پرادا (به ایتالیایی: Prada) برند تخصصی مُد ایتالیایی برای کالاهای لوکس مردانه و زنانه است. پرادا تولیدکننده عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی می‌باشد که به وسیله ماریو پرادا و برادرش در سال ۱۹۱۳ میلادی تأسیس شده‌است. دفتر مرکزی پرادا در میلان ایتالیا می‌باشد .

دفتر مرکزی پرادا هم‌اکنون در یکی از پایتخت‌های مد جهان، شهر میلان قرار دارد. این برند بیش از ۲۵۰ فروشگاه در سرتاسر جهان دارد. و میوچیا پرادا (Miuccia Prada) در پست ریاست شرکت فعالیت می‌کند.

تاریخچه برند پرادا:

برند پرادا نیز مانند بسیاری دیگر از برند های معتبر در حوزه تولید کیف و کفش چرمی، در ایتالیا بنا نهاده شده است. پرادا نیز یک برند خانوادگی می باشد و موسسان این برند ماریا پرادا و برادرش می باشدند. موسس اصلی این برند را میتوان ماریو پرادا نامید. شهر میلان واقع در کشور ایتالیا محلی بود که برند پرادا در آنجا فعالیت اش را آغار کرد. بعد از اینکه برادر ماریو پرادا نیز به این برند پیوست، برند پرادا به فراتلی پرادا شناخته شد. اولین محصولاتی که برند پرادا در آن دوره ارائه کرد، کیف و چمدان های مسافرتی بوده است. کیف های تولید شده پرادا به دلیل کیفیت بسیار خوب اش خیلی زود محبوب شد. این کیف ها تنها یک نقطه ظعف داشتند، و آن وزن بسیار زیاد اش بود. برند پرادا در سال 1919 و در حالی که شش سال از عمر اش می گذشت، به تامین کننده اصلی خانواده سلطنتی ایتالیا شد.نام برند:پراداموسس:ماریا پرادا (موسس اصلی)مکان تاسیس:میلان – ایتالیاتاریخ تاسیس: 1913حوزه فعالیت:تولیدکننده پوشاک، عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی   موسس اصلی برند پرادا، یعنی ماریو پرادا در سال 1952 و پس از اینکه پرادا را به یک برند لوکس تبدیل کرده بود، درگذشت. فوت ماریو پرادا از یک سو و نداشتن یک وارث و جانشین مشخص، از یک سو به پیکره این برند آسیب زدند. ماریو پردا معتقد بود که خانم ها نباید وارد تجارت شودند و اجازه ورود دخترش به برند پرادا را نمی داد. در این بین تنها پسر ماریو نیز علاقه ای به تجارت نداشت. سرانجام به ناچار دختر ماریو به نام لویزا و بر خلاف خواسته پدرش، مدیریت پرادا را در دست گرفت و به مدت 20 سال مدیریت این برند را به عهده داشت. در این سال های برند پرادا شاهد کاهش ارزش برند خود بود که پس از روی کار آمدن لویزا، ارزش برند پرادا به صورت صعودی افزایش یافت.  

برند پرادا

تولید کیف های نایلونی و ایجاد تغییر در صنعت کیف های جهان:

در سال ۱۹۸۴، این برند به درون شکلی از زیبایی‌شناسی امروزی‌تر حمله برد و کیفی ساخته شده از جنس پوکونونایلون (ماده‌ای که در چادرهای نظامی به کار می‌رود) را وارد بازار کرد. این کیف، باداوم، ضد آب و زیبا بود و محصولی فوق‌العاده بود. با گسترش پرادا، ایده‌آل‌های بلندپروازانه موچیادر طراحی‌هایش منعکس می‌شدند. این برند به خاطر برتری جذاب و اصلاح‌شده‌اش مشهور شد – در تضاد مستقیم با لباس‌های عجیب‌وغریب جنسی و پر زرق‌وبرق دار دهه ۸۰٫ در دهه ۹۰، پرادا در حوزه کالاهای لوکس حرف آخر را می‌ زد. موچیا چند سال بعد توانست اولین کالکشن کفش های زنانه چرمی را نیز رونمایی کند. موچیا تصمیمی گرفت که در دوره های مدیریتی گذشته برند پرادا به آن کمتر پرداخته می شد. موچیا تصمیم گرفت تا شعبات این برند را در سراسر جهان گسترش بدهد. او برای معرفی بهتر محصولات اش ابتدا فروشگاهی را در شهر ویا دلا اسپیگا افتتاح کرد. پس از گذشت یکسال شعبه های پرادا به نیویورک و مادرید نیز رسید. این اقدامات موچیا در راستای بین المللی کردن پردا بسیار موثر بود. و در حال حاضر دارای بیش از 250 شعبه در سراسر جهان می باشد.  

ساخت فیلم هالیوودی( شیطان پرادا میپوشد) احتمالا یک فیلم تبلیغاتی برای این برند می باشد. به هرحال این فیلم نقش بسیار خوبی در محبوبیت این برند داشته است.

زندگینامه موسس برند پرادا:

  خانم موچیا پرادا در دهم ماه می سال 1949 میلادی در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد. از سنین بسیار کمک به جوزه مد و فشن علاقه مند بود گه البته داشتن پدر بزرگی به نام ماریو پردا نیز در شکل گیری این علاقه بی تاثیر نبود. پدربرزرگ او، برند مد پرادا را راه اندازی کرده بود و در حوزه تولید چمدان و کیف های دستی فعالیت داشت که پس از واگذاری مدیریت این برن به میوچیا پرادا، این برند مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک برند لوکس پوشاک زنانه و مردانه طی کرد. زمانی که میوچیا مدیریت تولیدی پرادا را به عهده گرفت، این کارگاه کوچک درگیر مشکلات بزرگی بود که پس از رفع این مشکلات، میوچیا با طراحی کالکشنی از کیف و کوله پشتی نایلونی مشکی رنگ، نقطعه عطفی را برای این برند شکل بدهد. پس از آن مسیر موفیت پرادا با سرعت زیادی طی شد، به طوریکه در سال 2005، از دید مجله تایم میوچا پردا به 100 نفر فرد پرنفوذ جهان تبدیل شده است.  

موچیا و برند پراداموچیا و برند پرادا

نگاهی به محصولات برند پرادا به همراه قیمت حدودی:

بیشترین شهرت پرادا امروزه در جهان به کیف های زنانه خاص و عینک های آفتابی منحصر به فردش باز می گردد. طراحان مدل های مختلف عینک پرادا، از بهترین طراحان این عرصه در سطح جهانی می باشند. شما برای خرید عینک های اصلی برند پرادا باید مبلغی بیش از 2 میلیون تومان هزینه کنید. جالب است بدانید که عینک های این برند شمال گران قیمت ترین عینک های موجود می باشد.  

قیمت عینک های پرداعینک پرادا  کیف های دوشی پردا نیز همیشه اصالت چرم بودن شان را به همراه دارند. چرم برند پرادا یکی از با کیفیت ترین چرم های جهان می باشد و جالب است که بدانید، این چرم ها توسط خود برند پرادا و تنها برای به کاربردن در محصولات خودشان استفاده می شود. قیمتت این کیف ها نیز بسیار بالا می باشند و برای ارزانترین کیف ها پرادا باید مبلغی حدود 2 میلیون تومان پرداخت کنید.  

قیمت کیف های دوشی برند پراداجدیدترین مدل کیف دوشی پرادا  کفش های این برند نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در تولید این کفش ها بیشترد از دست و هنرمندان استفاده می شود تا ماشین های صنعتی و دلیل این کار نیز افزایش دقت در تولید می باشد. اگر بخواهید یک کفش چرمی برند پرادا را برای خود تهیه کنید بایستی بیش از 2 میلیون تومان هزینه کنید.  

کفش های مردانه برند پراداقیمت کفش های برند پردا  جواهرات نیز قسمت دیگری از خط تولید این برند پرآوازه را شامل می شود. گوشواره، گردنبند، گل سینه، نیم ست و دستبند، شامل گروه جواهرات پرادا می باشد. قیمت این دسته از جواهرات از 1 میلیون تومان شروع می شوند.  

قیمت جواهرات برند پرادا

میاچا پرادا چطور یک برند معمولی را بین‌المللی کرد؟

خانواده پرادا

سال ۲۰۲۰ میوچا پرادا با نام اصلی ماریا بیانچی، هفتادمین سال تولدش را جشن گرفت؛ مغز متفکر گروه پرادا که برند لباس های زنانه پرادا، پوشاک مردانه پرادا و برند میو میو (Miu Miu) که سالانه ۱۰ مجموعه کامل لباس را راهی بازار جهانی می‌کند. میوچا پرادا با استایلی کاملا معمولی که اتفاقا شاخصۀ طراحان برتر مد و فشن محسوب می‌شود، زنی است که از سنین نوجوانی برای تبدیل شدن به یک طراح مد تلاش کرد تا امروز به یکی از الگوهای بی‌بدیل در این حوزه تبدیل شود. با این حال، رُم یک‌شبه ساخته نشد و میوچا هم یک‌شبه برند پرادا را به یک امپراتوری تبدیل نکرد!

برند پرادا و داستانی که پشت نام آن است

تاریخچه برند پرادا

شکی نیست که برند پرادا امروزه یکی از برندهای تاثیرگزارترین برندها در حوزه مد و فشن به‌حساب می‌آید. طراحان این برند، به شکلی خستگی‌ناپذیر مشغول ارائه محصولات خلاقانه‌ای هستند که بتواند مشتریانشان را همواره مجذوب نگه دارد. این کار برای برندی که بیش از صد سال سابقه دارد، کار آسانی نیست اما پرادا آن را به‌راحتی انجام داده است.

بوتیک پرادا

اولین بوتیک پرادا زمانی آغاز به کار کرد که ماریو پرادا به همراه برادرش مارتینو، سال ۱۹۱۳ تصمیم گرفتند تا یک مغازه فروش پوشاک و محصولات چرمی باز کنند. این فروشگاه انواع کیف و وسایل سفر را به فروش می‌رساند تا این اینکه در سال ۱۹۱۹ موفق شد جایزۀ رویال هاوس ایتالیا را به‌عنوان تولیدکنندۀ برتر به دست بیاورد. همین افتخار معتبر، برند پرادا را از دیگر رقیبانش متمایز کرد و به نوعی این برند را به نماد اشرافی‌گری در ایتالیا تبدیل کرد.

ماریو پرادا، موسس این برند فردی سنتی بود و اعتقادی به حضور زنان در محیط کاری نداشت اما با این وجود، زنان خانواده‌اش را از این قاعده مستثنی می‌دانست. یکی از دلایل اصلی این اتفاق هم این بود که تنها پسر ماریو پرادا، علاقه‌ای به ادامه‌دادن کسب‌وکار خانوادگیشان نداشت اما در مقابل، دختر ماریو یعنی لوییزا این مسئولیت را برعهده گرفت و آن را برای حدود ۲۰ سال اداره کرد. در نیمه دهه هفتاد میلادی، دختر لوییزا برای اداره این بیزنس خانوادگی به مادرش پیوست؛ کسی که سرنوشت برند پرادا را برای همیشه تغییر داد…

فرازی از بیوگرافی میوچا پرادا

زندگینامه میوچا پرادا

میوچا پرادا با نام اصلی ماریا بیانچی، در سال ۱۹۴۹ در میلان به‌دنیا آمد. او که به طراحی‌های مینیمالش معروف است، توانسته در تلفیق استایل سنتی و مدرن از موفق‌ترین طراح‌های مد جهان باشد.

میوچا فرزند دوم یک خانواده پنج نفری بود که در آرامش و ثروت زندگی می‌کردند. پدرش لویجی بیانچی، مدیر یک کارخانه تولید ماشین‌های چمن‌زنی بود و همان‌طور که درمورد مادرش گفتیم، لوییزا نام داشت و روی کسب‌وکاری خانوادگی کار می‌کرد که از ۱۹۵۸ مدیریت آن را برعهده داشت. میوچا، در سال ۱۹۷۳ مدرک دکترای خود را از دانشگاه میلان در رشته علوم سیاسی دریافت کرد؛ جایی که در آن با تفکرات افراطی آشنا شد و به حزب کمونیست ایتالیا پیوست. او بیشتر وقت خود را در دانشگاه به توزیع اعلامیه‌های حزب می‌گذراند تا درس‌خواندن!

برند پرادا

در سال ۱۹۷۰ و سه سال پیش از فارغ‌التحصیلی، میوچا پرادا مدیریت یکی از دو شعبه برند خانوادگیشان را به دست گرفته بود و تنها ۸ سال زمان صرف کرد تا به‌اندازه مادرش در این حوزه موفقیت کسب کند.

توسعه کسب‌وکار پرادا از کجا شروع شد؟

تاریخچه برند پرادا

میوچا در ابتدا هم‌زمان که وقت خود را به‌طور کامل صرف طراحی اکسسوری می‌نمود، به تولید کیف‌ها و چمدان‌های باکیفیت نیز مشغول بود. در سال ۱۹۷۷، میوچا پرادا با پاتریزیو برتلی آشنا شد که مرد جوان تاجری بود که در حوزه محصولات چرمی فعالیت می‌کرد. با اضافه‌شدن پاتریزیو به تیم پرادا، داستان این برند در مسیر جدیدی قرار گرفت؛ چراکه با خلاقیت عجیب‌وغریب میوچا و قدرت کارآفرینی برتلی، برند پرادا حالا افق‌های تازه‌ای را در پیشِ‌ رو می‌دید.

اوج‌گیری برند پرادا و محصولاتی که به خط تولید اضافه شدند

برند پرادا

در سال ۱۹۸۰، پرادا گسترش کسب‌وکارش را در سراسر جهان آغاز کرد. آن‌ها در سال ۱۹۸۳ شعب جدیدشان را نقاط مختلف تاسیس کردند و خط تولید کفش پرادا را به راه انداختند.

سال ۱۹۸۵، برای میوچا از این نظر اهمیت داشت که او در آن زمان خط تولید کیف‌های پوکانو را راه انداخت. کیف‌های پوکانو در واقع محصولاتی قدیمی‌تر از برند پرادا بودند که دوباره مورد طراحی قرار گرفتند؛ به آن‌ها یک زنجیر طلایی و یک نشان مثلثی‌شکل از همین جنس اضافه شده بود که کمی بعد به لوگوی اصلی شرکت تبدیل شد. جالب این‌جاست که آن‌ها سعی می‌کردند محصولات گران‌تری تبدیل کنند که رقیب کیف‌های چرمی شانل باشد. این ترفند هم کارگر افتاد تا به‌زودی، کیف‌های دستی پوکانو در میان اعیان و ثروتمندان جای خود را باز کند که از این بین می‌توان به بازیگر و مدل معروف جری هال اشاره کرد.

رنگ سبز برند پرادا

کسب‌وکار پرادا به رشد و توسعه ادامه می‌داد و توجه‌ عمومی را به خود معطوف می‌کرد. آن‌ها می‌کوشیدند تا ارتباطات خود را در تمام جهان تقویت کنند و به همین منظور از یک رنگ واحد برای شعب خود در سراسر دنیا استفاده می‌کردند؛ نوعی رنگ سبز که به «سبز پرادایی» معروف شد.

ازدواجی با طعم شراکت کاری

برند پرادا

جالب است بدانید که میوچا و برتلی به‌عنوان یک زوج کاری بی‌نظیر در سال ۱۹۸۷ ازدواج کردند تا نه‌تنها کار، بلکه زندگیشان را نیز با هم شریک شوند. آن‌ها بعد از گذشت این سالیان، هنوز هم همراه یکدیگر کسب‌وکار خانوادگی را مدیریت می‌کنند و تاکنون چندین برند را زیرمجموعه برند پرادا تاسیس کرده‌اند. از میان این برندها می‌توان به میو میو، چرچز، کارشو و پاتریشیا مارچزی اشاره کرد؛ با این حال، قلب بیزنس آ‌ن‌ها همچنان برند پراداست.

برند پرادا و روند موفقیت‌آمیز توسعه در دهه ۹۰ میلادی

همکاری پرادا و آدیداس

جنس لاکچری محصولات پرادا، دوخت عالی و رنگ‌های جذاب عواملی بودند که نظرات مردم و منتقدان را به خود جذب کردند تا در اوایل دهه ۹۰ برند پرادا به کلبه آمال و آرزوهای برندها در سراسر جهان تبدیل شود. در همین زمان بود که پرادا، از عطرها و بازطراحی کالکشن‌‌های قبلی خود رونمایی کرد. در سال ۱۹۹۲، میو میو برای پوشش همین نیاز برند پرادا ایجاد شد. سال بعد، پرادا از خط تولید لباس‌های مردانه‌اش رونمایی کرد تا این بخش مهم از جامعه مخاطب خود را نیز پوشش بدهد. در همین سال ۱۹۹۳ بازیگر معروف هالیوودی در مراسم آکادمی اواردز از لباس‌های این برند استفاده کرد تا به نماد برند پرادا تبدیل شود.

سال ۱۹۹۶، برندهای پرادا و برتلی با هم ادغام شدند و هلدینگ پرادا را به وجود آوردند و به رشد خود ادامه دادند. در سال ۲۰۰۰ تولید محصولات آرایشی پرادا آغاز شد و تنها ۴ سال بعد، آن‌ها جایزه شورای طراحان مد آمریکا را از آنِ خود کردند.

محصولات برند پرادا

افتخارات هلدینگ پرادا تمامی ندارد و آن‌ها در سال ۲۰۱۵ مدال شوالیه صلیب را دریافت کردند که مهم‌ترین افتخاری است که یک برند ایتالیایی تا به حال توانسته کسب کند. گفتنی‌ست، آن‌ها امروزه ۲۳۵ هزار مترمربع فضا برای تولید محصولات چرمی، کفش، عینک‌های طبی و آفتابی و پوشاکشان در تمام دنیا دارند. آن‌ها از سال ۲۰۱۵ تاکنون مشغول به‌روز کردن کارخانجاتشان هستند و به‌نظر می‌رسد در این مسیر کاملا موفق بوده‌اند. نظر شما درمورد این برند چیست؟ آیا از محصولات آن استفاده کرده‌اید یا به نظرتان زیاده از حد گران است؟ برای ما بنویسید.

آنچه می‌پوشید، معرف شما به دنیای بیرون است و در زمانی که ارتباطات انسانی بسیار سریع پیش می‌رود، مد زبانی است که به‌سرعت پیام‌ها را منتقل می‌کند.

میوچا پرادا

میوچا پرادا (ایتالیایی: Miuccia Prada؛ زادهٔ ۱۰ مهٔ ۱۹۴۹) طراح مد وکارآفرین میلیاردر اهل ایتالیا است. او طراح ارشد برندهای پرادا و میو میو بوده و برندهٔ جوایزی همچون جایزه ترنر شده‌است.

برند Prada در سال ۱۹۱۳ ،زمانی که Mario Prada شروع به فروش کفش ، کیف های چرمی و چمدان های بزرگ کرده بود، توسط او تاسیس شد. او پس از تجربه کاری در اروپا و آمریکا ، ۲بوتیک در Milan افتتاح کرد.

,چمدان, برند-پرادا, کیف-چرمی

چمدان های کلاسیک Prada از پوست شیرماهی ساخته می شد؛ ولی به دلیل سنگینی این چمدا ها در سفرهای هوایی ، Prada شروع به ساخت کیف هایی سبک تر و با کیفیت تر توسط کریستال ها، صدف لاک پشت و چوب کرد. همچنین Prada، لباس هایی از جنس مواد ضد آب به آمریکا می فروخت. این کمپانی در دهه ۱۹۷۰ دچار رکود اقتصادی شد. 

در سال ۱۹۵۰ Miuccia Prada به دنیا آمد. او در دهه ۲۰ سالگی زندگی خود ، دکترای علوم سیاسی دریافت کرد و در اواسط ۳۰ سالگی اش تبدیل به یک کمونیست شد. در سال ۱۹۷۰ ، وی شروع به ساخت کوله پشتی هایی از جنس مواد ضد آب کرد و آن را Pocone نامید.

در سال ۱۹۷۹ ، او تجارت خانوادگی Prada را به عهده گرفت. زمانی که فروش کاهش یافت کرد، او شروع به تولید کیسه های لوکس حمل کالا و هم چنین کوله پشتی های سیاهی با خط های معمولی صاف، ساخته شده از نایلون، کرد.

در سال ۱۹۸۵ او خط تولید کفش های زنانه و هم چنین اولین خط تولید لباس های خود به نام Pret-a-porter  را با استفاده از موادی بسیار با کیفیت راه اندازی کرد. تولید این لباس های با کیفیت، او را مشهور کرد. و در واقع او توسط لباس های زیبایی که در ابتدا دست کم گرفته می شد، شناخته شد. در سال ۱۹۹۳ ، او جایزه بین المللی ای را از اتحادیه طراحان لباس آمریکا دریافت کرد. و در سال ۱۹۹۵ ، جایزه بهترین طراح سال، به او تعلق گرفت. 

در سال ۱۹۹۸ Prada اولین فروشگاه لباس های مردانه خود را در Los Angeles ، آمریکا ، باز کرد. هم چنین آن ها فروشگاه های جدیدی را در Manhattan و Las Vegas افتتاح کردند. و به علاوه، اولین بوتیک Miu Miu شمال امریکا را در Los Angeles افتتاح کردند.

اکنون Prada تقریبا در تمام کشورهای غربی، فروشگاه دارد و بیشتر سلبریتی ها، لباس های آن ها را به تن می کنند.

سبک Prada:

Miuccia Prada در تولید محصولات این برند، از بافت های کاموایی ، نایلونی و دیگر مواد ترکیبی استفاده می کند.  او به استفاده از رنگ هایی مانند سبز  ، قهوه ، سفید ، کرم و سیاه، علاقه دارد. استفاده از اشکال نامتعارف ساده، دامن هایی تا زانو و کمربند های باریک، باعث موفقیت آن ها در اواسط دهه ۹۰ شد. لباس های او، همیشه مد روز نیستند.

فعالیت های اقتصادی:

Patrizio Bertelli (همسر Miuccia Prada) در اواخر دهه ۹۰ میلادی، شروع به بر عهده گرفتن مالکیت برخی شرکت ها از جمله Helmut Lang, Church Shoes, Jil Sander, Fendi و برخی کمپانی های دیگر کرد.

Miuccia Prada در سال ۲۰۰۰، مالکیت Jill Sander را به عهده گرفت اما Bertelli با طراحی که شرکت را به اسم خود ثبت کرده بود دعوا کرد و در نتیجه آن جا را ترک کرد. به عنوان بخشی از قرارداد بین آن ها هنگام ترک کردن، Jill Sander اجازه فعالیت در هیچ یک از حوزه های مد تا سال ۲۰۰۳ را نداشت.

در پایان سال ۲۰۰۱  ، خانواده Prada ، در حدود ۱ میلیارد دلار بدهی داشتند. آن ها تصمیم گرفتند تا Fendi را به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار، به LVMH (کسی که صاحب شرکت های Dior ، Givenchy و دیگر شرکت ها بود) دلار بفروشند. ناظران صنعت احساس کردند که Prada با یک بحران مالی رو به رو شده بود. Prada در آپریل ۲۰۰۲ ،  Byblos را نیز فروخت.

پرادا یک مرکز مد است که متشکل از کالاهای لوکس برای مردان و زنان است. ماریا بیانیچی، متولد ۱۰ مه ۱۹۴۹ میلان، ایتالیا، می‌باشد و در دهه ۱۹۸۰ نام Muiccia Prada را گرفت. او و خواهر و برادر بزرگتر آلبرت و مارینا، تنها فرزندان خانواده هستند. میوچا پرادا تحصیلاتش را در دبیرستان Liceo Classico Berchet در میلان گذراند و با مدرک دکترا در علوم سیاسی در دانشگاه میلان فارغ التحصیل شد.

در سال ۱۹۷۸، او به عنوان جوان‌ترین نوه خانواده به کسب و کار خانواده‌اش، یک شرکت تولید کیف چرمی که توسط پدربزرگش در سال ۱۹۱۳ تاسیس شده بود، وارد و مشغول به کار شد و باهوش و ذکاوت خودش، تاثیر زیادی در پیشرفت کسب و کارشان گذاشت.

prada1
bertelli-miuccia-prada

در اواخر دهه ۱۹۷۰، پرادا با Bertelli، یک کارآفرین توسکانی و صاحب دو شرکت که کالاهای چرمی با کیفیت بالا را تولید می‌کنند، ملاقات کرد. آن‌ها در ابتدا شرکای تجاری شدند و این ارتباط حرفه ای خیلی زود به یک رابطه فردی شخصی تبدیل شد. در سال‌های بعد، پرادا به همراه Bertelli، به عنوان مدیر تجاریش، با اضافه کردن یک خط تولیدی لباس مردانه، نام تجاری Prada را در طول دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ گسترش دادند. Muiccia Prada همراه با برادرش آلبرتو، خواهرش و همسرش Bertelli 80 درصد از سهام گروه پرادا را دارد.

برخی از اقدامات مهم Miuccia Prada

pradashops-3-miu miu

اولین کیف دستی موفق پرادا در سال ۱۹۸۵ طراحی شد. این کیف از الیاف نایلونی سیاه و سفید بافته شده بود که به تولید انبوه رسید و بعد از آن بود که پرادا شروع به طراحی اولین مجموعه لباس‌های زنانه خود کرد و در سال ۱۹۸۹ کالکشن خود را معرفی کرد و حدود ۶ سال بعد نیز، موفق به راه اندازی اولین خط تولید مردانه خود شد. سال ۱۹۹۳ برای پرادا یا موفقیت بسیاری همراه بود، برند Miu Miu در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و علاوه بر آن، پرادا مدال جایزه بین المللی طراحان را دریافت کرد و سال بعد کالکشن‌های خود را طی دو هفته در نیویورک و لندن به نمایش گذاشت. رویکرد پیشگام پرادا به معماری نیز گسترش یافت. پرادا یکی از اولین طراحان بود که برای برنده شدن جایزه‌های Rem Kölhas و Herzog & De Meuron ، مراکز فروشگاه‌های پرادا در نیویورک، توکیو و لس آنجلس تاسیس کرد. در سال ۱۹۹۵ اشتیاق Bertelli و علاقه پرادا به هنر معاصر، آن‌ها را به ایجاد Fondazione Prada با هدف ارائه “پر اهمیت‌ترین چالش‌های فکری در هنر و فرهنگ معاصر ” ترغیب کرد.  ترند مدل مو در بهار 2020

در سال ۲۰۰۴، CFDA او را با جایزه بین المللی خود معرفی کرد و این درحالی بود که مجله تایم در سال ۲۰۰۵، نام او را به عنوان یکی از ۱۰۰ نفر از افراد با نفوذ جهان به خاطر ” تاثیر گذاشتن عمیق شخصیتش روی همکارانش” قرار داد. در سال ۲۰۱۰، او لباس‌هایی برای اپرای وردی “Attila” را در خانه اپرای متروپولیتن شهر نیویورک طراحی کرد. حدود ۳ سال بعد، پرادا توسط شورای مدیترانه بریتانیا جایزه اولین طراح بین المللی سال را گرفت و در سال ۲۰۱۴، توسط فوربز به عنوان یکی از ۷۵ زن قدرتمند دنیا شناخته شد. زیبایی طراحی‌های پرادا در سطح جهانی قدردانی میشود و با آمدن هر فصل او تمایل دارد جهتی جدید در صنایع مد ایجاد کند. پرادا، در طول کار خود، مدال طلا و جوایز متعددی به دلیل مدرک بین المللی خود دریافت کرده است.

پرادا از ادغام هنر مدرن با فشن فرار می‌کند و می‌گوید:

“هنر برای ابراز ایده ها و بیان دیدگاه‌هاست. فروش، کار من است.”

پرادا در حال حاضر دارای یک شرکت چند میلیارد دلاری است!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish