دُناتلا ورساچه (Donatella Versace) زاده 2 مه 1955، طراح مد ایتالیایی و خواهر بنیانگذار شرکت ورساچه، جیانی ورساچه است که خود صاحب 30 درصد از سهام شرکت ورساچه می‌باشد. پس از قتل جانی ورساچه، برادر دوناتلا (طراح لباس اهل ایتالیا و متولد 2 دسامبر 1946. وی بنیان‌گذار شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی ورساچه یا ورساچی (به ایتالیایی: Versace) است که در سال 1978 این شرکت را بنا نهاد.) بخشی از شرکت را به ارث برده است. او این شرکت را در سال 2018 به کاپری هولدینگز (مایکل کرس) فروخت، اما مدیر ارشد خلاق آن باقی ماند..
50 درصد از سهام شرکت ورساچه به دختر دناتلا ورساچه رسید.

Donatella Versace در رجیو دی کالابریا ایتالیا به دنیا آمد که کوچکترین فرزند از چهار فرزند بود. پدرش آنتونیو فروشنده بود و مادرش فرانچسکا لباس ساز بود. Donatella متقاعد شد که بلوند موهایش را تنها در 11 سالگی توسط جیانی رنگ کند، زیرا او از طرفداران بزرگ خواننده ایتالیایی پتی پراوو بود.
در اواسط دهه 1970، Donatella ادبیات و زبان ها را در فلورانس ایتالیا تحصیل کرد اما هر آخر هفته به میلان رفت و آمد می کرد تا با برادرش جیانی ورساچه وقت بگذراند. او از طریق نزدیکی به بنگاه های برادرش وارد دنیای مد شد.
برادرش جیانی ورساچه در 15 ژوئیه 1997 در خارج از کاسا کاسوآرینا که با نام عمارت ورساچه نیز شناخته می شود، در میامی فلوریدا به قتل رسید. در پی جنایت و تعقیب و گریز بسیار علنی، بیشتر خانواده ورساچه از جمله Donatella به طور موقت به یک اقامتگاه خصوصی منزوی در کارائیب نقل مکان کردند.

از اکتبر 2002 تا ژانویه 2003، لباس شناخته شده جیانی و دوناتلا ورساچه در نمایشگاه ویژه موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایش درآمد. اولین سال های او به عنوان رئیس شرکت ناپایدار بود، تا اینکه در سال 2005 گزاره فمینیستی جدیدی را برای این برند تعریف کرد. Donatella کمپین های تبلیغاتی برای ورساچه طراحی کرده است که شامل مدونا، کورتنی لاو، کریستینا آگیلرا، جاناتان ریس میرز، دمی مور، نیکی میناژ و لیدی گاگا بود و بیانسه و ژانویه جونز را ساخت. او لباس سبز ورساچه جنیفر لوپز را طراحی کرد که با نام «لباس جنگلی» نیز شناخته می شود.

هرچند دوناتلا پس از به قتل رسیدن برادرش حال روحی مساعدی نداشت ولی تصمیم گرفت که میراث او را حفظ کند. در این زمان دوناتلا به عنوان مدیر هنری برند ورساچه انتخاب شده بود و تاثیر شگفت انگیزی بر روند پیشرفت این برند ایفا می کرد. در حال حاضر و با توجه به فعالیت های زیادی که دوناتلا برای برند ورساچه انجام داده است، این برند شامل محصولات مختلفی همچون کالاهای خانگی، لباس، مبلمان، هتل و عطر است.
در حال حاضر برند ورساچه یکی از موفق ترین و گران قیمت ترین برندهایی جهان است که افراد زیادی در سراسر دنیا از محصولات آن استفاده می کنند. با توجه به آمار به دست آمده دارایی خالص دوناتلا ورساچه به عنوان مدیر ارشد و معاون رئیس برند ورساچه در حدود 200 میلیون دلار تخمین زده می شود.

ورساچه (Versace) نام برندی است که سال هاست در حوزه مد و پوشاک فعالیت می کند. این برند مانند دیگر برندهای معروف پوشاک، ایتالیا را به عنوان زادگاه خود انتخاب کرده است. موسس این برند جیانی ورساچه می باشد

برند ورساچه (Versace) ، یکی از مشهور ترین برند های مد و فشن است که محبوبیت بسیاری هم در سراسر دنیا دارد. مجموعه اصلی این برند همان versace است که تولیداتی برای قشر مرفه و لوکس جامعه عرضه می کند. سایر خطوط انتشار مجموعه Versace (که عمدتا در ایالات متحده قرار دارند) ،Versus Versace و Versace Jeans هستند. این برند مشهور ایتالیایی در چند دهه اخیر همواره جزء برند های موفق به شمار می رفت و می رود!

فروشگاه برند ورساچه versace

تاریخچه برند ورساچه (versace)

در سال ۱۹۷۲ ، جیانی ورساچه اولین مجموعه خود را برای Callaghan، Genny و Complice طراحی کرد. در سال ۱۹۷۸ ، این شرکت را ابتدا با نام “جیانی ورساچه دونا” راه اندازی کرد. اولین بوتیک ورساچه در سال ۱۹۷۸ در Via della Spiga میلان افتتاح شد.

ورساچه یکی از معدود طراحان مستقل بود که کنترل همه چیز برندش، از طراحی گرفته تا خرده فروشی را در دست داشت. در سال ۱۹۸۲ ، این شرکت به صنایع لوازم جانبی ، جواهرات ، مبلمان خانگی و صنایع چینی گسترش یافت. در سال ۱۹۹۳ ، دوناتلا ورساچه خط “ورساچه جوان” و همچنین “Versus” را ایجاد کرد.

همکاری با افراد مشهور

در سال ۱۹۹۴ ، این برند به دلیل طراحی لباس سیاه ورساچه برای الیزابت هارلی ، که در آن زمان از آن به عنوان that dress یاد می شد ، پوشش گسترده بین المللی یافت.

ورساچه اغلب به عنوان طراح Rock n’ Roll شناخته می شد ، زیرا آنها برای بسیاری از مشتری های معروف از جمله التون جان و مایکل جکسون لباس طراحی کرده اند. همچنین لباس های صحنه و جلد آلبوم را برای التون جان در سال ۱۹۹۲ طراحی کرد. او به علاوه لباس هایی را برای پرنسس ولز و پرنسس کارولین موناکو طراحی کرده است. شرکت ورساچه به دلیل استفاده از همان مدل ها در تبلیغات خود بسیار شناخته شد.

جیانی ورساچه التون جان

در سال ۲۰۰۰ ورساچه برای جنیفر لوپز در مراسم گرمی لباسی طراحی کرد که به گفته اریک اشمیت مدیر عامل سابق گوگل به قدری مورد توجه و همچنین جستجوی مردم جهان قرار گرفت که گوگل برای اولین بار تصمیم به ایجاد موتور جست و جوی عکس یا همان google Images گرفت. اخیرا در نمایش مد ورساچه در مراسم فشن شوی ۲۰۲۰ میلان ایتالیا وی دوباره این لباس را به تن کرد.

بیوگرافی بنیانگذار ورساچه ، جیانی ورساچه

زندگی خانوادگی

وی در رجیو کالابریا ، جنوب ایتالیا متولد شد. او به همراه خواهرش دوناتلا و برادرش سانتو در خانه پدریشان بزرگ شدند. جیانی خواهر دیگری به نام فرتوناتا هم داشت ، اما وی به دلیل عفونت درگذشت.

مادر جیانی خیاط لباس بود ، وی صاحب کارگاهی برای خیاطی با ظرفیت دوازده صندلی بود. جیانی ورساچه آموزش اولیه خود را از همین مکان کوچک آغاز کرد. پس از تحصیل در رشته معماری ، زمانی که جیانی بیست و شش ساله بود ، برای کار در زمینه مد به میلان نقل مکان کرد.جیانی عاشق خانواده ، برادرزاده ها و خواهرزاده هایش؛ فرانچسکا ، آنتونیو ، دانیل و آلگرا بود. او با آنها بسیار صمیمی بود و از گذراندن وقت با فرزندان برادر و خواهرش لذت می برد.

جیانی ورساچه جوانی

روند زندگی حرفه ای جیانی ورساچه

در دهه هفتاد میلادی ، کارهای بافندگی وی باعث جذب Genny و Callaghan شد. او در آنجا برای طراحی مجموعه توری و چرم استخدام شد.پس از گذشت چند سال ، تحت تاثیر موفقیت های چشمگیرش ، او نخستین آثار اختصاصی خود را در میلان و در موزه هنرهای Palazzo della Permanente راه اندازی کرد.

در همان سال ، نمایش مقدماتی مد او نیز به انجام رسید. سپس طراحی لباسهای مردانه خود را ارائه داد و بعد از آن به جورج ساود پیوست (که بعداً با جورجیو آرمانی شریک شد).
در سال ۱۹۷۸ ، جیانی اولین فروشگاه خود را در Via della Spiga ، میلان افتتاح کرد. این طراح های وی الهام گرفته از هنرهای انتزاعی ، یونان و روم باستان و همچنین از اندی وارول بود.

جیانی به عنوان یک طراح و همچنین یک بازیگر در چندین فیلم شرکت داشت. از جمله کارهایی که جیانی ورساچه به عنوان بازیگر ظاهر شد ؛ در یک نمایش تلویزیونی در سال ۱۹۹۴ ، VHI فشن و جوایز موسیقی (فیلم) در سال ۱۹۹۵ ، فیلم مستند کت واک در ۱۹۹۶ و اسپایس ورلد در سال ۱۹۹۷٫

دارایی های ورساچه

وی دارای چهر خانه از جمله یک عمارت در اقیانوس درایو در ساحل میامی ، ویلا در دریاچه کومو در ایتالیا و یک پالازو مربوط به قرن پانزدهم در مرکز شهر میلان است. در زمان مرگ وی امپراطوری ورساچه ۸۰۷ میلیون دلار ارزش داشته و شامل ۱۳۰ بوتیک در سراسر جهان بوده است.

مرگ جیانی ورساچه

در سال ۱۹۹۷ ، جیانی ورساچه در نزدیکی خانه خود در ساحل میامی کشته شد. او در آن زمان از یک پیاده روی صبحگاهی برمی گشت. معمولاً ، یک دستیار هر زمان که از خانه خارج می شد ، جیانی را همراهی می کرد ، اما آن روز جیانی تصمیم گرفت به تنهایی بیرون برود. پس از تحقیقات پلیس ، مشخص شد که مردی به نام اندرو کونانان با استفاده از اسلحه جیانی را به قتل رساند و هشت روز بعد خود را با همان سلاح کشت. علت مرگ این طراح مشهور برای پلیس و جهان ناشناخته ماند.

مرگ جیانی ورساچه

در سپتامبر همان سالی که جیانی درگذشت ، اعلام شد که خورخه ساود و برادرش سانتو مدیرعامل شرکت ورساچه خواهند شد. گذشته از آن ، دوناتلا خواهر جیانی رئیس جدید طراحان ورساچه شد.

جیانی ورساچه بنیانگذار برند ورساچه versace

بیوگرافی دوناتلا ورساچه

دوناتلا ورساچه در سال ۱۹۵۵ در ایتالیا متولد شد و با تاثیر پذیری در زمینه مد از مادرش و برادرش جیانی بزرگ شد. او در اواخر دهه ۱۹۷۰ برای کمک به برادرش، به عنوان مشاور همکاری کرد. به خاطر اعتمادی که جیانی به دوناتلا داشت بخش اصلی مدیریت تبلیغات و نمایش های ورساچه را بر عهده او قرار داد.

دوستی وی با مدونا و الیزابت هارلی کمک بسیاری به وی کرد. دوناتلا ورساچه در دهه ۱۹۸۰ ، طراح خط تولید شرکت Versus شد. پس از قتل برادرش در سال ۱۹۹۷ ، مدیر طراحان گروه ورساچه شد.

دوناتلا و جیانی ورساچه

ورساچه با مدل سابق ، پل بک در سال ۱۹۸۶ ازدواج کرد. این زوج قبل از طلاق ، دو فرزند مشترک داشتند ، آلگرا (۱۹۸۶) و دانیل (۱۹۸۹). ورساچه که معروف به سبک زندگی افراطی و سرخوشانه بود پس از مرگ برادرش با اعتیادش به مواد مخدر مقابله کرد.

او به Vogue گفت: “من نمیتوانستم احساساتم را پنهان کنم پس چه چیزی بهتر از مواد مخدر برای پنهان کردن درد ها و احساساتم.” ورساچه پس از سالها تلاش برای مبارزه با اعتیاد به کوکائین ، در سال ۲۰۰۴ اقدام به معالجه کرد.

ثروت خانواده ورساچه

به عنوان بخشی از وصیت نامه جیانی ورساچه ، دختر دوناتلا ، آلگرا ، ۵۰ درصد از سهام این شرکت را به ارث برد. هنگامی که او در سال ۲۰۰۴ ، ۱۸ ساله شد این ارث را که ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود دریافت نمود. او هم اکنون به عنوان مدیر شرکت فعالیت می کند و همچنین یک خیاط لباس تئاتر است و در شهر نیویورک ساکن است.

دوناتلا از زمان مرگ جیانی تاکنون رهبری این شرکت را برعهده داشته و به تجدید حیات در خطوط تولید ورساچه در طول این سال ها کمک کرده است. امروزه ورساچه خطوط متنوعی از کالاهای خانگی گرفته تا عطر ، پوشاک و مبلمان را به بازار عرضه کرده و دو هتل را اداره می کند.

به عنوان طراح اصلی و معاون رئیس گروه ورساچه ، دوناتلا ورساچه حدود ۲۰۰ میلیون دلار ثروت دارد.

دونتلا ورساچه برند ورساچه versace

فلسفه و تاریخچه برند ورساچه

لوگو ورساچه “سر مدوسا” ، یک شخصیت اساطیری یونانی است. این نشان از کف ویرانه هایی در منطقه Reggio Calabria گرفته شده است که خواهران و برادران ورساچه در کودکی بازی می کردند. جیانی ورساچه مدوسا را به عنوان نشان ورساچه انتخاب کرد ، زیرا باعث علاقه بیشتر مردم به ورساچه می شد.

لوگو برند ورساچه versace

همکاری های برند ورساچه

در سال ۲۰۰۶ ، برند ورساچه با لامبورگینی وارد همکاری شد. برای تولید Lambiorghini Murciélago LP640 VERSACE. این خودرو دارای یک فضای داخلی ساتن سفید با نشان ورساچه بود که در صندلی ها دوخته شده است. این خودرو به رنگ سیاه و سفید موجود بود و فقط ده عدد از آن تولید شده است. این ماشین با یک مجموعه چمدان مکمل ، کفش رانندگی لوکس و دستکش رانندگی فروخته شد.

بوتیک ورساچه در میلان ، ایتالیا

برند ورساچه در سال ۲۰۰۸ با AgustaWestland به منظور ساخت هلیکوپتر لوکس AgustaWestland AW109 Grand Versace VIP همکاری کرد. این بالگرد شامل فضای داخلی چرم ورساچه و طرحی خاص در قسمت خارجی است.

در سال ۲۰۱۱ ، ورساچه و H&M خط تولید جدیدی از لباس را به راه انداختند. که در فروشگاه های H&M به فروش می رسد. این مجموعه شامل لباس زنانه و مردانه و وسایل خانگی مانند بالش و پتو می گردد.

در سال ۲۰۱۵ ، ورساچه برای رونمایی از خط کفش ورزشی با رقصنده معروف لیل باک همکاری کرد.

در سال ۲۰۱۸ ، رونی فیگ و دوناتلا ورساچه مجموعه “کید ورساچه” را آغاز کردند که دارای یک نشان با لوگوی اصلاح شده مدوسا است که عبارت “KITH” بر روی چشمان آن نوشته شده است.

مجموعه ورساچه مردانه ، پاییز ۲۰۱۹ کالاهای مختلفی را با نشان شرکت فورد موتور به نمایش گذاشت.

ورساچه در سال ۲۰۱۵ با شرکت Mind Group در چین همکاری کرد. این دو شرکت یک برج اقامتگاه لوکس با نام “اقامتگاه ورساچه” طراحی کردند. هدف سازندگان این بود که عناصر خانه لوکس ورساچه را با عناصر فرهنگ سنتی چینی ترکیب کنند. در همین سال ، ورساچه برای توسعه یک پروژه مسکونی دیگر با گروه ABIL در هند همکاری کرد. این خانه های لوکس در بمبئی جنوبی واقع شده اند.

هتل برند ورساچه versace

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish