ضد عفونی کردن لباس، به ویژه پس از زمانی که در مکان های عمومی حضور داشته اید، از نکاتی است که باید به آن توجه نمود تا از مبتلا شدن خود و اطرافیانتان جلوگیری کنید

با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا یا همان Covid-19 ، سازمان بهداشت جهانی توصیه هایی برای محافظت افراد از ابتلا به این ویروس، ارائه داده اند. رعایت فاصله مناسب با دیگران، شستن و ضد عفونی کردن مداوم دست ها، استفاده از ماسک های بهداشتی وغیره از جمله توصیه های مهم برای پیشگیری از کرونا می باشد.

باید بدانیم طبق تحقیقات انجام شده ویروس کرونا به مدت ۵ تا ۷ روز بر روی سطوح شیشه، فولاد و پلاستیک و کمتر از ۲ روز روی چوب و پارچه فعال است. همچنین این ویروس در گرما ضعیف شده به طوری که در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد تنها پس از ۵ دقیقه غیر فعال خواهد شد.

همان طور که می دانید تمیز کردن با ضد عفونی کردن متفاوت است. تمیز کردن به معنی زدودن میکروب ها و کثیفی ها از سطوح و ضدعفونی کردن به معنی از بین بردن تمام ویروس های عفونی به منظور کاهش انتشار آن ها می باشد. اما چگونه لباس را ضد عفونی کنیم تا علاوه بر از بین رفتن ویروس های نشسته بر سطح آن ها، آسیب به بافت پارچه، رنگ وغیره وارد نشود.

ضد عفونی1

چند راهکار ضدعفونی کردن لباس و جلوگیری از ویروس کرونا :

۱- اولین نکته ای که باید رعایت کنید، این است که هنگام ورود به خانه، کفش های خود را از پا خارج کرده و لباس های خود را در مقابل درب ورودی تعویض نمایید تا از انتشار ویروس در نقاط مختلف خانه جلوگیری نمایید. لباس های آلوده را در خانه تکان ندهید و آن ها را در یک کیسه قرار داده و به محل شستشو ببرید.

۲- اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، بهتر است از مواد شوینده ای که حاوی سفید کننده هستند، استفاده نمایید و دمای آب را بین ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. این موضوع را فراموش نکنید که دمای بالای آب و یا برخی سفید کننده ها ممکن است برای بافت لباس شما مضر باشد، بنابراین قبل از استفاده از این روش، به راهنمای شستشوی پارچه لباستان دقت کنید.

پس از خارج کردن لباس ها از لباسشویی، سبد لباس ها را با محلول های ضد عفونی تایید شده از طرف سازمان بهداشت، ضد عفونی کنید. به یاد داشته باشید برای تماس با لباس های آلوده از دستکش استفاده کنید و یا اگر به دستکش دسترسی ندارید، پس از تماس با لباس های آلوده، دست های خود را شسته و ضدعفونی نمایید.

ضد عفونی3

۳- اگر قصد شستشوی دستی لباس ها را دارید، سعی کنید گرم ترین دمای ممکن را برای آب در نظر بگیرید (به اندازه ای که به دست شما و بافت پارچه لباستان آسیبی وارد نشود) . نکته دوم استفاده از مواد شوینده و شیمیایی است که می توانند به خوبی لباس های شما را از انواع ویروس بزدایند.

۴- همانطور که گفته شد این ویروس در مقابل گرما بسیار ضعیف عمل کرده و مدت زمان زیادی فعال نمی ماند. پس می توانید پس از شستن لباس ها، آن ها را در مقابل نور خورشید پهن کرده تا از ضد عفونی شدن آن ها اطمینان حاضل کنید. البته این روش در شرایطی کاربرد دارد که نور خورشید به قدر کافی گرم باشد.

۵- مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده را با استفاده از دستگاه پخش کننده بر روی لباس اسپری کنید. چرا که پخش مستقیم این مواد بر روی لباس، می تواند رنگ لباس را از بین ببرد.

ضد عفونی2

۶- به یاد داشته باشید در طول مدت زمانی که به شستشوی لباس می پردازید، از دستکش استفاده کنید و دست های خود را به صورت خود نزنید تا از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنید. پس از اتمام شستشوی لباس، دست های خود را شسته و ضدعفونی نمایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish