ماسیمو دوتی یک شرکت اسپانیایی تولید کننده پوشاک مردانه[۱] است که متعلق به گروه تجاری ایندتکس اسپانیا است. این شرکت در سال ۱۹۸۵ میلادی در بارسلون تاسیس شد. در سال ۱۹۹۱ میلادی گروه تجاری اینتدکس توانست بیش از ۶۵% سهام ماسیمو دوتی را از آن خود کند. از آن زمان ماسیمو دوتی آغاز به عرضه پوشاک زنانه و عطر نیز پرداخت. دفتر مرکزی ماسیمو دوتی برخلاف ایندکس که دفتر آن در گالیسیا قرار گرفته، در بارسلون واقع شده است. ماسیمو دوتی بیش ۵۴۲ شعبه در ۴۵ کشور دنیا دارد.

برند ماسیمو دوتی شرکت پوشاک اسپانیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع پوشاک مردانه و زنانه تولید عطر فعالیت می‌کند

این شرکت در سال ۱۹۸۵ توسط طراح اسپانیایی؛ آرماندو لاساوکا در بارسلون تأسیس شد و در سالهای نخست فعالیت خود، تنها بر تولید لباس مردانه، (به ویژه پیراهن) متمرکز بود. برند ماسیمو دوتی در سال ۱۹۹۱ توسط گروه ایندیتکس خریداری شد. شرکت ماسیمو دوتی امروزه مالک شبکه‌ای از ۷۸۱ شعبه بوتیک در ۷۵ کشور جهان می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر توردرا، اسپانیا قرار دارد.

آرماندو لاسوکا؛ خالق شرکت Armando Lasauca بود. یک دانش آموز بد ، عصیانگر ، بدون هیچ تجربه و صلاحیتی ، که از طریق پدر اولین شغل خود را به عنوان فروشنده پیراهن در بارسلونا بدست آورد. پدرش برای او ماشین تهیه کرد و هزینه پنج شب اول هتل را پرداخت کرد. بدین ترتیب ، او با تنها ۱۹ سال سن ، فروش پیراهن در بارسلونا را آغاز کرد. او نه از مادرید بودن می دانست و نه از این تجارت سرنخی داشت.

خوش تیپ بودن مرد جوان و همچنین شخصیت کاریزماتیک و مصمم او ، او را به یک فروشنده عالی تبدیل کرده است. او ابتدا نماینده و سپس توزیع کننده بود. از این رو ، او به زودی به فکر ایجاد فروشگاه برای فروش پیراهن های خود با یک مارک و مفهوم جذاب درآمد.

آرماندو شخصیت خیلی محکمی داشت و به سرعت خودش را جمع و جور کرد. با توانایی‌های کلامی خوبش و بی‌خجالت بودن مطلقش به یک فروشنده‌ی قهار تبدیل شد و سریعا به فکر فروش لباس‌های خودش افتاد.

به سرعت به دنبال کارگاه، وسیله و کارگر گشت و کسب و کار خودش را در طی زمان کوتاهی راه انداخت. تمام این پروسه‌ها پول زیادی می‌خواست. به هرحال با گذر زمان و شخصیت قوی که از خودش نشون داد، اون برند خودش را زنده نگه داشت و حتی موفق شد به دربار انگلیس هم لباس بفروشد که موفقیت خیلی چشمگیری بود.

۱۱ ‌ سال بعد، ارماندو که پولهایش را جمع کرده بود، شروع به سفر به دور دنیا کرد و چیزهای زیادی از شرکت‌ها، مد یاد گرفت. او بالاخره توانست یک شغل مشخص برای خودش داشته باشد. برای عملی کردن این خواسته ا‌ش نیاز به شریک داشت.

همینطور نیاز به یک برند. این پروژه قرار بود به نام the most  نام گذاری شود و از انجایی که آرماندو وقتی بچه بود، در خانواده، آرماندوتی (Armandutti) صدا می‌زدند، به ذهنش رسید که اسم ایتالیایی ماسیمو دوتی (Moassimo Dutti) رو برای برندش انتخاب کند.

ماسیمو دوتی در ابتدا برای پر کردن خلا موجود در پوشاک و لباس مردانه کلاسیک-مدرن در جهان ایجاد شد . لباس های کلاسیک اما زیبای آنها برای مخاطبان مدرن امروزی بسیار مناسب بوده و می تواند ظاهری زیبا به آنها ببخشد .این لباس ها توانسته است نظر بیشتر افراد را در سراسر جهان را به خود جلب کند.

این برند برای اولین بار در بارسلون اسپانیا تاسیس شد که در آن تنها تمرکز بر روی مد و پوشش مردان بود . بعد از اینکه ایندتکس به این شرکت ملحق شد ، گروه تولید کننده ی لباس ماسیمو دوتی شروع به گسترش کار خود نمود.

در سال ۱۹۹۲ ، مد و لباس زنانه در هر طیفی تولید و روانه ی بازار شد .در سال ۲۰۰۳ ، ماسیمو دوتی تحت نام دختران و پسران ماسیمو دوتی ، شروع به تولید لباس و پوشاک بچه گانه نمود .  رویکرد ماسیمو دوتی برای تولید مد و لباس های زیبا توانست طرفداران زیادی را  در سراسر جهان به سمت خود جلب کند. اخیرا، این برند توانسته است درصد عطیمی از بازار آمریکا را از آن خود کند . اولین فروشگاه آمریکایی این برند در نیویورک و در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد.

ماسیمو دوتی تعداد زیادی فروشگاه در اروپا دارد. مارک اسپانیایی بودن ، فقط ۲۲۹ مورد فقط در اسپانیا است و دارای ۱۱ فروشگاه در انگلیس است که در جایگاه ۱۰ قرار دارد. بزرگترین فروشگاه لندن در خیابان رجنت لندن است. ویژگی ویژه این فروشگاه خدمات طراحی و خیاطی شخصی آقایان در فروشگاه با دامنه قیمت بسیار مناسب است. مشتری می تواند از یک آرایشگر شخصی بخواهد تا به آنها کمک کند تا چهره جدید شخصی داشته باشند.

برخی از طرفداران مشتاق ماسیمو دوتی در انگلستان وجود دارند که دوست دارند طرح های دوتی را بخرند اما توانایی پرداخت هزینه ندارند یا دوست ندارند کل این پول را فقط برای لباس خرج کنند زیرا محصولات اصلی در انگلیس گران تر است . بنابراین ، برای چنین گروهی از خریداران ، کلار گلدوین در مقاله خود در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴ برای روزنامه دیلی میل نوشت که در آن او پیشنهاد کرده است برای خرید محصولات ماسیمو دوتی یا زارا به بارسلون ، اسپانیا برود و ۲۴ ساعت دیگر برگردد.

او عملاً ثابت کرد که با خرید ۱۳ لباس و لوازم جانبی ، حتی پس از پرداخت هزینه پرواز رفت و برگشت به اسپانیا ، هتل ، غذا و حمل و نقل زمینی ، هنوز می توان ۳٫۸۹ پوند پس انداز کرد.

استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه در تولید محصولات هم چنین شرکت Massimo Dutti همیشه سعی کرده یک ترکیب ایده آل بین زیبایی و کیفیت را ایجاد کند که این مسئله خط مشی این شرکت بوده و در همه محصولات آن قابل ملاحظه است. طراحی منحصر به فرد این برند برای مشتریان خوش سلیقه و به روز ایده آل است.

رشد انفجاری این برند باعث شد که سرمایه‌ی اولیه بیشتری نیاز باشه که البته از سمت کوفیر (Cofir) که شریک اقتصادی آرماندو شده بود، تامین شد. خب این‌ سرمایه‌گذاری اولش با ۴۹% شروع شد ولی به سرعت رسید به ۷۰% و در سال ۱۹۹۱ بود که کمپانی کوفیر تصمیم گرفت حق مشارکتش رو به شرکت زارا – ایندیتکس (Zara-Inditex) به مبلغ حدود ۴۰۰۰ میلیون پزو بفروشد که در نهایت او با مقدار سهم زیاد از ریاست موسیمو دوتی استعفا داد.

عطرهای ماسیمودوتی توسط کمپانی Puig  به بازار عرضه می شود. در سال ۲۰۲۰ توسط  برروی همه مارک های فروش مارک های  خود به نظر می رسد این گروه که تا سال ۲۰۲۰ بصورت آنلاین بر روی فروش همه مارک های خود کار می کند ، روند و فرصتی جدید در بازار عطرها پیدا کرده است.  انجمن ملی عطر و لوازم آرایشی اسپانیا اعلام کرد که فروش عطر و ادکلن در اسپانیا افزایش یافته است.

ماسیمو دوتی توانسته است لباس هایی را طراحی و تولید کند که از آخرین متدهای طراحی اروپایی و کلاسیک بهره می برد،طراحی های این برند برای مشتریان مدرن ، زیبا و خوش پوش بوده و می تواند بهترین و مناسب ترین لباس برای آنها باشد .

ماسیمو دوتیعلاوه بر موفقیت برند ماسیمودوتی در زمینه طراحی و تولید محصولات زیبا و با کیفیت و شیک در راستای تعهدات اجتماعی خود ، از سال ۲۰۰۱ ماسیمو دوتی مفتخر است که با خیرین سلامت روان و معلولیت متخصص در زمینه توانبخشی اجتماعی و برنامه های شغلی حرفه ای برای افراد دارای اختلالات روانی شدید یا ناتوانی جسمی همکاری نزدیک داشته باشد.

ماسیمو دوتی اولین مارک Inditex بود که بخشی از برنامه “برای و از” ما بود و اکنون دارای سه فروشگاه در اسپانیا است که با مدیریت و کار طولانی مدت برای افراد معلول اداره می شود: Allariz (اورنس) ، Llagostera (بارسلونا) و Igualada (بارسلونا) .

با توجه به اینکه برند ماسیمودوتی در مشهور و معروف است و در سراسر دنیا طرفداران و هواداران زیادی دارد و در ایران هم به این صورت مشتریان زیادی دارد که از محصولات و کالاهای برند ماسیمودوتی استفاده می کنند ولی در ایران نمایندگی ندارد.

علت تمایز برند ماسیمودوتی نسبت به برندهای دیگر این است، ماسیمو دوتی هر چیزی که را شما درباره ی زارا (zara )  دوست داشته باشید ، دریافت کرده و آن را بهبود بخشیده است . شکل این لباس ها به خوبی طراحی شده است .مواد به کار رفته نیز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند . قیمت این لباس ها نیز بسیار بالاست اما این قیمت دور از انتظار هم نبوده است . شما می توانید استایل های زیبا و به روزی را  مشاهده کنید که از پارچه های طبیعی ، بافت های عالی و مناسب ساخته شده اند.

این برند در اخرین تبلیغات و اخباری که از خود منتظر کرد درباره کالکشن جدید کت و شلوار با پارچه های سبک و شیک خبر داد و همینطور طرفدارانش را تشویق کرد تا کت های برند ماسیمو دوتی را با کفش های برمودا و کالج بپوشند. همینطور رنگ های پیشنهادی برند ماسیمو دوتی در اخرین اخبار رنگ های خنثی ابی و کرم و طوسی بود.

البته یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای پوشیدن کت و شلوار در تابستان شرط بندی روی رنگ های روشن است. زارا با رنگ هایی که پیشنهاد می کند که شامل آبی روشن ، سفید یا قهوه ای ملایم است، همیشه طلاییه دار است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish