راهنمای خرید کفش پیاده روی ، موضوعی است که قضد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با ویژگی ها و نکات مورد توجه هنگام خرید کفش پیاده روی آشنا کنیم. همانطور که می دانید، پیاده روی یکی از فعالیت های عمومی و غیراجتناب ناپذیر می باشد. در حین حال پیاده روی می تواند یک ورزش سبک برای سالمندان و افراد کم توان نیز باشد. در هر صورت اگر بخش زیادی از روز را مشغول پیاده روی هستید، باید کفش مناسبی تهیه کنید تا به بدن شما آسیب کمتری وارد شود و تجربه بهتری از پیاده روی داشته باشید. در این مطلب به نکاتی خواهیم پرداخت که می تواند به انتخاب یک کفش پیاده روی مناسب به شما کمک کند. بنابراین توصیه میکنم تا انتها این مطلب همراه ما باشید.  

مهم ترین ویزگی های یک کفش پیاده روی استاندارد:

داشتن یک کفش ورزشی استاندارد می تواند تجربه بسیار فوق العاده از پیاده روی در اختیار شما بگذارد و فعالیت عمومی بدن شما را بدون آسیب دیدگی بهبود ببخشد. اگر بخواهیم به مهم ترین ویزگی های یک کفش پیاده روی استاندارد اشاره کنیم، می توانیم به موارد زیر بپردازیم:  

1) وزن کفش:

در انتخاب کفش پیاده روی، وزن کفش فاکتور بسیار مهمی است که در هنگام انتخاب کفش باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. هر چقدر که وزن کفش سبک تر باشد، شما دیرتر احساس خستگی خواهید کرد و بالعکس، هر چقدر که سنگین تر باشد، پا هایتان زودتر خسته خواهد شد.  

2) انعطاف پذیری:

انعطاف پذیری ویژگی مهم دیگری است که یک کفش استاندارد پیاده روی باید داشته باشد. این موضوع علاوه بر اینکه می تواند به کیفیت پیاده روی کمک زیادی کند، موجب می شود تا کفش شما عمر بیشتری داشته باشد. در واقع در هنگام قدم برداشتن و یا حرکاتی مانند خشم پنجه ی پا، فشاری زیادی به قسمت جلو کفش وارد می شود که اگر قابلیت انعطاف پذیری در کفش وجود نداشته باشد، کفش شما شکسته و فشاری زیادی نیز به پنجه پاهایتان وارد خواهد شد.  

ویزگی های یک کفش پیاده روی استاندارد

ویزگی های یک کفش پیاده روی استاندارد

3) وجود قابلیت تنفس در رویه کفش:

قابلیت تنفس در کفش ها یکی از فاکتور های مهم است که اهمیت این موضوع در کفش های مخصوص پیاده روی دوچندان می شود، چرا که در هنگام فعالیت بدن، میزان سوخت و ساز نیز افزایش پیدا می کند و گردش خون در بدن افزایش پیدا می کند و موجب تعریق پاها خواهد شد. وجود قابلیت تفس در رویه کفش، موجب می شود تا پا کمتر عرق کند و از بیماری های پوستی و ایجاد بو بد در پا جلوگیری شود.  

4) داشتن زیره و لایه میانی با کیفیت:

هنگام قدم زدن، ضربه ای به پاها وارد می شود که شاید متوجه آن نشوید اما پس از مدتی کوتاه احساس خستگی و پادرد در شما بروز پیدا می کند که نشانه همان ضربه های بسیار کوچک می باشد که در نهایت موجب پا درد شده است. اگر کفشی انتخاب کنید که از زیره و لایه میانی با کیفیتی در تولید آن استفاده شده باشد، احساس کوفتگی و خستگی پاها پس از پیاده روی دچار کاهش چشمگیری خواهد شد. زیره مناسب برای کفش های پیاده روی باید دارای قوس هایی در ناحیه میانی باشند تا فشار حاصل از ضربات وارد شده هنگام پیاده را دفع کند.  

یک کفش پیاده روی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک کفش پیاده روی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نکات مهم هنگام خرید کفش پیاده روی:

علاوه بر در نظر داشتن ویژگی های یک کفش مناسب برای پیاده روی که در بالا به آنها اشاره شد، در هنگام خرید کفش پیاده روی بهتر است به نکات دیگری نیز توجه کنید که از انتخاب یک کفش مناسب پیاده روی اطمینان کسب کنید. این نکات عبارتند از:  

1) احساس راحتی در قسمت پاشنه کفش:

قبل از خرید هنگامی که کفش را به پا می کنید، چند قدمی بردارید و بررسی کنید که پاشنه کفش راحت هست یا خیر؟ چند قدمی راه بروید و مطمئن شوید که از قسمت پاشنه کفش، فشاری به پاهایتان وارد نشود.  

2) رویه کفش نباید بهه پا فشاری وارد کند:

اگر هنگام قدم زدن احساس می کنید که از ناحیه رویه کفش، پاهایتان تحت فشار است، احتمالا سایز مناسبی را انتخاب نکرده اید. اما قبل از عوض کردن سایز بهتر است که بند کفش ها را باز کرده و مجدد ببندید، چراکه ممکن است کفش ها را به محکمی گره زده باشید.

3) پهنای کفش باید اجازه تکان دادن پنجه پا را به شما بدهد:

اندازه مناسب از نظر عرض کفش باید طوری باشد که شما بتوانید پهن ترین قسمت پا را از هر طرف حدود 6میلیمتر تکان دهید. در صورتی که پهنای کفش به پای شما چسبیده باشد، در هنگام پیاده روی به انگشت های پا فشار وارد خواهد شد.

نکات مهم هنگام خرید کفش پیاده روی

نکات مهم هنگام خرید کفش پیاده روی

4) سایز کفش تان را درازتر انتخاب کنید:

در واقع زمانی که پیاده روی می کنید، پاها کمی ورم می کند و کشیده تر می شوند، از این رو بهتر است سایزی انتخاب کنید که از نظر طولی چند بندانگشت جا داشته باشد تا هنگام ورم پا، انگشت های پا اذیت نشوند. همچنین این فضای اضافه در قسمت جلوی کفش، می تواند از آسیب رسیدن به انگشت ها بر اثر ضربه جلوگیری کند.  

5) به جای روز، شب کفش بخرید:

اشاره کردیم که پس از پیاده روی پاها کمی ورم می کند و این میزان ورم پاها پس از یک فعالیت بدنی نورمال شب ها به حداکثر میزان خود می رسد که بنابراین شب ها بهترین زمان برای خرید کفش به لحاظ واقعی بودن سایز پاها می باشد.  

ویژگی های یک کفش پیاده روی استاندارد

ویژگی های یک کفش پیاده روی استاندارد

6) کفشی را انتخاب کنید که مناسب گودی پاهایتان باشد:

هنگام خرید کفش پیاده روی یا هر نوع کفش ورزشی، توجه به نوع گودی کفش موضوع بسیار مهمی است. در این خصوص لازم است که ویژگی های کف پا خود را به خوبی بشناسید و کفشی متناسب با آن انتخاب کنید تا برجستگی و فرورفتگی کفی کفش موجب اذیت پاها هنگام پیاده روی نشود.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish