انواع شال‌گردن بر اساس جنس

شال‌گردن کتان Cotton Scarves

روسری‌ها و شال‌های کتان رایج‌ترین و همه‌کاره‌ترین نوع شال‌ها و روسری‌ها به عنوان شال‌گردن هستن. از طرفی از یک شال یا روسری می‌تونید توی کاربری‌های مختلف استفاده کنید. یک تیر و چند نشون! می‌تونید به دسته‌ی کیف‌تون گره بزنید، می‌تونید برای تکمیل کردن استایلتون توی گرمای تابستون سرتون کنید و یا به ‌عنوان شال‌گردن ازش استفاده کنید. شال‌گردن‌های کتان، استایل ظریف شما رو تکمیل می‌کنن و شما رو جوون‌تر هم نشون می‌دن. (هرچند که سن فقط یه عدده و اون عدد هر چقدر باشه، چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کنه)

جنس این شال‌گردن‌ها برای کسایی که پوست حساس دارن هم مناسبه و باعث تحریک و خارش پوست نمی‌شه. شال‌گردن کتان توی طرح و رنگ و سایز مختلف موجوده و براساس استایلی که دارید نوع و رنگ مناسبش رو انتخاب کنید.

شالگردن- شالگردن کتان
شال‌گردن کتان

شال‌گردن ابریشمی Silk Scarves

یکی از گرون‌ترین پارچه‌های موجود که لقب ملکه‌ پارچه‌ها رو هم به خودش اختصاص داده، پارچه‌ی ابریشمیه! شال‌گردن‌های ابریشمی هم طرفدارای مخصوص خودشون رو دارن. ابریشم پارچه‌ی سبک‌وزنیه، همین باعث می‌شه که ریزش خوبی داشته باشه. شال‌گردن‌های ابریشمی فوق‌العاده لوکس و شیک هستن و اگر می‌خواید خیلی با وقار، شیک و رسمی دیده بشید از یه شال‌گردن ابریشمی کمک بگیرید. این شال‌گردن‌ها چون گرمای زیادی ندارن بیش‌تر به‌عنوان اکسسوری تزئینی کاربرد دارن و واقعا کار خودشون رو هم درست انجام می‌دن.

شال‌گردن‌های ابریشمی خیلی خوش‌آب‌ورنگ هستن و معمولا طرح‌های قشنگی دارن. از قدیم اکسسوری‌های ابریشمی از آیتم‌های مورد علاقه‌ی خاندان سلطنتی بوده و هنوزم هست. اگر در رابطه با نگه‌داری پارچه‌های ابریشم دوست دارید بدونید به این‌جا سر بزنید.

شالگردن- شالگردن ابریشمی
شال‌گردن ابریشمی

شال‌گردن بافتنی Wool Scarves

شال‌گردن‌های بافتنی بهترین انتخاب برای روزهای برفی و سرد هستن. البته پیشنهاد من اینه که از پشم‌ها و کامواهای مصنوعی و ضدحساسیت برای شال‌گردن‌هاتون استفاده کنید. نفس کشیدن با این شال‌گردن‌ها راحته و وزنشون هم خیلی خیلی سبکه! احساس می‌کنید چیزی دور گردنتون نیست، ولی حسابی گرم می‌شید. پشم‌ها و کامواهایی که مرغوب نیستن، می‌تونن باعث خارش پوست و حساسیت بشن. حواستون رو جمع کنید. شال‌گردن‌های بافتنی هم می‌تونن ریشه‌دار باشن، هم بی‌ریشه!

شالگردن- شالگردن بافتنی
شال‌گردن بافتنی

شال‌گردن کشمیر Cashmere Scarves

می‌گن کشمیر، از پرفروش‌ترین انواع شال‌گردن محسوب می‌شه. چرا؟ الان بهتون می‌گم. چون علاوه بر این‌که شما رو گرم نگه می‌داره، باعث می‌شه تا خوش‌تیپ‌تر هم به نظر بیاید. ما هم که همگی جوان هستیم و جویای نام! گزینه‌‌ی مثبت دیگه‌ای که در شال‌گردن‌های کشمیر پیدا می‌شه وزن سبک اون‌هاست؛ که باعث می‌شه هم هنگام استفاده با اون‌ها راحت باشید، هم زمان جابه‌جا کردنش اذیت نشید. معمولا این شال‌گردن‌ها جای زیادی هم نمی‌گیرن، وقتی که عصر دارید از خونه بیرون میرید و هنوز هوا سرد نشده، شال‌گردنتون رو توی کیفتون بذارید و وقتی که دیدید از سرما دارید قندیل می‌بندید از شال‌گردن استفاده کنید.

شال‌گردن‌های کشمیر هم طرح‌های ساده دارن و هم چهارخونه؛ که از همون قدیم‌ها شال‌گردن‌های چهارخونه‌ی کشمیر حسابی پرطرف‌دار بودن. اگر برای کامل کردن استایل‌های کژوال از شال‌گردن‌های کشمیر انتخاب کردید بدونید که زدید وسط خال.

شالگردن- شالگردن کشمیر
شال‌گردن کشمیر

شال‌گردن ساتن Satin Scarves

شال‌گردن‌های ساتن برای مهمونی‌ها و وقتایی که می‌خواید لوکس به نظر برسید عالی هستن. اکسسوری شال‌گردن ساتن هم برای آقایون هم برای خانم‌ها قابل استفاده‌ست. یعنی می‌تونید با یک تیر دو تا نشون بزنید و اگر تا به‌حال به شال‌گردن ساتن همسرتون فکر نکردید، همین الان بلند شید و به کمدش دست‌برد بزنید.

این شال‌گردن‌ها معمولا قد کوتاهی هم دارن. پس هم ساده می‌تونید فقط دور گردنتون بندازید، هم این‌که یه گره‌کراواتی براش بزنید.

ساتن پارچه‌ی نرمی هست، که از پلی‌استر و یا ابریشم بافته می‌شه. ساتن پارچه‌ی براقی هستش و همین استایل شما رو لوکس نشون می‌ده. اگر فکر می‌کنید استایل شما خسته کنند‌ست، با یک شال‌گردن ساتن طرحدار و یا ساده استایلتون رو تقویت کنید.

شالگردن- شالگردن ساتن
شال‌گردن ساتن

شال‌گردن مخمل Velvet Scarves

شال‌گردن مخمل خیلی خوشگله. اون سایه‌روشن زیبایی که پارچه‌های مخمل دارن زیبایی اون‌ها رو چندین برابر می‌کنه. این شال‌گردن‌ها برای زمستان خیلی مناسبن، اما چون ضخیم هستن باید مطمئن بشید که عرض شال‌گردنتون مناسبه تا زیادی پف نکنه و خیلی گرمتون نشه!

توی فروشگاه‌ها قطعا رنگ‌های مختلفی ازش دیدین. هم می‌تونید گره بزنید و زیبایی‌تون رو به رخ بکشید و یا اون رو فقط دور گردنتون بندازید.

شالگردن- شالگردن مخمل
شال‌گردن مخمل

شال‌گردن ویسکوز viscose scarves

شال‌گردن ویسکوز از شال‌گردن‌های پرطرفدار خانم‌هاست. شال و روسری‌های ویسکوز هر دو می‌تونن به‌عنوان شال‌گردن مورد استفاده قرار بگیرن. روسری و شال‌های ویسکوز ایست خوبی دارن و ظاهر زیبایی به استایل شما میدن. روسری‌های ویسکوز معمولا قیمت مناسبی دارن و همین اون‌ها رو محبوب‌تر و عزیزدل می‌کنه! چون رنگ‌رزی جنس پارچه‌ی ویسکوز راحته، معمولا آیتم‌هایی که با پارچه‌ی ویسکوز تولید می‌شن، خیلی خوش رنگ و لعابن.

اگر می‌خواید لوکس بودن رو توی استایلتون بیارید و اما زیاد هم هزینه نکنید شال‌گردن از جنس ویسکوز بهترین انتخابه! هرچند باید دقت بالایی در گره زدن روسری و شال به‌عنوان شال‌گردن داشته باشید؛ چون کمی کش‌سانی داره و ممکنه رد کشیده شدن روی اون بمونه؛ و این پارچه اگر خیس بشه هم لکه می‌شه. حالا باید ببینید که چه استفاده‌ای از اون می‌کنید و آیا قیمت مناسبش به اشکالاتش می‌ارزه یا نه؟

شالگردن- شالگردن ویسکوز
شال‌گردن ویسکوز

شال‌گردن پافر Puffer Scarves

شال‌گردنی که امسال وارد دنیای مد شده و هنوز حسابی ترندی به نظر میاد. شال‌گردن پافره. این شال‌گردن‌ها معمولا خودشون مدل خاصی دارن و به همون سبکی که مشخص هستن، می‌تونید اون‌ها رو ببندید. این شال‌گردن‌ها خیلی مدرن هستن. برند زارا از تولید کنندگان این مدل شال‌گردن هست و اگر بخواید بخرید به نسبت باقی برندها قیمت مناسب‌تری هم داره.

شالگردن- شالگردن پافر
شال‌گردن پافر

انواع شال‌گردن براساس کاربرد

شال به عنوان شال‌گردن

شال‌ها رو می‌شه با شکل‌های مختلف به دور گردن بست. انواع گره‌ها رو باید با توجه به نوع لباستون بزنید حالا نه صرفا اینکه گره به لباستون بیاد ولی مهمه که گره‌ای که می‌زنید لباس‌های دیگه رو ماسکه نکنه و جلوی زیبایی اون رو نگیره. مثلا اگر لباستون یقه‌ی خیلی شلوغی داره نباید گره عجیبی برای شال‌گردنتون انتخاب کنید. پس این نکته رو آویزه‌ی گوشتون کنید که تناسب باید رعایت بشه. از ما گفتن بود.

شال- شالگردن
شال به عنوان شال‌گردن

روسری به عنوان شال‌گردن

روسری رو هم می‌تونیم مثل شال‌گردن ببندیم و از گرما و زیباییش استفاده کنیم. مدل‌های متنوعی از اون رو هم می‌تونیم استفاده کنیم در ابعاد مختلف و رنگبندی‌های مختلف؛ البته باید قوانینی که برای شال گفتیم رو هم رعایت بکنیم.

شال- شالگردن
روسری به عنوان شال‌گردن

شالگردن حلقه‌ای

شال‌گردن‌های حلقه‌ای راحت‌تر هستن و نیازی نیست شما شکل خاصی بهشون بدید. این شال‌گردن‌ها سبک فانتزی زیبایی دارن که برای نوجوون‌ها خیلی کاربردیه. وقتتون برای فکر کردن به نوع گره و یاد گرفتنش هم هدر نمی‎ره. نوع جالبی از این شالگردن‌ها رو برند H&M طراحی و تولید کرده که جالبن! پشت گردن این شال‌گردن‌ها دکمه داره و استفاده ازشون رو هم راحت‌تر می‌کنه. توی قسمت پشت گردن هم ایست بهتری دارن.

شالگردن حلقه‌ای
شال‌گردن گردنی برند H&M

برندهایی که شال‌گردن تولید می‌کنن

Dipii stark

Dipii Stark نام تجاری فروشنده روسری‌های ابریشمی لوکس و پوشته! که در انگلستان طراحی و تولید می‌شن. اشتیاق دوباره طراح این برند به هنر و سفرش به یک موزه نساجی در ایتالیا، باعث ایجاد علاقه در بوجود آوردن این روسری‌های زیبا شد. روسری‌هایی که به عنوان شال‌گردن استفاده می‌شن.

شالگردن- Depii Stark
شال‌گردن از برند Depii Stark

Zara

برند زارا همیشه مدل‌های مختلفی از شال‌گردن رو میون کالکشن‌های خودش داره. می‌تونید براساس استایل و علاقه خودتون بهترین مدل رو انتخاب کنید. دیگه چی از این بهتر؟

شالگردن- زارا- zara
شال‌گردن از برند زارا

شال‌گردن‌ها رو فراموش نکنید، حالا که در مورد انواع شال‌گردن می‌دونید، کدوم مدل رو دوست دارید توی کمدتون داشته باشید؟ با شال‌گردن هم گرم می‌شید و هم خوش استایل‌تر به نظر بیاید. از چه مدل شال‌گردنی بیشتر استفاده می‌کنید؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish