اولین و مهمترین موردی که در هنگام خرید پیراهن مردانه باید توجه داشته باشیم، سایز آن است. یک پیراهن خوش دوخت زمانی می‌تواند جلوه خوبی در اندام شما داشته باشد که با توجه به سایز خود آن را انتخاب کرده باشید. در ادامه اطلاعات کلی در رابطه با انواع برش‌های پیراهن‌های مردانه در اختیار شما قرار می‌دهیم و با بررسی اندازه‌های استاندارد پیراهن مردانه به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

الگوهای برش پیراهن مردانه

قبل از بررسی سایز، انواع الگوهای پیراهن مردانه را بررسی می‌کنیم؛ تا اطلاعاتی در این خصوص به دست آورید. در ایران مدل پیراهن خیلی جذب، طرفداران بسیار کمی دارد؛ اما در مقابل مدل جذب یا اسلیم فیت و استاندارد یا کلاسیک، بسیار پرطرفدار هستند.

پیراهن اسلیم فیت

پیراهن اسلیم فیت به آن دسته از پیراهن‌های مردانه گفته می‌شود که دوخت و برش پیراهن نسبتا جذب است. این مدل بیشتر برای افراد با اندام ریز و لاغر مناسب است. سایز‌های معمولی هم با انتخاب یک سایز بالاتر به راحتی می‌تواند از آن در استایل‌های خود استفاده کند. توجه داشته باشید که اگر اندام شما کمی چاق است و به خصوص در قسمت شکم برآمدگی دارید، بهتر است برش استاندارد کلاسیک را انتخاب کنید.

پیراهن کلاسیک

پیراهن کلاسیک برخلاف پیراهن‌های اسلیم فیت یا جذب، برش‌های گشادتر دارند و برای آن دسته از افرادی که در برخی از قسمت‌های بالاتنه خود دچار چاقی هستند، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

روش اندازه گیری پیراهن مردانه

در ادامه با ما همراه باشید تا زیباترین پیراهن را با انتخاب سایز درست، به گزینه مناسب تبدیل کنید. برای انجام دادن این کار به یک متر خیاطی احتیاج داریم که در ادامه قسمت‌های لازم را اندازه گیری کنیم.

سایز یقه پیراهن

اولین و مهم‌ترین گام در انتخاب سایز بندی مناسب برای پیراهن مردانه، بررسی سایز یقه آن است. اگر دور یقه جایی برای فشار دادن یک انگشت ندارد یعنی تنگ است و در صورتی که به صورت افتاده دیده شود به معنای گشاد بودن آن است. در هنگام بسته شدن یقه نباید هیچ فشاری به گردن شما وارد شود.

سایز قد و پهنای پیراهن

اگر دکمه‌ها به راحتی می‌توانند بسته شوند و بعد از بسته شدن آن‌ها احساس راحتی  دارید، در این صورت پهنای پیراهن به درستی انتخاب شده است. بعد از بستن دکمه‌های پیراهن، در مقابل آینه بایستید تا مطمئن شوید نوار دکمه‌ها به صورت صاف و درست وسط سینه قرار می‌گیرد.

علاوه بر انتخاب پهنای مناسب برای پیراهن به این نکته توجه کنید که به راحتی زیر شلوار قرار بگیرد. متاسفانه برخی از آقایان با انتخاب نادرست قد پیراهن مورد نظر خود، با مشکلاتی روبرو می‌شوند؛ که خارج شدن گوشه‌های پایینی پیراهن از داخل کمر شلوار یکی از این موارد است.

 قد آستین پیراهن

پیراهن مورد علاقه خود را به‌ تن کنید و دست‌هایتان را به صورت آویزان نگه دارید. لازم است آستین‌ها کمی گشاد باشند تا زمانی که آرنج خود را خم می‌کنید با مشکل روبرو نشوید. این گشاد بودن باید به طور یکسان و متعادل در تمام طول آستین لحاظ شود. ممکن است زمانی که دست‌ها به حالت آویزان قرار دارند، سایز یا قد آستین بسیار مناسب به نظر برسد؛ اما هنگام حرکت دادن آرنج یا بازو مشکلی را برای آقایان شیک پوش به وجود آورد. همچنین تنگ بودن آن خطوطی را روی آستین ایجاد می‌کند که از نظر ظاهری جذاب نیست.

اندازه سرشانه پیراهن

محل قرار گیری دقیق حلقه آستین روی نقطه‌ای است که شانه به بازو دوخته شود.  خط اتوی پیراهن لازم است تا در قسمت سرشانه  در امتداد خط سرشانه قرار بگیرد. در هنگام خرید پیراهن توجه کنید که حلقه آستین باید به اندازه‌ای گشاد باشد که در شانه پیراهن کشیدگی ایجاد نکند.

زمانی که برش حلقه آستین در قسمت بالاتری از محلشان قرار بگیرد، در قسمت‌های سینه و شانه کشیدگی ایجاد شده و احساس تنگ  بودن را به شما انتقال می دهد. در مقابل، زمانی که سرشانه‌ها حالت افتاده دارند، پیراهن در بخش زیر بازو موج ایجاد می‌کند که نشانی از گشاد بودن سایز آن برای شماست.

 نکات مهم در اندازه گیری سایز پیراهن

تمام برندها در کشورهای مختلف اندازه و سایزهای متنوعی را روی محصولات خود درج می‌کنند؛ که این موضوع نشان دهنده دارا بودن الگوی استاندارد برای دوخت و برش نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از خرید پیراهن مورد نظر، آن را پرو کنید.

همچنین برخی از افراد دوست دارند از فروشگاه‌های اینترنتی مانند بانی مد خرید خود را انجام دهند که ما در فروشگاه بانی مد با ثبت دقیق اندازه‌های لازم مانند دور سینه، سرشانه، دور شکم و … به شما کمک می‌کنیم تا با اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف بالاتنه به کمک متر خیاطی، بهترین را برای خود انتخاب کنید.

جمع بندی

برندها و طراحی‌های مختلفی در بازار وجود دارند که آقایان شیک پوش و جذاب می‌توانند پیراهن‌های متفاوتی را از آن‌ها خریداری کرده و استایل‌های فوق العاده‌ای را خلق کنند؛ اما به همان میزان که کیفیت و برند یک پیراهن می‌تواند مهم باشد، انتخاب سایز دقیق و درست هم اهمیت بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. پس به‌راحتی روی کاناپه بنشینید و با بررسی چارت سایزبندی فروشگاه بانی مد پیراهن مورد نظر خود را سفارش دهید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish