تصور کنید که یک کفش نو خریده‌اید و با خود به خانه می‌برید. حال می‌خواهید آن را بپوشید و کمی با آن راه بروید اما احساس می‌کنید کفش پای شمارا آزار می‌دهد به طوری که راه رفتن را برای شما دشوار می‌کند و این اتفاق دردناکی است. ممکن است این اتفاق باعث زخم شدن پشت پا و انگشتان نیز شود.
پس قبل از اینکه به خرید کفش جدید فکر کنید تلاش می‌کنیم در این مقاله به شما آموزش دهیم چگونه از کفش استفاده کنید تا پای شما آسیب نبیند.

چرا کفش پا را می زند؟

  • عدم توجه در انتخاب سایز کفش یکی از دلایلی است که موجب آزار دادن پا می‌شود.
  • گاهی وقت‌ها کفش‌های پاشنه بلند که برای پا گشاد هستند موجب ساییدگی و پا زدگی می‌شوند.
  • خرید کفش بدون تست کردن نیز دیگر دلیل برای این است که کفشی که می‌پوشید پای شما را بزند و راه رفتن را برای شما دشوار کند.
  • در بعضی موارد نیز نو بودن کفش باعث می‌شود تا کفش پا را بزند که به راه حل‌هایی اشاره می کنیم تا این مشکل به راحتی برطرف شود.
کفش، کفش مناسب، خرید کفش، خرید عمده کفش، خرید کفش عمده، علی ویترین

اولین نشانه تاول زدن پا، قرمز شدن پوست پا است که باید سریعا روی آن چسب بزنید تا از سایش بیشتر کفش به پا جلوگیری کنید. 

چه عواملی موجب تاول و زخم شدن پا می شوند؟

  • پوشیدن جوراب خیس و مرطوب باعث می‌شود پا زودتر تاول بزند.
  • همینطور کفش خیس را هم نپوشید و سعی کنید هم کفش و هم پا را خشک نگه دارید. می‌توانید از پودر بچه برای خشک نگه داشتن پا استفاده کنید.
  • پوشیدن کفش بدون جوراب باعث می‌شود پا تاول بزند و بر اثر ساییدگی با قسمت‌های کفش زخم شود.
  • جوراب پلاستیکی باعث می‌شود تا هوا به درستی در کفش انتقال پیدا نکند و موجب ایجاد رطوبت شود که همین امر تاول زدن پا را به همراه خواهد داشت. اگر به پیاده روی می‌روید و مسیر طولانی است، پیشنهاد می‌شود از جوراب‌های نخی استفاده کنید.
  • پوشیدن کفش نو برای مدت طولانی موجب تاول زدن و زخم شدن پا می‌شود.
  • گرما و عرق کردن پاها دیگر عامل بروز تاول و زخم شدن پا است.
  • پوشیدن کفش‌های نامناسب برای پیاده‌روی نیز موجب می‌شود تا پا تاول بزند.
     

چگونه تاول ایجاد شده را درمان کنیم؟

اگر تاول پا کوچک باشد بهتر است روی آن را چرب کنید تا اصطکاک کمتری با کفش برقرار کند، اما اگر تاول بزرگ است با یک سوزن تمیز آن را به آرامی از کنار تاول وارد کنید تا سوراخ شود. سعی کنید چند سوراخ در کنار تاول ایجاد کنید. با کمی فشار محتویات داخل تاول را خارج کنید و به لایه پوستی آن کاری نداشته باشید تا روی لایه زیری قرار بگیرد. حالا آن را پانسمان کنید و چسب بزنید و نهایتا تا یک هفته طول می کشد تا درمان شود و در این مدت سعی کنید محل تاول را تمیز نگه دارید و آن را ضدعفونی کنید.


دو نکته مهم در درمان تاول پا که باید رعایت کنیم:

  1. اول اینکه از نوار چسب‌هایی که برای اجسام استفاده می‌شوند استفاده نکنید چون ممکن است آسیب را بیشتر کنند و بهتر است از چسب‌های مخصوص پوست استفاده کنید.
  2. دوم اینکه هرگز از آتش برای ضدعفونی کردن سوزنی که می‌خواهید با آن تاول را بترکانید استفاده نکنید، چون آتش باعث می‌شود فلز سوزن اکسید شود و ذرات سیاه دود روی سوزن بماند و موجب عفونت تاول شود.

روش های ساده برای اینکه کفش پا را نزند چیست؟
استفاده از پدهای کتان و کفی‌های مخصوص از پا زدگی کفش جلوگیری می‌کند. با تهیه مولکسین که از پارچه‌هایی از جنس الیاف کتان هستند و در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های کفش می‌توان پیدا کرد، از پا زدگی کفش جلوگیری کنید.

کفش، کفش مناسب، خرید کفش، خرید عمده کفش، خرید کفش عمده، علی ویترین

چگونه این پدها از پا زدگی جلوگیری می‌کنند؟

  • مقداری از پارچه یا پدر را در قسمتی از کفش که پای شما را آزار می‌دهد بچسبانید.
  • کوتاه کردن پاشنه کفش یا استفاده از کفش‌هایی که پاشنه آن‌ها زیاد بلند نیست. بعضی مواقع کفش‌هایی که سطح صافی دارند و پاشنه‌های بلندی هم ندارند پا را می‌زنند که آن زمان باید از کفی طبی استفاده کرد.
  • یک روش برای اینکه پا کمتر آسیب ببیند این است که دو انگشت سوم و چهارم پا را با چسب ببندید تا به دلیل وجود عصب در بین این دو انگشت، درد قسمت گرد پا را کمتر شود و فشار کمتری به این دو انگشت وارد شود.
  • با استفاده از پودر  بچه می‌توانید از پا زدگی کفش خود جلوگیری کنید. قبل از پوشیدن کفشتان باید پودر را به قسمت‌هایی از پا که در کفش ممکن است آسیب ببینند بزنید و بعد کفش را پا کنید. توجه کنید اگر پای شما قبلا در معرض آسیب قرار گرفته است ابتدا درمان کنید و بعد از پودر استفاده کنید تا از پا زدگی مجدد جلوگیری کنید.
  • با استفاده از سشوار اگر کفشتان سفت است آن را نرم کنید تا دیگر پا را نزند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish