جیانی ورساچی در سال ۱۹۴۶ در ایتالیا دیده به جهان گشود.برادر بزرگتر او سانتو و خواهر کوچکترش دوناتلا نام دارند. این دو برادر و خواهر کوچکترشان در کنار پدر و مادر خود زندگی می کردند. پدر و مادری که در یک کارگاه خیاطی کوچک مشغول به کار بودند.

کودکی جیانی

 کودکی جیانی   

جوانی جیانی

 جوانی جیانی

جیانی از با استعدادترین افرادی بود که هرچیزی از فروش و تجارت گرفته تا طراحی را در خون خود داشت. جیانی جوان در سال ۱۹۷۲ پس از آموزش هایی که از والدین خود آموخت و دوره های تکمیلی که گذراند، اولین طراحی خود را به برندهای ایتالیایی کالاگان، جنی  و کامپلیس عرضه نمود.

در سال ۱۹۷۸ که توانایی جیانی در زمینه ی طراحی بر همگان اثبات شد اقدام به تأسیس برند خود تحت عنوانGianni Versace Donna نمود.

تأسیس برند

 تأسیس برند

 ورساچی در اکسسوری ها

پس از ورود به عرصه ی طراحی مد، اشتیاق جیانی فروکش نکرد و سال ۱۹۸۲در زمینه ی جواهرات،اکسسوری (لوازم جانبی مد )، لوازم خانه و ظروف چینی نیز ورود پیدا کرد.  تا سال ۱۹۹۱ شعبه ای خارج از ایتالیا نداشت و در این سال بود که اولین بوتیک خود را در گلاسکو اسکاتلند افتتاح نمود.

ساعت این برند

 ساعت این برند   

کیف این برند

 کیف این برند

 آرم این شرکت از افسانه ای به نام مدوسا می آید، زمانی که جیانی به همراه خواهر و برادرش در خرابه های میلان مشغول بازی بودند عکس مدوسا را در کف زمین یکی از خانه ها می بینند، درافسانه های یونان “مدوسا” زنی بود که پس از رنجاندن خدایان به یک عجوزه تبدیل گشت.

لوگو اصلی شرکت ورساچی طرحی از سر مدوسا است. او در معبد آفرودیت توسط خدایی به نام پوزیدون اغوا شد و پس از آن موهایش که زیباترین قسمت آفرینش او بود به مارهایی تبدیل گشت و هر کس به او نگاه می کرد به سنگ تبدیل می شد.

شاید این موضوع سمبل جالبی برای انتخاب یک کمپانی مرتبط با مد نباشد به خصوص با یادآوری نگاهی که به سنگ شدن منجر می شود . اما جيانی ورساچی به ادبیات و افسانه های کلاسیک شیفتگی خاصی داشت و به دلیل تعاریف از زیبایی اولیه مدوسا بود که این شکل را برای لوگو انتخاب نمود.

آرم و لوگوی ورساچی

 آرم و لوگوی ورساچی

سال ۱۹۹۳در پی تقاضای فراوان برای محصولات این شرکت، خواهر او یعنی دوناتلا دو خط تولید دیگر به نامهای«Versus» برای افراد با قدرت خرید پایین،«Young Versace» برای کودکان راه اندازی کرد.

آغاز شهرت

یک سال بعد و در سال ۱۹۹۴ الیزابت هارلی هنرپیشه ی نامدار انگلیسی با پوشیدن لباس مشکی این شرکت شهرت ورساچی را بیش از پیش نمایان ساخت.

پوشیدن لباس ورساچی توسط الیزابت هارلی

 پوشیدن لباس ورساچی توسط الیزابت هارلی

در سال ۱۹۹۷جیانی در مسیر بازگشت از پیاده روی صبحگاهی جلوی پله های کاخ خود مورد سوء قصد قرار گرفت و چشم از جهان فروبست. قاتل زنجیره ای اندرو کونانان پس از این ماجرا توسط پلیس فدرال آمریکا دستگیر شد و چند روز بعد در سلول خود اقدام به خودکشی نمود.

این واقعه دلخراش هم مانعی برای پیشرفت این شرکت غول آسا نبود.

مرگ صاحب این برند

 مرگ صاحب این برند

بعد از جیانی خواهرش دوناتلا  به عنوان طراح ارشد شرکت برگزیده شد. سال ۲۰۰۲ که جنیفر لوپز در چهل و دومین سالگرد جایزه ی مشهور گرمی  طراحی لباسی سبز رنگ و پر سر و صدای خود را به این شرکت محول نمود و بار دیگر نام ورساچی را سر زبان ها انداخت.

 همکاری با لامبورگینی و شرکت تولید بالگرد

سال ۲۰۰۶ ورساچی در همکاری با لامبورگینی غول اتومبیل سازی ایتالیایی اقدام به ساخت لامبورگینی مورسیه‌ لاگو  مدلLP640 VERSAC نمود.   در این همکاری طراحی بخش داخلی خودرو به ورساچی سپرده شد.

حاشیه ی لوگوی ورساچی به عنوان نماد آنها در این طراحی به وضوح به چشم می خورد و نمایی حیرت انگیز و زیبا خلق کرده بود. تنها ۱۰ عدد از این ماشین طراحی و در سال ۲۰۰۸ در رنگ های سفید و مشکی عرضه شد.

تصویر یک از همکاری ورساچی با لامبورگینی

 تصویر یک از همکاری ورساچی با لامبورگینی   

تصویر دو از همکاری ورساچی با لامبورگینی

 تصویر دو از همکاری ورساچی با لامبورگینی

بلندپروازی های ورساچی به همین جا ختم نشد. این شرکت با آگوستا وستلندهمکاری نمود. ورساچی طراحی چرم داخلی این بالگرد و همچنین طراحی (هنری) خارجی آن را بر عهده گرفت.

یک شرکت تولید بالگرد در ایتالیا برای ساخت بالگرد مجلل مدل  «AW109 Grand Versace VIP» و لوگوی این شرکت همانند لامبورگینی در بخش های مخـتلف محصـول جدیـد خود نیـز خودنـمایی می کرد.

شرکت تولید بالگرد و ورساچی

 شرکت تولید بالگرد و ورساچی

ورساچی و غول عرصه ی مـُـد H & M

در سال ۲۰۱۵ ورساچی و دیگر غول عرصه ی مـُـدH & M   دست به دست هم داده و مجموعه ای با مشارکت همدیگر تولید کردند که در فروشگاه های H & M به فروش رسید  این مشارکت سود فراوانی برای ورساچی به ارمغان آورد.

h$m و ورساچی

 h$m و ورساچی

همه چیز به اینجا ختم نمی شود. در همین سال ورساچه و شرکت چینی مایند گروپ  اقدام به ساخت برج و اقامتگاه مجلل نمودند «Versace Residencies» برجی که با در هم آمیختن هنر مجلل شرکت و فرهنگ سنتی چین همه را انگشت به دهان نمود.

شرکت سان لند گروپ که مؤسس آن یک ایرانی استرالیایی به نام سهیل عابدیان است در همکاری با ورساچی اقدام به ساخت هتل هایی تحت برند ورساچی نمود.

اولین هتل با این برند

جرقه های این همکاری از سال ۱۹۹۷ زده شده بود. اولین هتل با عنوان پالازو ورساچی  در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۰ در شهر گلد کُوست ایالت کوئینزلند استرالیا تأسیس شد. دومین هتل پالازو ورساچی در دبی افتتاح شد و سومین آن نیز در شبه جزیره ی ماکائو  در جنوب کشور چین در حال ساخت است.

هتل با عنوان پالازو ورساچی

 هتل با عنوان پالازو ورساچی   

تصویر 2 از هتل پالازو ورساچی

 تصویر 2 از هتل پالازو ورساچی

ورساچی با تغییر دنیای تجارت به عرصه دیجیتال مارکتینگ وارد شد و اکنون فروشگاه های آنلاین این شرکت محصولات انحصاری آن ها را به جهان عرضه می کند.و این گونه همه چیز شروع شد، ادامه داشت و اکنون نیز ادامه دارد.

یک رؤیا؛ رؤیایی که از یک کارگاه خیاطی همراه پدر و مادری عاشق شروع شد. خانواده ای که دست در دست هم دادند و از هیچ، یک دنیا ساختند. شاید تصور رسیدن به این نقطه که اکنون ورساچه در آن ایستاده برای برخی غیر قابل تصور باشد.

اما باید باور کرد. باور کرد که می توان موانع را کنار زد و بر دریای پرتلاطم مشکلات عصای موسایی فرود آورد. عصای اراده، عصای تسلیم ناپذیری و عصای عشق و عطش.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish