جورجو آرمانی (Giorgio Armani) طراح مد و لباس ایتالیایی، در 11 ژوئیه سال 1934 در پیاچنزا ایتالیا متولد شد. این طراح لباس مشهور ایتالیایی، بیشتر با طراحی لباس های مردانه شناخته شده است، اما او خط …

جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) طراح مد و لباس ایتالیایی، در 11 ژوئیه سال 1934 در پیاچنزا ایتالیا متولد شد. این طراح لباس مشهور ایتالیایی، بیشتر با طراحی لباس های مردانه شناخته شده است، اما او خط تولید اکسسوری، لوازم آرایش و عطر برند خود را نیز دارد که با استقبال بسیاری روبروست.

جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی قبل از این که وارد دنیای مد و طراحی لباس شود، در زمینه عکاسی و پزشکی تحصیل می کرده است ولی بعد از مدتی، از رشته پزشکی و عکاسی انصراف می دهد و به طور کاملا اتفاقی وارد دنیای مد و طراحی لباس می شود. جورجیو آرمانی از طراحی ویترین های فروشگاه ها کار خود را آغاز کرد تا این که به پیشنهاد دوستش سرجیو گیلیوتی، به عنوان یک طراح مستقل، شروع به طراحی لباس برای برندها کرد و در سال 1946 به عنوان طراح در یک شرکت پوشاک مردانه استخدام شد. او تجربه سال ها کار و فعالیتش را کنارهم قرار داد و ابتدا در سال 1974 اولین مارک لباس مردانه و یک سال بعد اولین مجموعه لباس زنانه اش را معرفی کرد. جورجو آرمانی در نهایت با کمک دوستش سرجیو گیلیوتی در سال 1975 موفق به ثبت برند خودش با نام “جورجیو آرمانی” “Giorgio Armani” شد و از آن پس تمام طراحی ها و تولیداتش را با نام “Giorgio Armani” عرضه کرد.

جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی

این طراح مشهور ایتالیایی با وجود طراحی های فوق العاده ای که داشت، هنوز برای مردم آمریکا یک طراح ناشناس بود، تا این که در سال 1980، یک بازیگر به نام ریچارد گی یر، لباسی طراحی شده از برند جورجیو آرمانی را در یکی از فیلم هایش به تن کرد و آن جا بود که به تدریج نام جورجیو آرمانی شروع به شناخته شدن و جهانی شدن کرد. او بعد از آن اتفاق، موفق به طراحی لباس بازیگران در سریال جنایتکاران میامی و طراحی لباس بازیگران در چند فیلم دیگر شد. جورجیو آرمانی، در سال 1981 موفق به افتتاح اولین سری فروشگاه های خود شد و روز به روز بر شهرت و محبوبیت او در میان طراحان و مردم عادی شد تا اینکه در سال 2000 خط تولید لوازم آریشی خود را راه اندازی کرد و درهمان سال از طرف مجله فوربز به عنوان موفق ترین طراح دنیا، معرفی شد.

محصولات آرایشی جورجیو آرمانی
محصولات آرایشی جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی بعد از مرگ دوست و شریک تجاریش، برخلاف تصورات مردم که فکر می کردند، این برند دچار افول می شود، نه تنها خود را نباخت بلکه برندش را ارتقا داد و خط تولید عینک، اکسسوری، وسایل خانه، جوراب و … را نیز راه اندازی کرد و بیش از پیش شروع به اوج گرفتن کرد. جالب است بدانید که برند آرمانی، تنها به پوشاک و اکسسوری ختم نمی شود. این طراح ایتالیایی در سال 2010 یک هتل به نام آرمانی هتل در برج خلیفه افتتاح کرد که شامل 39 طبقه، 160 سوئیت و 144 خوابگاه می باشد. طراحی داخلی این هتل توسط شخص جورجیو آرمانی انجام گرفته است. جورجیو تمامی وسایل این هتل را از خط تولید خود(ARMANI/CASA) انتخاب کرده است.

جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی

ویژگی های طراحی لباس برند جورجیو آرمانی

طراحی های جورجیو آرمانی به گونه ای است که همه اقشار جامعه بتوانند از آن ها استفاده کنند. لباس ها و کت و شلوارهایی که جورجیو طراحی می کند برخلاف سایر برندها، بسیار راحت هستند. در واقع یکی از اصول طراحی های جورجیو، راحتی مخاطب است. این طراح مشهور ایتالیایی معتقد است که هر شخصی باید ابتدا به راحتی خود اهمیت بدهد  و لباسی که انتخاب می کند تنها جنبه نمایشی و تزئینی نداشته باشد، به همین دلیل اکثر طراحی های او به گونه ای است که برای پوشیدن مناسب و راحت هستند.

جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی

یکی دیگر از ویژگی های برند جورجیو آرمانی، استفاده از رنگ های سرد، به خصوص رنگ خاکستری است. بسیاری از افراد معتقدند که جورجیو، نقش بسیار مهمی در جاودانه ساختن رنگ خاکستری در دنیای مد لباس داشته است. محصولات جورجیو آرمانی اغلب جوان پسند با تولید کیفی بالا و قیمت پایین است. به همین دلیل اکثر مردم، این برند را یک برند عامه پسند می دانند که تمامی اقشار در هر سن و موقعیتی که دارند، می توانند از محصولات آن استفاده کنند.

جورجیو آرمانی

مهتاب کرامتی در رویداد نمایش مجموعه اوت کوتور Prive جورجیو آرمانی

اوت کوتور یک اصلاح فرانسوی به معنای “دوخت در سطح بالا” است. اوت کوتور در حقیقت به طراحی و تولید لباس های فاخر و سفارشی صنعت مد اطلاق می شود. برخی از برندها و طراحان بزرگ لباس از جمله برند مشهور لبنانی، زهیر مراد، اوت کوتور را در بخش تولیدات خود دارند. جورجیو آرمانی نیز در سال 2005 موفق به راه اندازی اولین خط تولید اوت کوتور خود کرد. مراسم نمایش مجموعه اوت کوتور Prive جورجیو آرمانی، دو بار در سال با حضور چهره های شاخص مد و سینما برگزار می شود. امسال خانم مهتاب کرامتی مهمان ویژه رویداد نمایش مجموعه اوت کوتور Prive جورجو آرمانی بود و تمام لباس های خانم کرامتی از کالکشن 2019 برند جورجو آرمانی انتخاب شده بود. کلاه خانم مهتاب کرامتی توسط شخص جورجیو آرمانی طراحی شده بود که طراحی و انتخاب هوشمندانه ای برای حفظ حجاب این هنرمند محبوب ایرانی بوده است.  

مهتاب کرامتی در ایونت جورجیو آرمانی
مهتاب کرامتی در ایونت جورجیو آرمانی
برند آرمانی

امروزه در دنیای برندها، طراح لباس ایتالیایی به نام جوجیو آرمانی، با طی‌کردن پله‌های ترقی موفق شد تا کمپانی خود را به مرحله جهانی‌شدن برساند. حال جورجیو آرمانی از برندهای لوکس و معروف ایتالیایی می‌باشد که با تولید کالکشن‌های متنوع در دنیای مد و فشن، به محبوبیت ویژه‌ای دست یافته است. خط تولید این کمپانی از زمان تأسیس تا به امروز، گسترش چشمگیر و مؤثری پیدا کرد و در دنیای مد شاهد تغییر و تحولات زیاد این برند بودیم. برای مشاهده برند آرمانی از نمایی نزدیک، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

با وجود تمام سختی‌ها و مشقات زندگی، جورجیو سخت تلاش کرد تا برندی با اسم خودش را در زمینه mode & fashion به وجود بیاورد و روزبه‌روز برای پیشرفت این برند در حیطه خط تولید تلاش کند. او در این مسیر از متخصصان و طراحان باتجربه زیادی جهت ارتقا و پیشرفت در کارش، کمک گرفت. تا به امروز که این برند سروصدایی در دنیای مد راه انداخته که توجه همه را جلب کرده است. قبل از اینکه به سراغ بررسی این برند برویم، کمی با جورجیو آرمانی و سرگذشت او در زندگی آشنا شویم.

بیوگرافی جورجیو آرمانی؛ طراح لباس ایتالیایی

جورجیو آرمانی طراح لباس ایتالیایی، در 11 ژوئیه 1934 در پیاچنزای ایتالیا چشم به جهان گشود. پدر او در حوزه حمل و نقل مشغول به کار بود. جورجیو دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشت. این دوران باز می‌گردد به سال‌های جنگ جهانی دوم! در این زمان جورجیو با مشکل اقتصادی شدیدی روبه‌رو شد به طوری که جز قشرهای زیر خط فقر به شمار آمد. با گذر زمان، در دوران نوجوانی‌اش یک سینمای کوچک در میلان برای پناه دادن به جورجیو، برادر و خواهرش اختصاص یافت. خوشبختانه زندگی آن‌ها از آن به بعد کمی آسان‌تر شد و فشار سختی‌ها را به مرور زمان کمتر حس می‌کردند.

جورجیو عاشق آناتومی بدن انسان و کالبدشناسی بود و همین باعث شد به دانشکده پزشکی راه یابد و در آنجا به ادامه تحصیل بپردازد. سه سال گذشت که جورجیو به این فکر رسید که از دانشکده انصراف بدهد. پس از انصراف از تحصیل، نوبت به اعزام برای گذراندن خدمت سربازی در ارتش رسید.

تاریخچه برند آرمانی

جورجیو با پشت سر گذاشتن خدمت سربازی و اتمام آن، به فروشگاه لاریناسته (La Rinascente) از فروشگاه‌های مشهور در میلان، راه یافت و مشغول به فعالیت شد. در لاریناسته به عنوان یک فروشنده مشغول به کار بود و همین باعث شد که در زمینه مد و فشن تجربه‌های کافی را به دست بیاورد.

جورجیو آرمانی سپس به‌‌عنوان یک طراح لباس وارد کمپانی نینو چروتی (Nino Cerruti) شد و هنر خود در این حرفه به کار گرفت. در این دوران دوست جورجیو به نام سرجیو گالئوتی (Galeotti Sergio) او را به کار در دیگر شرکت‌ها تشویق و حمایت می‌کرد.

برند آرمانی

به همین ترتیب در سال 1975 آرمانی و گالئوتی به شراکت با یکدیگر پرداختند و برند آرمانی را تأسیس کردند. آن‌ها دست به دست هم دادند و کالکشن لباس‌های مردانه بهاره و تابستانه 1976 را به عنوان اولین تولیدات خودشان رونمایی کردند.

برند آرمانی

پس از کالکشن مردانه بهاره و تابستانه، برند آرمانی خط تولید پوشاک زنانه را هم افتتاح کرد. این خط تولید به دلیل رنگ بندی‌های به کار رفته هوشمندانه و استفاده از طراحی‌های خلاقانه و جذاب، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

جهانی شدن برند آرمانی

اوایل دهه هفتاد وضعیت اقتصادی جامعه به سمتی کشید که حتی افرادی که از نظر مالی در سطح متوسط قرار داشتند هم موفق به خرید لباس‌های اوت کوتور نمیشدند. جورجیو خود را با نیازهای جامعه روبه رو کرد و با توجه به علاقه جوانان به انتخاب‌های شیک و خاص، دست به کاری زد که در شهرت برندش نیز تأثیرگذار بود.

از این رو در سال 1978 آرمانی دست به همکاری با گروپو فینانزارو تسیل (GFT) زد و بر این اساس قراردادی را با هم امضا کردند. طبق این قرارداد آن‌ها خط تولید پوشاک آماده و لوکس را راه انداختند. اواخر دهه هفتاد بود که آوازه کمپانی آرمانی در اروپا پیچید و همین محبوبیت، برند جورجیو را یک پله به سمت جهانی شدن بالا برد.

جورجیو عاشق سینماست و از تماشای سریال‌های سینمایی به‌شدت لذت می‌برد همین باعث شد که به فکر طراحی لباس در سینمای هالیوود بیفتد. در سال 1980 او فکرش را عملی کرد و دست به طراحی و تولید لباس برای هنرپیشگان فیلم ژیگولوی آمریکایی زد. این کارش باعث شد برند آرمانی در آمریکا و هم چنین در کل جهان محبوبیت مردمی زیادی به دست بیاورد. از آن روز برند آرمانی تصمیم گرفت برای بازیگران در فیلم های دیگر نیز لباس هایی را به سبک خودش طراحی کند.

گسترش برند آرمانی در بازارهای جهانی

خط تولید کمپانی آرمانی به آسیا و اقیانوسیه نیز راه یافت و هدف اصلی آن برای آینده، به چنگ گرفتن بازارهای رشد زیادی است. چین کشوری است که حوزه مد و تولید کالاهای لوکس باکیفیت را زیر ذره‌بین دارد. ازاین‌رو جورجیو آرمانی سعی داشت دست به همکاری با چین بزند. ازاین‌رو در سال 2004 فروشگاه امپریو آرمانی را در شانگهای تأسیس کرد. سپس طی چندین سال اخیر فروشگاه‌های بی‌شماری را در شهرهای مختلف چین ساخت.

خط تولید برند آرمانی در زمینه های مختلف

فروشگاه‌های جورجیو آرمانی از سال 1981 در سرتاسر دنیا تاسیس شدند و روزبه‌روز شهرت این برند بیشتر می‌شد. آرمانی و شریکش هنوز هم به فکر ارتقای خط تولید برند خودشان بودند و بر این اساس در سال 2000 دست به تولید محصولات آرایشی و زیبایی زدند. در همین سال مجله فوربز نیز از جورجیو به عنوان بهترین طراح لباس نام برد.

با مرگ دوست و شریک صمیمی جورجیو، برخلاف نظرات مردم که می‌گفتند این برند دیگر رشد نمی‌کند و خط تولیدش دچار افت می‌شود، جورجیو شرایط را بهتر کرد و با قدرت به ارتقای محصولاتش ادامه داد. در همین مدت او تولید عطر، عینک، accessory، وسایل خانه، جوراب و… را شروع کرد و سعی کرد به تنهایی این برند را سر پا نگه دارد.

ازآنجایی‌که بنیان‌گذار این برند فردی فعال، آینده‌نگر و به دنبال گسترش خط تولید کمپانی خود می‌باشد، در زمینه‌های مختلفی دست به ساخت‌وساز زده و از آن سربلند بیرون آمده است. در ادامه نگاهی به محصولات این برند می‌اندازیم.

آرمانی بیوتی: خط تولید محصولات آرایشی

برند آرمانی

در این بخش به خط تولید برند آرمانی در زمینه ارائه و توزیع محصولات آرایشی، مراقبت از پوست و عطر و ادکلن می‌پردازیم. برای کسب دانش و تولید باکیفیت‌ترین محصولات، از متخصصان فعال در این زمینه کمک می‌گیرد.

تولید لوازم خانگی یا آرمانی کاسا

برند آرمانی

آرمانی کاسا (Armani Casa) در زمینه تولید لوازم‌خانگی مانند مبلمان شیک و مدرن، دکوری‌های تزئینی، لوازم جانبی، منسوجات و دکوراسیون داخلی منزل فعالیت می‌کند. هدف اصلی این برند ایجاد خس صمیمیت و آرامش در هر خانه‌ای است.

خط تولید نان و شیرینی با نام آرمانی برندد دالسی

برند آرمانی

(Armani-branded Dolci) شامل بخش تولید شیرینی و خوراکی‌های قنادی می‌باشد و مدیریت آن زیر نظر جورجیو آرمانی انجام می‌پذیرد. این خط تولید به عرضه خوراکی‌هایی همچون آجیل سوخته، مربا، عسل، شکلات، چای و نان مشغول است. روی بسته‌بندی این محصولات لوگوی A را مشاهده می‌کنید که مشخصه اصلی برند آرمانی می‌باشد.

هتل‌ های آرمانی

برند آرمانی

در سال 2005 جورجیو آرمانی تصمیم گرفت وارد صنعت مهمان‌پذیری شود و ازاین‌رو به‌پای بستن قراردادی با تیم املاک عمار (Emaar) در دبی رفت. سپس شروع به ساخت‌وساز هتل‌های زنجیره‌ای کرد. سرانجام برند آرمانی در سال 2010 از ساختمان آرمانی رزیدنس واقع در برج خلیفه رونمایی کرد. این ساختمان متشکل از 144 واحد خانه مسکونی است. همچنین در سال 2007 هتل آرمانی به‌عنوان بلندترین جهان در برج خلیفه به رسمیت شناخته شد. در سال 2016 هتل آرمانی در دبی به دلیل ارائه خدمات و امکانات به سبک ایتالیایی، در فهرست لوکس‌ترین هتل‌های جهان قرار گرفت.

برند آرمانی

در سال 2011 نیز جورجیو آرمانی تصمیم گرفت خط تولید هتل و مهمانسرای آرمانی میلانو در ساختمان مانزونی ۳۱ را شروع کند.

فعالیت در زمینه گل آرایی؛ آرمانی برندد فیوری

برند آرمانی

این خط تولید (Armani-branded Fiori) از سال 2000 شروع به فعالیت در زمینه گل‌آرایی کرد. در اینجا شاهد زیباترین دیزاین از یک دسته‌گل هستیم که مناسب چیدمان دیزاین داخلی محیط‌هایی همچون بوتیک و فروشگاه‌ها می‌باشد.

برند آرمانی

هم چنین بخش دیگر خدمات برند آرمانی در زمینه تزئین و تولید باکس گل‌هایی زیبا و خاص برای استفاده در مناسبت‌های ویژه است.

کافه و رستوران های آرمانی

برند آرمانی

افتتاح کافه و رستوران از حرکت‌های فوق جسورانه جورجیو آرمانی بود. او موفق به ساخت 16 رستوران و کافه در آسیا، اروپا و آمریکا شد. طراحی مثال‌زدنی دکوراسیون داخلی و ارائه بهترین خدمات در زمینه غذایی، بهانه‌ای برای جهانی‌شدن این برند شد.

موزه های آرمانی

برند آرمانی

موزه آرمانی (Armani Silos) در سال 2015 به دلیل قدمت ۴۰ساله این برند در میلان افتتاح گردید. دلیل اصلی متمایزکردن این موزه معماری زیبای به‌کاررفته در طراحی آن است. در این موزه آثاری همچون 400 لباس و 200 اکسسوری از کالکشن‌های برند آرمانی از زمان تأسیس (سال 1980) تا به امروز می‌باشد.

امپریو آرمانی 

برند آرمانی

کالکشن‌های این خط تولید مختص جوانان رده سنی 25 تا 35 است. طراحی شیک و خاص این کالکشن، مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند.

آرمانی اکسچنج A/X

برند آرمانی

(A/X Armani Exchange) شامل انواع لباس و اکسسوری‌های طراحی شده مناسب استایل‌های کژوال می‌باشد.

پوشاک ورزشی EAv

برند آرمانی

اگر به دنبال لباس‌هایی با سبک طراحی خاصی هستید، پیشنهاد ما به شما تهیه پوشاک ورزشی EAv می‌باشد. این لباس‌ها برای انجام ورزش‌هایی مانند دویدن، تناسب‌اندام، گلف و ورزش‌های زمستانی طراحی شده است.

ویژگی لباس‌های برند آرمانی

برند آرمانی

طراحی پوشاک آرمانی به نحوی است که هنگام پوشیدن آنها احساس آرامش و راحتی کنید. همچنین این لباس‌ها برای تمام افراد در سنین مختلف، طراحی شده‌اند.

برند آرمانی

دومین ویژگی این لباس‌ها، استفاده مکرر اما متنوع از رنگ خاکستری در انتخاب پارچه‌های آن‌هاست. به نوعی جورجیو رنگ خاکستری را در دنیای مد و لباس زنده کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish