خانه مد «رالف و روسو» فروشگاه خود را در دبی راه ‌اندازی کرده‌اند و برای بسیاری از بزرگترین شخصیت‌های شناخته شده و بازیگران لباس طراحی کرده‌اند. در این برنامه با تامارا و میشل، بنیانگذاران این خانه مد گفتگو کرده‌ایم.

یورونیوز: می توانید درباره آغاز کارتان کمی توضیح دهید و اینکه برند تجاری‌تان چگونه شکل گرفت و آن ایده‌ای که می خواستید این برند نماینده اش باشد؟

تامارا: «بله. این برند واقعا از علاقه به لوکس و کاردستی و طراحی آغاز شد. و همانطور که می دانید من از خانواده‌ای هستم که چهار نسل در کار مد بوده‌اند و وقتی این شانس را داشتیم که با هم ملاقات کنیم، ما درباره راه اندازی یک برند لوکس گفتگو کردیم. ما همیشه این چشم انداز را داشته‌ایم که یک برند لوکس در سطح جهانی ارائه کنیم.»

یورونیوز: برگردیم به سال ۲۰۱۳ که شما دعوت شدید که به اتاق سندیکای اوت کوتور پاریس ‍‍بپیوندید. فکر کنم که شما نخستین برند بریتانیایی بودید که در آن هفته مد حاضر شدید. درباره آن به من بگو.

میشل: نخستین برند بریتانیایی در یک صد سال گذشته

تامارا:‌ «یک نقطه عطف بزرگ بود که نخستین استرالیایی ها دعوت شده بودند. می دانید که این موضوع امر خیلی مهمی برای یک برند است که از سوی خانه سندیکا به رسمیت شناخته شود و این یک موفقیت فوق‌العاده مهم بود. در آن زمان ما از حمایت دیدیه گرامبک که آن زمان رئیس بود و مسئول کشف تعداد زیادی از نام‌های بزرگ در مد و حمایت حرفه‌ای از آنها بود، برخوردار بودیم. بنابراین پشتیبانی بسیار عالی بود.»

یورونیوز: شخصا مد را چطور تعریف می کنید؟

تامارا: «مد یک هنر است. همه مشتریان ما که لباس‌های ما را خریداری می کنند برای نسل‌های آینده نگه می دارند. واقعا چیزی است مانند یک سرمایه‌گذاری. مانند یک قطعه جواهر. این چیزی است که شما میخرید و نگه داری می کنید برای همیشه. و برای ما این واقعا ویژه است.»

یورونیوز: از نظر شما دوخت لباس در طول سالها چه تغییرات تکنیکی پیدا کرده است؟ و چطور شما این تکنیک‌ها را بکار گرفته‌اید؟ آیا شما کاملا سنتی مانده‌اید؟

تامارا: «ما یک آتلیه واقعا بزرگ داریم که تخصصش در زمینه طراحی لباس است و همچنین ما صنعتگرانی داریم که در سایر دسته‌های محصولات مانند لباس‌های آماده و چیزهایی مانند آن مهارت دارند. اما در آتلیه مد، افراد با ۴۵ زبان مختلف داریم. افرادی با سنینی از ۱۶ سال تا ۶۰ سالگی حضور دارند. و این واقعا جالب است که ترکیبی از تکنیک‌های قدیمی و مدرن در کنار هم کار می کنند. ما دوست داریم که بطور دائم نوآوری داشته باشم. بنابراین ما برنامه‌های کارآموزی را در شرکت اجرا می کنیم و به این شکل می توانیم آموزش و توسعه و نوآوری را نیز داشته باشیم که واقعا موضوع مهمی است.»

یورونیوز: شما لباس‌های مشتریان شناخته شده‌ای را دوخته اید مانند لباس نامزدی مگان مارکل. وقتی با چنین چالشی روبرو می شوید چه می کنید؟ هیجان انگیز است یا دلهره آور؟

تامارا:‌ «نه، من فکر می کنم که بسیار هیجان‌انگیز بود. به نظر من یک لحظه نمادین بود نه فقط بخاطر آن دو نفر، بلکه همچنین به دلیل انتخابش برای آن روز که کمی متفاوت از چیزی بود که من فکر می کردم. و من فکر می کنم که خوب بود. آنچه او انتخاب کرد شخصیت او را نشان می داد و مرزها را رد کرده بود.»

یورونیوز: آیا وقتی چیزی ویژه برای مشتریانتان طراحی می کنید این مشتری‌های ایده‌هایی هم به شما پیشنهاد می کنند یا شما با یک ایده شروع می کنید و تا پایان آنرا پیش می برید؟

تامارا:‌ «هر دو.»

میشل: «ما واقعا لحظات متنوعی در ارتباط با سلبریتی‌ها از بیانسه تا لباس‌های آنجلینا جولی در فیلم مالفیسنت داشتیم. بسیار شیوه‌های متنوعی داشته‌ایم و بخاطر همین همیشه چالش وجود دارد.»

تامارا: «و البته با همه مشتریانمان، تمام مشتریان خصوصی‌مان، تجربه های خیلی شخصی‌ٰایی داریم. بدون توجه به اینکه آنها سلبریتی هستند یا مشتری خصوصی. ما عاشق این هستیم که آنها را راهنمایی کنیم و بخشی از روند کار و درگیر در آن باشیم.»

یورونیوز:‌ ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم. نمایش مد مجازی در این سال چقدر متفاوت بود؟

تامارا: «بله، مطمنا تحولی را شاهد بودیم. به نظرم دشوار است که ارتباطاتی را ایجاد کنید که ما همواره با نمایش فیزیکی مد انجام می دادیم. به نظر من این سخت‌ترین بخش برای زنده نگاه داشتن نمایش مد بود. اما من خیلی نوآوری ها را دوست دارم. فکر کردم که خیلی جالب است که بتوانیم مرزها را به کمک تکنولوژی دیجیتال جا به جا کنیم و با ایده‌های جدید کار کنیم. با این حال شما می دانید که نمایش سنتی مد هنوز خیلی اهمیت دارد و خیلی جایگاه مهمی دارد برای اینکه معنای یک کلکسیون مد به مردم منتقل شود. بنابراین تعادلی بین این دو سبک در حال پیشروی است و من فکر می کنم هر دو اهمیت مشابهی دارند.»

یورونیوز: و چرا شما فروشگاه تان را در دبی هم راه اندازی کردید؟

میشل: خوب، بخاطر اینکه دبی دارای چنین فضای عمومی چند فرهنگی است و من فکر می کنم برای ما هم، مد محصول است که خیلی مناسب چنین بازاری است. می دانید که این بازار، مشتریانی دارد که خیلی شبیه رویکرد خانه مد رالف و روسو است. و نخستین محصولات درجه یک مان را اینجا در منطقه ارائه کرده‌ایم.»

یورونیوز: می خواهید بگویید که اینجا مشتریان متفاوتی دارید؟‌

میشل: در دبی می بینیم که تعداد زیادی گردشگر وجود دارد و این گردشگران می توانند مشتری رالف و روسو باشند. بنابراین محصولاتی که ما ارائه می کنیم مشابه محصولاتی اند که ما در سراسر جهان ارائه می کنیم و فکر می کنم این محصولات هم برای مشترهای بین‌المللی و هم بازار محلی مناسب‌اند. این ترکیب مشتریان محلی و بین‌المللی چیز خوبی است.»

یورونیوز: ‌آیا به نظر شما حوزه مد محلی در حال رشد است؟ شما چگونه آنرا با خانه‌های مد مشهور در نیویورک، میلان، لندن و پاریس مقایسه می کنید؟

تامارا: «به نظرم این موضوع از فضای منطقه جدایی ناپذیر است. اینجا واقعا قطب تجاری منطقه است و یک منطقه بین‌المللی است. اینجا یک مقصد بزرگ برای مد در منطقه است. بنابراین باید بگویم که اینجا فوق العاده از نظر مد اهمیت دارد.»

یورونیوز: شما بزودی و برای اولین بار مادر می شوید، تبریک می گویم

تامارا: متشکرم

یورونیوز: این موضوع زندگی شغلی شما را تغییر می دهد؟ چون قرار است یک مادر شاغل باشید

تامارا: «بله البته. این موضوع قطعا به شما یاد می دهد که به نوعی تعادل تان را دوباره پیدا کنید که فکر می کنم پیش از این از آن برخوردار نبودم. همانطور که می دانید من تیم خیلی خوبی دارم و از یک ساختار پیشیبانی شگفت‌انگیز در داخل شرکت برخوردارم. ما راهی پیدا خواهیم کرد بعلاوه که ممکن است فرصتی برای فعالیت در خط تولید کامل مد برای کودکان کار کنیم.»

یورونیوز: می خواستم بپرسم دختر است یا پسر؟

تامارا: «دختر است و می توانیم بگویم ما اولین مدل خودمان را داریم.»

یورونیوز: او بهترین لباس‌ها را خواهد داشت و مورد حسادت همسالانش خواهد بود.

تامارا: متشکرم

یورونیوز: می دانم که شما در حال گسترش کارتان هستید و در حال خطر کردن در حوزه لوازم جانبی از جمله خطوط تولید مواد آرایشی هستید؟

تامارا: «چیزی که شگفت انگیز است، قبل از کووید و همچنین در جریان کووید، چند چیز مختلف است. اینکه ما قادریم تفکرمان را ریست کنیم و متمرکز شویم روی چیزهایی که دوست داریم در دو سال آینده محقق کنیم. و خوب حوزه مواد آرایشی و زیبایی چیزهایی است که خیلی مورد توجه ماست. خانه و مبلمان و تمام چیزهایی که به این بخش مربوط است موضوعاتی است که ما آرام آرام در حال کار روی آنها هستیم .»

یورونیوز: تامارا و میشل از خانه مد رالف روسو، خیلی متشکرم از فرصتی که برای این مصاحبه به ما دادید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish