۱٫ کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld)

کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد در سال ۱۹۳۳ در هامبورگ آلمان متولد شد. احتمالا حتی اگر نام کارل لاگرفلد به گوش‌تان نخورده، حتما تصویر او را در میان خبرها یا صفحات مجازی مشاهده کرده‌اید، چرا که او یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فرد در صنعت مد و فشن بود و مدیریت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین برندهای لباس همچون شنل و فندی را بر عهده داشت.

لاگرفلد در خانواده ثروتمندی متولد شد که از کودکی علاقه بسیاری به مجله‌های مد و فشن آن دوره داشت و حتی در زمان مدرسه نیز لباس فاخری برای حضور در مدرسه به تن می‌کرد. همین علاقه او باعث شده که در سن ۱۴ سالگی به پاریس مهاجرت کند و فرهنگ و تاریخ کشورها را بهتر مطالعه کند.

او در پاریس یک کتابفروشی افتتاح کرد و در کنار آن به عکاسی نیز علاقه داشت. اما آغاز فعالیت جدی او در دنیای مد و فشن از زمانی بود که به عنوان دستیار پیِر بلمان مشغول فعالیت شد و پس از آن پله‌های ترقی را یک به یک بالا رفت، تا آن که در سال ۱۹۶۷ با برند فندی و کلوئی فعالیت جدی خود را آغاز کرد.

با این حال بسیاری از افراد، کارل لاگرفلد را با برند شنل می‌شناسند و بسیاری تصور می‌کردند که او پسر کوکو شنل یا کوکو شنل جدیدی در جسم یک مرد است. در سال ۱۹۸۳ آغاز فعالیت جدیدی برای برند شنل بود و تحول عظیمی برای این برند به‌وجود آمد که به یکی از مشهور و گران‌ترین برندهای دنیا تبدیل شد. سرانجام کارل لاگرفلد در سال ۲۰۱۹ درگذشت، اما او همچنان یکی از تاثیرگذارترین فرد در دنیای مد و فشن شناخته شده است.

۲٫ جورجیو آرمانی (Giorgio Armani )

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی یکی دیگر از افراد تاثیرگذار دنیای مد و فشن است که در سال ۱۹۳۴ در ایتالیا چشم به جهان گشود. ورود جورجیو آرمانی به صنعت مد و فشن راه پر پیچ و خمی داشت. او پس از آنکه از دانشگاه و ادامه تحصیل انصراف داد، وارد ارتش شد و پس از آن راه زندگی خود را در دنیای مد و فشن پیدا کرد.

در ابتدا جورجیو آرمانی طراحی لباس مردانه را برای شرکت‌های مختلف برعهده داشت. اما او در سال ۱۹۷۳ به صورت طراح مستقل مشغول به فعالیت شد که موفقیت‌های روزافزون او باعث تاسیس برند آرمانی در سال ۱۹۷۵ شد.

طراحی‌های برند آرمانی با لباس‌های حاضری آغاز شد، اما به مرور زمان لباس‌های رسمی و گران قیمت جای لباس‌های ساده و ارزان را گرفتند و خط تولید رسمی لباس زنانه و مردانه راه اندازی شد. با این حال موفقیت جورجیو آرمانی در طراحی لباس بازیگران در فیلم‌های معروف، باعث درخشش بیشتر او شد.

خرید آنلاین لباس مردانه برند

در میان طراحی و تولید لباس مردانه و زنانه، تولید اکسسوری و عطر مردانه و زنانه با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد. با این حال جورجیو آرمانی هیچ فرصتی را برای پیشرفت بیشتر از دست نمی‌داد و هیچ خط پایانی برای خود در نظر نمی‌گرفت. از این رو در میان طراحی‌های او می‌توان به طراحی ۷ هتل لوکس و ۳ استراحتگاه، تنها در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد.

بسیاری از بازیگران و خواننده‌های مشهور علاقه و توجه ویژه‌ای به این برند لوکس و موفق دارند و ترجیح می‌دهند برند جورجیو آرمانی لباس‌های فرش قرمز از جمله مراسم اسکار، گلدن گلوب و گِرَمی را برای آنان طراحی کند.

۳٫ رالف لورن (Ralph Lauren)

رالف لورن

رالف لورن یکی از موفق‌ترین طراحان آمریکایی است که در سال ۱۹۳۹ در نیویورک متولد شد. رالف لورن از همان افراد مشهوری است که پس از دو سال از دانشگاه اخراج شد و پس از آن موفقیت چشمگیری به‌دست آورد.

رالف لورن فعالیت خود را با طراحی کروات در یک شرکت تولید کروات آغاز کرد و این آغاز فعالیت و طراحی مستقل و موفق وی بود. برخلاف تصور بسیاری که موفقیت در یک شب اتفاق می‌افتد، برای لورن این گونه نبود.

او در شرکت خود صفر تا صد کار را برعهده داشت و برای موفقیت خود تلاش بسیاری کرد. سرانجام در سال ۱۹۶۸، رالف لورن موفق شد که لباس‌های مردانه خود را که این روزها به نام برند پولو مشهور هستند را ارائه کند.

داستان لوگوی مرد سوار بر اسب و بازی چوگان برند پولو بر اساس ادغام فرهنگ اشرافی انگلیسی و فرهنگ مدرن و ورزش دوست آمریکایی است. با فروش کم‌نظیر لباس‌های پولوی مردانه، طراحی و تولید لباس‌های رالف لورن جدی‌تر شد و سرانجام موفقیت او گسترش یافت.

رالف لورن نه تنها بر تولید و طراحی لباس‌های مدرن تمرکز دارد، بلکه سعی دارد از لباس‌ و طراحی‌های قدیمی و کلاسیک نیز الهام بگیرد. از این رو افراد مشهوری همچون وودی آلن از طرفداران اصلی او به شمار می‌آیند. چرا که لورن بر این باور است لباس‌هایی که طراحی می‌کند باید ماندگار باشند. به همین دلیل طراحی‌های عجیب و آوانگارد در کالکشن‌های او دیده نمی‌شود.

۴٫دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana)

دولچه و گابانا

دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح پراستعداد ایتالیایی هستند که در سال ۱۹۸۵، برند دولچه اند گابانا را ارائه دادند. آن‌ها در ابتدا به عنوان مشاوره طراحی لباس مشغول به فعالیت شدند و پس از آن موفقیت‌های بیشتری در کارنامه فعالیت‌های خود ثبت کردند.

دومنیکو دولچه در سال ۱۹۵۸ در یک خانواده با پیشینه تولید پوشاک متولد شد. استفانو گابانا در سال ۱۹۶۲ متولد شده که تحصیلات‌اش، او را به دنیای مد و فشن سوق داد. آشنایی دولچه و گابانا باعث شد که تغییر و تحولات بزرگی در صنعت مد و فشن زنانه و مردانه ایجاد شود.

طراحی پارچه‌های دولچه اند گابانا، الگوی طراحان دیگر است و این برند جزء اولین برندهای لوکس دنیا بود که سایز بزرگ لباس (پلاس سایز) را تولید کرد و از مدل‌هایی غیر از مانکن بهره‌مند شد. همچنین این دو طراح با تولید اکسسوری و عطر، مورد توجه بسیاری قرار گرفتند که عطر دولچه و اند گابانا سال‌ها جزء پرفروش‌ترین عطرهای دنیا بود.

دولچه و گابانا توجه ویژه‌ای به اصالت در پوشش دارند. از این رو همکاری آنان با افرادی همچون سوفیا لورن و مونیکا بلوچی انتخابی کاملا هوشمندانه‌ای است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که طراحی‌های دولچه و گابانا در آینده نیز مورد استقبال قرار گیرد.

نکته قابل توجه تبلیغات برند دولچه اند گابانا است که معمولا در این تبلیغات از هر قشر جامعه با هر مذهبی حضور دارند که این مسئله نشان می‌دهد لباس، اکسسوری و عطرهای دولچه اند گابانا تنها مخصوص قشر ثروتمند و خوش اندام جامعه نیست و همه می‌توانند با توجه به سلیقه و علاقه خود از آن بهره‌مند شوند.

۵٫ بیژن پاکزاد (Bijan Pakzad)

بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد یکی از طراحان مشهور و مهم دنیا است که در سال ۱۹۴۰ (۱۳۲۳ خورشیدی) در تهران متولد شد. بیژن پاکزاد هوش اقتصادی و هنری بالایی داشت که با تحصیل در یک مدرسه سوئیسی، با فرهنگ و افراد بسیاری آشنا شد.

او در ابتدا در رشته شیمی در دانشگاه تحصیل کرد، اما مد و فشن مسیر زندگی او را تغییر داد و او را به تحصیل در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلز سوق داد. او با تحصیل در رشته بازاریابی راه موفقیت خود را هموارتر کرد.

بیژن پاکزاد پس از بازگشت به ایران بوتیک‌های مشهوری را راه اندازی کرد که مشتریان او را خانواده‌های ثرتمند تشکیل می‌دادند. بیژن پاکزاد پس از مدتی به آمریکا مهاجرت کرد و یک بوتیک افتتاح کرد که به گران‌ترین و لوکس‌ترین بوتیک دنیا تبدیل شد.

پس از آن پاکزاد طراحی لباس، اکسسوری، تولید عطر و حتی طراحی داخلی بوتیک را خود برعهده گرفت و مورد توجه بسیاری قرار داشت که این آغاز کار برند بیژن در دنیا بود. سادگی و اصالت در برند بیژن از خصوصیات اصلی این برند محسوب می‌شود.

اصالت برند بیژن باعث شد که افراد مشهوری همچون باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، آرنولد شوارتزینگر، تونی بلر، تام کروز، رونالد ریگان، کلینتون، مایکل جردن، آنتونی هاپکینز و افراد مشهور دیگر، توجه ویژه‌ای به لباس، اکسسوری و عطر این برند لوکس داشته باشند.

۶٫ روبرتو کاوالی (Roberto Cavalli)

روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی در سال ۱۹۴۰ در ایتالیا به دنیا آمد. روبرتو کاوالی از کودکی به مد و فشن علاقه بسیاری داشت و از سن سیزده سالگی با طراحی پارچه‌های گل‌دار بافتنی، توجه یک شرکت تولید جوراب را جلب کرد و اولین فعالیت خود را در این صنعت بزرگ آغاز نمود.

برند کاوالی از سال ۱۹۶۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، با این حال ۱۰ سال طول کشید تا این برند مورد توجه عموم قرار گیرد. کاوالی با افتتاح فروشگاه‌ها خود و نمایش کالکشن‌هایش در پاریس، لندن و میلان مورد توجه بسیاری قرار گرفت و از آنجایی که افراد زیادی ساعت‌ها در فروشگاه‌های او می‌ماندند، کافه‌هایی نیز در فروشگاه‌هایش راه اندازی شد تا افراد احساس راحت‌تری داشته باشند.

با این حال فعالیت‌های کاوالی به تولید اکسسوری، عطر، وسایل خانه و لباس زنانه مردانه و بچگانه خلاصه نشد و طراحی‌های او را می‌توان روی برندهایی همچون اچ اند ام (H&M) و حتی طراحی قوطی نوشابه رژیمی کوکاکولا مشاهده کرد. علاوه بر این، کاوالی علاقه بسیاری به طبیعت و حیوانات دارد و لباس و پارچه‌های با طرح پوست مصنوعی حیوانات از طراحی خاص او می‌باشد.

۷٫ کریستین دیور (Christian Dior)

کریستین دیور

کریستین دیور طراح مشهور فرانسوی در سال ۱۹۰۵ متولد شد. ثروت خانوده دیور باعث شد که او به صنعت مد و فشن علاقه‌مند شود، اما به دلیل جنگ، مشکلات اقتصادی و ورشکستگی خانواده دیور، گاهی طراحی‌های خود را در کنار خیابان نیز می‌فروخت!

کریستین دیور برای بسیاری از تولیدکنندگان لباس، طراحی می‌کرد. با این حال جنگ جهانی اول و دوم باعث شکست‌های پی‌ در پی او و کسب و کارهای دیگر شد. با این حال مشکلات جنگ و دوری‌ها باعث خلاقیت بیشتر او شده بود و او از کار و فعالیت خود دست نکشید و ناامید نشد.

 برای مثال خواهر دیور که در حزب مقاومت فرانسه خدمت می‌کرد، توسط گشتاپو دستگیر و به کمپ‌های کار اجباری آلمان فرستاده شد. همین دوری و نگرانی باعث شد که کریستین دیور عطر میس دیور (Miss Dior) را به یاد خواهرش بسازد که همچنان پس از گذشت این همه سال، یکی از عطرهای پرفروش زنانه در سراسر دنیا است.

طراحی‌های دیور از مهم‌ترین طراحی‌ در صنعت مد و فشن شناخته شده است که الگوی بسیاری از طراحان آن زمان و طراحان مدرن است. علاوه بر این مدل اکسسوری و عطرهای مردانه و زنانه او از عطرهای خوش بو و مهم دنیا محسوب می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish