طراحان مد در حال افزایش دامنه مجموعه سایزهای محصولات خود بوده و بیشتر به فکر ارائه لباسها در دامنه وسیع تری هستند و این امر به دلیل افزایش سایز متوسط در بین افراد جامعه است
آخرین آمار و ارقام پلتفرم شخصی سازی True Fit نشان می دهد که مشتریان با سایز متوسط در حال رشد هستند؛ این افراد کم کم سبب می شوند تا برندهای مد مرز بین سایزهای استاندارد و سایزهای پلاس را کمرنگ نمایند.
دیدگاه اصلی برگرفته از داده های True Fit’s Fashion Genome، رشد سایزهای متوسط را بین خریداران نشان می دهد. در سطح جهانی ۳۸% از کاربران زن این پلتفرم دارای سایز متوسط هستند؛ این درصد در بین زنان انگلیسی ۴۲% و بین زنان آمریکایی ۳۹% می باشد؛ اما در اروپا اندکی کمتر از مقدار میانگین است، به عبارتی حدود ۳۰% از کاربران زن این پلتفرم در اروپا دارای سایز متوسط هستند.
به گفته True Fit، این افزایش جمعیتی در سایز متوسط، برندها و خرده فروشان را وادار می کند که کم کم مرزهای بین سایزهای استاندارد و سایزهای پلاس را بردارند؛ به گونه ای که اکنون بسیاری از آنها لباس هایی با سایز متوسط برای هر دو ارائه می دهند و به جای اینکه مثل قبل به سایزبندی های سفت و سخت اتکا کنند، بیشتر به دنبال سایزبندی در قالب یک زنجیره گسترده تر هستند.
آن گونه که داده های True Fit نشان می دهند، از ماه می ۲۰۲۱ بیشتر از ۹۰% لباس هایی که در کاتالوگ اکثر پلتفرم های خرده فروشان ارائه می شوند، در محدوده سایز متوسط قرار دارند و این مسئله بیانگر آن است که سایزبندی بیشتر به سمت جامع و کامل شدن حرکت می کند؛ این در حالی است که برخی از خرده فروشان پیشروی بریتانیایی از قبل اقدام به افزایش دامنه سایزبندی محصولات خود کرده بودند.
به عنوان مثال خرده فروش مد های استریت H&M اخیراً با عرضه لباس هایی در دامنه H&M+ و اعلام اینکه سایزبندی برخی از خطوط اصلی آن تا سایز ۲XL افزایش می یابد؛ گام هایی برای کامل کردن دامنه سایزبندی محصولات خود برداشته است.
در عین حال برند Mango با بهره گیری از دامنه Violetta سعی کرده خود را با این سیل تقاضای جامعه مطابقت داده و دامنه وسیع تری (از نظر سایزبندی) از لباس ها، کفش ها و فست فشن به روز ارائه دهد. برند Asos نیز با ارائه طرح Asos Curve که هم اکنون شامل ۱۷۸۹ سبک مختلف لباس زنانه است، سعی نموده به این جریان بپیوندد؛ علاوه بر این در ماه مارس اعلام کرده که در حال افزایش دامنه سایزبندی لباس های مردانه بوده و به زودی آنها را روانه بازار خواهد کرد.
داده های True Fit نشان میدهند که بخش سایز متوسط در ایالات متحده یک گروه در حال رشد محسوب می شود؛ به گونه ای که درصد فروش لباس های با سایز متوسط در سال ۲۰۲۰ به ۵۲% افزایش یافته است (این رقم را با ۴۴% در سال ۲۰۱۷ مقایسه کنید). اما فروش لباس های با سایز متوسط در بریتانیا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۱۱% و ۵% در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است؛ با این حال داده ها نشان داده اند که هرگونه کاهش در خرید لباس های با سایز متوسط مستقیماً با افزایش خرید در محدوده سایزهای پلاس مطابقت داشته است.
ضمناً داده های True Fit بیان می کنند که اگر خرید لباس های با سایز متوسط ۵% کاهش یابد؛ در عوض فروش سایزهای پلاس (بزرگ) با همان نسبت بیشتر می گردد،سارا کوران آشر (Sarah Curran Usher)، مسئول بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا در پلتفرم True Fit می گوید: تنوع و شمول، دو اصلی هستند که روز به روز بیشتر برای مصرف کنندگان مهم می شوند.
از اصلاح شکاف های تنوع جنسیتی گرفته تا تشخیص انعطاف پذیری جنسیتی در بازارپردازی و اتخاذ شیوه های پایدارتر؛ همه جا روند رو به رشدی از خریدارانی مشاهده می شود که به معنای واقعی کلمه احساسات خود را بروز می دهند؛ همان طوری که در هنگام انتخاب فردی برای همراهی خود در هنگام خرید، همیشه به دنبال بهترین هستند.
او می افزاید: مدت هاست که دامنه سایزبندی مد مسئله ای است که عرصه فشن به دنبال تغییر آن است؛ اما افزایش خریداران با سایز متوسط (گروه جدیدی که به دنبال محو کردن مرزهای بین سایزهای استاندارد و پلاس هستند )راه را برای افزایش تنوع دامنه سایزبندی و دسترسی بیشتر همه افراد با سایزهای مختلف به سبک های متنوع فراهم کرده است. در ضمن این امر خرده فروشان را ترغیب کرده تا از این فرصت برای ارائه خدمات به جمعیتی بکر استفاده کنند.
ظرفیتی که تاکنون در این صنعت دیده نشده و در نهایت به ساخت یک بخش جدید و با ارزش می انجامد. و این بدان معنی است که خرده فروشان این مسئولیت را دارند که با واکنش نشان دادن به این دیدگاه جدید، بیش از پیش روند داده های کلان را پایش کنند تا بتوانند همچنان پیشنهادات مناسبی برای تامین نیازهای مشتریان خود ارائه دهند.