کفش های مخملی همیشه یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای خانم ها می باشد. اما این انتخاب جذاب بعد از یکی یا دوبار استفاده کمی دردسر ساز می شود و دردسر اش زمانی نمایان می شود که بخواهید لکه خاک یا هر نوع لکه دیگری را از روی آن ها پاک کنید. در ادامه این مطلب با روش های تمیز کردن کفش های مخمل همراه ما باشید تا به راحتی کفش های مخلملی تمیز داشته باشید.  

بهترین روش برای تمیز کردن گرد و غبار کفش های مخمل

نکته ای که باید در تمیز کردن کفش های مختلف رعایت کنید، این است که نباید کفش را زمانی که خیس است تمیز کنید و بایستی اجازه بدهید که کفش تان خشک شود. بعد از اینکه اجازه دادید تا کفش به خوبی خشک شد شما نیاز به یک پارچه نرم یا برس نرم دارید. البته می توانید از مسواک های بلااستفاده به جای برس نیز استفاده کنید. پارچه یا برس نرم را به آرامی به سمت خواب کفش مخمل بکشید به یاد داشته باشید که حرکت تند می تواند به مخمل آسیب بزند. این کار به راحتی می تواند کفش شما را از گرد و خاک روی کفش پاک کند اما اگر هنوز احساس می کنید تا کفش هایتان کمی خاک دارد از اسپری های براق کننده مخصوص کفش های مخمل روی کفشد تان اسپری کنید تا مانند روز اول اش براق شود.    

یک برس مخصوص تمیز کردن کفش تهیه کنید و هر بار قبل از پوشیدن کفش، آن را با برس مخصوص نرم تمیز کنید. با این روش هیچ گاه کفش‌های شما در حالت عادی نیاز به تمیز کاری جدی پیدا نخواهد کرد.

چگونه لکه های کفش مخمل را تمیز کنیم؟

چگونه لکه های کفش مخمل را تمیز کنیم؟

نحوه استفاده از اسپری کفش مخمل

بدون شک این نکته را بدانید که بازار اسپرهایی پیدا می شود که می تواند به کفش شما آسیب بزند و جنس کفش تان را خراب کند. در ضمن در خرید اسپری دقت داشته باشید که اسپری مخصوص کفش مخمل بگیرید نه اسپری کفش چرم یا جیر و حتما روی قوطی اسپری عبارت مخصوص کفش های مخمل درج شده باشد. پس از خرید برای تست پشت کفش تان را به اندازه یک نقطه اسپری کنید و حدود یک ساعت زمان بدهید تا اگر به کفش تان آسیبی نرسید، در کل قسمت های کفش تان اسپری کنید. در ضمن اسپری را با فاصله 15 سانتی متری به کفش اسپری کنید. استفاده از اسپری می تواند به صورت روزانه صورت گیرد. قبل از پوشیدن کفش همیشه یک ساعت اجازه بدهید تا اسپری به خوبی خشک شود.

بیشتر بدانید: تمیز کردن کفش چرم قهوه با روش خانگی

نحوه استفاده از اسپری کفش مخمل

نحوه استفاده از اسپری کفش مخمل

نحوه تمیز کردن لکه های مختلف از روی کفش مخمل

لکه ها یا از طریق مایعات به وجود میان و یا از طریق مواد جامد. اولین کاری که برای از بین بردن لکه های مایع بکنید این است که به کمک یک دستمال کاغذی کفش را خشک کنید تا آسیب بیشتری به کفش وارد نشود. بعد از اینکه کفش خشک شد می توانید با مقداری آب و مایع ظرفشویی محلولی را درست کنید تا خوب کف کند. بعد از اینکه کف کرد کف سطح مایع را جدا کنید و روی لکه کفش قرار بدهید و با یک برس نرم کف را به خوبی روی لکه بکشید چند دقیقه ای این کار را ادامه بدهید تا متوجه بشوید که اثر کرده است. اگر متوجه شدید که هنوز آثار لکه موجود است می توانید چند بار دیگر این روش را امتحان کنید. هنگام از بین بردن لکه دقت داشته باشید که کفش های مخملی لایه‌ای نرم و لطیف داردند و اگر با مسواک یا برس محکم روی لکه بکشید، مخمل آن از بین می‌رود و کفش دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بعد از برس کشیدن و از بین بردن لکه با کف محلول، یک دستمال کاغذی یا هر دستمال دیگری که رطوبت را بهتر به خود جذب می کند کفش را خش کنید.    

نحوه تمیز کردن لکه های مختلف از روی کفش مخمل

نحوه تمیز کردن لکه های مختلف از روی کفش مخمل

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish