مد پدیده‌ای غالب و خاص در جوامع بشری طی صدها سال گذشته بوده که توانسته است بر شکل گیری یک سلیقه انحصاری برای تمامیت افراد تاثیر گذار باشد. در این میان اما عده‌‎ای هم از این قالب و سلیقه پیروی نمی‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود استایل و سبکی را منحصر به خود و برای خود طراحی می‌کنند. اسکار دلا رنتا از طراحان سرشناس لباس اهل جمهوری دومینیکن است، او می‌گوید:” مد به معنی لباس پوشیدن براساس ترندهای کنونی جامعه است، اما استایل به نوع لباس پوشیدن خود فرد اشاره دارد.” همیشه در دنیای مد و فشن یک فاصله معنا داری میان تعریف مد و فشن با استایل وجود دارد. اما آنچه اهمیت فراوانی دارد این است که هر دو این کلمات از دایره لغات مهم و اساسی دنیای فشن است و اگر به این دنیای پر ظرافت و جذابیت علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

تعریف مد

مد چیست و استایل چه تعریفی دارد؟

مد نسخه‌ای تجویز شده از سمت طراحان و سالن های طراحی لباس است که متناسب با هر فصل و ضروریات هر سال از جمله رنگ سال طراحی و اجرا می‌شود که عموما با سلیقه و عرف جامعه می‌تواند هم خوانی نداشته باشد، اما جریانی است که توسط بزرگترین برندها برای تمام افراد جامعه جهانی ارائه می‌شود. اگر بخواهیم مثالی از مدهایی که الزاما همه گیر نشدند و تنها به عنوان جربانی در دنیای مد ایجاد شدند، لباس کیم کارداشیان برای مراسم مت گالا بود، لباسی که توسط کانیه وست و با همکاری دمنا گواسالیا طراحی شده بود. به شکلی مشخص این لباس ها تنها برای حضور افراد سرشناس و برای فرش قرمز های رویدادهای هنری طراحی می‌شوند و هیچگاه به شکل ترند روز افراد جامعه از آن استفاده نمی‌کنند.

کیم کارداشیان

استایل اما تعریف شخصی تری دارد. استایل ماهیتی در تفکرات و سلایق یک فرد دارد. اگر مد به حوزه های متنوع و محدودی باز میگردد، استایل از نوع آرایش مو تا پوشاک و حتی سبک زندگی هر فرد را شامل می‌شود و به گستره معنایی وسیع تری باز میگردد. لازمه داشتن استایل شخصی آنست تا شما خلاقیت را سرلوحه انتخاب های خود قرار دهید. شاید خیلی ها تصور می‌کنند که داشتن استایل و سبکی شخصی به معنای پیروی کردن از ترند روز است، اما باید بگوییم که نه، شما می‌توانید برای نحوه پوششتان از پوشاک ترند روز هم استفاده کنید، اما این انتخابات کاملا به عهده خودتان است و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از چه رنگ و طرحی برای پوششتان استفاده کنید. شاید گاهی شما ظاهری آوانگارد و پیشرو داشته باشید و گاهی نسبت به سرعت فزاینده دنیای مد آهسته تر حرکت کنید.

تفاوت مد و استایل در چیست؟

مد را می‌توان اینگونه شرح داد که یک رابطه تطبیقی است میان آنچه که در بیرون رخ می‌دهد و آنچه را که ما انتخاب و بر تن می‌کنیم. مد عموما با تحت تاثیر قرار دادن انتخاب های ما رو به رو است. به این معنا که ما را با زرق و برق های عموما تصنعی اغوا می‌کند و ما ناگزیر به انتخاب از میان گزینه هایی هستیم که طراحان و سالن های مد برایمان مطرح می‌کنند. اما استایل آنچه را که در درون ماست از هویت و درک آنچه را که هستیم، نشان می‌دهد. یک فرایند تطبیقی است میان درونیات هر فرد با آنچه ظاهر او را می‌سازد. به اختصار باید بگوییم که استایل درباره لباس هایی است که با احساسات ما تطبیق دارد.

طراحی لباس

در حالت کلی باید بگوییم که مد و استایل به عبارتی محل تمرکز ما را نشان می‌دهد. مد ما را از خودمان دور می‌کند و استایل ما را متوجه خودمان، از میان این دو آنچه که جذابیت فراوانتری دارد داشتن یک استایل شخصی است. حتما توجه کرده‌اید در نگاه هر کدام از ما هم افرادی را که استایل و سبکی منحصر به خودشان را داشته‌اند در ذهنمان ماندگارتر بوده‌اند تا افرادی که از دنبال کنندگان مد هستند.

اگر به دنبال ریسک هستید؛ استایل خودتان را داشته باشید

پیشنهاد ما این است تا برای داشتن استایلی جذابی به دنبال ماجراجویی در انتخاب رنگ ها و طرح ها و ترکیب آن ها با هم باشید. شاید شما هم این اتفاق را تجربه کرده باشید که لباسی را انتخاب و پسندیده باشید، اما به هزاران دلیل از جمله حرف دیگران از انتخاب خود دست کشیده‌اید. اگر به دنبال داشتن استایل و سبکی برای خودتان هستید باید از محدوده امن تان فاصله بگیرید و به دنبال تجربه های متفاوت و جدید باشید. برای تعریف یک سبک شخصی برای خودتان مهم است که بدانید چگونه می‌خواهید زندگی کنید. اگر آنگونه که دیگران می‌خواهند شما را ببینند انتخاب شماست، پس باید در تمام طول عمر خود مطابق سلیقه دیگران لباس به تن کنید. انتخاب با شماست که از فرصت یکتای زندگی تان چگونه می‌خواهید استفاده کنید.

استایل شخصی

موقعیت های اجتماعی و شغلی

در نهایت مهم است تا با در نظر گرفتن موقعیت های متفاوتی که قصد حضور در آن را دارید برای خودتان سبکی را تعریف کنید. اگربرایتان مهم است تا از لباس های مد و ترند روز استفاده کنید باید شرایط خود را در نظر بگیرید و همینطور اگر می‌خواهید برای خود استایلی را تعریف کنید باز هم باید بدانید تا در چه موقعیتی قصد دارید، حضور پیدا کنید. برای استفاده از مد و داشتن استایلی جذاب باید خواسته های فردی و اجتماعی را با هم ترکیب کنید و ماحصل آن را به تن کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish