1- براي پاي بزرگ‌تر (راست یا چپ) کفش بخريد. در بعضي افراد اندازه هر دو پا کاملا يکي نيست و ممکن است يکي از پاها بزرگ‌تر از ديگري باشد. اگر لازم بود براي پاي کوچک تر از کفي استفاده کنيد.

2- صبح هنگام به خريد نرويد. ساعات پاياني روز بهترين زمان براي خريد کفش است. پاها در پايان روز و بعد از چند ساعت راه رفتن و ايستادن، اندازه بزرگ‌تري نسبت به ساعات اوليه روز دارند.

3- اول کفش را بپوشيد، بعد بخريد. ممکن است اندازه پاها تغيير کند. براي خريد کفش حتماً خودتان برويد و آن را در مغازه بپوشيد و امتحان کنيد و صرفاً به خاطر اينکه کفشي اندازه کفش قبلي تان است، آن را نخريد.

4- به پنجه کفش دقت کنيد. پنجه کفش نبايد باريک و تيز باشد. انگشت‏ها بايد راحت بوده و روي هم قرار نگيرند. دقت کنيد انگشت شست به اندازه کافي جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نبايد آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش بيرون بيايد.
5-کفشي با رويه مناسب بخريد. جنس رويه کفش بايد نرم و قابل انعطاف باشد. کفش‏هاي چرمي‏، مناسب ترين جنس رويه هستند. کفش‏هايي با رويه پلاستيکي مناسب نيست و موجب تعريق و بوي بد پا مي‏شود. کفش‏هاي پارچه‌اي و برزنتي هم براي فصول گرم سال انتخاب مناسبي هستند.

6- قسمت بيروني و خارجي کف کفش که با سطح زمين تماس دارد، بايد از جنس محکم و با دوام بوده و سطح آن هم صاف و ليز نباشد. قسمت داخلي کفي بايد نرم باشد تا پا در آن احساس راحتي کند.

7- کفش‏هاي پاشنه بلند و همچنين تخت نخريد. کفش‏هاي پاشنه کوتاه آسيب کمتري به پاها مي‏رسانند، اما کفش‏هاي بدون پاشنه با کفي تخت مناسب نيستند. بهتر است پاشنه کفش باید بین 5-3 سانتي‌متر باشد.

8) خانمها در دوران بارداری باید کفش‌هایی بپوشند که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت وارد نکند. معمولا در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر سایز خواهند داشت که با توجه به این تغییر، باید کفشی مناسب انتخاب کنند.

9- اگر از کمردرد مکرر رنج می‌برید،‌ حتما با دقت بیشتری کفش‌هایتان را انتخاب کنید و سعی کنید کفش‌های طبی به پا کنید، زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد هستند.

10- اگر اضافه وزن دارید، پوشیدن کفش‌های تخت و راحت به شما توصیه‌ می‌شود. راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند برای کسانی‌ که اضافه وزن دارند باعث عدم تعادل می‌شود.

11- خانم‌هایی که قدی متوسط یا کوتاه همراه با اندامی متوسط و چاق دارند، بهتر است از کفش‌های پاشنه‌داری استفاده کنند که پاشنه‌هایش ضخیم و بلند است. استفاده از این کفش‌ها، باعث زیباتر شدن حرکات و برقراری تعادل بیشتر هنگام راه ‌رفتن می‌شود. ولی استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار سوزنی برای این خانم‌ها مناسب نیست.

12- ‌بهترین کفش‌ها برای پیاده‌روی، کفش‌هایی هستند که به خوبی پاها را در بر‌گیرند و هنگام پیاده‌روی به عنوان محافظی برای پا عمل کنند. همچنین انعطاف‌پذیر باشند و پا در آن خسته نشود.

فقط به رنگ و مدل کفش نگاه نکنید و دنبال مُد نباشید، بلکه دقت کنید کفشی که می خرید کاملا راحت و مناسب پای شما باشد، زیرا سلامت پاهای شما به کفش شما نیز بستگی دارد و سلامت پاها بر سلامت کل بدن موثر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish