سهم متاورس در اقتصاد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند حدود ۱۵ میلیارد دلار در سال باشد

متاورس تا سال ۲۰۳۰ به اقتصاد عربستان ۷.۶ میلیارد دلار کمک می‌کند

این گزارش همچنین سفر و گردشگری را به مثابه بخش بالقوه‌ای برای کسب بیشترین سود اقتصادی از متاورس، با تخمین ۳.۲ میلیارد دلار، شناسایی کرده است.

بر اساس یک تحلیل جدید، با توجه به اینکه عربستان سعودی پیوسته اقتصاد خود را در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ گسترش می‌دهد، سهم «متاورس» در اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند حدود ۷.۶ میلیارد دلار در سال باشد.

به گزارش عرب‌نیوز، آمارهایی که یک شرکت‌ معتبر ارائه‌‌دهنده راهبردهای اقتصادی منتشر کرده است، نشان می‌دهد که علاوه بر عربستان سعودی، کسب‌وکار اینترنتی سه‌بعدی می‌تواند تا پایان این دهه تقریبا ۳.۳ میلیارد دلار نیز به اقتصاد امارات متحده عربی کمک کند. افزون بر این، پیش‌بینی می‌شود که سهم این فناوری نوظهور در اقتصاد قطر و کویت نیز تا سال ۲۰۳۰، به ترتیب به حدود ۱.۶ میلیارد دلار و یک میلیارد دلار برسد.

شرکت «استراتژی و میدل‌ایست» (Strategy & Middle East) در گزارش تخصصی خود افزود که سهم متاورس در اقتصاد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند حدود ۱۵ میلیارد دلار در سال باشد. در این میان، متاورس می‌تواند ۸۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کویت کمک کند، و سهم بحرین حدود ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

این گزارش همچنین اشاره کرد که از آنجا که فناوری‌های مربوط به متاورس هنوز در حال توسعه است، توصیه می‌شود که کشورها و سازمان‌های منطقه شورای همکاری خلیج فارس از فرصت پیش‌آمده به درستی استفاده کنند تا از این فناوری نوظهور حداکثر بهره را ببرند.

تونی جی کرم، مشاور اقتصادی، در این زمینه تاکید کرد: «پیش‌بینی‌های ما حاکی از رشد استفاده از فناوری، پلتفرم‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزار است. همچنین، سهم اقتصادی بیشتری در استفاده از برنامه‌های کاربردی جدید متاورس، مانند ایجاد محتوا و خرید، پیش‌بینی می‌شود.»

این گزارش همچنین سفر و گردشگری را به مثابه بخش بالقوه‌ای برای کسب بیشترین سود اقتصادی از متاورس، با تخمین ۳.۲ میلیارد دلار، شناسایی کرده است.

زیرمجموعه دیجیتالی نئوم (ابرشهر ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان سعودی)، فضایی ایجاد کرده است که به مردم اجازه می‌دهد در شهر مجازی حضور داشته باشند و به تجربه حضور در چارچوب «آواتار» یا «هولوگرام» در آن فضا، دست یابند. در عین حال، ممکن است تورهای گردشگری متاورسی در العلا (اولین محوطه میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی) یا جشنواره‌های مد، استراحتگاه‌ها، و رویدادهای سرگرمی و ورزشی نیز ایجاد شود.

جاد بارودی، از مدیران شرکت «استراتژی و میدل ایست»، با اشاره به اینکه بازدیدهای متاورس الهام‌بخش سفرهای حضوری است،‌ گفت: «پس از این بازدیدهای جذاب از طریق فراجهان، مسافران می‌توانند در سفری واقعی، بازگردند و تجربیات خود را دوباره زنده کنند.»

فارس عقاد، مدیر منطقه‌ای متا در خاورمیانه و شمال آفریقا،  اوایل اکتبر در گفت‌وگویی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود متاورس در ۱۰ سال آینده ۳۶۰ میلیارد دلار به اقتصاد منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه اضافه کند.در ژوییه نیز دبی رسما اعلام کرد که تصمیم دارد فعالیت‌های اقتصادی مربوط به متاورس را گسترش دهد. هدف این راهبرد، افزودن چهار میلیارد دلار به اقتصاد و ایجاد ۴۰ هزار شغل جدید در پنج سال آینده، اعلام شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish