تام فورد از اولین مجموعه بعد از به قرنطینه رفتن دنیا رونمایی کرد. او در این باره گفته بود:” ابتدا حوصله ی طراحی را نداشتم و فکر می‌کردم که دنیای فشن هم باید یک سال استراحت کند”.

برند تام فورد، مشهور و پرطرفدار

تام فورد یکی از منظم ترین برندهاست و او به برنامه ریزی سالیانه اش شهرت دارد. به همین علت حتی فکر استراحت طولانی مدت هم برایش کمی دور از انتظار و غیرواقعی است.

یکی دیگر از دلایل شهرت او، پیشبینی تقاضای زنان در بازار است. برای مثال مجموعه ی به نمایش گذاشته شده اش در ماه فوریه پر بود از لباس های راحت و آزاد با رنگ های دلگرم کننده و آرامش بخش که با همه‌گیری ویروس کرونا دنیا پیش از قبل از این لباس ها استقبال کرد.

شروع طراحی کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۱

او طراحی این مجموعه را در تابستان ۲۰۲۰ آغاز کرد. تام می گوید خانه نشینی زندگی را برایش طاقت فرسا کرده و آخرین چیزی که حین طراحی هایش بهش فکر می‌کرد، لباس های جدی و رسمی بود.

هدف تام از طراحی این کالکشن، فرار از یکنواختی زندگی روزمره در ایام قرنطینه بود. فورد اضافه کرد:” دنیا ط شده که انگار می خواهد لبخند زدن و شادی رو ازمون بگیره. من می خواستم این کالکشن دلیلی برای لبخند زدن باشه و سعی کردم تا با لباس هام امیدواری و نشاط رو به مردم هدیه بدم”.

منبع الهام تام فورد

تاثیرگذاری شدید فشن دهه ۷۰ را می‌توانید در لباس ها ببینید، مثل انتخاب پارچه های پرینت دار با طرح های گل یا پوست حیوانات.

اما آرایش مدل ها وتنوع در رنگ ها الهامی بود از دهه رقص و دیسکو: یعنی دهه ی ۸۰؛ اوج جوانی تام فورد. چرا که با خانه ماندن، همه وقت بیشتری را به رویا پردازی می گذراندند و تام فورد با ایده از دوران رویایی خود، وقتی که فقط ۲۰ ساله بود تاکید بیشتری بر هدفش از طراحی این مجموعه کرد.

با وجود تمام قد بودن بیشتر قطعات این مجموعه، تام فورد همچنان راحتی لباس ها را حفظ کرده بود.

نیمی ازدکمه های بیشتر پیراهن‌ها به یاد کالکشن بهار ۱۹۹۵ برند گوچی باز بودند. مجموعه ای که کم کم نام تام فورد جوان را سر زبان ها انداخت.

شلوارها و شورتک ها با کمربندی ساده با لوگوی این برند همراهی شده بودند.

لباس‌های مردانه کالکشن

از نکات قابل توجه، شلوارهایی با پارچه گل گلی در قسمت مردانه بود. این شلوارها یک ترند ناموفق برای آقایان در ۱۹۹۹ بود. فورد با تلاش برای مد کردن دوباره ی این شلوارها یک بار دیگر بر امیدواری و خوشبینی تاکید کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish