خرید شومیز یا خرید پارچه برای دوخت آن؟

ما در این مطلب یک مجموعه کامل در مورد خرید پارچه مناسب بلوز و شومیز آماده کرده‌ایم. در این مطلب یک لیست کامل از محبوب‌ترین پارچه‌هایی که برای دوخت شومیز و بلوز انتخاب می‌شوند و ویژگی‌ این پارچه‌ها آماده کرده‌ایم.

اگر به دنبال پارچه شومیز با کیفیت و ظریف هستید یا برای خرید شومیز علاقه‌مند به شناخت پارچه آن هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید.
مهم‌ترین مواردی که باید در خرید پارچه برای بلوز و شومیز در نظر بگیرید، به غیر از خصوصیات کلی و کیفیت پارچه، دقت به منشا الیاف تشکیل دهنده آن که در مطلب شناخت الیاف و ویژگی آن‌ها به طور کامل مطرح شده است، تعداد نخ استفاده شده در بافت پارچه و نوع بافت پارچه است.


معیار تعداد نخ به کار رفته از ۵۰ تا ۱۰۰۰ متفاوت است. هرچقدر این میزان بزرگ‌تر باشد سطح پارچه نرم‌تر، لمس آن لطیف‌تر و ابریشمی‌تر به نظر می‌رسد، البته پارچه گران‌تر خواهد بود. با توجه به ساختار الیاف استفاده شده پارچه‌های تک رشته و دو رشته در بازار وجود دارد. پارچه‌های دو رشته پارچه‌هایی هستند که دو رشته نخ متفاوت در هم تابیده می‌شوند تا مقاومت در برابر ساییدگی و پارگی را بالا ببرند. پارچه‌هایی که تعداد نخ ۱۰۰ دارند معمولا با همین نخ‌های دو رشته‌ای بافته می‌شوند که این امر باعث افزایش کیفیت آن پارچه می‌شود.

پارچه نخ پنبه مصری و پیما مرغوب و با کیفیت

اگر شما یک پارچه نخ پنبه‌ای مصری یا پیما آمریکایی با شماره نخ حداقل ۱۶۰-۲۲۰ را پیدا کردید، لازم نیست ادامه مطلب را مطالعه کنید، بدون درنگ اون پارچه را بخرید. چرا که لباسی که با این پارچه دوخت شود امتحان شده است و به شما ظاهری عالی می‌دهد.

پارچه‌های نخ پنبه‌ای که از الیاف مصری یا پیما آمریکا بافته شده‌اند بهترین و مطلوب‌ترین پارچه برای دوخت شومیز و بلوز هستند. البته گران هم هستند که آن هم دلیل موجهی دارد.

این پارچه پنبه‌ای مانند سایر پارچه‌ها از الیاف گیاه پنبه تولید می‌شوند اما کیفیت مناسب الیاف این پنبه‌ها و وجود رشته‌های بلند دلیل اهمیت و گرانی آن‌ها است. منظور از کیفیت بالا این معنی است که می‌توان آن‌ها را با رشته‌های بلند و پیوسته‌ای که مستحکم هستند تبدیل کنید و پارچه محکم در عین حال ظریف بافت. درنتیجه می‌توان گفت پارچه‌های لطیف‌تر، با تعداد نخ بالا و ساختار دو رشته‌ای دلیل گرانی و مرغوبیت این پارچه است.

پارچه نخ پنبه مصری و پیما مرغوب رنگ کرم و سبزابی
پارچه نخ پنبه مصری و پیما مرغوب و با کیفیت

پارچه پوپلین پارچه‌ای زیبا با مجموعه رنگ بسیار متنوع

پوپلین یکی از مشهورترین پارچه‌های شومیزی، این پارچه با سطحی صاف و سبک باعث می‌شود شما در آن احساس خنکی کنید و پوست شما به راحتی در آن نفس بکشد.

این پارچه لمس خشک و کمی محکم دارد. پارچه پوپلین با کیفیت بسیار ظریف و در عین حال محکم هستند. این پارچه برای دوخت شومیز مورد علاقه همه است . پارچه‌ای لطیف در هنگام لمس اما با ساختار محکم که کمی خشک می‌ایستد.


یکی از مضراتی که ما در پوپلین به عنوان پارچه شومیز دیده‌ایم این است که اگر به دنبال پارچه‌ای با پوشش‌دهی بالا هستید این پارچه انتخابی خوبی نیست و کمی بدن‌نما است. اما این امر باعث شده این پارچه بسیار سبک و با وزن پایین باشد که این یک مزیت مهم است.

نکته منفی دیگر مربوط به این پارچه که به نازک و سبک بودن آن نیز مربوط است چروک پذیری راحت آن است. اما اگر لباس را خیلی مچاله نکنید بسیار انتخاب خوبی برای شومیز و روزهای گرم تابستان است. در نتیجه با توجه به تمام نکاتی که در اختیار شما قرار دادیم می‌توان گفت پوپلین یک انتخاب خوب برای شومیز که هر زمان و مکانی به خصوص به عنوان شومیزی رسمی می‌توانید بر تن کنید.

پارچه پوپلین کرم رنگ
: پارچه پوپلین پارچه‌ای زیبا با مجموعه رنگ بسیار متنوع

پارچه جین محبوب در تمام دوران‌ها :

جین پارچه با بافت کج (یا جناغی) که با تراکم‌های متنوعی بافته می‌شود. پارچه جین با تراکم مختلف را با توجه به نیاز خود و فصلی که قصد پوشیدن آن را دارید انتخاب کنید. این مدل بافت کج راه در پارچه جین باعث شده برای دوخت بلوز و شومیز بسیار مناسب و محبوب باشند.

استایل با شومیز جین ابی تیره رنگ برند سارک

این سبک بافت، پارچه را بسیار لطیف می‌کند اما به نسبت پارچه پنبه‌ای و پوپلین ضخامت بیشتری دارد. پارچه جین بسیار بادوام و ماندگار است که در عین حال به خوبی روی بدن ریزش می‌کند. این پارچه با بافت مورب و جناغی لمس بسیار لطیفی دارد.

این سبک پارچه سطح براقی دارند و به دلیل نوع بافت پارچه به راحتی اتو می‌شوند و در برابر چروک مقاوم هستند. با این پارچه می‌توانید استایلی اسپرت برای خود بسازید. پارچه‌های جین به دلیل سبک بافتشان پوشانندگی خوبی دارند. یکی از دلایل محبوبیت جین این است که برای تمام فصول مناسب است و هر سال در صدر انتخاب‌ها قرار دارد. برای دوخت شومیز و بلوز تابستانه، از جین نازک و سبک استفاده کنید.

پارچه جین
پارچه جین محبوب در تمام دوران‌ها

پارچه لینن ظریف و خوش‌دوخت :

هیچ لباسی ظریف‌تر از لباس دوخته شده با لینن نیست و هر چه این پارچه شسته و کهنه‌تر بشود زیباتر هم می‌شود. نسبت به پارچه پنبه‌ای سطح صاف‌تر و لطیف‌تری دارد. این پارچه نسبتا محکم است و ریزش کمی دارد از مضرات آن چروک‌پذیری است که ممکن کمی شما را اذیت کند.

لینن یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای آب و هوای گرم تابستان است. زمانی که پارچه لینن را می‌خرید باید بدانید که زودتر از سایر پارچه‌ها چروک می‌شود اما در عوض پارچه شما طبیعی است و زمانی که آن را تن می‌کنید پوستتان نفس می‌کشد.

در این زمینه بهتر از پارچه لینن پیدا نخواهید کرد. این پارچه واقعا درجه یک است. اگر پارچه لینن را با الیاف بامبو بافته شده باشد برخی از مشکلات آن از قبیل چروک پذیری رفع و در عوض لخت‌تر هم می‌شود و ریزش بیشتری به شما می‌دهد. پارچه لینن ممکن است با پنبه هم ترکیب شوند که در این صورت ارزان‌تر هم خواهد شد.

پارچه لینن ظریف و خوش دوخت
پارچه لینن ظریف و خوش دوخت

پارچه فلانل محبوب برای فصل زمستان :

یک پارچه به نسبت ضخیم و سنگین و مورد علاقه برای دوخت شومیز و بلوز زمستان است. این پارچه را می­توانید با الیاف صد در صد پنبه و یا ترکیبی از پشم و پنبه یا پنبه و کشمیر پیدا کنید. این پارچه گرم و بسیار لطیف و نرم است. با این پارچه یکی از زیباترین و با کیفیت ­ترین شومیز زمستان را خواهید دوخت.

پارچه فلانل در رنگ های مختلف
پارچه فلانل محبوب برای فصل زمستان

پارچه گاباردین کاربردی و خوش دوخت :

پارچه‌ای با وزن متوسط، سبک و بافت آن به صورت جناغی (مورب) است. این پارچه با سطحی نرم و لطیف می تواند از جنس پشم و یا پنبه باشد. به دلیل کیفیت و دوام طولانی پارچه، بهترین پارچه برای دوخت شومیز و یا کت و شلوار است. این پارچه به راحتی چروک نمی‌شود و ریزش خوبی دارد.

با این پارچه شومیز‌های با تن خور محکم بدوزید. یکی از مضرات این پارچه سنگینی آن است که امروز به کمک پیشرفت‌های دنیای نساجی در این پارچه تغییراتی ایجاد شده است و نتیجه آن پارچه سبک‌تر، نازک‌تر و لطیف‌تر شده است.

پارچه گاباردین کرم رنگ
پارچه گاباردین کاربردی و خوش دوخت

پارچه آکسفورد یا سوزنی :

این پارچه‌ها کمی خشن و خشک است و در عین حال پارچه‌های گرمی هم هستند، اما به خوبی به پوست شما اجازه تنفس می‌دهند و شما در آن احساس خفگی نخواهید کرد. این پارچه‌ها برای مهمانی‌های رسمی و یا جلسات کاری مناسب نیست و به شما استایلی اسپرت می‌دهد.

این پارچه‌ها ساختار سخت‌تر، محکم‌تر و سنگین‌تر از پوپلین هستند. این پارچه‌ها برای دوخت شومیز و لباس‌های کژوال، کار و ورزش مناسب است. دلیل شهرت پارچه آکسفورد به این نام، شومیزی دکمه‌دار با این نام است.
پارچه آکسفورد و سوزنی دارای بافت مشابه هستند. هر دو این پارچه‌ها بافتی یک دست، ظریف و متقارن دارند اما، پارچه‌های سوزنی ظریف‌تر هستند و بافت ریزتری دارد.


پارچه رویال آکسفورد با پارچه آکسفورد فرق دارد. پارچه رویال آکسفورد بهتر به نظر می‌رسد چون دارای یک بافت برجسته قابل مشاهده و براق است. درخشش و بافت خاص آن را به عنوان یک پارچه شومیزی بسیار محبوب می‌کند.

پارچه آکسفورد و سوزنی بنفش رنگ
پارچه آکسفورد یا سوزنی

وقتی برای انتخاب پارچه به فروشگاه می‌روید ممکن احساس سردرگمی و غرق شدن در دنیای پارچه‌ها را داشته باشید. این اتفاق طبیعی است، چرا که این دنیا بی پایان است. اما برای انتخاب خوب برای خرید پارچه شومیز و بلوز به دنبال پارچه‌های صد در صد طبیعی باشید و در مورد کیفیت نخ و الیاف به کار رفته در آن و نوع بافت آن ریزبین باشید و سخت‌گیرانه انتخاب کنید.
در خرید پارچه شومیز چه از پارچه‌هایی که ما معرفی کردیم و چه پارچه‌ای که خود شما دوست داشتید را انتخاب کردید، به یاد داشته باشید که تنها پارچه‌های بافته شده با الیاف صد در صد طبیعی برای بهترین تجربه دوخت و خرید شما مناسب است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish