نحوه ی ست کردن موتیف های حیوانی

اولین لباسی که انسان برای خود انتخاب کرد برگ درختان و پوست حیوانات بود، از این رو استفاده از طرح های حیوانی ریشه در خروج از بدویت دارد.

تا قبل از این ، لباس های طرح پوست ماهیت کلاسیک تری نسبت به حال حاضر داشتند پس ممکن است هنوز کسانی باشند که این طرح ها را کلاسیک و قدیمی بدانند، اما باید به شما بگویم که امروزه استفاده از این طرح ها  شکل آوانگاردتر و مدرن تری به خود گرفته است.

دیگر لازم نیست موتیف های حیوانی خود را با گردنبند های مروارید، کیف و کفش براق، تور و … استفاده کنید؛ امروز شما آزادید که این موتیف ها را با هر طرح و رنگی استفاده کنید.

بگذارید اول کمی به عقب برگردیم و ببینیم چگونه یکی از این طرح های پرطرفدار قدم به دنیای مد و فشن گذاشت و به سرعت در تمام دنیا فراگیر شد:

برای اولین بار در سال های ۱۹۵۰ کریستین دیور با الهام از پوشش و سبک زندگی زنی به نام
Mitzah Bricard موتیف های پلنگی در مجموعه خود استفاده کرد. درواقع نقطه عطف ورود این طرح به دنیای مد و فشن در دهه ۵۰ میلادی بود.

شاید ست کردن لباس هایی از این قبیل برای بعضی ها آنچنان هم آسان نباشد و برای استفاده از آنها خود را موظف به رعایت بعضی از نکات و قوانین پوششی بدانند، اما در دنیای امروز دیگر کمتر شاهد این قوانین هستیم. امروز این طرح ها همانند لباس های پایه Basic و رنگ های مشکی،سفید و طوسی از الزامات کمد ما هستند که هم میتوان از آنها  به عنوان آیتم مادر و هم یک اکسسوری استفاده کرد.حالا در این جا به شما نکاتی را خواهم گفت که در عین مدرن بودن زیبا و شیک به نظر برسید.

چگونه طرح مناسب خودم را پیدا کنم؟

موتیف های حیوانی بسیار متعدد هستند اما از میان آنها ۳ طرح طرفدار بیشتری دارد و برای استایل های شما نیز کاربردی تر هستنند:

* SNAKE پوست ماری *ZEBRA گوخری *LEOPARD پلنگی

LEOPARD پلنگی

اگر زیاد اهل ریسک کردن در پوشش خود نیستید اما میخواهید مدرن باشید پیشنهاد من به شما موتیف پلنگی است، زیرا هم میتواند کلاسیک باشد و هم ترندی و آوانگارد؛ ولی این کاملا بستگی به نوع ترکیب آن با دیگر قسمت های استایلتان  دارد. پلنگی ها در راس موتیف های حیوانی قرار میگیرند و شناخته شده تر هستند، پس با پوشیدن آنها آن چنان هم عجیب و غریب نخواهید بود. مهم ترین نکته در پوشیدن این موتیف توجه به طرح و رنگ آن است.اگر اندام لاغر و متناسبی دارید میتوانید از پلنگی های درشت و اگر به نسبت چاق هستید از طرح های ریز آن استفاده کنید زیرا در غیر این صورت شما چاق تر از آنچه که هستید دیده خواهید شد.

SNAKE پوست ماری

پوست ماری ها معمولا کلاسیک تر از دیگر موتیف ها هستند.شاید شما از آنها در استایل های مدرن خود استفاده کنید اما در نهایت شما کمی رسمی تر، جدی تر و کلاسیک تر به نظر خواهید رسید؛ اگر این حالت را دوست ندارید اما عاشق پوست ماری هستید ناچارید که این مساله را تحمل کنید زیرا این خاصیت این طرح است. این موتیف برای خانم هایی با دیسیپلین خاص و میان سال مناسب تر است .

اگر طرفدار پوشیدن این طرح با استایل کلاسیک هستید، از آن جایی که این طرح برای شما ظاهری جدی تر فراهم میکند، بسیار مناسب قرارهای مهم کاری و مجالس رسمی هستند.پس برای قرار های کاری خود کیف پوست ماری خود را فراموش نکنید.

ZEBRA گورخری

مدرن ترین موتیف حیوانی زبرا یا همان گورخری است.این طرح به اندازه دو موتیف قبلی آنچنان پرطرفدار نیست اما باید گفت که در بین آنها خاص ترینشان است.

ست کردن زبرا آن چنان هم کار سختی نیست زیرا از دو رنگی تشکیل شده که با تمام رنگ ها و فرم ها قابل استفاده است.نکته مهم در استفاده از این طرح همانند استفاده از موتیف پلنگی، توجه به فرم و اندازه طرح آن است که باید به نسبت اندام انتخاب شود.اگر چاق هستید سعی کنید از طرح های عمودی و اگر اندام باریک و لاغری دارید از طرح های افقی آن استفاده کنید.

به شما پیشنهاد میکنم که در کنار زبرا از آیتم های ساده تری استفاده کنید و اگر میخواهید برای خود ترکیب منحصر به فردی بسازید از رنگ های شارپ برای اکسسوری استفاده کنید.

در سال جدید چگونه بپوشیم؟

دیگر نکات پوششی این موتیف ها را یاد گرفتیم و فهمیدیم که نیازی به پیروی از برخی قوانین کلیشه ای نداریم و فقط باید نکاتی که ذکر کردم را بخاطر داشته باشد.

اگر در سال پیش موفق به پوشیدن این طرح ها نشدید زیاد هم دیر نشده، زیرا امسال نیز موتیف های حیوانی ترندی هستند.بهتر است برای استفاده راحت تر از این طرح ها چند استایل مدرن و قابل استفاده را به شما معرفی کنم تا با الهام از آنها بتوانید امسال یک استایل ترندی و یک ست منحصر به فرد برای خود بسازید.

پلنگی و جین

اولین پیشنهاد من به شما ترکیب پلنگی با جین است.این استایل امروزی به شما ظاهری مدرن هدیه میدهد که میتوانید از آن در روزمره خود استفاده کنید.

کیف را چگونه ست کنیم ؟

کیف ها معمولا اکسسوری مهمی هستند که در استایل شما حرف اول را میزنند.استفاده از یک کیف با این موتیف ها میتواند نقطه عطف استایل شما باشد.ولی به شما پیشنهاد میکنم که در صورت استفاده این کیف ها دیگر از این موتیف ها در بخش های دیگر استفاده نکنید.

(برای انتخاب کیف مناسب به مطلب “چگونه کیف مناسب با استایل خود انتخاب کنید”مراجعه کنید)

یادتان باشد از ست کردن کیف و کفش به شدت پرهیز کنید.

کفش با موتیف حیوانی راچگونه ست کنیم ؟

کفش هم مانند کیف از یک قانون برخوردار است.کفش های پلنگی/پوست ماری/زبرا قابل استفاده با هر استایلی هستند اما سعی کنید از آنها برای محل کار یا دانشگاه استفاده نکنید.

اما اگر از بافت پوست ماری های تک رنگ استفاده میکنید میتوانید آنها را در هرجایی بپوشید.

ترکیب موتیف ها  با دیگر طرح ها

در کنار استفاده از موتیف ها با آیتم های ساده میتوانید از برخی چهارخانه ها،  طرح های خالدار و راه راه نیز استفاده کنید ولی این انتخاب میتواند کمی ریسکی باشد و مناسب کسانی است که در پوشش خود جسارت به خرج می دهند.اما سعی کنید پوست ماری و زبرا را تنها با رنگ ها بازی دهید.

اکسسوری و زیورآلات

اگر میخواهید از زیورآلاتی با این طرح ها استفاده کنید میتوانید به نحوی آن را مورد استفاده قرار دهید که در کل استایلتان بچرخد و یک ریتم ایجاد کند.همچنین میتوانید از این زیورآلات در کنار دیگر آیتم هایی با این طرح نیز استفاده کنید.

موتیف های رنگی

در صورتی که علاقه ای به استفاده کردن از این طرح ها با رنگ های اصلی خود ندارید و همچنین اگر میخواهید مانند بقیه نباشید، پیشنهاد من به شما موتیف هایی است که رنگ های غیر معمول دارند.این آیتم ها خاص تر و منحصر به فرد ترند.

Monochrome استایل های تک رنگ

استایل های تک رنگ که این روزها طرفداران زیادی دارند و بسیار خاص و ترندی هستند نیز میتوانند انتخاب منحصر به فردی باشند.اما استفاده از آنها با موتیف های حیوانی بسیار جسورانه و ریسکی خواهد بود.اما اگر میخواهید با استایلتان کاملا در نقطه توجه باشید این بهترین پیشنهاد من برای شماست.

استفاده از طرح های حیوانی دیگر کاربرد قدیم را ندارند، شما میتوانید با رعایت نکات و پیشنهادات ذکر شده امسال برای خود یک استایل منحصر به خودتان بسازید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish