1- هیجان طلب
شاید معروف‌ترین نوع کارآفرین. این کارآفرین همواره به دنبال هیجان است، به دنبال این که از یک کسب و کار سراغ کسب و کار دیگر برود. کار کردن با این نوع رهبر مثل سوار شدن ترن هوایی است و برای برخی دشوار است تا خود را با این همه تغییر وفق دهند.

2- مغز متفکر
این کارآفرین از تجربه عملی، تخصصی یا حرفه‌ای خود استفاده می‌کند تا به راهکارهای خلاقانه برسد، خواه در مورد محصول باشد خواه خدمات. این رهبران می‌دانند که خلاقیت همه چیز است، اما ممکن است دچار بی‌نقص‌گرایی نیز باشند.

3- جذاب
این نوع شخصیت بین کارآفرینان معمول است: رهبری انگیزشی با جذابیت ذاتی و توانایی جذب. به قول معروف مهره مار دارند و می‌توانند کارکنان، مشتریان و سرمایه‌گذاران را تا آخر دنیا با خود دنبال کنند. مهارت ارتباط با افراد در این نوع از کارآفرینان عامل موفقیتشان است و البته ریسک کارشان هم همین است، چون کسب و کارشان بر پایه شخصیتشان شکل گرفته که اساسی پرمخاطره است.

4- رویا پداز
گروه بعدی افرادی هستند که حاضر نیستند طبق قوانین عمل کنند. داستان کارآفرینی این دسته بیش از بقیه سر زبان‌هاست، داستان رؤیاپردازانی که مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند، مثل استیو جابز. این افراد گویی همواره دیدشان جلوتر از بقیه است و ساختار فکریشان با بقیه فرق می‌کند. عامل رشدشان نوآوری، اختراع و اصلاح، و حل مشکلاتی است که مصرف‌کنندگانشان حتی از وجودشان هم خبر نداشته‌اند.

5- آرمان جو
بسیاری از کارآفرینان اجتماعی در این دسته قرار می گیرند. هدفشان ایجاد تغییری در دنیاست: نسبت به آرمانی که دارند بسیار باانگیزه‌اند. اغلب به شدت برون‌گرا هستند و تنها فکر و ذکرشان پیش بردن رسالتشان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish