تاریخچه استفاده از پوست حیوانات

در ابتدا پوست حیوانات بخاطر جنبه گرمابخشی خود توسط انسان‌های اولیه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بعد از آن دوره نیز افراد قبیله‌های آفریقایی با پوشیدن پوست حیوانات، بخصوص ببر و پلنگ، به دنبال نمایش قدرت و سلطه خود بودند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تمدن، رفته رفته کاربرد استفاده و از پوست و خز حیوانات جنبه کالای لوکس به خودش گرفت.

این داستان تا حدی پیش رفت که بسیاری از حیوانات به دلیل زیبایی پوستشان، رو به انقراض و نابودی رفتند.

 گرچه امروزه بخاطر حمایت از حقوق حیوانات به چاپ طرح پوست حیوانات بر روی اقسام مختلف پوشاک تمایل بیشتری هست. با این‌حال این ترند جذاب و چشم‌گیر فعلا میهمان کمد افراد دوستدار و دنبال‌کننده‌ی دنیای مد خواهد بود.

ورود به دنیای مد ؟

دردوران ویکتوریایی وجود خز در یقه و یا مچ رایج بود اما در  در دهه‌ی ۲۰ میلادی با توجه به تمایل مردم جامعه به نمایش ثروت و هجوم بی‌سابقه‌ای برای پوشیدن لباس‌هایی با مو طبیعی به‌وجود آمد .

این علاقه به حدی اغراق آمیز شد که کل بدن حیوان با سر بر روی لباس مشهود بود.

دهه ۲۰ و حضور اغراق‌آمیز حیوانات بر پوشش

کریستین دیورنیزدر دهه پنجاه میلادی پالتو، بارانی و اورکت هایی را طراحی کرد که با طرح پوست حیوانات همراه شده بود. بعد از آن ستاره‌های هالیوودی از جمله “الیزابت تیلور”  Elisabeth Taylor و “آوا گاردنر” Ava Gardner  بودند که با استقبال از این ترند و استفاده از آن، به محبوب‌تر شدن لباس با طرح پوست حیوانات در بین بانوان، نقش بسزایی را ایفا کردند. در این دهه دامن‌های Poodle Skirt  با الهام از نژاد سگی فرانسوی به نام ‌Poodle  مد شد که طرح این عکس بر روی دامن‌ها چاپ یا تکه‌دوزی شده بود.

الیزابت تیلور و پرینت پوست حیوانات

برندهایی که از پوست طبیعی حیوانات در مجموعه‌های اخیرشان استفاده نکرده‌اند؟

بربری- پرادا-شنل –جان گالیانو- گوچی-مایکل کورس-ورساچه ادعا کرده‌اند به نقطه‎‌ی Fur Free رسیده‌اند و تمام محصولات جدیدشان با خز و مو مصنوعی تولید می‌شوند.

برندهای پوشاکی که از حیوانات برای طراحی لوگوی برند خود الهام گرفتند

طبیعتا هر برند دارای یک تاریخچه است. به دلیل ارتباط عمیق نوع بشر با طبیعت و اجزای آن که از آن جمله حیوانات می‌باشند؛ بسیاری از برندهای مطرح جهان برای شخصی‌سازی لوگوی برند خودشان از تصویر یک حیوان استفاده کرده‌اند که البته جزئیات طرح، رنگ و فونت همراه آن با دقت و وسواس توسط یک تیم ایده پرداز انتخاب شده است تا با عمق بیشتری در حافظه مخاطبان جایگاه خود را حفظ کند.

در ادامه چند مورد از موفق‌ترین برندها را که لوگوی آن‌ها یک حیوان است نام می‌بریم:
  • Lacoste    کروکودیل
  • Pumaچیتا
  • Ralph Lauren اسب
  • The Athletic Rooster’ خروس
  • Vilebrequin لاکپشت
  • Paul Smith گورخر
  • American Eagle عقاب
  • Burberry
  • Hermes
حیوانات و تاثیر آن در دنیای مد

چند نکته مهم در مود استایل کردن این لباس‌های ترندی

لباس‌های طرح پوست حیوانات را با طرح‌های ریز و درشت دیگر ترکیب نکنید و حتی الامکان این لباس‌ها را در صورتی بپوشید که دیگر اجزای استایل پوشش شما ساده باشند. مثلا از استفاده از طرح خال‌خالی یا گلدار یا حتی تور در کنار این لباس‌ها پرهیز کنید. بهتر است طرح پوست حیوانات فقط در یکی از اجزای استایل شما به چشم بخورد.

لباسی که با این طرح چاپ انتخاب می‌کنید، ترجیحا برش و دوخت ساده داشته باشد.

اگر تازه با این ترند آشنا شده‌اید، می‌توانید با یکی از لوازم جانبی پوشاک برای استفاده از این طرح‌ها شروع کنید: مثلا کیف، شال گردن، روسری، کمربند یا کفش.

هنگامی‌که یک لباس طرح پوست حیوانات به تن دارید، بهتر است که در آرایش صورت و موی خود زیاده‌روی نکنید و برای رژ لب و سایه چشم ترجیحا از رنگ های نود استفاده کنید و موهای خود را ساده بیارایید. همین قانون را در مورد زیورآلات نیز به کار ببرید و استفاده متعادلی از آن‌ها داشته باشید. رنگ زرد زیورآلات طلا، همنشینی خوبی با این طرح‌ها خواهد داشت.

اگر تصمیم به پوشیدن لباس با طرح پوست حیوانات گرفتید، سعی کنید لباس مورد نظر خود را از یک برند با کیفیت تهیه کنید که اصول تولید پوشاک را به خوبی رعایت کرده باشد و کیفیت لباس شما در نگاه اول به چشم بیاید. فراموش نکنید

اولین چیزی که مردم متوجه خواهند شد اعتماد به نفس شما قبل از لباس شماست، پس اعتماد به نفس را نیز هنگام پوشیدن لباس با طرح پوست حیوانات فراموش نکنید.

حیوانات و دنیای مد

لباس های طرح پوست حیوانات را از چه رنگی و با چه رنگی بپوشیم؟

  • استفاده از این طرح ها در کنار تیشرت سفید، شلوار جین و یا لباس‌های مونوکروم یا به اصطلاح تک رنگ بسیار جالب توجه خواهد شد. استفاده از رنگ‌های خنثی مثل مشکی، کرم، سفید و خاکستری یا سورمه‌ای در جزئیات استایل شما بیشترین همخوانی را با این نقوش خواهد داشت.
Processed with VSCO with hb1 preset

ترجیحا لباس‌هایی با طرح پوست حیوانات را در تناژ رنگی طبیعی خودشان، برای پوشیدن انتخاب کنید. طرح پوست گورخر در رنگ سیاه و سفید، طرح پوست ببر با رنگ های مشکی و نارنجی یا قهوه ای، پوست ماری در تناژهای خاکی رنگ و طرح پوست پلنگ در تناژهای رنگ‌های گرمی مثل قهوه‌ای، کرم و عسلی زیبایی بیشتری خواهند داشت و استایل شما را ویژه‌تر خواهد کرد.

لباس‌هایی با طرح پوست حیوانات، ترند پاییزه چند سال اخیر

ترند طرح پوست حیوانات نیز مثل ترند پالتو پوست یا کلاه خز و همینطور لباس‌هایی با پارچه‌های مخمل، در شش ماهه فصول سرد سال، جولان بیشتری در بازار دارد. یکی دیگر از ترندهایی که در همین وقت سال روی کار می‌آید و بسیار با لباس‌های طرح پوست حیوانات همنشینی و هارمونی جذابی ایجاد می‌کند؛ چرم است. شما می‌توانید برای یک استایل پاییزه یا زمستانه زیبا از ترکیب این دو استفاده کنید. یکی از نکات مهمی که برای استایل کردن تکه‌های لباس از این ترند با دیگر پوشاک وجود دارد این است که ۹۰ درصد پالت رنگی استایل خود را با رنگ‌های خنثی بسازید، در اینصورت قادر خواهید بود با نسبت ۱۰ درصد از یک رنگ دیگر مثل بنفش یا زرد در تکه‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

حیوانات و چاپ نقش و طرح پوست آن‌ها در پوشاک پاییزه

چه جزو افرادی باشید که مدام در حال رصد ترندهای فصلی هستند و چه جزو آن دسته که به دنبال مد پایدار می‌باشند؛ بدون شک تا به حال توجه شما به لباس‌ها یا اکسسوری‌هایی با طرح پوست حیوانات، جلب شده است. اگر لباسی با این طرح را از یک برند اصیل و باکیفیت خریداری کنید و در نگهداری آن نیز کوشا باشید، شاید بتوانید سال‌ها بعد نیز آن را از کمد خود بیرون بکشید و از آن استفاده کنید. تنها نکته‌ای که در استفاده کردن از لباس‌هایی با این طراحی چشمگیر و زیبا باید رعایت کرد؛ این است که زیاده‌روی نکنیم و دیگر اجزای استایل خود را با طرح و رنگ هر چه ساده‌تر و خنثی‌تر انتخاب کنیم و از این ترند جذاب لذت ببریم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish