راهنمای شست و شو البسه بافتنی ،موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با نکاتی آشنا کنیم که اگر به آنها توجه کنید می توانید عمر مفید البسه بافتنی خود مانند ژاکت، بافت ها یا پلیورهای بافتنی را به طور قابل توجه ای افزایش دهید. در واقغ شست و شوی غیر اصولی لباس ها بدون توجه به بافت و جنس لباس، می تواند باعث آسیاب رساندن به رنگ و بافت لباس شده و عمر مفید استفاده از آن را کاهش دهد. در این البسه های بافتنی، یکی از آسیب پذیر ترین انواع لباس هنگام شست و شو می باشند که از این رو لازم است تا با توجه ویژه ای شست و شو و خشک کردن لباس های بافتنی را انجام داد. بنابراین پیشنهاد میکنم تا انتها این مطلب همراه ما باشید و با دانستن راهنمای کامل شست و شو البسته بافتنی، از آیتم های بافتنی کمدتان در برابر آسیب در زمان شست و شو محافظت نمایید.  

1) لیبل شست و شوی لباس را ملاک انتخاب نوع شست و شو قرار دهید:

یکی از باورهای اشتباه در رابطه با نحوه شست و شو البسه این است که افراد تعداد زیادی از لباس های بافت و پلیور را به یک روش می شویند. هر چند که غالبا شست و شوی مناسب برای بافت های زمستانی، با آب سرد و دور کند ماشین می باشد اماالیاف و نوع بافت لباس ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند و باید به جزئیات چگونگی شست و شوی آنها توجه شود. اگر به لیبل راهنمای شست و شوی بافت تان توجه کنید، می توانید به خوبی با روش شست شوی مناسب آن آشنا شوید. لیل شست و شوی لباس تان به شما خواهد گفت که از کدام روش های زیر استفاده کنید:

  • فقط خشکشویی: گاهی اوقات به دلیل حساسیت بیش از اندازه بافت و رنگ لباس، لازم است تا تنها خشک شویی شود زیرا که دیگر روش های شست و شو ممکن است به آن آسیب بزند.
  • شست و شو با ماشین لباس شویی: در این روش می توانید لباس را با دور کند و تنظیمات البسه حساس در ماشین لباس شویی بشویید.
  • شست و شوی دستی: روش شست و شوی دستی نیز برای بافت هایی به کار می رود که اگر در ماشین شسته شوند ممکن است که سایز باز کنند و گشاد شوند. در این روش معمولا از شوینده های ملایم و آب ولرم استفاده می شود. این گونه لباس ها را بهتر است در یک سطح صاف پهن کنید تا وزن آن باعث کشیده شدن لباس نشود.

نکاتی مهم در خصوص راهنمای شست و شو البسه بافتنی

نکاتی مهم در خصوص راهنمای شست و شو البسه بافتنی

2) قبل از شست شو، لباس را پشت و رو کنید:

یکی از نکاتی که می تواند بافت رویه لباس را در برابر رنگ رفتگی و یا دیگر آسیب های احتمالی به واسطه شست و شو مکرر، حفظ نماید، پشت و رو کردن لباس قبل از شست و شو می باشد. اینکار باعث می شود تا لایه رویی لباس، در برابر مواد شوینده از آسیب پذیری کمتری برخوردار شود. در واقع نیازی نیست تا لباس به صورت مستقیم در معرض مواد شوینده قرار بگیرد و همینکه لایه زیرین لباس با مواد شوینده شسته شود کافی است.    

3) در انتخاب مواد شوینده دقت کنید:

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که می تواند از البسه شما هنگام شست و شو محافظت نماید، انتخاب مواد شوینده مناسب می باشد. به طورمثال استفاده از مواد نرم کننده مخصوص البسه حساس، می تواند بسیار مفید باشد اما اگر بیش از اندازه از آن استفاده کنید و یا لباس را برای مدت بیش ازده دقیقه در آن بخوابانید، ممکن است که سطح البسه شما گلوله گلوله شود. یا در شست و شوی البسته های بافتنی، نباید به هیچ وجهه از مواد سفید کننده استفاده کرد، حتی اگر بافت شما رنگ سفید باشد. مواد سفید کننده دارای ساختار شیمیایی بسیار قوی می باشند که می تواند به بافت های احساس و ظریف البسه آسیب برساند.  

راهنمای شست و شوی لباس بافتنی

راهنمای شست و شوی لباس بافتنی

4) به هیچ وجهه از آب داغ استفاده نکنید:

گاهی دیده می شود که افراد به دلیل وجود لکه های سخت روی لباس، قصد دارند بافت را با آب داغ مرطوب کرده تا لکه به راحتی پاک شود. در صورتیکه دمای بالای آب می تواند به بافت پارچه آسیب بزند و باعث شود تا انسجام البسته بافتنی از بین برود و در نتیجه سایز آن بیشتر شود. بنابراین به هیچ وجهه، حتی برای پاک کردن لکه های سخت، از آب داغ استفاده نکنید. آب ولرم متمایل به سرد بهترین گزینه برای شست و شو البسه بافتنی می باشد.  

راهنمای شست و شو و خشک کردن البسه بافتنی

راهنمای شست و شو و خشک کردن البسه بافتنی

5) در هنگام خشک کردن البسه بافتنی دقت کنید:

اگر تمام نکات بالا را رعایت کنید، اما در مرحله خشک کردن لباس تان سهل انگاری کنید، ممکن است به بافت لباس تان آسیب برسانید. برای خشک کردن البسه بافتنی نباید آنها را مانند دیگر لباس ها از روی طناب آویزان کرد، زیرا که بافت البسه بافتنی حساس بوده و اگر آویزان شود به دلیل سنگینی خود لباس پس از شست و شو، کش آمده و موجب می شود تا بافت شما از لحاظ قدی بزرگتر شود. بهترین حالت اینست که ابتدا با فشار های آرام آب لباس را تخلیه کرده و روی یک سطح صاف پهن شود تا کاملا خشک شود.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish