حتما برای همه‌ی شما پیش اومده که، تیشرت زیبایی که مدتها پشت ویترین فروشگاه می‌دیدید رو خریداری کرده باشید، اما فقط بعد از چند بار استفاده سوراخ های ریز و کوچکی رو روش پیدا کنید.
دیدن این سوراخ‌های کوچولو واقعا می‌تونه ناامید کننده باشه، اما غصه نخورید، ما برای همین مواقع کنارتون هستیم.
این مطلب رو بخونید تا در مورد دلایل ایجاد این کوچولوهای اعصاب خورد کن اطلاعات کسب کنید و برای موارد بعدی از تیشرت هاتون نگهداری کنید. البته راه تعمیر و ترمیم تیشرت های سوراخ شده‌ی قدیمی رو هم یاد بگیرید.

تیشرت سوراخ

واقعا چرا تی‌شرتم سوراخ می‌شه؟

تئوری های مختلفی درباره ی اینکه این سوراخ ها چجوری بوجود میان هست، بیاین چند تا از اون ها رو مرور کنیم تا شاید بهتر بتونیم از لباس هامون مراقبت کنیم.
اگر توی اینترنت بگردید ممکنه دلایل جالبی مثل ماهی های نقره ای یا پروانه ها رو به سوراخ های روی لباستون ربط بدن اما اگر خوش ‌بینانه هم به این مسئله ی بامزه نگاه کنیم چرا ماهی ها با پروانه ها هر دفعه دقیقا یه جای مشخص رو برای گاز گرفتن تیشرتمون انتخاب می کنن؟

یه سری تئوری خشن دیگه هم مثل سرعت بالای ماشین لباس شویی و خشک کن وجود داره.

بیاید تا تئوری‌هایی که امکان اتفاق افتادن‌شون بیشتر هست رو بررسی کنیم:
فراموش نکنید و مراقب دکمه های شلوار جین‌تون باشید.
دکمه های شوار جین یا جزییات تزیینی که روی شلوار جین ها قرار می‌گیره معمولا از جنس فلزی هست  و در برخوردهای طولانی مدت باعث نازک شدن همون قسمت از تیشرت می‌شه.
کمربند شلوارهاتون رو هم نادیده نگیرید، سگک فلزی اون ها در برخورد اول هم می تونه باعث ایجاد نقطه‌های تو خالی بشه، اما حالا دلیل اصلی ایجاد این سوراخ ها چیه؟

دو تا تئوری اصلی و قابل بحث در مورد این سوراخ های ریز وجود داره یکی اصطکاک تیشرت با کمربند ایمنی خودرو ها و دیگری برخورد تیشرت با لبه ی پیشخوان آشپزخانه ی شما.
محل این سوراخ ها می تونه به ما اثبات کنه که این دو مورد واقعا تاثیرگذار هستند.

تیشرت سوراخ

اما راه حل چیه؟ برای کم کردن درصد احتمال ایجاد این نقطه های کوچولو، می‌تونید توی آشپزخونه از پیش‌بند استفاده کنید تا میزان سطحی که از تیشرت‌تون با پیشخوان اصطکاک داره رو کم کنید.
یه راه حل دیگه هم اینکه جلوی تیشرت‌تون رو بدید داخل شلوار یا دامن‌تون .
این موضوع باعث می‌شه تا تیشرت لوس و زیبای شما برخورد کمتری با محیط داشته باشه و ازش مراقبت کنید.

خشک کردن تیشرت طول عمر آن

همون قدر که نحوه ی شستشو در طول عمر تیشرت شما موثره نحوه ی خشک کردنش هم مهمه.
گیره‌های لباس قاتل تیشرت‌های شما هستند، بعد از شستشو یا روی چوب رختی آویزانشان کنید یا بر روی سطحی پهن‌شان کنید.

تاثیر جنس و بافت تیشرت روی این سوراخ‌های ریز

جدای از این بحث ها جنس تیشرت شما هم خیلی توی این اتفاق موثر هست.
از اونجایی که امروزه قیمت ها تاثیر مستقیمی روی اجناس دارن، به این معنی که کمتر پیش میاد مثل قدیم، بشه جنس خوبی رو با قیمت مناسب خرید پس باید، به هزینه ای که کردیم هم توجه کنیم، به قول معروف هر چقدر پول بدی، آش میخوری!

پس اگر دنبال تیشرت خوب و با دوام هستید ببینید و جستجو کنید که برند مورد نظرتون از چه نوع نخ و پنبه ای استفاده می‌کنه.
معمولا الیاف عریض تر در این مورد مناسب تر هستند. حالا شما می‌تونید تیشرت ارزون بخرید و از کمربند ایمنی و کمربند برای استایلتون استفاده نکنید، می‌تونید توی آشپزخونه این تیشرت رو نپوشید، یا با پیش بند کار کنید و اما راه ساد تر: خرید تیشرت جنس خوب. راستش من خودم این رو ترجیح می‌دم.

تیشرت سارک

با تیشرتی که سوراخ شده و دوستش دارم، چیکار کنم؟

اگر همین لحظه تصمیم گرفتید که تیشرت های با کیفیت بخرید، اما از تیشرت های سوراخ دار قدیمی‌تون هم نمی‌تونید دل بکنید، ادامه ی مطلب رو بخونید تا بهتون بگیم که چطور می‌تونید تیشرت هاتون رو دوباره مثل روز اولش بکنید.

راه حل اول (تیشرت سوراخ شده)

تیشرت‌ قشنگتون رو دوست دارین؟ خب پس به سراغ نخ هم رنگ تیشرت‌تون و سوزن برید.
از یه نقطه ی داخلی روی دایره ی سوراخ شروع کنید و دور تا دور دایره رو دوخت دندون موشی بزنید.
هدف این است که شما با دوختن دور تا دور این سوراخ اون رو بکشید و این دوخت باعث بشه تا این سوراخ کوچک تر بشه و داخلش با نخ هم رنگ خودش پربشه.
سعی کنید خیلی تمیز و با دقت این دوخت رو انجام بدید تا گره خوردگی یا جای خالی روی دایره نباشه و برجسته نشه.
حتما به گره ای که قبل از دوخت به نخ داخل سوزن می‌زنید هم دقت کنید گره باید محکم و کوچک باشه. گره ای که انتهای کار به نخ می‌زنید هم مهمه تا برجسته نشه و به اندازه ای محکم باشه که باز نشه.

راه حل دوم (تیشرت سوراخ شده)

این راه حل برای وقت هایی که سوراخ درشتی روی تیشرت‌ دارید مناسب تره.
به لایه چسب و پارچه ی همرنگ تیشرت‌ و اتو احتیاج دارید. سوراخ روی تیشرت‌ رو اندازه بگیرید و یک سانت و نیم از هر طرف بهش اضافه کنید و همین مقدار رو از پارچه ی هم رنگ تیشرت‌تون برش بزنید.
پارچه ی برش خورده رو بگذارید زیر سوراخ تیشرت و لایه چسب هارو دقیق و مرتب بین دو قسمتی که دولای پارچه برش خورده و خود تیشرت روی هم قرار گرفتن بگذارید مراقب باشید، که لایه چسب بیرون تر از قسمتی که گفته شد نباشه چون باعث می‌شه که قسمت های دیگه ای از تیشرت به هم بچسبه.
حالا اتوی داغ رو بدون بخار روی این قسمت قرار بدید و اجازه بدید که لایه چسب منبسط بشه. حالا تکه پارچه‌ی همرنگ به تیشرت شما متصل شده و دیگه سوراخی روی تیشرت‌تون نیست. تیشرت‌تون رو بپوشید و ازش لذت ببرید.

راه حل سوم (تیشرت سوراخ شده)

این راه حل برای سوراخ های خیلی ریز روی تیشرت شماست و اگر خلاق هستید بهترین گزینه.
برای این مرحله به نخ دمسه و سوزن مخصوص اون احتیاج داریم. این راه حل می‌تونه با توجه به اندازه میزان و محل سوراخ های روی تیشرت شما تغییر کنه طرحی رو طراحی کنید و روی سوراخ ها گلدوزی کنید.
سعی کنید طرحی رو برای روی سوراخ تیشرت انتخاب کنید که اون ها رو پر کنه. دوخت تمیز هم خیلی خیلی توی این راه حل مهمه.

حالا این گلدوزی زیبا تیشرت شما رو جذاب تر از قبل کرده. لذتش رو ببرید.

تیشرت

امیدوارم از این به بعد بتونید از خراب شدن تیشرت‌ هاتون جلوگیری کنید و اگر اون سوراخ‌های ریز روی تیشرت به وجود اومد، بتونید راه مناسب رو از بین راه هایی که گفتیم انتخاب و لباستون رو نو نوار کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish