دارد. 

این شرکت به مدل کسب و کار سنتی خود پابند است و تولید انبوه، خطوط مونتاژ و مکانیره را رد می کند. محصولات هرمس تقریباً به طور کامل در فرانسه ساخته مى شوند که در کارگاههاى خود این شرکت که به عنوان Les Ateliers Hermès شناخته می شود، با تاکید بر تولید با کیفیت بالا ساخته مى شوند. در واقع هرمس ادعا می کند اکثر اجناس از ابتدا تا انتها توسط تنها یک فرد ساخته شده اند، که قصد دارد به این گونه کیفیت و منحصر به فرد بودن محصولاتش را تضمین کند.

در سال ٢٠١٢ میلادى، هرمس سیاست خود را در مورد قوانین بازگشت محصولات تغییر داد. مشتریان تنها می توانند اجناس خریدارى شده را ظرف مدت ١٠ روز پس از خرید و تنها برای رنگ دیگر از همان خرید اولیه تعویض کنند. هیچ بازگشت و مبادله اى پس از خرید مجاز نیست و بدون هیچگونه تعهدی بازپرداخت می باشد، صرف نظر از اینکه مشترى رسید از خرید خود داشته باشد.

 با ارزش ترین برندهاى مد لوکس جهان :

در فهرست با ارزش ترین برندهاى لوکس جهان در سال ٢٠١٨ میلادى طبق گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌س (CNBC)، برند هرمس با ارزش ١٦.٤ میلیارد دولار در رتبه سوم بعد از برند هاى لویى ویتون و شانل قرار گرفتن است .

این فهرست شامل برندهاى مشهور دیگرى در دنیاى مد مى شوند که به ترتیب در این جایگاه قرار دارند :

لویى ویتون به ارزش ٢٦.٨ میلیار دلار

شانل به ارزش ٢٠ میلیار دلار

هرمس به ارزش ١٦.٤ میلیار دلار

گوچی (Gucci) به ارزش ١٢.٩ میلیارد دلار 

کارتیه (Cartier) به ارزش ٧.٧ میلیارد دلار 

تیفانى (Tiffany) به ارزش ٥.٦  میلیارد دلار 

کریستین دیور (Christian Dior) به ارزش ٥.٢ میلیارد دلار

بربرى (Burberry) به ارزش ٥ میلیارد دلار

پرادا (Prada) به ارزش ٤.٨ میلیارد دلار

ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) به ارزش ٣.٣١٥ میلیارد دلار

هرمس در اوت کوتور پاریس

شاید این نکته براى خیلى از افراد جالب باشد که  لوزماً تمامى برندهاى مشهورى جهان عضو انجمن اوت کوتور پاریس نمى باشند از جمله برندهاى هرمس و Louis Vuitton (Louis Vuitton) از عضو این انجمن نیستند. اوت کوتور در دنیا مد به عنوان تولید و فروش پوشاک های زنانه سفارشی مرغوب با کیفیت بسیار بالا شناخته مى شود و خانه هاى مد بزرگ همچون شانل (Chanel) و کریستین دیور (Christian Dior) نمادى از اوت کوتو هستند و جزء اعضاى اصلى این سندیکا مى باشند. این سندیکا از ١٨ عضو اصلى و اعضاى مهمان تشکیل شده است و براى اینکه یک خانه مد در جهان به عنوان یک خانه مد اوت کوتو شناخته شود باید حتماً از اعضاى این انجمن باشد که باید توسط اعضاى این انجمن پذیرفه شود، داراى قوانین خاصى مى باشد.

اساساً هرمس و لویى ویتون هر دو تمامى شرایط لازم به عنوان یک خانه مد اوت کوتور (a haute couture house) پاریس را دارا مى باشند، از جمله اجناس لوکس با کیفیت بالا و دست دوز و در ضمن داراى کارگاه در پاریس- فرانسه مى باشند با اینکه هر دو خانه مد قابلیت این را دارند که جزء اعضاى اتحادیه اوت کوتور باشند، ولى تصمیم گرفتند خارج از این حوزه به کار خود در زمینه طراحى و مد ادامه دهند.

نکات جالب درباره هرمس

فروشگاه هرمس

نام هرمس از خدای یونان الهام گرفته شده است. 

این خانه مد، که به عنوان یک تولید کننده زین اسب  شروع به کار نمود، داراى تاریخ ١٨٢ سال مى باشد.

هرمس داراى ٣١٥ فروشگاه منحصر به فرد در سراسر جهان دارد.

فروشگاه هرمس پاریس در خیابان Rue de Sèvres دارای یک کافه و کتاب فروشی در داخل مغازه دارد که شامل فضایی اختصاص کوچک مى شود.

هرمس یکی از اولین برند های لوکس بود که در سال ٢٠٠١ سایت تجارت الکترونیک خود را راه اندازى کرد.

کیف هاى معرف برند هرمس کلى (Kelly) و  برکین (Birkin) به ترتیب از گریس کلى (Grace Kelly) و جین برکین(Jane Birkin) نامگذاری شده اند.

مدیر هنری این شرکت، پیر آلیسس دوماس (Pierre Alexis Dumas) از نسل ششم خانواده بنیانگذار هرمس است. در واقع، او براى کسب این مقام بسیار تلاش نموده تا مهارت لازم را به دست آورد و همچنین طبق مجله وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) او گفته که پدرش ژان لوئیس دوماس (Jean-Louis Dumas) و رئیس سابق هرمس او را مجبور کرده که براى اثبات اینکه شخص مناسبى براى این مقاوم بوده، تلاش و مبارزه زیادى کند.

مشهور ترین محصولات هرمس

در سال ٢٠١٦ میلادى این خانه مد مشهور ١٨٠ ساله شد. در این بخش به معرفى مجموعه ای از محصولات نمادین از این برند مى پردازیم، که به عنوان نمادهاى مشهور هرمس در مدت فعالیت این شرکت در دنیا مد شناخته شده اند.

کیف هاى کلى هرمس 

کیف کلی هرمس

این کیف هاى افسانه ای که در دهه ١٩٣٠ میلادى عرضه شدند، در ابتدا به نام Haut a Courroie نامگذاری شد، ولى سپس به کلى شهرت یافت.

داستان شهرت نام این کیف که با الهام گرفتن از هنرپیشه مشهور امریکایى گریس کلى که با ازدواج به ملکه موناکو تبدیل شد، بسیار جالب است.

 این مدل زمانی که گریس کلی در سال ١٩٥٦ میلادى از این مدل کیف ها استفاده کرده شهرتش را به دست آورد. 

در سال ١٩٥٤ میلادى، کارگردان بریتانیایى آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)  به طراح صحنه و لباس خود ادیت هد (Edith Head) اجازه خرید اکسسورى هاى (کیف) برند هرمس را برای استفاده در فیلم گرفتن یک دزد (To Catch a Thief) که با بازیگرى گریس کلى بود را داد. سپس با ازدواج او با رینیه سوم، شاهزاده موناکو(Rainier III) این کیف به محبوبیت زیادى دست یافت . زیرا در سال ١٩٥٦ میلادى، شاهزاده خانم موناکو (گریس کلى) در طی ماه های باردار از این مدل کیف هرمس برای محافظت و پوشاندن شکم خود که در حال بزرگ شدن بود از دید عکاسان (پاپارازی paparazzi) استفاده مى کرد که با عکسى که در مجله لایف (Life) چاپ شد به این مدل کیف به عنوان کلى به شهرت فراوانى رسید. گریس کلى هنرپیشه مشهور هالیوود از یک خانواده ثروتمند فیلادلفیا که سپس با ازدواج با یک پادشاه اروپایی به یک نماد (آیکون) مد تبدیل شد و این کیف دستی هرمس بلافاصله به محبوبیت فراوان رسید. اگرچه کیف دستی بلافاصله به عنوان کیف کلی مشهور شدند، ولى تا سال ١٩٧٧ میلادى به طور رسمی تغییر نام نداده بودند.

روسرى هاى هرمس :

روسری هرمس

روسری هاى هرمس اولین بار در سال ١٩٣٧ میلادى تولید شدند، که حدود ١٠٠ سال پس از تاسیس هرمس بود. امروزه در هر ٢٥ ثانیه یک روسری هرمس در نقطه اى از جهان فروخته می شود.  این روسرى ها به سرعت توسط خانواده سلطنتی و افراد مشهور مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم ملکه الیزابت این روسرى ها را مى پوشید. آدری هپبورن (Audrey Hepburn) به این روسرى علاقه خاصى داشت و گریس کلی از آن براى نگه داشتن بازو شکسته خود استفاده نمود.

کیف هاى کلى فلت هرمس 

کیف های فلت کلی

مدل کیف هاى کلى فلت (The Kelly Flat) توسط طراح مد فرانسوى و مدیر خلاق هرمس ژان پل گوتیه (Jean-Paul Gaultier) برای مجموعه بهار ٢٠٠٧ میلادى طراحی شد، که کیف هاى کلی اصلی به صورت کیف هاى نرم و قابل انعطاف تبدیل شدند که می توان آن را به صورت جمع یا معمولی که مشابه کیف هاى کلى است استفاده کرد.

کیف هاى مینى کلى هرمس 

هرمس مینی کلی

کیف هاى مینى کلى (The Mini Kelly) بازسازی مدل کیف هاى کلى در نسخه هاى کوچکی است، که در سال ١٩٦٨ میلادى تولید شد و سپس در سال ٢٠٠٤ میلادى دوباره توسط  ژان پل گوتیه راه اندازى شد. این مدل برای زنانی که مایل به حمل کیف هاى کوچک بودند طراحى شده بود و به زودی به کیف هاى کلاسیک تبدیل شدند.

ساعت هاى مدل Heure H  هرمس 

ساعت هرمس

ساعت هاى مدل Heure H  برند هرمس با بند هاى که به دور مچ دست بسته مى شود به عنوان یکى از بهترین اکسسورى هاى برند هرمس شناخته شده اند.

مشابه این مدل ساعت هایى هوشمندى که با همکارى اپل و هرمس ساخته و عرضه شده است، که به عنوان اپل واچ هرمس (Apple Watch Hermes) شناخته مى شوند.

کیف هاى لیندى هرمس 

کیف لیندی هرمس

در سال ٢٠٠٦ میلادى، کیف هاى مدل لیندى (The Lindy) برند هرمس تولید شدند، نام آن با الهام از رقص لیندی هوپ که در دهه ١٩٢٠ میلادى محبوب یافته بود، نام گذارى شده است.

کیف هاى بیرکین 

کیف بیرکین هرمس

مدل کیف هاى بیرکین برند هرمس یکى از محبوب ترین کیف هاى دستی در جهان است. کیف بیرکین (Birkin bag) مدلى از کیف هاى پرطرفدار برند فرانسوى هرمس  مى باشد، نام این مدل از  هنرپیشه و خواننده انگلیسى جین برکین (Jane Birkin) الهام گرفته شده است. 

در سال ١٩٨٤ میلادى، در آن زمان رئیس  هرمس و مدیر عامل شرکت ژان لوئیس دوما بود که پس از سفر هوایى خود با بازیگر و هنرپیشه جین برکین به فکر طراحى این مدل کیف به خصصوص براى استفاده در طول سفر براى خانم ها شد، زیرا متوجه مشکلات استفاده از کیف هاى عادى در طول سفر گردید.

کیف بیرکین هرمس در دنیا مد به دلیل قیمت بالا و محبوبیت در  میان افراد مشهور به عنوان نمادى از ثروتمندى شناخته شده است. بیرکین هرمس محبوب ترین کیف هاى کلکسیونى هستند . کیم کارداشیان (Kim Kardashian)، ویکتوریا بکام (Victoria Beckham) و سلین دیون (Celine Dion) از جمله افرادی هستند که با در دست داشتن کیف هاى هرمس مدل هیمالیا بیرکین کمیاب دیده شده اند و کلکسیونى از کیف هاى بیرکین هرمس دارند،  ویکتوریا بکام بیش از ١٠٠ عدد از این مدل را دارد. 

قیمت مدل کیف بیرکین بین  ١١.٩٠٠ دلار تا ٣٠٠.٠٠٠ دلار متغیر است. قیمت این مدل کیف معمولاً با توجه به نوع چرم ، پوست و مواد مورد استفاده تعیین می‌شود. این کیف هاى  توسط بوتیک های هرمس در زمان‌های نامشخص و تعداد محدودى عرضه می‌گردند.

توجه داشته باشید که خرید کیف هاى جدید بیرکین آسان نیست، باید براى خرید در لیست بلندى  ثبت نام و مدتى طولانى منتظر ماند. مدل اصل این کیف ها گران و کمیاب هستند، به عنوان مثال فقط بیش از ٢٠ عدد از کیف بیرکین در تم رنگ آبی در سراسر جهان وجود دارد، به همین دلیل تقلبى کیف بیرکین در بازار زیاد مى باشد. همچنین مدل های کوچک (25 سانتیمتر) مدل بیرکین امکان دارد یک کیف دستى یا کیف پول باشند. 

کیف هاى بیرکین دست ساز هستند و  هر کدام توسط یکى از صنعت گران هرمس ساخته شده است و  بیش از ٤٨ ساعت براى ساختن آن کار می کند.

دلیل نام کیف بیرکین هرمس :

در سال ١٩٨١ میلادى، طى مسافرت جین برکین در کنار مدیر عامل هرمس ژان لوئیس دوماس (Jean-Louis Dumas) در هواپیما نشسته بود. او مشکل پیدا کردن کیف مناسب جهت مسافرت را مطرح نمود. ژان لوئیس دوماس به او گفت که نیاز به کیفى جیب دار دارد و او پاسخ داد “هر وقتی که هرمس یکی از آن ها را ارائه دهد، آن وقت من هم یکى از آن ها را خواهم داشت.” تولید و ساخت کیف برکین از این رویداد الهام گرفته شد.

کیف هاى بیرکین هرمس در مزایده 

کیف هرمس در مزایده

امسال کیف هرمس مدل هیمالیا بیرکین (Himalaya Niloticus bag) در اروپا رکورد گرانترین کیف فروخته شده در مزایده تاکنون را شکست و رکودار شده.  نام آن به دلیل رنگ کیف که، گفته می شود شبیه کوه هاى  برفی تپه های هیمالیا مى باشد.

کیف هیمالیا بیرکین هرمس ساخت ٢٠٠٨ که شامل یک قفل از طلای سفید ١٨ گرمی با الماس مى باشد، امسال در تاریخ ١٢ ژوئن در مزایده خانه حراجى کریستیز (Christie’s) لندن به مبلغ ١٦٢.٥٠٠ پوند (٢١٧.١٤٤ دلار) فروخته شد.

طبق بیانات متخصص کیف کریستیز راشل کوفسکی (Rachel Koffsky) قبل از مزایده ” تنها سه نسخه از این مدل کیف هرمس تا کنون در مزایده ارائه شده است و ما فکر نمی کنیم که تعداد زیادی از آنها وجود داشته باشد. من امیدوارم خوش شانس باشیم و رکورد گرانترین کیف فروخته شده در مزایده را با فروش این کیف بشکنیم.”

مزایده (حراجى) ماه ژوئن بخشی از  همایش هفته لوکس لندن (London Luxury Week) بود. این مزایده  شامل ٢٢٠ عدد کیف و اکسسورى از مارک های دیگرى همچون شانل (Chanel) و لویى ویتون (Louis Vuitton) بود. از  قطعات دیگر  نادر و کمیاب این مزایده کیف هرمس مدل کِلى (Micro Mini Hermès Kelly 15s) و کیف سفید قرمز کِلى هرمس با نقاشى NASA و امضاى هنرمند نیویورکى  تام ساکس (Tom Sachs) بود، که به مبلغ  ٤٠.٠٠٠  پوند فروخته شد.

طبق مزایده کریسیز  در هنگ کنگ  گرانترین کیف ها و اکسسورى هاى فروخته در مزایده متعلق به برند هرمس مى باشد. بیش از این رکورد قبلی متعلق به یک کیف پوست تمساح برکین هرمس به رنگ آبی سیر بود، که در سال گذاشته در مزایده کریستیز به مبلغ ١٥٥.٠٠٠ پوند فروخته شده بود.

در سال ٢٠١٧ میلادى، یک کیف مشابه پوست تمساح هیمالیا برکین هرمس ساخت ٢٠١٤ با فروش مبلغ ٢٥٣.٧٠٠ پوند (٣٨٠.٠٠٠ دلار) در مزایده کریستیز هنگ کنگ  گرانترین رکورد جهانی براى فروش کیف در مزایده را کسب نمود و خریدارى که این کیف را خریدارى نمود به صورت تلفنى در مزایده کریستیز شرکت کرده بود، که از آسیا نبود. 

گران ترین اجناس هرمس 

هر یک از محصولات هرمس منحصر به فرد و خاص هستند که توسط یک فرد طراحی شده است. با توجه به دقیقت در جزئیات هر محصول تا ٢٤ ساعت طول می کشد تا تکمیل شود و محصولات هرمس در کارخانجات تولید نمی شوند. در این بخش به معرفى گرانترین محصولات هرمس مى پردازیم.

کیف هرمس Birkin Ginza Tanaka  با قیمت ١.٠٩ میلیون دلار 

Birkin Ginza Tanaka

کیف هرمس مدل بیرکین تاناکا (Birkin Tanaka ) به عنوان گرانترین محصول  برند هرمس شناخته شده است، که به مبلغ ١.٩ میلیون  دلار عرضه می شود! این کیف از طلاى سفید (پلاتین) ساخته شده و با الماس محصور شده است.

کیف هرمس Rose Gold Crocodile با قیمت ١.٩ میلیون دلار 

hermes Rose Gold Crocodile

در جایگاه اول در  کنار کیف هرمس بیرکین تاناکا، همچنین کیف هرمس بیرکین (Hermes Rose Gold Crocodile) که در آن از الماس و پوست کروکودیل استفاده شده که مبلغ این کیف نیز ١.٩ میلیون دلار مى باشد! این متعلق به مجمع Haute Bijouterie است. این کیف در نسخه محدود مى باشد!

کیف هرمس Chaine d’ Ancre. به مبلغ ١.٤ میلیون دلار 

hermes Chaine d Ancre

کیف زنجیره اى هرمس Chaine d ‘Ancre به ارزش ١.٤ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است. این کیف  ساخته شده از زنجیره هایى از طلای سفید است که از الماس پوشیده شده است، و قیمت الماس ها هم به این مبلغ افزوده مى شود.

برند هرمس و معرفی چند نمونه  از محصولات این برند:

طراحان انواع لباس بر این باورند که مد تنها خریدن و پوشیدن لباس نیست بلکه هر نوع مد میتواند الهام گرفته شده از یک فرهنگ ،یک مکان و یا یک نوستالژی در زمان های مختلف که مربوط به آداب و رسوم آن زمان است. مطالعه تاریخچه مربوط به هر مد میتواند ما را برای آشنایی بیشتر با سبک های مختلف هر مد راهنمایی کند. یکی از گرانترین و معروف ترین برند ها در دنیا برند ارمس است که هرمس تلفظ میشود، ما قصد  داریم در این مقاله  با این برند بیشتر آشنا شویم:

تاریخچه برند ارمس یا هرمس:

ارمس به معنی نماینده خدا و پیام اورست و پسر یکی از خدایان یونان باستان به نام زیوس است.

که او را به عنوان خدای المپیک به یاد می آورند.

برند ارمس یا هرمس حدود 181 سال پیش ینی در سال 1837 در فرانه توسط فردی به نام تیری ارمس تاسیس شد، ارمس در آلمان به دنیا آمد مادرش آلمانی و پدرش فرانسوی بود، این خانواده در سال 1928 به فرانسه مهاجرت کردند و او در سن 36 سالگی شروع به کار کردن با برند خودش شد.

این برند در اوایل فعالیتش را باتجهیزات اسب سواری و کالسکه آغاز کرد، این برند در سال 1855 و 1867 برنده اولین جایزه نمایشگاه یونیورسال پاریس شد ، به همین دلیل از کالسکه در لوگوی هرمس استفاده شده است.

چالز امیلی پسر ارمس در سال 1880 مدیریت این برند را بر عهده گرفت و برای این کمپانی نام  را هرمس را انتخاب کرد. ارمس با کمک پسرانش موفق شد که خرده فروشی و صنایع دستی را به محصولات خود بیافزاید موفق شد که محصولاتش را به اروپا، آسیا، روسیه و شما آفریقا صادر کند.

معرفی برند هرمس

کسب کردن مجوز زیپ در محصولات:

کمپانی هرمس در سال 1900 میلادی ساخت کیف های چرمی مخصوص برای زین های اسب سواران را تولید کرد که بسیار از آن استقبال شد. نوادگان ارمس در سال 1914 موفق شدند که مجوز زیپ را برای نخستین بار برای تولید محصولات خود بگیرند و بای نخستین در فرانسه محصولات زیپ دار خود را معرفی کردند، و بعد از آن تولید پوشاک را نیز به لیست فعالیت های خود و اولین پوشاکی که تولید کردند برای ادوارد، پرنس والز بود این پوشاک یک کت گلف چرمی بود که در آن از زیپ استفاده شده بود.

ایده تولید کیف برند هرمس چگونه شکل گرفت؟

ایده ساخت کیف های چرمی وقتی به ذهن امیلی ارمس رسید که همسرش برای اینکه کیف مورد نظرش را پیدا نکرده بود به ارمس شکایت کرد. بعد از این ماجرا در سال  1922 او تصمیم گرفت که تولید کیف های چرمی زنانه را به فعالیت های خود اضافه کند.

معرفی برند هرمس

اوج شکوفایی برند هرمس:

اوج شکوفایی برند هرمس در دهه 1930 بود به دلیل اینکه در این دهه صاحبان این کمپانی تصمیم داشتند که بر روی تولید زیورآلات و پوشاک تمرکز کنند. آنها یک مجموعه فوق العاده از کیف های چرمی با نام گریس کلی که بعد از گذشت مدت ها به کیف کلی معروف شد را رونمایی کردند. همچنین روسری های معروف برند هرمس را نیز به تولیدات خود اضافه کردند.

آنها همزمان با تولید پوشاک با کمک hour سازی جنوا سوییس شروع به تولید ساعت های برند هرمس کردند و موفق شدند که وارد بازار آمریکا شوند. همچنین برند هرمس در سال 2015 با شرکت اپل برای ساخت hour های هوشمند اپل اعلام همکاری کرد و با طراحی کردن بند های زیبا، نمای ظاهری این ساعت ها را بسیار جذاب و منحصر بفرد کرد.

معرفی برند هرمس

عطر های برند هرمس:

کمپانی هرمس در دهه 1950 شروع به تولید عطر و ادکلن کرد و موفق به عرضه نخستین عطر خود با رایحه ای بی نظیر با نام هرمس شد. عطر های هرمس به دلیل رایحه های ماندگار و خاصی که دارند

بسیار معروف هستند و جایگاه خاصی در بین علاقه مندان به عطر و ادکلن دارند.

معرفی برند هرمس
برند هرمس چگونه تاسیس شد؟

تاریخچه برند هرمس از سال 1837 شروع می شود، سالی که سال تاسیس این برند فوق لوکس فرانسوی می باشد. برند هرمس بیشترین تمرکز خود را بر روی تولید چرمی جات، اکسسوری ها، پوشش های خانه، لوازم آرایشی، جواهرات و ساعت می باشد. نام این برند برگرفته از نام موسس اش می باشد هر چند که هرمس (ارمس) به معنای پیام آور و نماینده خدا و فرزند زئوس می باشد. زئوس یکی از خدایان یونان باستان می باشد که به خدای المپیک نیز معروف می باشد. موسس این برند لوکس “تیری هرمس” می باش. این برند در سال 1837 به ثبت رسید ولی لوگو این برند که شامل یک کلاسکه اسب می باشد، برای بسیاری جای سوال دارد که چرا این لوگو انتخاب شده است. دلیل اش کاملا مشخص نیست اما برند هرمس کار اش را زمینه ملزومات اسب سواری و کالسکه آغاز کرده است که می تواند همین دلیل اش نیز باشد.نام برند:هرمس (ارمس)نام موسس:تیری ارمستاریخ تاسیس:1837مکان تاسیس:فرانسهحوزه فعالیت: تولید چرمی جات، اکسسوری ها، پوشش های خانه، لوازم آرایشی، جواهرات و ساعت برند هرمس اولین برندی می باشد که در فرانسه موفق به دریافت مجوز استفاده از زیپ شد و از آن در تولیدات خود استفاده کرد. درست در سال 1980 بود که این برند اولین پوشش گلف خود را تولید کرد و در دهه 1920 نیزتولید کیف های دستی چرم در دستور کارشان قرار گرفت.  

ادامه مسیر پیشرفت برند هرمس:

دهه 1930، یعنی یک دهه بعد، مدیران برند هرمس تصمیم گرفتند تا از تولید لوازم اسب سواری و گلف کناره گیری کنند و تمرکزشان را بر روی تولید پوشاک، اکسسوری و جواهرات قرار بدهند. این تصمیم نقش بسیار مهمی در افزایش محبوبیت این برند داشت. در دهه 1930 برند فرانسوری هرمس با راه اندازی چند فروشگاه و مرکز خرید معتبر، در این کشور به برندی باثبات تبدیل شدند. بازار های کشور آمریکا، اولین مقصد برند هرمس برای جهانی شدن بود و در سال های دهه 1930 به آمریکا نیز دست یافتند. پیسرفت برند هرمس خوب پیش رفت اما تا قیل از دهه 1970. در دهه 1970 وضعیت اقتصادی مردم جهان، طوری بود که نمی توانستند به سمت کالاهای با کفیت برند هرمس که از چرم طبیعی ساخته شده بود، بروند علاوه بر این محصولات چرم مصنوعی علاوه بر شباهت شان با چرم طبیعی، از قیمت بهتری نیز بهره مند بودند. کاهش فروش برند هرمس، آنرا به سمت ورشکستگی و مرزهای نابودی رساند، اما این برند از بین نرفت و سال ها بعد دوباره با اقبال مردم رو به رو شد.  

معنای برند هرمس

هرمس به چه معناست؟

ماجرای راه اندازی خط تولید کیف برند هرمس

در زمانی که برند هرمس وقت خود را برای راه اندازی خطر تولید کیف های دستی زنانه چرم گذاشته بود، در هیچ جای دنیا خبری از کیف های چرم دستی نبود. امیلی هرمس نام فردی بود که ایده را در جهان رواج داد. این ایده زمانی به ذهن ایملی آمد که همسرش از مدل های موجود در بازار رضایت چندانی نداشت و این موضوع را با وی در میان گذاشت. بعد از این ماجرا، امیلی هرمس اولین کالکشن کیف های چرمی اش را در سال 1922 را رونمایی کرد.

خط تولید کیف و کفش برند هرمس

خط تولید کیف و کفش برند هرمس

عطر های برند هرمس:

لوگو و نام برند هرمس روی هر محصولی که به ثبت برسد، قطعا نشان از لوکس بودن و کیفیت بالای آن را دارد. عطرهای هرمس، به رایحه های خاص شان و ماندگاری بسیار بالا بسیار مشهور هستند. هرمس در دهه 1950 تولید عطریجات را در دستور کار خود قرار داد.  

پاتریک توماس، از مدیران اسبق برند هرمس:

صنعت لوکس بر اساس یک پارادوکس شکل گرفته است: هر چه برندی محبوب‌تر باشد بیشتر فروخته می‌شود و هر چه بیشتر فروخته شود از محبوبیت آن کم خواهد شد.

عطر های برند هرمس

عطر های برند هرمس

چند نکته جالب در مورد برند هرمس:

  • برند هرمس مانند برخی دیگر از برند ها، محصولات خود را به صورت منطقه ای و با توجه به توان و سلیقه مردم آن منطقه ارائه نمی دهد. آن ها در تمام دنیا محصولات شان را به صورت یکسان در معرض فروش قرار می دهند.
  • محصولات برند هرمس در تولید محصولات چرمی اش بسیار حساس می باشد و برای استخدام افراد، در این حوزه بسیار سختگیر می باشد. نمونه ای از این سختگیری ها دوسال آموزش مستمر برای نیروهای خط تولید محصولات چرمی می باشد.
  • برند هرمس نیز مانند بسیاری از برند های لوکس، محصولات را اش به تعداد محدود تولید می کند.

محصولات اسب سواری تولید شده توسط برند هرمسمحصولات اسب سواری تولید شده توسط برند هرمس

  • برند هرمس نه تنها محصولات اش بلکه نحوه عرضه محصولات اش نیز خاص می باشد. شما برای تهیه یک کیف چرمی برند هرمس با رفتن به فروشگاه های هرمس نمی توانید خرید کنید. شما تنها می توانید سفارش خود را ثبت کنید و منتظر دریافت سفارشتان ظرف چند ماه آینده باشید.
  • هرمس از شهرت طراحان خود به خصوص در حوزه لوازم منزل، برای فروش بیشتر بهره می برد. اگر دوست دارید در خصوص نحوه استخدام در برند هرمس را بدانید، این نکته بسیار جالب است: تمام افرادی که در آزمون استخدامی این برند پذیرفته شده اند، برای آموزش و آشنایی با تاریخچه این برند، به یک دوره آموزشی سه روزه به نام ” درون جعبه نارنجی” دعوت می شوند و حضورشان نیز الزامی است. آن ها در این دوره آموزشی، اطلاعاتی در خصوص روند توسعه شرکت و بنیانگزاران و مدیران به دست می آورند.
  • برند هرمس زیاد به دنبال جذب حمایت سلبریتی ها نمی باشد. مشتریان برند هرمس اکثرا افراد ثروتمند و مشهور هستند که به خودی خود می تواند عامل محبوبیت باشد. علاوه بر آن محصولات این برند، به دلیل قیمت بالای شان هرگز مخاطبان عام را در نظر نمی گیرد.

خط تولید کیف های دستی و چرم برند هرمس

خط تولید کیف های دستی و چرم برند هرمس

مانعی بر سر راه هرمس:

معمولا برند های فست فشن که تولیدات شان بسیار ارزان و در دسترس می باشد، چالشی بزرگ برای برند هایی مانند هرمس که محصولات شان قیمتی بالا و کیفیتی بی نظیر دارند، به حساب می آید. به خصوص اگر این دو با یکدیگر شریک مالی و تجاری نیز شوند. داستان از آنجایی شروع شد که شرکت .L.V.M.H که از جمله هلدینگ های فست فشن می باشد، در سال 2002 تا 2010 توانست به مجموعه 17 درصد از سهام هرمس را خریدای کند. تضاد استراتژی کاری بین این دو برند بزرگ صنعت فشن، باعث اختلافاتی طولانی شد که گاهی بسیار جدی تر از هر زمانی خود را بروز می داد. پس از آن برند L.V.M.H به دلیل افشاگری اش علیه برند هرمس، محکوم به پرداخت 11 میلیون دلار شد. همچنین پس آن هرمس دیگر سهام خود را به این مجموعه نفروخت تا به استقلال خود اهمیت دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish