محمد طاها کوچکترین کار‌آفرین رشته نساجی سنتی می باشد که کار آفرین برتر سال ۹۸ معرفی شده است.

محمد طاها فقط ۵ سال و نیم  سالش هست که از طرف وزارت کار و رفاه اجتماعی و معاونت صنایع دستی و سازمان  سازمان فنی حرفه ای کل استان تهران و شهرداری مورد تایید قرار گرفته است،

محمد طاها زیر نظرآموزشگاه مهران جامه اولین اموزشگاه نساجی سنتی وانواع پارچه دستباف در تهران با مجوز از سازمان فنی و حرفه ای و با مدیریت استاد معصومه طاهری سرشت طراح لباس و کارشناس ارشد هنر اسلامی با سابقه ۲۹ ساله ومدرس دانشگاه در رشته طراحی لباس و پارچه و خانم پدرام عضو هییت مدیره انجمن طراحی پارچه کسب مهارت پرداخته است.

این کودک ۵ ساله اکنون خودش به‌صورت حرفه‌ای پارچه می‌بافد، سفارش کار می‌پذیرد و با آموزش این هنر در نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی بین مردم شناخته شده است.

محمدطاها فریدنی ‌بارها کنار این دستگاه در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف دیده شده و از تجربیاتش برای آدم‌های مختلف حرف زده است. به دلیل سن کم هنوز در ادای درست برخی کلمات مشکل دارد، اما برای ابراز احساساتش تعلل نمی‌کند و با زبان کودکانه می‌گوید:‌«خیلی پارچه‌بافی را دوست دارم.‌با انجام این کار نه تنها حوصله‌ام سر نمی‌رود، بلکه توانایی‌هایم بیشتر می‌شود. من با نگاه کردن به دست‌های مادرم که در کلاس‌های پارچه‌بافی شرکت می‌کرد، این حرفه را یاد گرفتم و برای آینده خودم برنامه های زیادی برای تولید پارجه های سنتی دارم و می خواهم به همه هم سن و سال های خودم بگویم مهارت گرایی چقدر مفید است و همه ما بچه ها می توانیم یک کارآفرین، بک مخترع یا یک دانشمند کوچک برای کشورمان باشیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish