فیلم خانه‌ی ورساچه The House Of Versace

فیلم خانه‌ی versace به کارگردانی سارا شوگرمن (Sara Sugarman) و نویسندگی راما لوریه استنگر (Rama Laurie Stagner) از خانواده‌ی ورساچه می‌گوید. Enrico Colantoni  نقش جیانی ورساچه (Gianni Versace)  را ایفا میکند و Gina Gershon  به ایفای نقش دوناتلا ورساچه (Donatella Versace)  می‌پردازد.

The House Of Versace
پوستر فیلم خانه‌ی ورساچه

امتیاز این فیلم در سایت IMDb حدود ۵٫۸ از ده است. این فیلم در سال ۲۰۱۳ در کشور کانادا ساخته شد. این فیلم براساس کتابی به نام House of Versace: The Untold story of Genius, murder, and survival از دبورا بال (Deborah Ball)  ساخته شده است.

خانه‌ی ورساچه در رابطه با طراح لباس ایتالیایی و صاحب شرکت ورساچه، جیانی ورساچه است. سیر تکاملی و اتفاقاتی که قبل از قتل جیانی تا سال‌ها بعد از او ، در خانه و شرکت ورساچه‌ها می‌افتد را، در این فیلم میبینیم. روابط خانوادگی آن ها و اتفاقاتی که بعد از قتل جیانی رخ می‌دهد و اینکه چگونه شرکت از رکود نجات پیدا می‌کند، بسیار دیدنیست. تصاویری بی‌نظیر از استودیو جیانی و دوناتلا را در این فیلم میبینیم، که شاید رویای خیلی از علاقمندان به طراحی لباس باشد.

خانه‌ی ورساچه
صحنه‌ای از فیلم خانه‌ی ورساچه

اعتیاد، آشفتگی ذهنی و دور شدن از اهداف چیزیست که در میانه‌ی این فیلم برای دوناتلا اتفاق می‌افتد. اما میبینیم که همیشه راهی برای نجات هست و انگیزه مهمترین عامل برای برگشت انسان به اهدافش است.

همان طور که در پایان فیلم میخوانیم دوناتلا، ورساچه را به روزهای اوج خود بازگرداند، ابتدا در لباس‌های آماده‌ی پوشیدنready to wear  و سپس در فشن سطح عالی couture  تاثیرگذار بود.

صحنه‌ای از فیلم خانه‌ی ورساچه
صحنه‌ای از فیلم خانه‌ی ورساچه

ایو سن لارن Yves Saint Laurent

فیلم ایو سن لارن، به کارگردانی جلیل لسپرت (Jalil Lespert)  و همچنین نویسندگی او و  ماریو پیر هاستر ( Mario-Pierre Huster) داستان زندگی طراح معروف ایو سن لارن را به تصویر کشیده است.

پیر نینی (Pierre Niney)  در این فیلم بازیگر نقش ایو سن لارن است. این فیلم که در ژانر درام و بیوگرافی قرار می‌گیرد، در سایت IMDb  امتیاز ۶٫۲ از ده را داراست. جالب است بدانید که کارل لاگرفلد هم در داستان این فیلم نقش دارد و نیکولای کینسکی (Nilolai Kinski)  در نقش او بازی کرده است. این فیلم به زبان فرانسوی ساخته شده و شما را غرق در دنیای مد پاریسی می‌کند.

Yves Saint Laurent
پوستر فیلم ایو سن لارن

این فیلم زندگی ایو سن لارن را از زمانی که دستیار کریستین دیور ( Christian Dior )  بود تا سال‎های پایانی عمرش به نمایش می‌گذارد؛ دنیای خلاق و تاثیرپذیر کاری ایو سن لارن، که به شدت متاثر از روحیات اوست.

ایو سن لارن همجنسگرا بوده و در طول زندگی شخصی و کاری‌اش با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کرد. در این فیلم سبک فشن شوهای قدیمی را به خوبی میبینیم و میتوانیم ابتدای دنیای پر زرق و برق مد را درک کنیم.

ایو سن لارن
صحنه‌ای از فیلم خانه‌ی ورساچه

کوکو قبل از شنل Coco Before Chanel

کوکو قبل از شنل نام فیلمی به کارگردانی آن فونتن Anne Fontaine و براساس داستانی از ادموند شارل-رو Edmonde Charles-Roux است. اودره توتو Audrey Tautou در این فیلم، نقش کوکو شنل را بازی می‌کند.
این فیلم محصول کشور فرانسه و بلژیک است و به زبان فرانسوی و انگلیسی ساخته شده.

Coco Before Chanel
پوستر فیلم کوکو قبل از شنل

این فیلم در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و بودجه‌ای حدود ۲۰ میلیون دلار را به خود اختصاص داد. ژانر زندگی‌نامه و درام این فیلم در کنار وقار و ظرافت کوکو، آن را به شدت تماشایی کرده است. امتیاز این فیلم در سایت IMDb حدود ۶٫۷ از ده است.
ما در این فیلم کوکوی جوان را از زمانی که یک خیاط زنانه‌ی ساده و هنرمند میکده بود، تا زمانی که به یکی از موفق ترین افراد حوزه‌ی اوت کوتور (haute couture) تبدیل شد می‌بینیم. زندگی شخصی کوکو در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است. این فیلم را برای بازی بسیار زیبای بازیگران و تصویری که از شخصیت ها ایفا کرده‌اند، ببینید.

کوکو قبل از شنل

والنتینو؛ آخرین امپراتور

Valentino; the last emperor

آخرین امپراتور نام فیلمی به کارگردانی مت ترنر Matt Tyrnauer  است. این فیلم که در ژانر مستند است در سال ۲۰۰۸ ساخته شده. امتیاز این فیلم مستند در سایت IMDb  حدود ۷٫۲ از ده است.

 والنتینو در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد، در فکر بازنشستگی است و خودش را برای اجرای نهایی آماده می‌کند. مستندسازان در طول دو سال آخری که والنتینو به عنوان طراح فعالیت می‌کرد او را همراهی می‌کردند.

Valentino the last emperor
پوستر فیلم والنتینو:آخرین امپراطور

دیدن فیلمی از دنیای مد آن هم در ژانر مستند، ما را به شناخت بالاتری از آن می‌رساند. تصاویر واقعی، اتفاقاتی که در لحظه به وقوع میپیوندند و طرح‌های که با دقت و ظرافت به شاهکارهای بی بدیلی تبدیل می‌شوند.

 پرکارترین روزهای کاری طراحان روزهای نزدیک به فشن شوهاست، روزی که قرار است ثمره‌ی مدت‌ها تلاش به نمایش دربیاید در این مستند، ما این روزهای هیجان‌انگیز و پرکار را همراه والنتینو خواهیم بود. اگر به دنیای مد علاقمند هستید، دیدن این فیلم را از دست ندهید.

والنتینو آخرین امپراطور
صحنه‌ای از فیلم والنتینو: آخرین امپراطور

آیریس Iris

آیریس هم فیلم مستند دیگری در حوزه‌ی مد و فشن است. این فیلم به کارگردانی آلبرت میزلس Albert Maysles  دارای امتیاز ۷٫۱ از ۱۰ در سایت IMDb  است. فیلمی مستند از زندگی آیریس اپفل Iris Apfel یکی از نمادهای دنیای مد fashion icon.

Iris Apfel
پوستر فیلم آیریس

آلبرت با ساخت این مستند قصد داشت تا از بانوی نود ساله‌ای که سال هاست به عنوان طراح داخلی و شخصی تاثیرگذار در دنیای مد فعالیت میکند، تشکر کند.

در این فیلم مستند با این بانوی جذاب و خاص که لقب مادربزرگ دنیای مد را به خود اختصاص داده است، بیشتر آشنا میشوید همراه او به خرید میروید، کمد لباسش را بررسی میکنید و به دیدن فشن شوها میپردازید. بعد از دیدن این فیلم قطعا از طرفداران او خواهید بود.

آیریس اپفل

این چند فیلم تنها بخشی از فیلم های ساخته شده از فعالان، طراحان و تاثیرگذاران دنیای مد بودند. اگر در این حوزه فعالیت میکنید دیدن این آثار هنری که از زندگینامه‌ی تاثیرگذاران میگویند را از دست ندهید.

اگر فیلم هایی دیگری رو میشناسید به ما معرفی کنید تادر مطالب بعدی به اونها بپردازیم .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish