همکاری برندهای مشهور جهان برای تولید لباس و کیف و کفش از نوعی قارچ به نام MILO به جای چرم

برندهای مشهور جهان قصد دارند از نوعی قارچ به جای چرم برای تولید لباس و کیف و کفش استفاده کنند.خانه‌های بزرگ طراحی مد و لباس تا سال آینده خود را برای فروش محصولات چرمی ساخته شده از قارچ آماده می‌کنند.

شرکت آلمانی آدیداس، طراح لباس انگلیسی استلا مک کارتنی، برند لباس ورزشی کانادایی Lululemon و گروه ایتالیایی gucci اتحادیه‌ای را تشکیل دادند و اعلام کردند برای سرمایه گذاری در تولید لباس با یک ماده جدید به نام Milo که از میسلیوم که در قارچ رشد می‌کند آماده هستند.

طبق گفته‌های کارشناسان، میلو از نظر شکل و احساس با پوست حیوانات است و به عنوان بخشی از تجارت کنسرسیوم تازه ایجاد شده، همه برندها توافق کرده اند که برای کمک به ارتقاتوانایی‌های تولید از Milo، یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی را ایجاد کنند. برنامه کنسرسیوم ایجاد یک زنجیره تامین چرم وگان است که به تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا در مقیاس تجاری لباس‌های مناسبی را تولید کنند.

جیمی بینبریج گفت: “آنچه که ما سعی داریم با Milo انجام دهیم گسترش آن فراتر از این است که یک ماده بیومتری و یکبار مصرف باشد، هدف ما این است که از آن ماده‌ای بسازیم که میلیون‌ها نفر هر روز آن را بپوشند.

چرم

پس از آنکه طی سال‌های اخیر تعدادی از برندها و حتی هفته‌های مد کاملا از خز خارج شدند، ممکن است گام بعدی چرم وگان به عنوان محصولی که گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند و منابع طبیعی محدودی مصرف می‌کند باشد.

چهار برند حاضر در این کنسرسیوم، در ازای سرمایه گذاری خود از حقوق انحصاری استفاده از جایگزین مبتنی بر قارچ در Bolt Threads برخوردار خواهند بود و انتظار می‌رود اولین محصولات در سال ۲۰۲۱ وارد قفسه‌های بازار شوند. این انجمن امیدوار است که در نهایت این سرمایه گذاری اولیه باعث شود Milo به سرعت و با کارآیی سایر مواد موجود در بازار تولید شود.

این کنسرسیوم متشکل از ترکیبی استراتژیک از برندهای لوکس و لباس‌های ورزشی است. ماده Milo می‌تواند ظاهر و احساس چرم سنتی را در طیف وسیعی از رنگ‌ها و بافت‌ها تکرار کند و به کفش گرفته تا کیف و کت تبدیل شود. میلو با تغذیه سلول‌های میسلیوم قارچ با خاک اره و سایر مواد آلی و سپس قرار دادن آن‌ها روی حصیرهای مربع شکل برای رشد ایجاد می‌شود.

رشد آن‌ها در یک محیط کف مانند کنترل رطوبت و دما کنترل می‌شود. از طریق پردازش بیشتر، تار قارچ به یک ورق از مواد مشابه چوب پنبه، اما بسیار نازک‌تر و انعطاف پذیرتر تبدیل می‌شود، سپس در همان دباغی‌هایی که روی پوست حیوانات انجام می‌گیرد رنگ می‌شود.

این فرآیندها معمولاً شامل مواد شیمیایی مضر مانند کروم است که می‌تواند منجر به آلودگی فاضلاب شود و اثرات غیرمستقیم بر سلامتی کارگران داشته باشد.

بینبریج با بیان اینکه Bolt Threads فقط با شرکت‌هایی کار می‌کند که گواهینامه‌های پایداری جهانی را دریافت کرده اند، افزود: “Milo فاقد مواد شیمیایی بسیار خطرناک مانند دی متیل فرمامید و کروم و برخی از مواد مضر مواد شیمیایی مورد استفاده در چرم مصنوعی است.

برخلاف گزینه‌های چرمی مصنوعی، میلو از هیچ پلاستیک پایه نفتی مانند پلی اورتان یا پلی وینیل کلراید که هنگام تولید کربن ساطع می‌کنند و تجزیه آن‌ها در محل دفن زباله صدها سال طول می‌کشد، استفاده نمی‌کند.

چرم3

استلا مک کارتنی، طراح مد و همکار دیرینه Bolt Threads، نسخه ویژه‌ای از کارهای معروف خود، کیف Falabella را که با زنجیره‌ای از Milo تزئین شده، تولید کرد. اگرچه این کیف از نظر تجاری هنوز در دسترس نیست، اما یک بار به عنوان بخشی از V&A’s Fashioned from Nature در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد.

مک کارتنی همچنین با تولید Bolt Threads، مواد ابریشمی عنکبوتی را که در آزمایشگاه رشد داده شده بود، تولید کرد که برای ساخت لباس تنیس قابل تجزیه در همکاری با آدیداس مورد استفاده قرار گرفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish