Zendaya Coleman بازیگر و خواننده‌ی جوان آمریکایی که به سرعت به یکی از بزرگترین نمادهای مشهور مد، تبدیل شده است. طرفداران زیادی او را دنبال می‌کنند و فقط در اینستاگرام حدود ۶۴ میلیون فالوور دارد.
در سال ۲۰۱۸، زندیا کلمن به عنوان یکی از زنان خوش پوش در وب سایت Net-a-Porter معرفی شد. او به خوبی می‌داند کجا چه لباسی را باید بر تن کند که در مرکز توجه حضار باشد و همواره انتخاب‌های جسورانه‌ای دارد. بی‌دلیل نیست که زندیا در سال ۲۰۱۹ یکی از تاثیر‌گذاران در حوزه‌ی مد شده است. در ادامه سوابق کاری مرتبط او را، با دنیای مد و فشن بررسی می‌کنیم.

زندیا کلمن درنوجوانی
تصاویر نوجوانی زندیا

بیوگرافی هنری زندیا کلمن

 زندیا کلمن در اول سپتامبر ۱۹۹۶ در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد. رشته‌ی هنری را به صورت آکادمیک آموزش دید و در بچگی در چند تئاتر مثل تئاتر شکسپیر ایفای نقش کرد. علاوه بر این در همان سنین برای کمپانی‌هایی همچون Macy’s و Old Navy مدل بوده است.
 او برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ با کمدی تلویزیون (Shake It Up) به شهرت رسید؛ همچنین در فیلم‌های شناخته شده‌ای مثل (Spider-Man: Homecoming ) و  (The Greatest Showman) بازی درخشانی داشته است.
 Zendaya در سال ۲۰۱۱ فعالیت موسیقی خود را با ضبط و انتشار تک آهنگهای (Swag It Out) و (Watch Me) به طور مستقل آغاز کرد.
او همچنین نویسندگی را در سن ۱۳ سالگی با انتشار کتابی به اسم (Between U and Me) تجربه کرد. این کتاب، دیدگاه زندیا در مورد فشن، دوستی و دنبال کردن رویاهای شخصی است.

کتاب زندیا
کتاب Between U and Me زندیا

آنچه که تامی هلفیگر در مورد زندیا می‌گوید

در بخش مصاحبه‌ای که برنامه‌ی FN Legends با تامی هلفیگر (Tommy Hilfiger) داشت، تامی چگونگی شروع همکاری با زندیا را از اینجا شروع کرد که وقتی کار خودش را در اواخر دهه ۶۰ شروع کرد، یک انقلاب موسیقی همراه با گروه‌های موسیقی مثل  Rolling Stones و  Beatles اتفاق افتاده است که برای او الهام بخش بود.

او همیشه در تلاش است که برندش را به موسیقی، نوازندگان و فرهنگ پاپ وصل کند. زیرا باور دارد  که از این طریق طرفداران این شاخه‌ی موسیقی می‌توانند مشتری‌های برند تامی هلفیگر شوند. در واقع او از سلبریتی‌هایی مثل بریتنی اسپیرز و  جنیفر لوپز به عنوان رسانه‌ی اجتماعی بهره برده است.

از تاثیر موسیقی بر دنیای مد بخوانید

او با زندیا در دو کالکشن بهار و پاییز سال گذشته، یعنی ۲۰۱۹، همکاری داشت. تامی می‌گوید: “هنگامی که همکاری ما با او آغاز شد، فکر کردیم خب، این عالی است. او یک ستاره‌ی تلویزیون و سینماست و همچنین یک موزیسین خوب. من فکر می‌کنم این شانس ما بوده که در این تایم با او همکاری را آغاز کردیم.”

هیلفیگر افزود: ” زندایا، فراتر از  سن خودش است حتی خودش می‌گوید من مانند یک ۷۰ ساله فکر می کنم. من واقعاً معتقدم، دلیلش این است که زندیا با زندگی هماهنگ است. او بسیار در لحظه زندگی می‌کند و از همه‌ی چیزهایی که در اطرافش می گذرد آگاه است.”

تصویر تامی زندیا و لو روچ در فشن شو تامی هلفیگر

زندیا و دنیای پر از الهام دهه‌ی ۷۰

در یک ایونت در میلان، زندیا به عنوان نماینده‌ی برند تامی حاضر شد؛ تا رونمایی از کالکشن دوم تامی هلفیگر با همکاری زندیا را در هفته مد نیویورک جشن بگیرند. او در این ضیافت گفت: ” تقریباً دو سال پیش خود تامی هلفیگر با من تماس گرفت و گفت هرکار خلاقانه‌ای که در زمینه‌ی مد بخواهم انجام دهم از من حمایت و پشتیبانی می‌کند. واقعا باور کردنی نبود!”

او در ادامه گفت که این همکاری با مجموعه‌ی ارائه شده در بهار ۲۰۱۹ با در نظر گرفتن موضوع تنوع و توانمندسازی بانوان، آغاز شد؛ منبع الهام من سبک دیسکو دهه‌ی ۷۰ بود.

همین‌طور در دومین همکاری نیز، دهه‌ی ۷۰ همچنان منبع الهام زندیا بود؛ که این مجموعه (پاییز ۲۰۱۹) به صورت ببین و بخر در هفته مد نیویورک ارائه شد. به طور کلی زرق و برق دهه‌ی هفتاد و زنان نمادین آن زمان برای زندیا همیشه مرجع بزرگی بوده است.

زندیا و تامی هیلفیگر

حضور زندیا در مراسم‌ مت گالا

زندیا یکی از تاثیرگذاران مد است که به مراسم مت گالا تعهد خاصی دارد. زندیا در اولین حضورش در مت گالا ۲۰۱۵ با تم چین و تاثیر طراحان چینی بر غرب، لباس قرمز و مشکی با موتیف خورشید را از Fausto Puglisi به تن کرد.
در سال بعد او استایل موهایش را تغییر داد و در لباس بلند طلایی از برند Michael Kors ظاهر شد؛ که برخی او را به دلیل تغییر زیاد چهره‌اش در وهله اول نشناختند.
 در سال ۲۰۱۷ زندیا لباس کلاسیک، رنگی و جسورانه‌ی برند Dolce and Gabbana پوشید و در سال بعدی با تم پیکرهای بهشتی و  کاتولیک فانتزی وتخیلی، لباس سیلور و زره مانند برند ورساچه، بر تنش نشست. اما زندیا در مت گالا ۲۰۱۹، بر روی فرش صورتی، جادوی فراموش نشدنی بود. او با لباس نورانی سیندرلا از برند تامی هلفیگر، به همراه استالیستش که در نقش مادرخوانده‌ی سیندرلا بود، به مراسم آمد.

زندیا و استایلیستش
زندیا در مراسم مت‌گالا ۲۰۱۹

نقش استایلیست زندیا در زندگی حرفه‌ای او

در کنار یک هنرمند، حضور یک استایلیست برای دیده شدن بهتر و ستاره شدن، نقش بسیار  مهمی را ایفا می‌کند. Law Roach استالیست مشهور آمریکایی است که فقط با هنرمندانی همچون Celine Dion  همکاری می‌کند.
سابقه‌ی کاری زندیا باLaw Roach  به هفت، هشت سال پیش بر‌ می‌گردد. زمانی که لو روچ، زندیا را برای اولین کنسرت جاستین بیبر راهنمایی کرد تا بهترین لباس را انتخاب کند.
 این ملاقات اتفاقی، مسیر زندگی زندیا را کاملا تغییر داد، زیرا که تا قبل از این دیدار او بسیار در انتخاب لباس بی اعتماد به نفس بود. لو روچ با فشار آوردن به زندیا، او را مجبور می‌کرد سبک‌های مختلف را امتحان کند و در نهایت جسارت در پوشش را به زندیا آموزش داد. او امروزه یکی از تاثیر گذاران در دنیای فشن شده است.
این استالیست سیاهپوست همچنین در دو پروژه‌یTommy X Zendaya  و در لاین کفشDaya by Zendaya با زندیا همکاری داشت.

Daya by Zendaya DxZ

زندیا به کمک استایلیستش Law Roach اولین لاین برندش را با نام Daya by Zendaya در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کرد. از مشخصه‌های برندش قیمت مناسبی بود که همه‌ی هم سن و سالهایش را به خود جذب کرده بود.
 اغلب لباس‌هایش استایل کژوال داشت و در سایزبندی حتی سایزهای بزرگ را نیز پوشش می‌داد.

یکی از دغدغه‌های ‌فکری‌ زندیا این بود که اعضای خانواده‌اش بتوانند از لباس‌های او استفاده کنند. در لباس‌های برندش دیگر مشکل فرم بدن و سایز وجود نداشت. او حتی در عکاسی از مدل‌های پلاس سایز استفاده می‌کرد و بر این باور بود که این قشر از دختران باید احساس نرمال بودن داشته باشند.
اکثر اقلام موجود برای هر دو جنسیت کاربردی بود. زیرا بر اساس تفکر زندیا مردم باید هر آنچه که دوست دارند را بپوشند و هرکاری که دوست دارند،انجام دهند؛ تنها چیزی که اهمیت دارد داشتن حس خوب در لحظه است.

برند کفش زندیا

چه بر سر برند زندیا آمد؟

برند زندیا با وجود اینکه طرفداران زیادی داشت متاسفانه به دلیل نداشتن تیم حرفه‌ای در  تولید و سرویس خدمات به مشتری، عمر چندان طولانی نداشت. مشتریان که اغلب آنلاین سفارش خود را ثبت می‌کردند حتی بعد از گذشت چند هفته درخواستشان بی پاسخ می‌ماند.

یک سال بعد از افتتاحیه این برند زندیا در پیج اینستاگرامش اعلام کرد که مسئول خط تولیدش را به دلیل شکایات مشتریان اخراج کرده است. بعد از گذشت زمان سایت  Daya by Zendaya حتی غیر فعال شد. برخی از ثبت سفارشات مشتریان بدون هماهنگی آن‌ها لغو می‌شد. موج جدید  اعتراضات مشتریان این‌بار در صفحات مجازی مثل توییتر آغاز شد.
زندیا چند هفته‌ی بعد از طریق پستی در پیج اینستاگرامش، ضمن قدردانی از طرفدارانش برای حمایت از برند DxZ اعلام کرد که دیگر با شرکت همکاری نمی‌کند ولی تمام شکایات را پیگیری خواهد کرد.

زندیا کلمن

بررسی استایل زندایا کلمن؛ متنوع، جسور و پیشرو

استایل زندایا کلمن

زندایا کلمن در هفته مد پاریس ۲۰۲۲/ عکس از: Arnold Jerock

زندایا، مدل، بازیگر و خواننده نسل جوان است که از دوران کودکی فعالیت هنری خود را آغاز کرده و با وجود سن کمش خوش درخشیده است. در این مطلب می‌خواهیم بعد از بررسی زندگی‌نامه، نکات استایل زندایا کلمن و لباس‌های مهم او را بررسی کنیم.

زندگی‌نامه زندایا کلمن

زندایا ماری استورمر کلمن در اول سپتامبر سال ۱۹۹۶ در شهر اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش کازمبه کلمن، شهروند آفریقایی آمریکایی با اصلیت نیجریه‌ای است و مادرش کلر استورمر، آلمانی اسکاتلندی است. والدین زندایا هر دو معلم هستند و پنج فرزند دیگر بزرگ‌تر از زندایا دارند.

آغاز فعالیت هنری از دوران کودکی

استایل زندایا کلمن - زندایا در کودکی

همان‌طور که گفتیم، پدر و مادر زندایا معلم بودند. مادرش هر سال در فصل تابستان، به‌عنوان شغل تابستانی در مرکز تئاتر شکسپیر به‌عنوان مدیر صحنه فعالیت می‌کرد و زندایا را نیز با خود می‌برد تا در برخی امور ساده به او کمک کند. در واقع زندایا از این طریق با دنیای هنر آشنا شد.

محیط و فضای تئاتری برای زندایا بسیار جذاب و الهام‌بخش بود و استعداد بازیگری او در همان دوران مشخص شد. از‌این‌رو برای گذراندن تحصیلات ابتدایی خود در مدرسه هنر، جایی که مادرش به‌مدت دو دهه در آنجا تدریس می‌کرد ثبت نام کرد. زندایا فقط شش‌سال داشت که به‌همراه دو دوستش یک نمایش‌نامه در مدرسه‌شان اجرا کردند. در هشت‌سالگی به یک گروه رقص هیپ هاپ به نام  Future Shock Oakland پیوست و به‌مدت سه‌سال به‌عنوان کمک‌رقصنده در این گروه عضو بود، همزمان با این فعالیت آموزش رقص را نیز دنبال می‌کرد.

حضور در نمایش‌های مهم در دوران نوجوانی

استایل زندایا کلمن - نوجوانی

زندایا در آغاز دوران نوجوانی خود به‌اندازه‌ای در حرفه بازیگری پیشرفت کرده بود که برای بازی در تئاتر‌های منطقه‌ای در نقش‌های مختلف انتخاب می‌شد. در یکی از همان تئاتر‌ها او در حالی که فقط یازده‌سال داشت، نقشی را بازی کرد که در واقع برای یک مرد نوشته شده بود! اما زندایا در این نقش خوش درخشید و توانست توجهات را به‌خودش جلب کند. برای مثال در تقدیر از او روزنامه سن منتو دیلی نوشت: تماشای اجرای زندایا کلمن یک لذت خاص است.

بعد از این موفقیت، زندایا در نمایش‌های مختلفی که در مرکز تئاتر شکسپیر تولید می‌شد شرکت داشت و همچنین با سایر شرکت‌های تئاتری که در نزدیک زادگاهش فعالیت داشتند نیز همکاری کرد. مسیر برای زندایا مشخص بود. او می‌خواست بازیگری را به‌طور حرفه‌ای دنبال کند، از‌این‌رو به‌همراه کل اعضای خانواده‌اش به لس‌آنجلس نقل مکان کردند.

او در لس آنجلس، همراه مدرسه، فعالیت تئاتر و موسیقی، کار مدلینگ را نیز با برخی آژانس‌های تبلیغاتی آغاز کرده بود، به‌دنبال همین همکاری‌ها او به‌عنوان کمک‌رقصنده به حضور در آگهی تبلیغاتی Sears که سلنا گومز در آن حضور داشت نیز معرفی شد و در واقع این موقعیت سکوی پرتاب زندایا به دنیای شهرت بود.

بازشدن در‌های شهرت به روی زندایا در سال ۲۰۱۰

استایل زندایا کلمن - زندایا و بلا تورن
بلاتورن و زندایا در سال ‍۲۰۱۰

زندایا در چهارده‌سالگی با اولین حضور تلویزیونی خود در اولین برنامه پرطرفدار Snake it up کانال دیزنی که به‌عنوان مجری حضور داشت شناخته شد، این برنامه ماجرای دو دوست صمیمی را روایت می‌کرد که رویای تبدیل شدن به رقصنده‌های حرفه‌ای را در سر می‌پروراندند و در نهایت توانستند به تست نمایش‌ موردعلاقه خود دعوت شوند و از این مسیر شانس خود را پیدا کنند.

او و همبازی‌اش بلا تورن به‌اندازه‌ای در اجرای این برنامه موفق بودند که تبدیل به منابع الهام هم‌سن و سال‌های خود شدند، موسیقی‌ها و رقص‌هایی هم که آن‌ها در این برنامه اجرا می‌کردند بسیار پرطرفدار شدند.

جدا از این برنامه زندایا به‌عنوان دوبلور در انیمیشن Pixie Hollow Games محصول ۲۰۱۱ نیز حضور داشت. از فعالیت‌های دیگر او می‌توانیم حضور به‌عنوان بازیگر مهمان در سریال‌هایی مانند A.N.T مزرعه، موفق باشی چارلی و همچنین بازی در فیلم تلویزیونی Frenemies  محصول ۲۰۱۲ با بلا تورن اشاره کنیم.

به‌دنبال آن، زندایا اولین آلبوم موسیقی خود را نیز در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد و بعد از آن با حضور در سریال‌های دیگر تولید کمپانی دیزنی به شهرت جهانی رسید و بعد از آن بود که تصمیم گرفت فقط از نام کوچک خود در فعالیت حرفه‌ای‌اش استفاده کند.

نکته: زندایا به معنی سپاسگزاری است.

شرکت در مسابقه محبوب Dancing with the stars در سال ۲۰۱۳

استایل زندایا کلمن - فرش قرمز مسابقه
زندایا بعد از مراسم فرش قرمز مسابقه در سال ۲۰۱۳

او در این برنامه با رقصنده‌های حرفه‌ای مانند وال چمرکوفسکی، اندی دیک، کلی پیکلر و آلی رایسمن رقابت می‌کرد؛ اما تجربه‌ای که از قبل در رقص داشت کمک چندانی به موفقیت او در این برنامه نکرد. به‌گفته خودش، به رقص هیپ هاپ بیشتر عادت داشت و در این برنامه باید همه چیز را درباره رقص دوباره آغاز می‌کرد.

بعد از این برنامه زندایا به‌مدت سه فصل در سریال کمدی کی جی ساخته دیزنی حضور داشت. این در واقع قبل از حضور موفق او در مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی است.

بازی در سری فیلم‌های مرد عنکبوتی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

استایل زندایا کلمن - مراسم اکران ۲۰۱۷
استایل زندایا کلمن در مراسم اکران مرد عنکبوتی در سال ۲۰۱۷

بعد از دیدن‌شدن در برنامه رقص، زندایا برای بازی در نقش آنه ویلر در فیلم مرد عنکبوتی دعوت شد، حضور در این فیلم بار دیگر زندایا را در مرکز توجهات قرار داد.

همزمان با مرد عنکبوتی در چند انیمیشن نیز به‌عنوان دوبلور حضور داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۹ برای ایفای نقش میکله در قسمت دوم فیلم مرد عنکبوتی نیز دعوت شد.

شهرت جهانی زندایا بعد از اکران فیلم مرد عنکبوتی هم آغاز مسیر جدیدی برای او بود و هم فرصتی طلایی برای اینکه از چهره‌ خود در کانال دیزنی فاصله بگیرد. این تصمیم او همزمان با پیشنهاد کمپانی HBO max برای بازی نقش اصلی سریال ایفوریا همراه شد. پخش این سریال به‌دلیل محتوای آن سر و صدای زیادی به راه انداخت؛ اما زندایا بدون توجه به انتقادات پرقدرت به مسیر خود ادامه می‌داد.

جوایز و افتخارات

در نوامبر سال ۲۰۱۹ او به‌عنوان بهترین بازیگر زن تلویزیونی سبک درام و بهترین بازیگر نقش اول زن برای مرد عنکبوتی، جوایز منتخب مردمی را در جشنواره‌های مختلف دریافت کرد.

مهم‌ترین جایزه او، جایزه جشواره امی در سال ۲۰۲۰ است. زندایا ۲۴ساله جوان‌ترین دریافت‌کننده جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای یک مجموعه تلویزیونی درام است. از دیگر نقش‌های مهم او در فیلم‌های سینمایی می‌توان به فیلم پاکوچولو در سال ۲۰۱۸، فیلم درام مالکوم و ماری در سال ۲۰۲۱ و فیلم علمی‌حماسی تلماسه در سال ۲۰۲۱ و دنباله آن که اواخر امسال اکران خواهد شد اشاره کنیم.

نکته: در سال ۲۰۲۲، مجله تایم در فهرست سالانه خود زندایا را به‌عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرد.

بررسی خصوصیات کلی استایل زندایا کلمن

استایل زندایا کلمن - پیش از لاو روچ
استایل زندایا قبل از همکاری با لاو روچ

زندایا از کودکی به‌دلیل استعدادی که در زمینه بازیگری دارد، مورد بحث بوده است؛ اما این موضوع درباره استایل او در سال‌های ابتدایی فعالیتش چندان صدق نمی‌کند، چون لباس‌هایی که از سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در مراسم‌های مختلف از او می‌بینیم از نظر طراحی یا خلاقیت نمره پایین‌تری به خود اختصاص می‌دهند و برای جلب‌توجه به‌اندازه کافی جذاب نیستند؛ اما از سال ۲۰۱۵ تا کنون، به‌خصوص بعد از آغاز همکاری زندایا با طراح لباس خلاقش لاو روچ، او ظاهری منحصر به‌فرد به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و در هر بعد از استایلش، تفکر، خلاقیت، تلاش و انحصار به‌طور کامل قابل مشاهده است.

استایل زندایا کلمن - زندایا و لاو روچ
زندایا و لاو روچ

جالب است بدانید که زندایا و لاو روچ، طراح استایل او، برند‌هایی را معرفی می‌کنند که در سال‌های اخیر کار خود آغاز کرده‌اند؛ برای مثال در اجزای استایل زندایا کلمن که در ادامه بررسی خواهیم کرد، نام برخی از برند‌ها برای مخاطبان مد و فشن چندان آشنا نیستند. لاو روچ در این باره در یک مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفت:‌

زندایا هرگز لباس‌ها و اکسسوری‌های برندهای معروفی مانند، گوچی، شنل و ایو سن لوران را نپوشیده است، حتی تا زمانی که چهره برند والنتینو نشده بود، والنتینو هم نمی‌پوشید. این باورنکردنی است که ما با همکاری برند‌ها و طراحان لباس نوظهور می‌توانیم یک ترکیب جذاب خلق کنیم. این واقعا زیباست.

تأثیر شخصیت جسورانه خود زندایا در طراحی لباس‌هایش

هرچند با کمی بررسی می‌توانیم مطمئن شویم که تیم طراحان زندایا به‌دلیل جسارت آنها در طراحی انواع مختلفی از لباس‌ها موفق‌اند، روی دیگر این جسارت مربوط به خود زندایا است.

او برای امتحان هر نوع استایلی آماده است و جسورانه وارد میدان می‌شود و با استایل‌های مختلفش در هر حضور عمومی خود مخاطبانش را شگفت زده می‌کند. گاهی استایل او به‌طور کامل ظریف و زنانه است؛ اما در حضور بعدی ممکن است در نقطه مقابل ظاهر قبلی‌اش دیده شود. این تغییرات باعث شده است که برخی رسانه‌ها به او لقب آفتاب‌پرست دنیای مد را بدهند. زندایا در بیشتر استایل‌ها جذاب است و به‌معنای واقعی انتخاب‌های جسورانه‌اش به‌ دل می‌نشینند؛ ولی این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که با وجود تغییر‌های همیشگی در هر سبک، برخی آیتم‌های استایل او ثابت هستند یا دفعات تکرار بیشتری دارند.

نکته: اکثریت لباس‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، طراحی اختصاصی لاو روچ برای زندایا است. خودش زودتر از نمایش مد برند‌های مربوطه، آنها را معرفی می‌کند و بعد به‌عنوان بخشی از کالکشن فصل موردنظر در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

بررسی ابعاد استایل لباس زندایا کلمن

استایل زندایا کلمن - استایل خیابانی

همان‌طور که گفتیم، زندایا در طراحی استایل لباس آزادی نامحدودی دارد. مدل‌های مختلف را انتخاب می‌کند، بنابراین او را هم با یک استایل ظریف زنانه، هم با لباس‌های بدون جنسیت و هم با لباس‌های اسپرت می‌بینیم. برای مثال، آیتم‌های استایل خیابانی او مفاهیمی جداگانه از موارد ذکر شده دارند. پس برای توضیح بهتر، آیتم‌های استایل زندایا کلمن را بررسی می‌کنیم.

بررسی آیتم‌های خیابانی استایل زندایا کلمن

استایل زندایا کلمن در خیابان با استایل او در مراسم رسمی تفاوت‌های زیادی دارد. برخی از آیتم‌ها اصلی استایل خیابانی او را ببینیم:

کت‌و‌شلوار

استایل زندایا کلمن - کت و شلوار

یکی از مهم‌ترین آیتم‌های استایل خیابانی زندایا کت‌و‌شلوار‌های گشاد و اورسایز است، البته باید ایده جالبی روی آن پیاده شود تا زندایا آن را دوست داشته باشد.

کاپشن‌های اسپرت

زندایا این لباس را با هر چیزی که دوست داشته باشد ست می‌کند، ممکن است یک شلوار چرمی با آن بپوشد یا حتی لگ سیاه ساده، کفش‌های اسپرت یا کفش‌های پاشنه بلند. این بستگی به انتخاب او دارد.

هودی‌های رنگی

استایل زندایا کلمن - استایل هودی

یک هودی با یک کاپشن یا پالتو، در حالی که کلاه هودی را روی سرش کشیده است. او این لباس‌ها را با یک کیف مجلسی و کفش‌های اسپرت ست کرده است.

کت‌های بلند طرح چهارخانه‌ای

استایل زندایا کلمن - کت بلند

ترکیب این نوع کت‌ها با شلوار سفید و موهای رهاشده از آیتم‌های موردعلاقه زندایا است.

بلوز‌هایی با طرح‌های چشم‌گیر

استایل زندایا کلمن - استایل خیابانی

او اغلب بلوز‌هایی با پارچه‌ها و مدل‌های خاص برای استایل خیابانی خود در تابستان یا اوایل پاییز انتخاب می‌کند. اغلب رنگ‌هایی خنثا یا نود انتخاب می‌کند.

نکته:‌ زندایا در استایل خیابانی خود هم از کفش‌های اسپرت و هم از کفش‌های پاشنه بلند، بسته به فصل استفاده می‌کند.

بررسی آیتم‌های رسمی استایل زندایا کلمن

میکاپ صورت با رنگ‌های نود

استایل زندایا کلمن - آرایش نود

شاید دفعاتی که زندایا از رنگ‌های جیغ در میکاپ خود استفاده کرده است انگشت‌شمار باشند؛ چون او در اکثر موقعیت‌ها آرایش با رنگ‌های نود را ترجیح می‌دهد. همچنین به‌ندرت او را با آرایش غلیظ دیده‌ایم، حتی در رسمی‌ترین مراسم‌ها و فستیوال‌ها، او آرایش سبک را ترجیح می‌دهد.

در نگاه کلی به میکاپ زندایا، اغلب اوقات میکاپ چشم‌ها، بیشتر توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. دلیل آن احتمالا رنگ سایه‌ها یا خط چشم گربه‌ای موردعلاقه او باشد؛ اما درباره استفاده از رژلب، زندایا بازهم رنگ‌های نود و رنگ لب را بیشتر ترجیح می‌دهد، حتی ممکن است فقط از بالم لب استفاده کند.

نکته:‌ زندایا چهره تبلیغاتی برند آرایشی لانکوم است و از چند سال اخیر در تمام مراسم‌های عمومی میکاپ او با لوازم آرایشی این برند انجام می‌شود.

امتحان انواع مختلف استایل‌ها برای مو

استایل زندایا کلمن - استایل موهای متفاوت

زندایا عاشق بازی با موهایش است و ما از ابتدای فعالیت هنری‌اش، هنگام حضور در مراسم‌های مد، موسیقی و سینما مو‌های او را در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی دیده‌ایم که در اکثر موارد این طراحی‌ها روی مو‌های خودش پیاده می‌شوند. با این حال گه‌گاه ممکن است از  کلاه‌گیس نیز استفاده کند.

استایل زندایا کلمن - استایل مو

نکته‌‌‌ حائز اهمیت در طراحی مو‌های زندایا، این است که مدل مو‌های او همیشه متناسب با مدل لباسش است و ترکیب استایل موها با استایل لباس‌ها و جواهرات او هارمونی جذابی در ظاهرش ایجاد می‌کنند.

استایل زندایا کلمن - موهای بلوند کوتاه

استفاده همیشگی از جواهرات و زیورآلات

می‌توان گفت که زندایا شیفته جواهرات و زیورآلات است. گوشواره، گردن‌بند، گردن آویز، دست‌بند، انگشتر و حتی پابند. او همیشه از زیور‌آلات استفاده می‌کند؛ اما بازهم نکات مهمی در انتخاب‌های زندایا وجود دارد.

برای مثال اکثر اوقات در زیورآلات او قطعات استیتمنت می‌بینیم، اما او همیشه از دو قطعه استیتمنت همزمان استفاده نمی‌کند. بنابراین اگر گوشواره‌های او بزرگ باشند، گردن‌بندش ظریف است و برعکس. اگر بخواهد که توجه بیشتر مخاطب روی یک قطعه باشد، آن را از نوع استیتمنت در نظر می‌گیرد.

استایل زندایا کلمن - اکسسوری

بیشترین زیور‌آلاتی که زندایا استفاده می‌کند، شامل انواع مختلفی از گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ هستند و به‌نوعی آیتم موردعلاقه او در انتخاب زیورآلات به شمار می‌آیند. هنگام استفاده از این گوشواره‌ها، گردنبند بزرگ نمی‌بینیم. حتی ممکن است اصلا گردنبند استفاده نکند.

استایل زندایا کلمن - گوشواره‌های بزرگ
استایل زندایا کلمن - اکسسوری گوشواره

با تمام این تفاسیر زندایا گه‌گاه مخاطب را غافلگیر می‌کند، چون ممکن است ست جواهرات او به‌طور کلی ظریف باشند و ما نتوانیم قطعه بزرگی بین آنها پیدا کنیم. همچنین با اینکه او به گوشواره‌های حلقه‌ای علاقه بیشتری دارد، درعین‌حال از انواع و اشکال مختلف گوشواره‌های بزرگ دیگر نیز استفاده می‌کند. گوشواره‌هایی با طراحی‌های بسیار خاص که بازهم با لباس‌هایش هارمونی دارند و زیبایی استایل او را چندین برابر می‌کنند.

این الگو درباره قطعات دیگر مانند انگشتر‌ها و دستبند‌ها نیز صادق است. معمولا زندایا چندین دستبند، النگو و انگشتر‌ را باهم به کار می‌برد. مانند گوشواره، او به انگشتر نیز علاقه زیادی دارد. ممکن است هر از گاهی زندایا را بدون گردن‌بند و پابند ببینیم؛ اما هرگز امکان ندارد که او انگشتر و گوشواره نپوشد. همانطور که در تصاویر می‌بینیم، گاهی ممکن است متناسب با استایل خود تعداد زیادی انگشتر داشته باشد.

نکته:‌ زندایا چهره تبلیغاتی برند جواهرات بولگاری است و در تمام مراسم‌ها جواهرات این برند را استفاده می‌کند.

علاقه به کفش‌های پاشنه بلند سفید

استایل زندایا کلمن - کفش پاشنه بلند سفید

یکی از پرتکرار‌ترین آیتم‌های استایل زندایا، کفش‌های پاشنه بلند سفید است. این الگو از چندین سال قبل در استایل زندایا کلمن قابل‌مشاهده است  و تا همین امروز نیز آن را پیاده می‌کند.

با اینکه او رنگ‌‌ها و مدل‌های مختلفی از کفش‌های پاشنه بلند را دوست دارد اما به‌رنگ سفید علاقه خاصی نشان می‌دهد. نوع استایل مهم نیست، او با هر استایلی که دوست داشته باشد کفش‌های سفید مورد علاقه‌اش را ست می‌کند.

استایل زندایا کلمن - کفش سفید

علاقه به رنگ‌های طیف صورتی و سرخابی

استایل زندایا کلمن - استایل مونوکروم

هرچند بیشترین رنگ‌های موردعلاقه زندایا رنگ‌های نود هستند، رنگ‌های طیف صورتی و سرخابی را نیز بسیار دوست دارد.

استفاده از عناصر طبیعت در طراحی لباس

در برخی از لباس‌های زندایا، عناصری از طبیعت را می‌بینیم. این عناصر ممکن است گل، شکوفه یا حتی تصویری از یک حشره مانند پروانه نیز باشد. برای مثال در تصاویر زیر این نشانه‌ها مشهود هستند.

تکنیک مونوکروم در استایل زندایا کلمن

بررسی استایل زندایا کلمن - مونوکروم طلایی

زندایا علاقه زیادی به استایل مونوکروم دارد. از‌این‌رو در بیشتر مراسم‌های رسمی استایل او تک‌رنگ است. این طیف از لباس‌های زندایا همیشه توجه صنعت مد را به خود جلب کرده‌اند. چه از نظر رنگ چه مدل، همیشه خاص و جذاب هستند. برای مثال چند لباس مهم او را در استایل مونوکروم بررسی می‌کنیم:‌

ترکیب تمام صورتی؛ استایل زندایا کلمن در سال ۲۰۲۲

استایل زندایا کلمن - هفته مد پاریس

در مارس سال ۲۰۲۲، هم‌زمان با برگزاری هفته مد پاریس، زندایا برای شرکت در شوی لباس زنانه والنتینو با یک ظاهر تمام صورتی خیره‌کننده مقابل مخاطبان ظاهر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این استایل او در واقع شامل سه قطعه لباس است که شامل موارد زیر است:
کت‌ بلند و‌ شلوار پاچه گشاد با طرح‌های برجسته شکوفه از همان رنگ که روی لباس دوخته شده‌اند. یک پالتو یا ژاکت بسیار گشاد و بلند که زندایا آن را از روی لباس پوشیده بود و درنهایت کفش‌های پاشنه بلند پلتفرم.
مدل مو‌های زندایا ساده و تا حدودی حالت‌دار است. همچنین آرایش نود، گوشواره‌های طلایی حلقه‌ای از برند جنیفر فیشر و دو گردن‌آویز از برند‌های والری مادیسون فاین و دبورا بلیث استایل زیبای زندایا را تکمیل کردند.

نکته: مفهوم این رویداد از برند والنتینو برای ارائه محصولات جدیدش، رنگ صورتی پررنگ بود؛ از‌این‌رو انتخاب رنگ برای لباس زندایا در این مراسم به‌عنوان چهره تبلیغاتی برند هدفمند بود.

کت‌وشلوار طوسی؛ سال ۲۰۲۲

استایل زندایا کلمن - مراسم برند ایفوریا

همان‌طور که گفتیم زندایا، محدودیتی در انتخاب رنگ‌ها ندارد، اما دفعاتی که او در طراحی استایلش از رنگ‌های نود و خنثی استفاده کرده است، از رنگ‌های روشن یا به‌قول خودمان جیغ بیشتر است. در رویداد برند ایفوریا که ماه آوریل سال گذشته برگزار شد، زندایا یک دست کت‌و‌شلوار تمام طوسی مینیمال با طراحی جری لورنزو برای برند ترس از خدا (Fear Of GOD) را معرفی کرد که یک نمونه شیک و جذاب از استایل‌های مونوکرومیک او به شمار می‌رود، همچنین کفش‌های پاشنه‌بلند طوسی زندایا طراحی برند کریستین لوبوتین است.

زندایا چهره تبلیغاتی برند کریستین لوبوتین نیز هست و تمام کفش‌هایش در سال‌های اخیر تولید این برند هستند.

پیراهن دنباله دار شیری؛ سال ۲۰۲۱

استایل زندایا کلمن - مراسم اکران

زندایا این لباس را در اکران خصوصی فیلم DUNE محصول ۲۰۲۱ در کشور انگلستان پوشید. طراحی و تولید این لباس برای برند ریک اوونز است و زندایا این لباس را برای معرفی مجموعه پاییز سال ۲۰۲۱ برند پوشید.

نکته: در نمایش مد، این لباس با یک دستکش که تا بالاتر از آرنج مدل می‌رسید و قسمت انتهایی آن گشادتر بود نمایش داده شده است. زندایا از این دستکش استفاده نکرد و  جواهرات الماس بولگاری را به جای دستکش پوشید؛ دیگر آیتم‌های استایل او مانند آرایش نود و موهای بدون حجم نیز قابل‌مشاهده است.

لباس‌های مراسم اکران فیلم مرد عنکبوتی؛ سال ۲۰۲۱

استایل زندایا کلمن - مراسم اکران مرد عنکبوتی

این لباس به‌طور کامل با تم فیلم مرتبط است، طرح‌هایی که روی کت و لگ زندایا، حتی کفش‌های او پیاده شده‌اند شبیه به تار عنکبوت هستند. حتی گوشواره‌های زندایا طرح عنکبوت و تار عنکبوت است. نکته جالبی که در این استایل زندایا وجود دارد، پاشنه کفش‌های اوست که به جای اینکه به حالت عمودی روی پاشنه نصب شوند، به حالت افقی نصب شده و به‌طورکامل روی زمین قرار می‌گیرند.

استایل زندایا کلمن - کفش

لباس فستیوال فیلم ونیز؛ سال ۲۰۲۱

این لباس یکی از بهترین و مهم‌ترین لباس‌های زندایا در تمام سال‌های فعالیت او است. طراح او به‌معنای واقعی در این لباس سنگ تمام گذاشته بود و از لحظه ورود زندایا به فرش قرمز فستیوال فیلم ونیز، همه از مدل لباس او شگفت‌زده شده بودند. رنگ این لباس کرمی و جنس آن چرم است،

نکته قابل‌توجه در این لباس مدل خیس آن است، یعنی وقتی در نگاه اول لباس را می‌بینیم اینطور به‌نظر می‌آید که خیس است؛ اما در واقع این طرح با جمع‌شدگی‌های طبیعی روی پارچه چرم خلق شده بود. ترکیب این لباس با جواهرات برند بولگاری و استایل موها و میکاپ زندایا واقعا زیباست.

از لباس‌های مهم مونوکروم زندایا به این موارد هم می‌توانیم اشاره کنیم:

لباس مراسم خصوصی برند بولگاری در ماه مه امسال

استایل زندایا کلمن - ایونت برتد بولگاری

زندایا در مراسم مذکور با پیراهن دنباله‌دار دکلته مشکی‌اش که مدل ماهی است حاضر شد. ترکیب مدل لباس با ست جواهرات برند بولگاری با طرح ماری که گویی به دور گردن پیچیده است، ظاهری فوق‌العاده جذاب به زندایا می‌بخشد.

لباس مراسم تبلیغاتی پارت دوم فیلم Dune در ماه آوریل امسال

زندایا در این مراسم بازهم تم رنگ طوسی را برای لباس‌هایش انتخاب کرده بود. لباس او در واقع یک دامن شلواری با یک جلیقه گشاد بود. البته کفش‌های پاشنه بلند سفید همیشگی‌اش نیز ترکیب زیبایی در ظاهر کلی او ایجاد کرد.

تکنیک کالر بلاکینگ در استایل زندایا کلمن

استایل زندایا کلمن - کالر بلاکینگ

با اینکه زندایا با لباس‌هایی که از الگوی ترکیب رنگ‌های مختلف تبعیت می‌کنند نیز دیده شده است؛ اما او چندان به این سبک تعلق خاطر ندارد یا شاید مانند استایل مونوکروم برایش جذاب نیست. در هر حالت چه این ترکیب در پارچه‌های لباس باشد چه اجزای لباس، نتیجه نهایی اغلب موردپسند مخاطب است. برای مثال ترکیب رنگ سیاه و سفید، یا رنگ‌های گرم و سرد نمونه‌ای از این سبک استایل است.

چند نمونه از تکنیک کالربلاکینگ را در استایل زندایا کلمن بررسی می‌کنیم:

استایل اکران خصوصی فیلم Space Jam 2 در سال ۲۰۲۱

استایل زندایا کلمن - مراسم اکران فیلم

استایل بدون جنسیت

استایل زندایا کلمن - بدون جنسیت

با اینکه کت‌و‌شلوار از آیتم‌های اصلی استایل زندایا کلمن در لباس‌های خیابانی است، گه‌گاه هنگام حضور در مراسم‌های رسمی نیز کت‌و‌شلوار می‌پوشد و برخی از آن‌ها از اصول لباس‌های بدون‌جنسیت تبعیت می‌کنند.

لباس مهمانی بعد از مراسم اسکار ۲۰۲۲

استایل زندایا کلمن - مراسم بعد از مهمانی اسکار

این لباس نیز برای نمایش مجموعه پاییز برند اسپرت مکس ۲۰۲۲ بود که لاو روچ طراحی کرده بود. زندایا آن را در مهمانی بعد از مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ پوشید. این لباس که شامل یک دست کت‌وشلوار بلند، پیراهن سرخابی و کراوات مشکی ساتن است، الگو‌هایی نزدیک به مد بدون‌جنسیت دارد. دکمه‌های کت به‌طور کامل بسته می‌شوند و لباس از کمر جذب بدن است.

همچنین لازم به ذکر است که  زندایا میکاپ صورتش را خودش با لوازم آرایشی برند لانکوم انجام داده و جواهراتش نیز از برند بولگاری است.

لباس‌های مراسم Harper’s Bazaar Icon در سال ۲۰۱۹

استایل زندایا کلمن - لباس بدون جنسیت

این استایل زندایا کلمن به‌طور کامل یک لباس بدون‌جنسیت است. کت آن تولید برند برلوتی و شلوار تولید برند کارلااوتو (Karlaotto) است که در نمایش مد برند برلوتی، پاییز سال ۲۰۱۹ نمایش داده شد.

انگشتر‌های زندایا از برند جیکوب اند کو است و گوشواره‌های او تولید برند هری کاتلر است.

استایل زندایا کلمن در مراسم مت گالا ۲۰۱۹

از دیگر استایل‌های مهم زندایا کلمن می‌توانیم به لباس نمادین او در مراسم مت گالا ۲۰۱۹ اشاره کنیم.

استایل زندایا کلمن - مراسم مت گالا ۲۰۱۹

در مراسم مت گالا زندایا و طراح لباسش با مفهوم سیندرلا و فرشته نجات که با چوب سحرآمیزش لباس سفید او را در انیمیشن می‌سازد، در مقابل عکاسان حاضر شدند.  زندایا با پیراهن پوفی و ظاهری مانند سیندرلا و طراح لباسش با چوبی در دست و شنلی شبیه به شنل فرشته نجات صحنه‌ای مانند ساخت لباس انیمیشن را در مراسم مت گالا بازسازی کردند. این لباس زندایا نیز مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که زندایا اواخر امسال دو فیلم سینمایی را روی پرده نقره‌ای خواهد داشت، باید دید او در مراسم اکران عمومی فیلم‌های جدیدش با چه نوع استایلی روی فرش قرمز ظاهر خواهد شد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تمام ابعاد استایل زندایا کلمن را بررسی کنیم. استایل او امروز جز استایل‌های موردبحث در صنعت مد است و هواداران بسیاری دارد. شما کدام‌یک از آیتم‌های استایل زندایا را می‌پسندید؟‌ اگر بخواهید استایلی مانند او بسازید به کدام نکات بیشتر توجه می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish