در صف فروش خارج از یک فروشگاه لباس ژوهانسبورگ‌،‌جوانان عاشق مد امیدوارند که جدیدترین کفش‌های کتانی که از ایالات متحده به آنجا صادر می شود‌ را بتوانند خرید نموده و ازآن استفاده کنند.

از خبرگزاری فرانسه؛ کفش های ورزشی برای ساکنان شهرهای آفریقای جنوبی چیزی فراتر از کفش است،به عنوان نشانگر شخصیت و هم‌چنین موقعیت اجتماعی ، از آنها مراقبت می شود و با افتخار پوشیده می شوند ، و جوانان برای جستجوی نادرترین مدل ها از بازار مملو از کفش های کتانی قدیمی و جدید،‍‌رقابت می کنند.

راسیک گرین‌، هنرمند نقاشی های دیواری ، راسیک در حالی که مشغول رنگ آمیزی نقاشی دیواری سفارش داده شده در پشت بام ساختمانی در مرکز شهر ژوهانسبورگ بود‌،گفت: کفش های ورزشی به نوعی داستان شما را تعریف می کنند.

طرح‌های پیچیده دیوارنویسی گرین‌، که او برای تغییر شکل و شخصی سازی کفش‌های کتانی از آن‌ها استفاده می‌کند‌،‌بسیار مورد توجه است.این کفش‌ها اغلب بیانگر ریشه‌های جغرافیایی در کشوری با ۱۲ زبان رسمی و ده ها قومیت است.

گرین‌، با اشاره به یک طرح نایک ، کف پا و ضخیم ، گفت: به عنوان مثال ما می دانیم که مردم کیپ تاون حباب های خود را دوست دارند؛ وی گفت:ساکنان شهر ژوهانسبورگ ،همه ستارگان خود را دوست دارند.”این یک نوع نماد است.”

شور و شوق کفش های ورزشی با فرهنگ هیپی‌های آمریکایی آفریقایی تبار مرتبط است ،‌که میراث غنی موسیقی آفریقای جنوبی و هم‌چنین مد آن را تزریق می کند،جمع آوری و تجارت کفش با علاقه مندان برای کفش های کتانی در صنعتی ترین کشور آفریقا به یک سرگرمی تبدیل شده است.

در سال ۲۰۱۹ ، ۸۰۰ جفت Reeboks ، که در نسخه محدودی با همکاری  AKA که با حس رپ آفریقای جنوبی ایجاد شده بود ،‌۱۰ دقیقه پس از انتشار آنلاین همه فروخته شد.

پرداخت مبالغی گزاف برای کفش های کتانی‌؛تقریباً مانند یک سرمایه گذاری است و باید گفت که شما به خود کمک می کنید‌، بنابراین می توانید با این افراد (ثروتمند)‌زندگی کنید.

با افزایش تقاضا برای کفش های کتانی ، کارآفرینان محلی به رقبای سرسخت برندهای بین المللی تبدیل شده اند.

طراح محلی Lekau Sehoana که توانایی خرید جدیدترین کفش های ورزشی را در دوران کودکی خود نداشت ، اولین جفت کفش ورزشی خود را از کفش های فرسوده ، شلوار جین قدیمی و پلی اورتان تهیه کرد

مارک کفش “Drip” وی که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد ، با کف حباب هایی با رنگ روشن و مواد کششی محبوبیت خود را کسب کرد.

سهوهانا اکنون بخشی از درآمد این شرکت را برای ساخت کفش برای کودکان در نظر گرفته است،گرین می گوید: من حدس می زنم که این یکی از راه‌های متحد کردن و گردهم آوردن ما به عنوان مردم ، کشور ، نژادهای مختلف همان کفش کتانی باشدو علاوه بر همه اختلافات ، حداقل ما یک چیز مشترک داریم، کفش.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish