با جدی تر شدن بحران آب و هوا، هر روز زمین که از راه می رسد اهمیت بیشتری پیدا می کند. این رویداد سالانه که در سال 1970 در ایالات متحده تأسیس شد، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را برای حمایت از محیط زیست گرد هم می‌آورد و بر اقدامات فوری ما برای نجات سیاره خود تأکید می‌کند. 

روز زمین 2022 پس از گزارشی از هیئت بین‌دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) منتشر شده در آگوست 2021 به‌عنوان «کد قرمز برای بشریت» توصیف شد و دانشمندان هشدار دادند که دمای هوا در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن بیش از 2 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. سطوح این قرن (سناریویی که اثرات فاجعه باری در سراسر جهان خواهد داشت). در همین حال، ناامیدی زیادی در مورد توافق نامه امضا شده در Cop26 در نوامبر 2021 وجود داشت که نشان دهنده بزرگی چالشی است که ما با آن روبرو هستیم. 

کاتلین راجرز، رئیس Earthday.org ، به Vogue می‌گوید : «منشأ و تاریخچه روز زمین [در مورد ایجاد انگیزه در مردم برای ایجاد انگیزه در دولت‌هایشان برای اقدام بود» . به زودی به سال 2022 برسید و ما یک توافقنامه آب و هوایی داریم که وظیفه خود را انجام نمی دهد و دولت ها از تعهدات خود در زمینه آب و هوا عقب نشینی می کنند. [روز زمین] فرصتی است تا بار دیگر بر دولت ها فشار بیاوریم تا کاری در مورد آب و هوا انجام دهند.»

آیا می خواهید مطمئن شوید که نقش خود را در این روز زمین بازی می کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید. 

تصویر ممکن است حاوی بالون و توپ وسیله نقلیه حمل و نقل انسان باشد

روز زمین 2022 چه زمانی است؟

روز زمین در 22 آوریل هر سال برگزار می شود، اما کل ماه آوریل (گاهی اوقات ماه زمین نامیده می شود) – و به ویژه هفته منتهی به روز زمین (گاهی اوقات هفته زمین نامیده می شود) – زمانی است که مسائل زیست محیطی در کانون توجه قرار می گیرند. 

روز زمین درباره چیست؟

روز زمین که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مشخص شده است، رویدادی سالانه است که برای روشن کردن مشکلات جدی زیست‌محیطی که با آن مواجه هستیم، از بحران آب و هوا گرفته تا آلودگی هوا و جنگل‌زدایی، طراحی شده است. 

تاریخچه روز زمین چیست؟ 

اولین روز زمین زاییده افکار سناتور آمریکایی و فعال محیط زیست گیلورد نلسون بود و در سال 1970 برای برجسته کردن اهمیت هوا و آب پاک، پس از نشت نفت در سال 1969 در سانتا باربارا، کالیفرنیا برگزار شد. این رویداد باعث شد که 20 میلیون نفر در سراسر ایالات متحده به خیابان ها آمدند – حدود 10 درصد از جمعیت کشور در آن زمان.

روز زمین بعداً در سال 1990 به یک کمپین بین‌المللی تبدیل شد، زمانی که فعالان محیط‌زیست از یکی از سازمان‌دهندگان اصلی، دنیس هیز ، خواستند تا به ایجاد رویداد دیگری برای برجسته کردن چالش‌های اکولوژیکی پیش روی سیاره ما کمک کند. 

Earth Day environment sustainability climate crisis save the planet

موضوع امسال چیست؟

موضوع روز زمین 2022 سرمایه گذاری در سیاره ما است – فراخوانی برای دولت ها، مشاغل و افراد برای سرمایه گذاری در آینده ای بهتر برای سیاره زمین. «دولت ها می توانند مقرراتی را تصویب کنند، می توانند [یک] اقتصاد سبز را ترویج کنند. راجرز می گوید: ما باید روی نوآوران و نوآوری سرمایه گذاری کنیم، اما باید این کار را به روش درست انجام دهیم. «[برای] افراد، سرمایه‌گذاری در زمان شخصی، رأی سیاسی، سرمایه‌گذاری در جامعه، سرمایه‌گذاری پول خود برای سبز شدن است.» 

امسال، تمرکز ویژه‌ای بر مد پایدار وجود دارد، با Earthday.org طوماری را راه‌اندازی کرد که خواستار تغییر در صنعت – و همچنین قانون‌گذاری برای تسریع اقداماتی است که باید انجام شود.

در این روز زمین چه اتفاقی می افتد؟

همچنین هزاران رویداد در سرتاسر جهان در حال وقوع است – از طریق این نقشه ، از کاشت درخت تا فعالیت‌های پاک‌سازی، دریابید که در نزدیکی شما چه اتفاقی می‌افتد. سازمان دهندگان روز زمین چندین ایده را برای جشن گرفتن روز زمین از طریق ابزار دستی آن پیشنهاد کرده اند ، از جمله حمایت از کمپین های آن برای یک معاهده جهانی پلاستیک و توقف جنگل زدایی .

در همین حال، ابتکار روز زمین یک رویداد مجازی را در 21 آوریل به مناسبت روز زمین برگزار کرد که در آن سخنرانانی مانند رابرت داونی جونیور، رئیس جمهور سابق ایرلند مری رابینسون، و بیل مک کیبن، یکی از بنیانگذاران 350.org حضور داشتند. 

چه چیز دیگری می توانید برای کمک به سیاره انجام دهید؟ 

البته، ما در Vogue معتقدیم که هر روز باید روز زمین باشد، بنابراین بسیار حیاتی است که در طول سال به اقدامات خود ادامه دهیم. اگر می‌خواهید درباره چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستیم بیشتر بدانید، در اینجا کتاب‌هایی برای خواندن ، مستندهایی که باید تماشا کنید و فعالانی که باید دنبال کنید ، آمده‌اند .

فراتر از آن، در اینجا راه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید پایدارتر زندگی کنید ، از جمله انتخاب مدهای پایدارتر، روی آوردن به انرژی‌های تجدیدپذیر، کمتر پرواز و خوردن گوشت، ماهی و لبنیات کمتر. همچنین می توانید به یک گروه کمپین محلی بپیوندید، به سیاستمداران خود نامه بنویسید و به خیریه های زیست محیطی مانند Greenpeace ، 350.org و Rainforest Alliance کمک مالی کنید. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish