قوانین شرکت در مسابقه دختر شایسته فرانسه

شرکت در این مسابقات دارای قوانین و باید نبایدهایی است که هرکدام از دختران شرکت کننده باید رعایت کنند. برای مثال:

  1. جنسیت زن، ملیت فرانسه باشد.
  2. شرکت کننده‌ها باید بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن باشد.
  3. بانوی شرکت کننده باید مجرد و بدون فرزند باشد.
  4. عمل جراحی زیبایی یا استفاده از پروتزهای زیبایی نباید انجام گرفته شده باشد. و همچنین داشتن تتو ممنوع است.
  5. قد شخص باید حداقل یک متر و هفتاد سانتی متر و یا بیشتر باشد.
  6. همچنین عدم داشتن سو سابقه فرد کنترل می‌شود.

جوایزی که برای برنده این مسابقات در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از:

  • ۱۰۰ هزار یورو پول نقد
  • حقوق ماهیانه سه هزار یورو
  • اقامت در یک واحد آپارتمان در پایتخت کشور فرانسه (پاریس) به مدت یکسال
  • خودرو پژو ۲۰۸
  • همراهی یک شنیون کار زبر دست از یک تیم فوق حرفه‌ای Saint-Algue به مدت یک‌سال برای ظاهر شدن در انظار عمومی جشن‌ها و مراسم‌های مختلف ملی و بین المللی

مسابقات بانوی برگزیده دنیا

۱۹۵۱ میلادی بود که مسابقات زیباترین بانوی دنیا در دو شاخه متفاوت آغاز به کار کردند. بانوی برنده در سال ۱۹۵۳ در هر دو شاخه Miss Universe و  Miss World از کشور فرانسه بودند. Christiane Martel “کریستیان مارتل” بازیگری زیبا رو بود که در دومین دوره برگزاری مسابقه “بانوی شایسته جهان” از کشور فرانسه برنده اعلام می‌شد و تا سال ۲۰۱۶ که دوباره بانویی به نام Iris Mittenaere  “آیریس میتانر” از همین خاک، برنده این مسابقات اعلام شد؛ یکه تاز این میدان بود.

بانوی شایسته جهان سال ۲۰۱۶ از کشور فرانسه “آیریس میتنائر”

“دنیس پریر لافرانشی”  Denise Perrier مدل و بازیگر فرانسوی نیز از سال ۱۹۵۳ تا به کنون تنها عنوان‌دار برنده مسابقات ” بانوی شایسته دنیا” از کشور فرانسه لقب دارد.

" بانوی شایسته فرانسه" از کشور فرانسه سال 1953
” بانوی شایسته دنیا” از کشور فرانسه سال ۱۹۵۳

تاریخچه و بنیان‌گذاران

اولین برنامه‌ریز و ترتیب دهنده این مسابقات روزنامه نگار و نویسنده‌ای فرانسوی (با اصالتی از کشور بلژیک)  به نام “موریس دو-والف” Maurice de Waleffe بود که مسابقه‌ای با شاخصه “زیبایی برتر” در سال ۱۹۲۰ میلادی ترتیب داد؛ در آن زمان برنده مسابقه با عنوان “زیباترین زن فرانسه” با نظرات افراد طرفدار دنیای فیلم و سینما مشخص می‌شد. در آن سال این مسابقه، ۱۷۰۰ نفر شرکت کننده داشت که در نهایت ۴۹ نفر از بین آن‌ها توسط هیئت داوران به فینال مسابقات راه یافتند. برنده آن دوره که به عبارتی اولین دارنده عنوان “زیباترین بانوی فرانسه” به حساب میاید” اگنس سوره Agnès Souret بازیگر و رقصنده فرانسوی بود.

دختر شایسته فرانسه
بازیگر و رقصنده فرانسوی اولین برنده از سری مسابقات دختر شایسته

در سال ۱۹۲۶ میلادی عنوان مسابقات به “بانوی شایسته فرانسه” تغییر پیدا کرد. پیگیری هرساله مسابقات بعد از سال ۱۹۴۰ به علت جنگ جهانی دوم متوقف شد و شش سال بعد نیز، مدیر برگزاری مسابقات یعنی “موریس دو والف” چشم از جهان فروبست.

بعد از آن، “گی رینالدو” Guy Rinaldo مدیریت این مسابقات را در دست گرفت تا اینکه در سال ۱۹۵۶، دبیر اجرایی این مسابقات “ژنویو مالمن” Geneviève Mulmann به همراه لوییس و ژنویو فونتنی Louis and Geneviève de Fontenay (که خود را یک زوج اعلام کرده بودند) او را برکنار کرده و خود مدیریت را به عهده گرفتند.

هم اکنون مدیریت بخش ملی مسابقات بانوی شایسته فرانسه به عهده خانم “سیلوی تلیر”  Sylvie Tellier می‌باشد که سابقا در سال ۲۰۰۲ خود برگزیده و برنده این مسابقات بوده‌اند.

مدیر بخش ملی مسابقات بانوی شایسته فرانسه سیلوی تلیر

سوالاتی که از پنج نفر راه یافته به مرحله نهایی مسابقات در سال ۲۰۲۰ پرسیده شد:

  1. تصور خود از یک زن مدرن را شرح دهید.
  2. تصور شما از تصویر خودتان در شبکه‌های اجتماعی چیست؟
  3. بشریت می‌بایست چه درسی از سال ۲۰۲۰ بگیرد؟
  4. کلید عزت نفس  حقیقی چیست؟
  5. چه چیزی در مورد فرانسوی بودن، موجب غرور شما می‌شود؟

این سوالات باید در نهایت دقت و تسلط توسط هر یک از پنج بانو پاسخ داده می‌شدند.

طراحی فاخرترین لباس‌ها برای زیباترین دختران کشور فرانسه

جالب است بدانید لباس‌هایی که بر تن زیباترین دختران کشور فرانسه بر روی صحنه دیده می‌شود، طراحی چه کسی است؟ لباس های پنج نفر فینالیست (از جمله اماندین پتی) مسابقات گزینش دختر شایسته فرانسه برای سال ۲۰۲۱ که در ماه دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شد؛ توسط طراح نامدار لبنانی الاصل “زیاد ناکاد” طراحی شده بود. طراحی لباس برای دختران شرکت کننده در مسابقات دختر شایسته فرانسه باعث شد تا با توانایی خود در نشان دادن “ظرافت و لطافت ” هر زنی که برایش به طراحی می‌پردازد، شناخته شود.

سابقه فعالیت او در زمینه مد و طراحی لباس را به دوران جوانی اش بازمی‌گردد که با طراحی لباس‌های عجیب و غریب برای خانواده خودش شروع کرده بود.

سابقه درخشان زیاد ناکاد

سال ۱۹۹۷ از وی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی مد بیروت دعوت شد و پس از آن با بسیاری از طراحان مشهور دنیای مد به همکاری پرداخت. پس از آن، حرفه او با چندین نمایش مد در مکان‌های مختلف دنیا آغاز شد و به یک نام شناخته‌شده در عرصه مد جهانی بدل شد. ناکاد با استعداد چشمگیر خودش در شاخه‌های مختلفی از طراحی لباس از جمله طراحی لباس عروس‌هایی با “زیبایی چشم‌نواز و ظرافتی بی انتها” فعالیت دارد. او تا کنون برای مدل‌های بسیار مشهوری چون “جنیفر درایور” Jennifer Driver  و “کارن مادلر”  Karen Mudler. طراحی لباس انجام داده است.

دختر شایسته فرانسه
لباس‌های طراحی شده توسط زیاد ناکاد

بانوی برگزیده سال ۲۰۲۰ در لباسی درخشان از طراح لبنانی

“کلمانس بوتینو” Clémence Botino متولد سال ۱۹۹۷ میلادی برگزیده این مسابقه برای سال ۲۰۲۰ شد. او که خود را عاشق فشن و موسیقی معرفی کرده است، در نواختن پیانو مهارت دارد و رقصنده حرفه‌ای “سالسا” است.

زیاد ناکاد لباسی طراحی کرده بود تا زیبایی این بانوی شایسته زیبا رو را در مراسم “واگذاری تاج” خود دوچندان کند. کلمانس در این لباس زیبا و نفیس مثل ملکه‌ها می‌درخشید.

بانوی برگزیده فرانسه سال 2020
بانوی برگزیده فرانسه سال ۲۰۲۰
کلمانس بوتینو در لباسی از زیاد ناکاد، دختر شایسته فرانسه
کلمانس بوتینو در لباسی از زیاد ناکاد

همکاری درخشان از طراح لباس فرانسوی

“نیکلاس فافیوت” nicolasfafiotte طراح لباس ۴۶ ساله اهل لیون فرانسه، لباس‌های ۲۹ نفر برگزیده از شرکت‌کنندگان این مسابقات را طراحی کرده بود. او که در طراحی لباس‌های شب زنانه و لباس عروس تبحر دارد، از سال ۲۰۰۶ همکاری با این گروه را در سابقه خود دارد اما امسال نقش پررنگ تری داشت. او در سال‌های متمادی برای سیلوی تالیر چه برای حضور بر روی صحنه مسابقه “دختر شایسته فرانسه” و چه برای شرکت در دیگر مراسم‌ها از جمله “جشنواره فیلم کن” (سال ۲۰۱۸) به طراحی لباس پرداخته است. نیکلاس فافیوت امسال علاوه بر این بانو، برای آیریس میتنر (مدیر بخش داوران) نیز به طراحی لباس پرداخت: این لباس دامن متحرک داشت و سنگ‌های کریستال جلوه بخش آن بودند.

از زمان معرفی نامش بر روی آنتن تلویزیون فرانسه، طرفداران زیادی به سمت شبکه‌های مجازی او سرازیر شده‌اند تا با کار او بیشتر آشنا شوند.

فافیوت طراح لباس اهل لیون فرانسه، دختر شایسته فرانسه
فافیوت طراح لباس اهل لیون فرانسه
آیریس میتنر مدیر بخش داوران در لباسی از نیکلاس فافیوت / سیلوی تلیر در فرش قرمز کن ۲۰۱۸ /
تلیر مشتری دائمی فافیوت

طراحی تاج‌های قیمتی برای دختران شایسته فرانسه

تاج درخشان و زیبایی که امسال بر سر اماندین پتی Amandine Petit  نهاده شد، توسط برند “موبوسن” Mauboussin  با سنگ‌های قیمتی آبی و سفید مزین شده بود. اسم این تاج “ستاره آبی هم‌آهنگی” انتخاب شده بود.

این شرکت شناخته شده طلا و جواهر فرانسوی در سال ۱۸۲۷ شروع به کار کرد. اولین فروشگاه خود در ایالات متحده را در نیویورک در سال ۲۰۰۹ افتتاح کرد و در سال ۲۰۱۷ نیز شعبه‌ای در پایتخت کشور روسیه (مسکو) بازگشایی شد.

دختر شایسته فرانسه
اماندین پتی و تاج “ستاره آبی هم‌آهنگی” از برند موبوسن

سالی پر از تجربیات چالش برانگیز پیش روی “اماندین پتی”

نوزدهم دسامبر سال تازه گذشته میلادی بود که سرنوشت “اماندین پتی” Amandine Petit دختری از منطقه “نورماندی” کشور فرانسه تغییر کرد. “ژان پیر فوکو” Jean-Pierre Foucault یکی از به‌نام‌ترین مجریان کشور فرانسه نام او را به عنوان زیباترین و شایسته‌ترین دختر کشور فرانسه اعلام کرد و توسط برنده سال گذشته همین مسابقات تاجگذاری شد. او نماینده کشورش در مسابقات بین المللی “زیباترین بانوی جهان” برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود. و قطعا برنامه‌ریزی‌های مدونی برای لحظه به لحظه یکی از فراموش نشدنی‌ترین سال‌های زندگی‌اش پیش رو خواهد داشت.

همان شب، شبکه TF1 فرانسه با ۸ و نیم میلیون بیننده از کشورشان، بالاترین آمار تعداد بینندگان را برای خود به ثبت رساند.

خانواده دختر شایسته فرانسه 2020
اماندین پتی و خانواده اش

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish