جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، یکی از خوش چهره‌ترین و شیک‌ترین سیاستمداران در صحنه جهانی است. ترودو با اینکه راهی جز پوشیدن کت و شلوار در دیدارهای رسمی ندارد و ۹۰ درصد استایلش تابع قوانینِ کلاسیک پوشش برای یک مقام سیاسی است.

جوراب جاستین ترودو

ترودو اما از همان ۱۰ درصد باقی مانده برای نشان دادن خاص بودن و انتخاب خودش در نحوه پوشش استفاده می‌کند. این ده درصد هم چیزی نیست جز؛ «جوراب» های جناب نخست وزیر شادانی که بسیاری برای مهاجرت به کشورش در تلاش و تکاپو هستند.

جوراب جاستین ترودو

البته در خلال این موضوع او از جوراب‌هایش برای اهداف سیاسی و اجتماعی‌اش هم بهره می‌برد. چطور؟ طرح و رنگ آن جوراب را به نوعی با مراسمی که به آن می‌رود از نظر محتوایی هماهنگ می‌کند. در ادامه نگاهی داشته‌ایم به جوراب‌های هیجان‌انگیز جاستین ترودویِ ۵۱ ساله.

گاوصندوقی پر از جوراب

ترودو بهترین سیاستمدار دنیا نیست اما یک ارجحیت نسبت به دیگر هم رتبه‌ای‌های خودش دارد؛ او گاوصندوقی پر از جوراب‌های فانتزی کارتونی دارد.

جوراب جاستین ترودو

ترودو در دیدار با نخست وزیر ایرلند، یک جفت جوراب با طرح جنگ ستارگان پوشید؛ آن هم نه با یک طرح بلکه با دو طرح متفاوت.

جوراب‌های کانادایی برای لحظه‌ای تاریخی

جاستین ترودو با جوراب‌هایش حتی مهمترین نشست‌های جهان را هم تحت تاثیر قرار داده است که یکی از آن‌ها نشست سران G۷ در شهر بیاریتز فرانسه بود. در این نشست – که هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و کانادا) عضو آن هشتند- ترودو یک جفت جوراب بنفش از برند کانادایی Rebel Fashion به پا داشت.

جوراب جاستین ترودو

بیشتر رسانه‌ها عکس‌هایی از ترودو را که در آن‌ها جورابنمایی (!) کرده بود؛ منتشر و از آن به عنوان «جوراب‌های آرگیل صورتیِ جاستین ترودو» نام بردند.

جوراب جاستین ترودو

طرح آرگیل هم که همان لوزی و یا مرواریدی است که سالهاست روی پارچه‌ها نقش بسته است و جزو پر طرفدارها بود است. جالب اینکه بعد از این جلسه و انتشار این عکس ها، این طرح جوراب و برند حسابی پر فروش شد.

جوراب جاستین ترودو

این تنها باری نبود که ترودو عشق خود را به جوراب‌های برند Rebel Fashion نشان می‌داد، بلکه بارها با پوشیدن محصولات این شرکت باعث تثبیت شهرتش به عنوان یک نماد مد (فشن آیکون) شد و البته از تولیدات ساخت کشورش، هم حمایت کرد.

جوراب جاستین ترودو

رنگ قرمزت را قورت بده

خیلی از ما خانم‌ها هم هنوز با پوشیدن جوراب قرمز در یک جای رسمی راحت نیستیم چه برسد به آقایان؛ اما در سرزمین سیاستمداران مرد این جاستین ترودو است که بارها با برق جوراب‌های قرمزش چشم دیگران را نوازش داده است.

جوراب جاستین ترودو

یکبارش در دیدار و قدم زدن در جشنواره بهار محله چینی‌های ونکووربود که رنگ مشکی و قرمز جوراب‌هایش را با کیمونو کوتاهی با همین ترکیب رنگ هماهنگ کرده بود.

جوراب‌های سیاسی برای هماهنگی با مراسم رسمی

ترودو رنگ و طرح جوراب‌های فانتزی‌اش را با مراسمی که در آن شرکت دارد، هماهنگ می‌کند.

جوراب جاستین ترودو

او که به جوراب راه راه علاقه زیادی دارد در جشن رمضان مسلمانان کانادا جورابی با طرح راه راه رنگی و با نوشته «عیدمبارک» به پا کرد. کسی هم که در کنار دست او ایستاده عمرالغبرا وزیر حمل و نقل دولت کاناداست که مسلمان است.

جوراب جاستین ترودو

ترودو در نشست ناتو جوراب‌های یک لنگه صورتی و یک لنگه آبی با پرچم ناتو را پوشیده بود.

جوراب جاستین ترودو

او در جشنِروز کانادا جوراب‌هایی شبیه پرچم کشورش با طرح برگ افرا پوشیده بود.

جوراب جاستین ترودو

رسوای خاص و عام!

داستان جوراب‌های جاستین ترودو آنقدر بر سر زبان و تصاویر است که اگر کسی هم بخواهد به او هدیه‌ای بدهد، سعی می‌کند جورابی بدهد که به آن موزه جوراب‌هایش اضافه کند.

مثلا در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی که در نیاگارا ضبط و پخش می‌شود، با اسمLive With Kelly and Ryan مجری‌های برنامه برای شوخی با نخست وزیرشان یک جفت جوراب منقش به پرتره‌های خودشان را به او دادند.

هرچند کار آن‌ها جالب بود اما جوراب‌های قرمز ترودو بازهم در این برنامه خبرساز و عکس خور بود!

جدیت را جدی نگیر ای مرد!

ترودو مردی جدی و رسمی البته با رویی گشاده است و جلف بازی‌های امانوئل مکرون را ندارد اما یک موضوع درباره او وجود دارد: «لباس رسمی را جدی می‌گیرد؛ اما نه خیلی جدی!»

جوراب جاستین ترودو

این درسی است که هر مردی می‌تواند از ترودو به یاد داشته باشد و با اندک تغییری در استایلش خاص و دلنشین شود.

جوراب جاستین ترودو
جوراب جاستین ترودو

البته به هر حال این موضوع کمی هم ادویه دیوانگی و سرخوشی هم می‌خواهد. ( هر دو را به معنای مثبت بگیرید.

جوراب جاستین ترودو

چون اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشیم، نمی‌توانیم مانند ترودو در مجمع جهانی اقتصاد و یا در یک میزگرد با حضور ملاله یوسف‌زی دختر افغانستانی و برنده جایزه نوبل؛ جورابی با طرح مرغابی بپوشیم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish