یکی از آیتم‌های پرطرفدار در این فصل تی‌شرت‌ها هستند که در مدل اورسایز و آزاد محبوبیت فراوان پیدا کرده‌اند. اما قبل از هرچیزی بهتر است داستان تیشرت‌های اورسایز را بدانیم که از کجا به استایل خانم‌ها قدم گذاشته‌اند

تاریخچه لباس‌های اورسایز (oversize)

تاریخچه تیشرت اورسایز (Oversize) به زمان جنگ آمریکا و مکزیک در قرن ۱۹ بازمی‌گردد. در ابتدا تیشرت به عنوان زیرپوش به تن سربازان نیرو دریایی ایالات آمریکا دیده می‌شد. به همین خاطر برای اولین بار این مدل لباس در مد و فرهنگ آمریکا رواج پیدا کرد.

تا قبل از جنگ جهانی اول لباس‌ها تنگ و فیت تن طراحی و در فشن‌شوها به نمایش گذاشته می‌شد. به جز طبقه ثروتمند و مرفع جامعه، سایر افراد توانایی خرید لباس‌ را نداشتند.

همچنین بعد از جنگ جهانی تحوالات زیادی در طراحی لباس‌ها ایجاد شد. فشار اقتصادی و ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها بخصوص تولیدکنندگان لباس سبب فقر بیشتر در اقشار جامعه شد.

بعد از جنگ و کشته شدن مردان و پدران خانواده، زنان و دختران مجبور شدند برای امرار معاش و صرفه جویی در پول و راحت بودن در محل کار از لباس های اورسایز استفاده کنند. یکی از پیشگامان طراحی لباس‌های اورسایز برند کوکوشنل معروف به افسانه مد است که این مدل لباس‌ها را وارد دنیای فشن کرد.

اگر چه در آن زمان لباس‌های گشاد و لانگ توسط فقرا و مردمان با سطح درآمد پایین پوشیده می‌شد. اما رفته رفته در دهه ۵۰ تی‌شرت اورسایز محبوبیت زیادی پیدا کرد. برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ تی‌شرت سفید توسط مارلون براندو (Marlon Brando) در فیلم‌ هالیوودی A Streetcar Named Desire پوشیده شد و سپس جیمز دین (James Dean) در سال  ۱۹۵۵ در فیلم  Rabel Without a Cause از او پیروی کرد.

پوشیدن تی‌شرت سفید توسط این دو بازیگر معروف هالیوودی آن را به یک آیتم سمبلیک برای جوانان تبدیل کرد. این امر سبب شد، ثروتمندان هم به این مدل تی‌شرت علاقه‌مند شوند. تا جایی که این تیشرت لانگ جز جدا نشدنی کمد لباس ثروتمندان شد. در واقع در دهه ۶۰ و دهه ۹۰ سال‌های شکوه و به اوج رسیدن استایل اورسایز بود که با تغییرات زیاد و المان‌های جذاب پا به عرصه مد گذاشت.

تیشرت‌های اورسایز، آغاز طراحی و تولید

در سال ۱۹۵۰ با قدرت گرفتن نساجی و تولید پارچه‌های متفاوت بزرگترین شرکت‌های آمریکایی تی‌شرت‌های اورسایز را تولید کردند. همچنین شرکت نایک در دهه ۸۰ تولید تیشرت‌هایی با لوگوی چاپی که در جلوی لباس قرار داشت، را آغاز کرد و به صورت عمده در دهه ۹۰ به اوج خودش رسید. از اواخر دهه ۹۰ تا به امروز، چاپ‌ها در جلوی تیشرت اورسایز در بین جوانان با پیام‌های اعتراضی به یک آیتم پرطرفدار تبدیل شد.

تعریف و ویژگی تیشرت‌های اورسایز

تیشرت اورسایز به لباسی گفته می‌شود  که به صورت غیر معمول فرم و سایز لباس بزرگ‌تر است؛ منظور در کمترین حد یک سایز و در بیشترین حد چهار سایز آزادتر می‌باشد.

این آیتم لباس در فرم آستین کوتاه، آستین سه ربع و آستین بلند طراحی شده است و در بعضی از مدل‌ها  قد لباس تا سر زانو هم می‌رسد. این مدل تی‌شرت از جنس پنبه‌ای یکی از آیتم‌های راحت برای فصل بهار و تابستان است.

اما اگر با آیتم‌های درست این لباس را ست کنید به بهترین و راحت‌ترین استایل مبدل می‌شود. تیشرت‌های اورسایز یکی از آیتم‌های اصلی street style ها معرفی شده است و جوانان زیادی با پوشش‌های متفاوت طرفدار این سبک هستند.

جنس و نوع پارچه تی‌شرت اورسایز

گاها بعضی از افراد معتقعدند که تیشرت‌های اورسایز باید به تن رها و خیلی آزاد باشد. در واقع قانون خاصی برای نوع و جنس پارچه این لباس وجود ندارد. برخی از آن‌ها دارای جنس پنبه‌ای، فوق‌العاده نرم و لطیف و برخی دیگر از نوع پارچه ژرسه، از الیاف مصنوعی است.

پارچه‌‌ای دیگر که برای آیتم تیشرت لانگ لطیف و افتان است، پیما نام دارد که از گیاه گوسیپیوم باربادنس تهیه می‌شود و ضد چروک است. در واقع هرچه پارچه تی‌شرت‌های اورسایز نرم و پنبه‌ای باشد، لطافت این آیتم برایتان بیشتر می‌شود. پس اگر می‌خواهید که تی‌شرت شما خوب عمر کند بهتر است که از جنس پنبه خالص باشد تا برای مدت‌ها از آن استفاده کنید.

تنوع رنگ در تی‌شرت اورسایز

یکی از اصول خوشتیپ بودن با تیشرت اورسایز یا لانگ توجه به رنگ و نوع پترن پارچه آن است. شما باید دو یا سه تیشرت لانگ یا اورسایز از رنگ خنثی مثلا به رنگ مشکی، سفید یا بژ و خاکستری در کمد لباس‌تان داشته باشید. بسته به سلیقه شما این لباس را می‌توانید بدون پترن در واقع ساده و بیسیک انتخاب و یا از طرح‌های فانتزی، تایپو گرافی و خطوط مینیمال استایل کنید.

رنگ‌های پاستیلی و شاد طبق ترند ۲۰۲۱ که برای بهار و تابستان آیتم دوست داشتنی است را فراموش نکنید. حتما یکی دو مدل تی‌شرت‌هایی با پترن سنتی شلوغ یا چاپ بزرگ برای تنوع بیشتر استایل در کمد لباس خودتان جای دهید.

قانون ست کردن تی‌شرت اورسایز

شما برای استایل تی‌شرت‌های لانگ به یکسری فاکتورهای درست احتیاج دارید که بتوانید آن را به راحتی و شیک استایل کنید. چندان تفاوتی نمی‌کند شما تی‌شرت لانگ آستین بلند یا آستین کوتاه انتخاب کنید؛ تنها کافی است متناسب با نوع سبک پوشش‌تان انتخاب درستی از آیتم‌های کمدتان داشته باشید. می‌توانید سبک‌های متفاوتی را برای حضور در مکان‌های مختلف، استایل کنید و شیک و راحت به نظر برسید.

همچنین در نظر داشته باشید هر چقدر تی‌شرت لانگ شما ساده باشد، کاربردی‌تر بنظر می‌رسد. اگر به تی‌شرت‌هایی با پترن‌ها و چاپ‌های شلوغ علاقه دارید بهتر است آیتم‌های ترکیبی با آن را ساده و بدون نقش و نگار انتخاب کنید.

آیتم‌های مناسب با تی‌شرت اورسایز

آیتم‌های پایین تنه، از دامن گرفته تا شلوارهای جین…

یکی از آیتم‌های مناسب با تی‌شرت اورسایز، انواع دامن‌های مینی، پیلسه یا چین‌دار، همچنین پیراهن‌های A شکل با پترن و پارچه‌های مختلف است. از ترکیب لگینگ‌ها و شلوارک‌های تنگ مثل شلوارک دوچرخه‌سواری غافل نشوید. از دیگر آیتم‌های مناسب شلوار، انواع جین اسلش، شلوار جین اسکینی و گرمکن ورزشی گشاد برای استایل با این مدل تی‌شرت است.

اکسسوری‌های ترند ۲۰۲۱

داشتن عینک آفتابی، کلاه‌ها، کمربندهای مختلف چرم و زنجیری و زیورالات بزرگ که ترند سال  ۲۰۲۱ هستند، جز اکسسوری تکمیل کننده استایل اورسایز است. شما می‌تواند با ترکیب این اکسسوری‌ها یک استایل باحال و فانتزی را برای خودتان رقم بزنید.

کلاه‌های حصیری، bucket (سطلی)، کلاه بیسبال، کلاه قلاب بافی و کابوی از ترندهای تابستان ۲۰۲۱ است که می‌توانند با استایل تی‌شرت‌ها همراه روزهای گرم شما باشند.

کفش‌ کتانی یا پاشنه‌دار با استایل اورسایز

از کفش ‌های مورد نظر استایل اورسایز، انواع کتانی مثل آل‌استار، اسنیکرز و یا ugly shoes را می‌توان نام برد. معرفی این کفش‌ها به این منظور نیست که کفش کلاسیک و پاشنه بلند مناسب با استایل تیشرت لانگ نیست. بلکه برعکس شما با کفش‌های پاشنه‌دار هم می‌توانید استایل شیک و رسمی را ایجاد کنید.

همانند کندال جنر که برای استایل روزمره خود تیشرت اورسایز را با جین اسکینی و کفش پاشنه بلند می‌پوشد. درضمن از ترکیب نیم بوت و بوت‌های بلند برای جذابیت استایل‌تان غافل نشوید.

Rihanna یکی از طرفداران پروپاقرص کت‌ها و تی‌شرت‌های فوق‌العاده اورسایز است که همیشه آن را با بوت‌های بلند ست می‌کند؛ شیک‌ترین استایل‌های خیابانی اورسایز متعلق به او است.

با وجود اینکه تیشرت‌های اورسایز برای بسیاری از سبک‌ها مثل کژوال، مینیمال و … یک آیتم کاربردی و راحت به حساب می‌آیند اما برای بعضی از استایل‌هایی که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم، آیتم بالاتنه اساسی محسوب می‌شود که می‌توانید با آن متفاوت ظاهر شوید.

اورسایز

استایل تام بوی (Tomboy)

استایل تام‌بوی که در طی جنگ جهانی اول و دوم روی کارآمد و حتی بعد از آن هم همچنان محبوبیت خود را به دنبال داشت. یکی از استایل‌های راحت گاهی شلخته و باحال که از پوشش مردانه الهام گرفته شده است.

این سبک استقلال، جسارت و اعتماد به نفس یک دختر را نشان می‌دهد و برگرفته از لایه لایه پوشیدن آیتم‌های راحت لباس است. استایل تام‌بوی با انگیزه اعتراض به تفاوت‌های جنسیتی و محدودیت‌های اجتماعی زنان ایجاد شد. البته امروزه بیشتر برحسب سلیقه شخصی و راحتی آیتم‌های پسرانه انتخاب می‌شود.

تی شرت اورسایز و استایل با سبک تام‌بوی

همانطور که از سبک تام‌بوی پیدا است یک استایل غیررسمی، راحت و کمی پسرانه تلقی می‌شود. شما با هر آیتم اورسایز داخل کمد لباستان می‌توانید این سبک را ایجاد کنید. یکسری نکات برای این استایل وجود دارد، به سبب ویژگی‌های آن داشتن تی‌شرت آزاد و اورسایز یک آیتم ضروری است. به طور مثال برای فصل بهار و تابستان با انتخاب این مدل تی‌شرت بلند و شلوار جین مدل بوی فرند با یک رویه خنک گشاد جلوباز و کتانی آل‌استار استایل‌تان را کامل کنید.

در فصل سرما یک تی‌شرت اورسایز را به همراه شلوار جین و یک بارونی بلند انتخاب و در آخر کفش‌های VANS که آیتم تکمیل کننده این سبک است را فراموش نکنید. شما می‌توانید در استایل تامبوی بجای شال از کلاه استفاده کنید با یک آرایش ملایم و موهای کوتاه به این سبک بیشتر نزدیک شوید.

استایل میکس اند مچ (Mix & Match)

ترکیب لباس‌هایی به سبک‌های متفاوت با پارچه‌هایی از جنس‌های مختلف و پترن‌های حتی ناهماهنگ از ویژگی‌های این استایل است. فقط باید دقت داشته باشیم که چه آیتم‌هایی را با یکدیگر میکس و ست می‌کنیم.

در استایل میکس اند مچ می‌توانید تی‌شرت اورسایز را با دامنی به سبک کلاسیک از جنس ساتن و یا ابریشمی و کفش Stiletto بپوشید. برای متفاوت ظاهر شدن در استایل‌های خیابانی تابستانه پیراهن بلند براق و یا دارای پترن گورخری و گل‌دار  را درنظر بگیرید و زیر آن تیشرت آستین‌دار اور بپوشید، با یک صندل تخت بندی ست کنید. Chiara Ferragni مدل و اینفلوئنسر مشهور ایتالیایی پیرو این سبک است.

برای زیر یک تیشرت آزاد و ساده، یک بلوز گیپور و یا شومیز از جنس لمه برق‌دار استفاده کنید و به همراه یک شلوار جین زاپدار با اکسسوری عینک بزرگ،  انگشتر و گردنبندهایی از مهره‌های رنگی  ترند ۲۰۲۱ یک استایل میکس اند مچ را ایجاد کنید. اگر دوست داشتید به جای شلوار جین آیتم دامن فون پولکی و یا دامن پیلسه حریر را امتحان کنید و بدون ترس این جسارت را به خودتان بدهید و لذت ببرید.

اورسایز

تی‌شرت اورسایز و استایل ورزشی (Sport)

استایل ورزشی یکی از استایل‌های راحت و جذاب که طرفدارن teenager خود را به همراه دارد. شما با انتخاب این استایل هم می‌توانید در موقعیت‌های متفاوت جذاب به نظر برسید. اگر آیتم ورزشی را با تیشرت اورسایز ترکیب کنید، می‌توانید به راحتی در مکان‌های دوستانه با این استایل حضور داشته باشید.

مثلا با انتخاب یک تیشرت سفید لانگ و لگینگ ورزشی مشکی با یک رویه بلند به شکل مانتو و کفش کتانی سفید یک استایل شیک ورزشی و راحت درست کنید.

اگر طرفدار تی‌شرت‌های اورسایز آستین بلند هستید، با یک شلوار اسلش ورزشی مشکی و کتانی، عینک آفتابی و کلاه بیسبال و یک ساعت هوشمند که تکمیل‌کننده استایل اسپرت شما است آن را ست کنید. همچنین پوشیدن کت تک اور و شلوارک دوچرخه سواری را در این استایل فراموش نکنید.

اورسایز

استایل تی‌شرت اورسایز به سبک کلاسیک

حتما شما شاهد تیشرت‌های آف شولدر (off shoulder) ترند ۲۰۲۱ بوده‌اید، یکی از زیباترین مدل‌های اورسایز است. از این مدل تی شرت غافل نشوید که آن را با آیتم‌هایی مانند شلوار راسته جین، کتان نازک و یا شلوار پارچه‌ای گشاد همراه کنید. به همراه تی‌شرت‌های آف شولدر با گردنبندهای چند لایه استایل خودتان را ارتقا دهید، مخصوصا افرادی که بالاتنه و سرشانه ظریفی دارند.  تیشرت اور و آزاد را داخل یک شلوار فاق بلند می‌توانید قرار دهید و و با صندل strappy رسمی‌تر ظاهر شوید؛ اینگونه اندام‌های مستطیل که به فرم یکنواخت هستند؛ متناسب‌تر نشان داده می‌شود.

با پوشیدن یک نیم‌تنه بافتنی ظریف بر روی تی‌شرت لانگ و شلوار جین بوت کات از ترندهای ۲۰۲۱ را چاشنی استایل‌تان کنید. اگر در استایل مهمانی و دورهمی می‌خواهید ظاهر شوید می‌توانید تی‌شرت لانگ را به عنوان پیراهن با بوت بلند جورابی بپوشید.

یکی دیگر از مدل‌هایی ک قطعا آن را به تن بلاگرها دیده‌اید، تی‌شرت‌های با سرشانه‌های sharp یا به اصطلاح اپل‌دار است. این مدل را با شلوار پیلی‌دار و یک کمربند شیک ترکیب کنید. اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید تی‌شرت اورسایز از جنس پنبه‌ای لطیف طرح‌دار را با آیتم دامن فون بلند ست کنید.

سبک گرانج

این سبک در ابتدا به صورت یک جنبش اعتراضی در مقابل سیاست‌های سرمایه‌داری آمریکا توسط گروه‌های موسیقی راک در دهه ۸۰ شکل گرفت. در اوایل ۱۹۹۰ در ایالات آمریکا به اوج خود رسید و به سرعت توسط طراحان لباس این جریان تبدیل به یک استایل و سبک ماندگار شد. در واقع آیتم و سبک گرانج ترکیبی از لباس‌های ارزان قیمت طبقه کارگری، در مدل اور سایز و پاره، از پالت رنگی مات و سرد برخوردار است.

در این استایل لباس‌ها با چکمه و بوت‌های به سبک پانکی، یا کفش کتانی تنیس و شلوار جین زاپدار همراه می‌شود. در واقع استایل گرانج شلخته، نامرتب و بدون اتو کشی شناخته می‌شود و لایه‌لایه پوشیدن یکی دیگر از قوانین این سبک است. آیتم‌های مهم این استایل تی‌شرت‌های اورسایز، پیراهن‌های گشاد و بلند، کت فوق‌العاده اور، شلوار جین فاق بلند یا مام استایل هستند.

استایل تی‌شرت اورسایز به سبک گرانج

شما برای این استایل بهتر است یک تیشرت لانگ زاپ‌دار را به رنگ خنثی با چاپ به صورت تایپوگرافی انتخاب کنید و با یک شومیز بلند اور با پترن چهارخانه و کت جین همراه کنید. اگر طرفدار آیتم دامن چرم و یا شلوارک جین هستید، آن را به همراه جوراب رنگی و یک بوت چرم بلند استایل کنید.

از اکسسوری‌های سبک گرانج می‌توانیم به گوشواره‌های فلزی حلقه‌ای، کمربندهای چرمی و کلاه بافتنی ساده اشاره کنیم. موهای کوتاه و آرایش ساده در این سبک نکته مهمی است.

ترکیب تی‌شرت اورسایز و استایل بوهو

تیشرتی Urvedhem یکی از مدل‌های اورسایز است، اما از لحاظ قد کوتاه‌تر و حلقه آستین بازتر می‌شود. این تیشرت برش مخروطی شکل دارد و یقه گشاد که تن‌خور آن متناسب با استایل بوهو است. شما می‌توانید با ترکیب آیتم پیراهن چین‌دار به همراه کتانی و جوراب رنگی یک استایل بوهو خوشرنگ داشته باشید و در دورهمی‌ها و حتی کافه رفتن با دوستان لذت ببرید.

فراموش نکنید هر چه آیتم ترکیبی با تی‌شرت لانگ با پترن‌های شلوغ انتخاب شود، استایل شما به سبک بوهو نزدیک‌تر می‌شود. یکی از راهکارهای دیگر استایل ترند ۲۰۲۱، می‌توانید قسمت پایین و یا دو قسمت کناری تی‌شرت را گره بزنید و با دامن پیلی‌دار تابستانه ترکیب جدیدی را بسازید.

تی‌شرت اورسایز در استایل راحت کژوال

برای سبک کژوال تیشرت‌های اورسایز و لانگ در متنوع‌ترین طرح‌ها و رنگ‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای است. در این استایل آستین تی‌شرت خودتان را می‌توانید تا کنید و از یک جامپ سوئیت بنددار، از جنس جین کاغذی یک استایل راحت برای روزهای پرمشغله خود کمک بگیرید.

تی‌شرت با چاپ فانتزی را با یک شلوار جین مام استایل و یا اسلوچی همراه کنید و تی‌شرت خود را داخل شلوار قرار دهید مخصوصا زمانی که قسمت جلوی شلوار شما جیب دارد. از اکسسوری باندانا می‌توانید استفاده کنید و آن را در کمر شلوارتان ببندید؛ چنین ترکیبی استایل کژوال را برای شما به یاد ماندنی می‌کند.

سبک هیپ هاپ و ارتباط با تی‌شرت اورسایز

سبک هیپ هاپ هم یکی از جنبش‌های دهه ۷۰ بشمار می‌آید و بیشتر در میان جوانان رنگین پوست که به علت نژاد پرستی ترد شده بودند، رایج شد. آن‌ها به وسیله موسیقی قدرت گرفتند و به تدریج این سبک در جامعه رواج پیدا کرد؛ در دهه ۷۰ و ۸۰ تیشرت‌های اورسایز با چاپ برندهای مشهور در بین هیپ هاپ محبوبیت پیدا کرد. علاوه بر آن در دهه ۹۰ شلوارهای گشاد، دستمال سرها و کلاه بیسبال در کنار آیتم‌های اصلی استایل هیپ هاپ‌ها قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۰ المان‌های تازه‌ای توسط برندهای بی‌نظیری همانند لویی ویتون،گوچی، ورساچه و بسیاری از برندهای لوکس دیگر به این سبک ارائه شدند. بخشی از این سبک برگرفته از آیتم‌های شلوار گشاد بگی، تی‌شرت‌های لانگ آستین سه ربع با چاپ‌های بزرگ به اصطلاح لش است.

با این تی‌شرت‌‍‌ها می‌توانید به همراه کقش کتانی، ونس و یا صندل ترند cozy slide و شلوار جین استیراپ استایل جذاب داشته باشید. همانند Kanye West که این مدل صندل‌ها را به همراه شلوارک و تی‌شرت لانگ و گشاد برای پوشش خود به این سبک انتخاب کرده است.

استایل با تی‌شرت اورسایز به سبک هیپ هاپ

از آن‌جایی که سبک هیپ هاپ به ساختار شکنی معروف است پس هیچ محدودیتی در پوشیدن آیتم‌های اورسایز ندارد. تی‌شرتی با تن‌خور آزاد را با یک بلوز آستین‌دار ترکیب کنید و به همراه شلوار جین بگی با مدل چاک‌دار، یا فاق بلند پیلی‌دار استایل کنید. با استفاده از اکسسوری زنجیرهای طلایی درشت و عینک آفتابی‌هایی با فریم اورسایز در استایل‌تان جسارت به خرج دهید.

امیدواریم پیشنهادات ما درمورد استایل تی‌شرت اورسایز برای شما کاربردی باشد و برای استایل ‌تابستانه از این آیتم راحت استفاده کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish