Virgil abloh؛ یک آدم همه فن حریف که تا به حال به خود لقب طراح گرافیک، دی جی، معمار و دیزاینر را داده است. در این مطلب قصد داریم که علاوه بر بیوگرافی ویرجیل ابلو، شما را با دیدگاهش نسبت به برخی از امور مهم زندگی در اجتماع آشنا کنیم. ابتدا از سابقه‌ی تحصیل و فعالیتش برایتان می‌گوییم سپس نگاهی به مسئولیت‌های اجتماعیش می‌اندازیم و بعد از آن چند توصیه‌ی ویرجیل ابلو به طراحان لباسی که برندی نو پا دارند را برایتان می‌نویسیم.

بیوگرافی ویرجیل ابلو

ابلو در سال ۱۹۸۰ از پدر و مادر غنائی متولد و در حومه شیکاگو بزرگ شد. او در سال ۲۰۰۲ لیسانس خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گرفت و به تحصیل در رشته معماری در موسسه‎‌ی فناوری ایلینوی ادامه داد. ابلو پس از دو سال کار در یک شرکت معماری، تمرکز خود را به سمت مد و فشن تغییر داد. در سال ۲۰۰۹، او گالری RSVP، یک گالری هنری و بوتیک لباس مردانه را در شیکاگو تأسیس کرد. در همان سال او به عنوان مدیر خلاق به آژانس خلاقیت Kanye West به نام Donda پیوست و بر پروژه‌هایی مانند نمایش‌های صحنه و مرچندایز کنسرت (کالاهایی تجاری مثل تیشرت که طرفدار‌های یک بند هنگام کنسرت خواننده مورد علاقه‌شان می‌پوشند) نظارت کرد.

ویرجیل ابلوه، طراح لباس موفق سیاه پوست
ویرجیل ابلو

در سال ۲۰۱۲ Abloh اولین برند تجاری خود با نام پیرکس ویژن Pyrex Vision را راه اندازی کرد که لوگوهایی روی تی‌شرت‌ها و پیراهن‌های استوک راگبی Ralph Lauren را چاپ می‌کرد. در همین زمان او به عنوان بخشی از یک مجموعه با نام Been Trill با متیو ویلیامز و هرون پرستون همکاری کرد. پیرکس در سال ۲۰۱۳ به بن بست خورد و تعطیل شد. اما در همان سال Abloh برند لوکس لباس خیابانی (streetwear) زنانه و مردانه Off-White را راه اندازی کرد.

این مارک تجاری مستقر در میلان توسط سهامداران مانند Barneys and Colette  انتخاب شد و افرادی مانند جی زی، ASAP راکی، ریحانا و بیانسه از آن استفاده می کنند. در سال ۲۰۱۵  آف وایت نامزد نهایی جایزه LVMH بود. ویرجیل به عنوان مدیر خلاق لاین مردانه Louis Vuitton در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد و تا کنون به غیر از برند اف وایت در این خانه‌ی مد نیز فعالیت می‌کند.

برند لوکس لباس خیابانی Off-White
برند لوکس لباس خیابانی Off-White

همکاری‌های آف وایت با دیگر برندها

یکی از بزرگترین خبر‌های همکاری ابلو تا به امروز، همکاری با برند نایکی در تولید کالکشن The Ten در سال ۲۰۱۷ بوده است. این کالکشن شامل ۱۰ مدل با طراحی برند آف وایت است. تولید این کفش‌ها بسیار محدود است و همین موضوع باعث افزایش عطش تقاضای خرید این مجموعه می‌باشد.  یکی دیگر از همکاری‌های موفق برند آف وایت، همکاری آن با برند لباس ورزشی بریتانیایی Umbro بوده است. این کالکشن که در اوایل سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد، شامل هودی (سوییت‌شرت کلاه‌دار)، شلوار، شلوار ورزشی، شلوار کوتاه، کفش ورزشی و ژاکت‌های آف وایت بود. این مجموعه با الهام از سبک پانک بود و پارچه‌های گینگهام و راه راه در سراسر آن دیده می‌شد.

کفش کالکشن The Ten برند نایکی
کفش کالکشن The Ten برند نایکی

مسئولیت اجتماعی ویرجیل ابلو

کمپین دفاع از زنان سیاه پوست

ویرجیل ابلو مانند برخی دیگر از طراحان، در تلاش است با فعالیت‌های اجتماعی قدمی نیک در مسیر بهتر شدن شرایط جامعه مخصوصا شرایط زندگی سیاه‌پوستان در جهان بردارد. او به همراه Trinice McNally به کمپین “I Support Black Women” ملحق شد. او می‌گوید: “من Off-White را تاسیس کردم تا بستری برای تقویت صدای مختلف، استعدادها و کمک به مبارزه با ستم سیستمی علیه مردم سیاه‌پوست باشد. “با توجه به اینکه ویرجیل بسیار طرفدار هنری است که در زندگی روزمره ظاهر شود، نه در موزه‌ها؛ او در تکاپو است که با همکاری اف وایت با این کمپین‌ها، باعث افزایش آگاهی مردم و بودجه‌ی این سازمان‌ها شود. از این رو برای این کمپین تیشرت مشکی با شعار I Support Black Women را تولید کرد.

کمپین I Support Black Women
کمپین I Support Black Women

قدرت رسانه‌های مجازی مد

ویرجیل در یکی از مصاحبه‌هایش در این زمینه اشاره می‌کند به موضوع رسانه‌هایی اجتماعی پر مخاطب که در دسترس طراحان قرار دارد. او می‌گوید:  “در پی قتل جورج فلوید شبکه‌ها باید گسترش پیدا می‌کردند. من صاحب فضای رسانه‌ای چند میلیونی خودم هستم و سعی می کنم از مد برای ساختن پل‌هایی استفاده کنم که تا با منابع در دسترسم تحولی رخ دهد. من به هیچ وجه به عنوان کسی که به طراح لباس و دی جی معروف است نمی توانم همان دانش فعالان اجتماعی را داشته باشم. اما در کنار هم می‌توانیم از یکدیگر یاد بگیریم و پیام‌ها را برای میلیون‌ها نفر منتشر کنیم. از دیدگاه ویرجیل، مد با قدرت داستان‌سرایی که دارد می‌تواند بهروی خودش را با جنبش‌های عدالت نژادی افزایش دهد و از طیف وسیع مخاطب خود برای مشارکت در چنین جنبش‌هایی بیشتر استفاده کند.

Trinice McNally و Virgil abloh
Trinice McNally و Virgil abloh

مشاوره رایگان ویرجیل ابلو

در طی سال‌های اخیر ابلو به عنوان یکی از پیشگامان سیاه پوست در صنعت مد، در تلاش آن بوده است که درهای بسته برای جوانان خلاق سیاه پوست را بگشاید و شرایط آنها را برای بهرمندی از امکانات آموزشی هموارتر کند. شاید این بخش در گذشته‌ی خود او بسیار موثر بوده است و او سختی راه زیادی را برای رسیدن به موقعیت اکنونش پشت سر گذاشته است. حال او می‌خواهد این تجربیات را در اختیار نسل جوان قرار دهد تا آن‌ها مالک ایده‌ها و برند خودشان باشند و پیشرفت کنند. ویرجیل ابلو به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم خود برای کمک به نسل‌های آینده، یک مجموعه آموزشی با عنوان “Free Game” را راه اندازی کرده است. مجموعه “Free Game” هزینه‌ای جز زمان و تلاش برای شرکت کنندگان ندارد.

در یک صفحه وب‌سایت اختصاصی، Abloh لینک‌های YouTube و یادداشت‌های شخصی مربوط به روند راه اندازی برند شخصی خود را ارائه داده است. در این صفحه ویدئوهای آموزشی در زمینه‌هایی از جمله: چگونگی نام‌گذاری برند، نحوه ایجاد وب سایت، نحوه‌ی عکاسی از مدل‌ها و … به شکل مجزا در صفحه قرار داده شده است. ویرجیل قول داده که این صفحه با هدف بهبود دانش همه به شکل رایگان در اختیار علاقمندان قرار بگیرد و هر از گاهی اطلاعات جدید را در صفحه قرار دهد و آموزه‌ها همیشه به روز و آپدیت باشد. اگر مشتاق کسب اطلاعات بیشتر هستید به این لینک مراجعه کنید.

وب سایت Free Game  با هدف بهبود دانش رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، طراح لباس موفق سیاه پوست
وب سایت Free Game با هدف بهبود دانش رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد

صندوق بورس تحصیلی Post Modern

ویرجیل ابلو با حمایت برخی از شرکای تجاری خودش مانند لویی ویتون و نایکی مبلغ ۱ میلیون دلار را برای حمایت از بورسیه‌ها و فرصت‌های شغلی به دانشجویان سیاه پوست اختصاص داد. این مبلغ با مشارکت صندوق بورس تحصیلی مد (FSF) که اصلی ترین سازمان غیرانتفاعی آموزش مد و توسعه نیروی کار صنعت فشن در ایالات متحده است، مدیریت خواهد شد. بورسیه تحصیلی Post Modern با ارائه‌ی فاند به دانشجویان واجد شرایط از نژاد سیاه پوستان آفریقایی-آمریکایی یا آفریقایی در تلاش است که عدالت و ورود آنها را به صنعت مد تقویت کند. این اسکالرشیپ مبتنی بر شایستگی‌های دانشجویان سیاه‌پوست است و نه تنها هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد که علاوه بر آن، منتخبین این فاند به خدمات پشتیبانی شغلی و مشاوره با منتورها نیز دسترسی خواهند داشت.

صندوق بورس تحصیلی Post Modern با حمایت ویرجیل ابلوه، طراح لباس موفق سیاه پوست
صندوق بورس تحصیلی Post Modern با حمایت ویرجیل ابلو

فراموش نکردن ریشه و میراث فرهنگی اجداد

هر طرحی که به روی ران‌وی می‌رود برای طراحش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما برخی از لوک‌ها برای طراح خاص‌تر است. زیرا که در پس آن یک داستانی نهفته است. مصداق این حرف را می‌توانیم در کالکشن مردانه پاییز/زمستان ۲۰۲۱ Louis Vuitton جستجو کنیم. در این مجموعه لباسی که بر تن Levi Mankessi بود تفسیر تلفیق هنر بومی آفریقا با استایل خیابانی غربی بود. شاید کمتر طراحی بتواند در یک لوک داستان زندگی خودش را به تصویر بکشد. رسوخ طرح رنگی کنته۱ در کنار مونوگرام لویی ویتون و هم نشینی آن با یک هودی، در عین تناقض، سرگذشت ویرجیل ابلو را به تصویر می‌کشد؛ هم زیستی ریشه‌های او و زندگی مدرن اکنونش.

لوک از کالکشن مردانه پاییز/زمستان 2021 Louis Vuitton، طراح لباس موفق سیاه پوست
لوک از کالکشن مردانه پاییز/زمستان ۲۰۲۱ Louis Vuitton

 داستان این لوک در کالکشن لویی ویتون

AmandaGorma شاعر جوان برای یکی از فوتوشات‌های کاور مجله‌ی ووگ، همین لباس کنته رنگی لویی ویتون را انتخاب کرد. بعد از آن، ویریجیل ابلو در مصاحبه‌ای با مجله‌ی ووگ داستانی که پشت آن بود را تعریف کرد. ویرجیل ابلو معتقد است که خانواده‌ی او با دنبال کردن فشن شوها و اخبار، پیگیر موفقیت‌های ویرجیل هستند و چه چیزی بهتر از آنکه او بتواند نشان دهد که ریشه‌های خودش را فراموش نکرده است و باعث خوشحالی پدر و مادرش بشود. او می‌گوید برای این لوک از تصویر لباس مادربزرگش الهام گرفته است.

او در بین این مصاحبه‌اش به یک نکته‌ی جذاب اشاره می‌کند و آن هم نحوه‌ی برخورد نسل جدید با آداب، رسوم و پوشش قومیت خودشان است. که در اکثر مواقع آن را پنهان می‌کنند و از ابراز آن خجالت زده می‌شوند. ویرجیل ابلو بر این باور است که با توجه به همین ریشه‌ها می‌توان آثار هنری بی بدیل را خلق کرد و به گذشتگان و اجداد خویش افتخار کرد. اینکه هنر گذشتان را دوباره مورد استفاده قرار دهیم هدف اصلی ویرجیل نیست. او بیشتر به بازنگری دیدگاه‌ها نسبت به این موضوع تاکید می‌کند.

تصویر مادر بزرگ ویرجیل ابلو و تصویر آماندا در لباس لویی ویتون با طراحی ویرجیل ابلو برای کاور مجله ووگ

توصیه‌های کسب‌وکار و راز موفقیت ویرجیل ابلو

ابلو که هرگز به مدرسه فشن نرفت چگونه در این زمینه موفق شده است؟ چطور فردی که سابقا به دی جی معروف بوده است اکنون در دنیای مد زبانزد است؟ نکته جالب اینجاست که ابلو دقیقا همه‌ی تجربیاتش در زمینه‌های مختلف را به کار بسته است. او در زمینه‌ی موسیقی به خوبی با mashup (ترکیب و مخلوط کردن دو قطعه موسیقی با دو سبک متفاوت) آشناست. او ثابت کرد که همین موضوع در فشن بهترین ابزار مد برای ارتباط با طیف وسیعی از مردم است. از همین رو با همکاری‌های متعدد در دنیای فشن لینک‌های ارتباطی خودش را قوی‌تر می‌سازد.

او گاها در یک هفته ۸ پرواز دارد تا به قرار ملاقات‌هایش با همکارانش رسیدگی کند. او حتی در طراحی لباس عروس نیز فعالیت کرده و لباس عروسی دوستش  Hailey Bieber (همسر جاستین بیبر) را طراحی کرد. در ادامه چکیده‌ی ۵ مشاوره‌ی بیزنسی ابلو، کسی که الهام بخش نسل جدید در دنیای مد شده است را برایتان می‌گوییم.

کالکشن مردانه لویی ویتان و تلفیق معماری با فشن
کالکشن مردانه لویی ویتان و تلفیق معماری با فشن

روی موانع تمرکز نکنید

ابلو تاکید می‌کند که خود را به چیز‌های کوچک محدود نکنید. او اشاره می‌کند که در استریت استایل خلاقیت‌های بی‌نهایتی موجود است که آن را در ران وی‌ها مشاهده نمی‌کنید. یکی از رازهای موفقیت اف وایت در همین است که high fashion را با استریت استایل تلفیق کرده است.

منفی فکر نکنید و همیشه خوش‌بین باشید

اینکه انتقادسازنده را از یک اظهار نظر منفی تشخیص دهید در مسیر شغلی شما یک هنر است. ابلو اشاره می‌کند همیشه به انتقاد‌های سازنده توجه کرده است اما اجازه نمی‌دهد که عیب‌جویی‌های منفی انرژی او را برای ادامه‌ی مسیر بگیرد.

حامی نسل بعد از خود و یا کسانی که در مسیر شما قدم گذاشته‌اند باشید

ویرجیل می‌گوید: “هیچ احساسی بهتر از ایجاد یا ساختن چیز جدید یا ایجاد لذت نو از طریق مد نیست. آنچه بیش از هر چیز دیگری به آن علاقه‌مندم، کودک ۱۷ ساله‌ای در کانزاس است که شبیه من است یا مثل من بزرگ شده است و فکر نمی کرد مد هرگز صنعتی باشد که او توانایی فعالیت در آن را داشته باشد. قطعا افتتاح صندوق بورس تحصیلی پست مدرن نشات گرفته از همین دیدگاه ویرجیل است.

اگر ایده جدیدی دارید آن را به سرعت اجرایی کنید

زمانی که فکر جدیدی یا ایده‌ی نو به ذهنتان رسید، زمان را از دست ندهید به سرعت آن را به مرحله‌ی اجرا برسانید. نسل جدید بیشتر در مورد ایده‌ها حرف می‌زنند تا اینکه عمل‌گرا باشند و از دیدگاه ابلو این یک نقطه ضعف است.

گاهی برای ادامه دادن لازم است چند قدم به عقب بردارید

در مسیر شغلی گاها پیش می‌آید که با سرعت هرچه تمام‌تر چند پروژه را با هم پیش می‌برید. بعد از آن به خودتان فرصت دهید تا با کمی استراحت خلاقیت شما مجددا شکوفا شود.

تصویری از کالکشن آف وایت

ابلوه به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم خود برای کمک به نسل‌های آینده، یک مجموعه آموزشی با عنوان “Free Game” را راه اندازی کرده است. مجموعه “Free Game” هزینه‌ای جز زمان و تلاش برای شرکت کنندگان ندارد

ابلوه در سال ۱۹۸۰ از پدر و مادر غنائی متولد و در حومه شیکاگو بزرگ شد. او در سال ۲۰۰۲ لیسانس خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گرفت و به تحصیل در رشته معماری در موسسه‎ی فناوری ایلینوی ادامه داد.

ابلوه پس از دو سال کار در یک شرکت معماری، تمرکز خود را به سمت مد و فشن تغییر داد. در سال ۲۰۰۹، او گالری RSVP، یک گالری هنری و بوتیک لباس مردانه را در شیکاگو تأسیس کرد.

در همان سال او به عنوان مدیر خلاق به آژانس خلاقیت Kanye West به نام Donda پیوست و بر پروژه‌هایی مانند نمایش‌های صحنه و مرچندایز کنسرت ( کالاهایی تجاری مثل تیشرت که طرفدار‌های یک بند هنگام کنسرت خواننده مورد علاقه‌شان می‌پوشند) نظارت کرد.

در سال ۲۰۱۲ Abloh اولین برند تجاری خود با نام پیرکس ویژن Pyrex Vision را راه اندازی کرد که لوگوهایی روی تی‌شرت‌ها و پیراهن‌های استوک راگبی Ralph Lauren را چاپ می‌کرد.

در همین زمان او به عنوان بخشی از یک مجموعه با نام Been Trill با متیو ویلیامز و هرون پرستون همکاری کرد. پیرکس در سال ۲۰۱۳ به بن بست خورد و تعطیل شد. اما در همان سال Abloh برند لوکس لباس خیابانی (streetwear) زنانه و مردانه Off-White را راه اندازی کرد.

این مارک تجاری مستقر در میلان توسط سهامداران مانند Barneys and Colette  انتخاب شد و افرادی مانند جی زی، ASAP راکی، ریحانا و بیانسه از آن استفاده می کنند. در سال ۲۰۱۵  آف وایت نامزد نهایی جایزه LVMH بود. ویرجیل به عنوان مدیر خلاق لاین مردانه Louis Vuitton در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد و تا کنون به غیر از برند اف وایت در این خانه‌ی مد نیز فعالیت می‌کند.

یکی از بزرگترین خبر‌های همکاری ابلوه تا به امروز، همکاری با برند نایکی در تولید کالکشن The Ten در سال ۲۰۱۷ بوده است. این کالکشن شامل ۱۰ مدل با طراحی برند آف وایت است. تولید این کفش‌ها بسیار محدود است و همین موضوع باعث افزایش عطش تقاضای خرید این مجموعه می‌باشد.

یکی دیگر از همکاری‌های موفق برند آف وایت، همکاری آن با برند لباس ورزشی بریتانیایی Umbro بوده است. این کالکشن که در اوایل سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد، شامل هودی ( سوییت‌شرت کلاه‌دار)، شلوار، شلوار ورزشی، شلوار کوتاه، کفش ورزشی و ژاکت‌های آف وایت بود. این مجموعه با الهام از سبک پانک بود و پارچه‌های گینگهام و راه راه در سراسر آن دیده می‌شد.

ویرجیل ابلوه مانند برخی دیگر از طراحان، در تلاش است با فعالیت‌های اجتماعی قدمی نیک در مسیر بهتر شدن شرایط جامعه مخصوصا شرایط زندگی سیاه‌پوستان در جهان بردارد. او به همراه Trinice McNally به کمپین “I Support Black Women” ملحق شد.

او می‌گوید: “من Off-White را تاسیس کردم تا بستری برای تقویت صدای مختلف، استعدادها و کمک به مبارزه با ستم سیستمی علیه مردم سیاه‌پوست باشد. “با توجه به اینکه ویرجیل بسیار طرفدار هنری است که در زندگی روزمره ظاهر شود، نه در موزه‌ها.

او در تکاپو است که با همکاری اف وایت با این کمپین‌ها، باعث افزایش آگاهی مردم و بودجه‌ی این سازمان‌ها شود. از این رو برای این کمپین تیشرت مشکی با شعار I Support Black Women را تولید کرد.

کمپین I Support Black Women

ویرجیل در یکی از مصاحبه‌هایش در این زمینه اشاره می‌کند به موضوع رسانه‌هایی اجتماعی پر مخاطب که در دسترس طراحان قرار دارد. او می‌گوید:  “در پی قتل جورج فلوید شبکه‌ها باید گسترش پیدا می‌کردند.

من صاحب فضای رسانه‌ای چند میلیونی خودم هستم و سعی می کنم از مد برای ساختن پل‌هایی استفاده کنم که تا با منابع در دسترسم تحولی رخ دهد. من به هیچ وجه به عنوان کسی که به طراح لباس و دی جی معروف است نمی توانم همان دانش فعالان اجتماعی را داشته باشم. اما در کنار هم می‌توانیم از یکدیگر یاد بگیریم و پیام‌ها را برای میلیون‌ها نفر منتشر کنیم.

Abloh

از دیدگاه ویرجیل، مد با قدرت داستان‌سرایی که دارد می‌تواند بهروی خودش را با جنبش‌های عدالت نژادی افزایش دهد و از طیف وسیع مخاطب خود برای مشارکت در چنین جنبش‌هایی بیشتر استفاده کند.

در طی سال‌های اخیر ابلوه به عنوان یکی از پیشگامان سیاه پوست در صنعت مد، در تلاش آن بوده است که درهای بسته برای جوانان خلاق سیاه پوست را بگشاید و شرایط آنها را برای بهرمندی از امکانات آموزشی هموارتر کند. شاید این بخش در گذشته‌ی خود او بسیار موثر بوده است و او سختی راه زیادی را برای رسیدن به موقعیت اکنونش پشت سر گذاشته است.

حال او می‌خواهد این تجربیات را در اختیار نسل جوان قرار دهد تا آن‌ها مالک ایده‌ها و برند خودشان باشند و پیشرفت کنند. ویرجیل ابلوه به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم خود برای کمک به نسل‌های آینده، یک مجموعه آموزشی با عنوان “Free Game” را راه اندازی کرده است. مجموعه “Free Game” هزینه‌ای جز زمان و تلاش برای شرکت کنندگان ندارد.

ویرجیل ابلوه با حمایت برخی از شرکای تجاری خودش مانند لویی ویتون و نایکی مبلغ ۱ میلیون دلار را برای حمایت از بورسیه‌ها و فرصت‌های شغلی به دانشجویان سیاه پوست اختصاص داد. این مبلغ با مشارکت صندوق بورس تحصیلی مد (FSF) که اصلی ترین سازمان غیرانتفاعی آموزش مد و توسعه نیروی کار صنعت فشن در ایالات متحده است، مدیریت خواهد شد.

بورسیه تحصیلی Post Modern با ارائه‌ی فاند به دانشجویان واجد شرایط از نژاد سیاه پوستان آفریقایی-آمریکایی یا آفریقایی در تلاش است که عدالت و ورود آنها را به صنعت مد تقویت کند.

این اسکالرشیپ مبتنی بر شایستگی‌های دانشجویان سیاه‌پوست است و نه تنها هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد که علاوه بر آن، منتخبین این فاند به خدمات پشتیبانی شغلی و مشاوره با منتورها نیز دسترسی خواهند داشت.

هر طرحی که به روی ران‌وی می‌رود برای طراحش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما برخی از لوک‌ها برای طراح خاص‌تر است. زیرا که در پس آن یک داستانی نهفته است. مصداق این حرف را می‌توانیم در کالکشن مردانه پاییز/زمستان ۲۰۲۱ Louis Vuitton جستجو کنیم. در این مجموعه لباسی که بر تن Levi Mankessi بود تفسیر تلفیق هنر بومی آفریقا با استایل خیابانی غربی بود.

شاید کمتر طراحی بتواند در یک لوک داستان زندگی خودش را به تصویر بکشد. رسوخ طرح رنگی کنته در کنار مونوگرام لویی ویتون و هم نشینی آن با یک هودی، در عین تناقض، سرگذشت ویرجیل ابلوه را به تصویر می‌کشد؛ هم زیستی ریشه‌های او و زندگی مدرن اکنونش.

AmandaGorma  شاعر جوان برای یکی از فوتوشات‌های کاور مجله‌ی ووگ، همین لباس کنته رنگی لویی ویتون را انتخاب کرد. بعد از آن، ویریجیل ابلوه در مصاحبه‌ای با مجله‌ی ووگ داستانی که پشت آن بود را تعریف کرد.

ویرجیل ابلو معتقد است که خانواده‌ی او با دنبال کردن فشن شوها و اخبار، پیگیر موفقیت‌های ویرجیل هستند و چه چیزی بهتر از آنکه او بتواند نشان دهد که ریشه‌های خودش را فراموش نکرده است و باعث خوشحالی پدر و مادرش بشود. او می‌گوید برای این لوک از تصویر لباس مادربزرگش الهام گرفته است.

او در بین این مصاحبه‌اش به یک نکته‌ی جذاب اشاره می‌کند و آن هم نحوه‌ی برخورد نسل جدید با آداب، رسوم و پوشش قومیت خودشان است. که در اکثر مواقع آن را پنهان می‌کنند و از ابراز آن خجالت زده می‌شوند.

ویرجیل ابلوه بر این باور است که با توجه به همین ریشه‌ها می‌توان آثار هنری بی بدیل را خلق کرد و به گذشتگان و اجداد خویش افتخار کرد. اینکه هنر گذشتان را دوباره مورد استفاده قرار دهیم هدف اصلی ویرجیل نیست. او بیشتر به بازنگری دیدگاه‌ها نسبت به این موضوع تاکید می‌کند.

ابلوه که هرگز به مدرسه فشن نرفت چگونه در این زمینه موفق شده است؟ چطور فردی که سابقا به دی جی معروف بوده است اکنون در دنیای مد زبانزد است؟ نکته جالب اینجاست که ابلوه دقیقا همه‌ی تجربیاتش در زمینه‌های مختلف را به کار بسته است.

او در زمینه‌ی موسیقی به خوبی با mashup ( ترکیب و مخلوط کردن دو قطعه موسیقی با دو سبک متفاوت) آشناست. او ثابت کرد که همین موضوع در فشن بهترین ابزار مد برای ارتباط با طیف وسیعی از مردم است. از همین رو با همکاری‌های متعدد در دنیای فشن لینک‌های ارتباطی خودش را قوی‌تر می‌سازد.

او گاها در یک هفته ۸ پرواز دارد تا به قرار ملاقات‌هایش با همکارانش رسیدگی کند. او حتی در طراحی لباس عروس نیز فعالیت کرده و لباس عروسی دوستش  Hailey Bieber (همسر جاستین بیبر) را طراحی کرد. در ادامه چکیده‌ی ۵ مشاوره‌ی بیزنسی ابلوه، کسی که الهام بخش نسل جدید در دنیای مد شده است را برایتان می‌گوییم.

ابلوه تاکید می‌کند که خود را به چیز‌های کوچک محدود نکنید. او اشاره می‌کند که در استریت استایل خلاقیت‌های بی‌نهایتی موجود است که آن را در ران وی‌ها مشاهده نمی‌کنید. یکی از رازهای موفقیت اف وایت در همین است که high fashion را با استریت استایل تلفیق کرده است.

اینکه انتقادسازنده را از یک اظهار نظر منفی تشخیص دهید در مسیر شغلی شما یک هنر است. ابلوه اشاره می‌کند همیشه به انتقاد‌های سازنده توجه کرده است اما اجازه نمی‌دهد که عیب‌جویی‌های منفی انرژی او را برای ادامه‌ی مسیر بگیرد.

ویرجیل می‌گوید: “هیچ احساسی بهتر از ایجاد یا ساختن چیز جدید یا ایجاد لذت نو از طریق مد نیست. آنچه بیش از هر چیز دیگری به آن علاقه‌مندم، کودک ۱۷ ساله‌ای در کانزاس است که شبیه من است یا مثل من بزرگ شده است و فکر نمی کرد مد هرگز صنعتی باشد که او توانایی فعالیت در آن را داشته باشد. قطعا افتتاح صندوق بورس تحصیلی پست مدرن نشات گرفته از همین دیدگاه ویرجیل است.

زمانی که فکر جدیدی یا ایده‌ی نو به ذهنتان رسید، زمان را از دست ندهید به سرعت آن را به مرحله‌ی اجرا برسانید. نسل جدید بیشتر در مورد ایده‌ها حرف می‌زنند تا اینکه عمل‌گرا باشند و از دیدگاه ابلوه این یک نقطه ضعف است.

در مسیر شغلی گاها پیش می‌آید که با سرعت هرچه تمام‌تر چند پروژه را با هم پیش می‌برید. بعد از آن به خودتان فرصت دهید تا با کمی استراحت خلاقیت شما مجددا شکوفا شود،‌موفقیت همین است که موازی با پیروزی‌های خود، مسیر را برای نسل بعدی هموارتر کرد. این موضوع باعث رشد و پیشرفت جمعی می‌شود.

اگر در هر صنعتی تلاش برای آموزش صحیح نسل جدید باشد آن صنعت ترقی چشم‌گیری خواهد کرد. نکته آخر اینکه دنیای فشن قدرتمندتر از آن است که فقط مسبب پوششی بر تن ما باشد. فشن می‌تواند به راحتی وسیله‌ا‌ی باشد برای اتحاد جمعی و انتقال پیام‌های سازنده.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish