از قدیم گفته اند که خانه به پلاس و آدم به لباس. اما امروزه اهمیت لوازم جانبی در امر پوشاک غیرقابل انکار است. وقتی سخن از پوشاک آقایان به میان می‌آید، شاید کلمه “اکسسوری” جزو اولویت‌های اولی نباشد که به ذهن ما می‌رسد. اما نباید از تاثیر شگرف اکسسوری‌ها بر زیبایی استایل غافل شد.

شاید اولین نکته جانبی که به ذهن برسد اهمیت کفش در شیک بودن یک استایل مردانه باشد؛ اما اکسسوری‌های دیگری نیز وجود دارد که اهمیت دادن با آن‌ها می‌تواند سلیقه شخصی یک مرد را در خوش پوش بودن نمایان کند. استفاده از هرکدام از اکسسوری‌هایی که در ادامه ذکر خواهند شد می‌توانند با ترندها در ست شدن و انتخاب رنگ آپدیت شوند و بر اساس ترندهای فصلی با تکنیک‌های انتخاب رنگ در ست شدن دیگر قسمت‌های پوشاک شما، یک ترکیب چشم‌نواز را رقم بزنند.

کراوات، اکسسوری لازمه کت و شلوار مردانه

به جای اینکه کراوات را لازمه کت و شلوار برای جشن‌ها یا یک جلسه کاری خاص بدانید؛ به آن‌ها به چشم یک نقطه قوت برای شخصی سازی استایل خود نگاه کنید و در موقعیت‌های مختلف همراه با پیراهن یا کت شلوار از آن‌ها استفاده کنید.

انواع شلوار مردانه

کروات اکسسوری مردانه
کروات اکسسوری مردانه

پاپیون، کوچک اما تاثیرگذار

اجازه دهید این جزء کوچک دامنه خاص بودن استایل شما را گسترش دهد.

دستمال جیبی، اکسسوری با تنوعی بی‌نظیر

این اکسسوری در تنوع بی‌نظیری از طرح و رنگ در دسترس است و آقایان می‌توانند همراه با کت شلوار خود از آن استفاده نمایند. برای انتخاب شما می‌توانید از یک دستمال جیبی تک رنگ استفاده کنید یا به فکر ست کردن آن با جنس پارچه کت شلوار خود و حتی رنگ آن باشید.

دسته گل کوچک لبه کت

انتخاب این اکسسوری به عنوان داماد جلوه خاصی خواهد داشت. برای انتخاب ترکیب رنگ این گل مینیاتوری بر روی کت خود می‌توانید به ترکیب رنگی پیراهن و کت شلوار خود و یا ترکیب رنگ دسته گل عروس خانم توجه داشته باشید.

گیره کراوات، نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند

انتخاب صحیح این اکسسوری کوچک تاثیری فراتر از نگه داشتن کراوات شما سرجای خود خواهد داشت و نگاه‌ها را جذب خود خواهد کرد.

دکمه سر آستین، اکسسوری رسمی

دکمه‌های سر آستین از قدیم دارای جذابیت خود برای تیپ‌های رسمی بوده‌اند. در انواع لوکس این دکمه‌ها از سنگ‌های زیبا و خاص برای زینت بخشیدن به آستین‌های شما استفاده شده است.

ساعت مچی، اکسسوری پرطرفدار در بین آقایان

همانطور که حتما می‌دانید ساعت مچی یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌های مردانه حتی در نزد خانم‌هاست. انتخاب ساعت مچی را بر طبق پسند شخصی خود انجام دهید اما دو نکته طلایی را فراموش نکنید:

یک اینکه هنگام خرید ساعت بین قیمت، کیفیت و زیبایی می‌بایست تعادلی برقرار کنید تا به انتخاب بهتر برسید و دوم اینکه رنگ ساعت مچی را همرنگ با دیگر اکسسوری‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید (مثل کمربند)؛ انتخاب کنید.

ساعت مچی اکسسوری مردانه
ساعت مچی اکسسوری مردانه

انگشتر یا حلقه

انتخاب این آیتم نیز بسیار به پسند شخصی هرکس بستگی دارد. شما می‌توانید یک حلقه نگین‌دار درخشان انتخاب کنید یا با یک انتخاب مدرن و در عین حال ساده؛ دستان خود را به مرکز توجه استایل خود بدل سازید.

دستبند

برای یک تیپ اسپرت استفاده از دستبند گزینه بدی نیست. دستبند چرمی یا فلزی می‌تواند انتخاب‌های شما باشد. فقط در صورت انتخاب دستبند فلزی از یاد نبرید که با دیگر زیورآلاتی که استفاده میکنید؛ همخوانی داشته باشد: مثلا انگشتر و دستبند هر دو نقره .

ضمنا این نکته نیز نباید فراموش شود که بر حسب فعالیت‌های روزمره هر فرد، انتخاب پوشیدن دستبند برای تمامی مشاغل شاید مناسب نباشد.

ترند پاییز زمستان مردانه ۲۰۲۰ / ۲۰۲۱

کمربند

این آیتم شاید کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین اکسسوری مربوط به پوشاک اقایان باشد؛ اما همزمان می‌توانید به جنبه زیبایی شناسی آن نیز فکر کنید و در مورد ست کردن رنگ و سگک آن با دیگر بخش‌های پوشش خود بیندیشید. انتخاب‌های شما برای این آیتم می‌تواند گسترده به نظر برسد اما شاید بهترین انتخاب یک کمربند چرم باشد.

کیف دستی/کیف مدارک/کیف رو دوشی

انتخاب اندازه کیف بر حسب سبک زندگی و شغل آقایان متفاوت خواهد بود و شاید برای برخی کیف رو دوشی نیز به گزینه‌ها افزوده شود. نکته مهم در مورد کیف‌ها این است که اندازه و جنس آن‌ها با دقت انتخاب شود تا مرغوبیت آن‌ها در طولانی مدت همراه شما باشد. در صورت تمایل می‌توانید رنگ آن‌ها را با کفش و کمربند خود ست کنید و یا همه این سه را از جنس چرم انتخاب کنید.

کیف پول

این آیتم نیز بخشی از استایل روزمره شما خواهد بود که همیشه همراه شماست. انتخاب اندازه کیف پول بر حسب وسایلی که بیشتر اوقات همراه شماست، یک تصمیم شخصی می‌طلبد. اما در مورد جنس و طرح در میان انتخاب‌های متنوعی که پیش روی شماست. کیف پولی از جنس چرم بهترین گزینه به نظر می‌رسد چرا که دوام بالایی خواهد داشت. در مورد رنگ نیز می‌توانید به ست شدن آن با دیگر اکسسوری‌ها از جمله کمربند و ساعت مچی خود فکر کنید.

کلاه، باید با دقت انتخاب شود

برای انتخاب کلاهی که بیشترین همخوانی را با پوشش شما داشته باشد باید وقت بگذارید. انتخاب این آیتم نباید سرسری گرفته شود و شما باید بدانید دلیل استفاده‌تان از کلاه ورای مسئله استایل شخصی چیست و پس از آن بر اساس کاربرد انواع مختلف کلاه‌ها، به انتخاب مناسب برسید. مدل کلاه‌هایی که در پاییز امسال ترند هستند عبارتند از: کلاه تخت، کلاه فدورا، کلاه پاناما

عینک (طبی و آفتابی)

برای انتخاب عینک تکنیک‌های بسیاری وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که عینک با فرم صورت شما همخوانی داشته باشد و زیبایی آنرا دوچندان کند. نکته بعدی تصمیم شما در مورد فرم شیشه و فریم عینک است. که در مورد عینک‌های افتابی طیف گسترده ای از رنگ‌های شیشه به انتخاب‌های متنوع رنگ‌های فریم افزوده میشود. نکته‌ی مهمی که قبل از زیبایی و در نظر گرفتن سلیقه شخصی برای ست کردن باید در نظر گرفته شود این است که عینک آفتابی مورد نظر شما از لحاظ طبی توانایی محافظت از چشمان شما را داشته باشد. عینک‌های آفتابی با شیشه و فریم یک رنگ مشکی یا قهوه‌ای می‌توانند در زمره انتخاب‌های برتر به شمار آیند. چرا که قابلیت ست شدن با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های دیگر را دارند که ممکن است در استایل خود از آن‌ها استفاده کرده باشید.

جوراب، جزئیات جذاب استایل شما

شاید اکثر مردان تمایل داشته باشند که ساده‌ترین انتخاب‌ها را برای جوراب در نظر بگیرند. گرچه که رنگ مشکی و سفید برای جوراب می‌تواند گزینه خوبی باشد. اما اگر بخواهید کمی بیشتر با طرح و رنگ‌ها بازی کنید و خلاق به نظر برسید؛ می‌توانید با توجه به پالت رنگی پوشش خود، جوراب‌های خود را رنگی و طرحدار انتخاب کنید. جوراب‌ها انواع و اندازه‌های متفاوتی دارند که اگر درست انتخاب شوند هم به سلامت پاهای شما کمک شایانی شده و هم اینکه استایلی زیباتر را رقم خواهند زد. چند نکته کوتاه اما کاربردی در باب استفاده از جوراب‌ها ذکر می‌کنیم:

  • جوراب سفید یک گزینه مطمئن برای موقعیت‌های رسمی است.
  • رنگ های خنثی برای رنگ جوراب شما هم راحت تر ست خواهند شد و هم برای موقعیت‌های بیشتری کاربرد خواهند داشت.
  • مهم است که جوراب شما در درجه اول با شلوار شما هماهنگی داشته باشد و بعد کفش. این قانون تنها زمانی نقض می‌شود که رنگ شلوار شما روشن باشد.
  • اگر شلوار شما طرح‌دار است، رنگ جوراب شما باید با رنگ اصلی و زمینه شلوار شما یکی بوده یا همخوانی داشته باشد.
  • جنس جوراب و شلوار و طرح این‌دو، قابلیت ست شدن با یکدیگر را دارند.
جوراب اکسسوری مردانه

سفر با ترندهای اکسسوری در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی

شالگردن همراه روزهای سرد

نباید استفاده از شالگردن را منحصر به روزهای زمستانی دوران کودکی دانست. انتخاب به جا یک شالگردن جلوه ویژه‌ای به استایل شما خواهد بخشید. درباره این موضوع که شال‌گردن ساده یا طرح دار انتخاب شود، باید بر اساس دیگر لباس‌های شما و داشتن بیشترین همخوانی با آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

شالگردن اکسسوری مردانه

دستکش، اکسسوری مخصوص فعالیت‌های خاص

این آیتم می‌تواند از جنس‌های مختلفی انتخاب شود. دستکش بافت و یا چرم دو مورد از پر طرفدارترین انتخاب‌ها هستند. دستکش رانندگی، دستکش روزهای برفی و یا دستکش‌های مخصوص اسکی، دستکش‌های چرم با رنگ‌هایی که می‌توانند بر اساس ترند رنگ پاییز انتخاب شوند.

دستکش اکسسوری مردانه

سخن آخر

شما نباید در استفاده از زیورآلات بیش از حد زیاده روی کنید و یا در انتخاب هماهنگ آن‌ها با یکدیگر اشتباه کنید. پس برای پیدا کردن انتخاب مناسب و سلیقه شخصی خود وقت بگذارید. در این زمینه یک نکته بسیار مهم که به کمک شما می‌آید این است که درباره انتخاب رنگ خانواده اکسسوری‌ها فراتر از “سه رنگ” نروید. این سه رنگ را یا از یک خانواده یا گروه رنگی انتخاب کنید و یا اینکه توجه داشته باشید درجات مختلف کم رنگ یا پررنگ یک رنگ بخصوص باشند. و یا اینکه طبق قوانین ست شدن رنگ‌ها با یکدیگر هارمونی داشته باشند. همچنین هیچگاه کاربردی بودن را فدای زیبایی ظاهری اکسسوری نکنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish