تیشرت مارک زاکربرگ

یک موضوع در مورد مارک زاکربرگ از زمان تاسیس فیسبوک تاکنون تغییر نکرده است و آن هم استایل لباس پوشیدن و تیشرت طوسی او است. مارک زاکربرگ یکی از جوان ترین میلیاردرهای جهان است، با این وجود کمد لباس او فقط شامل دو نوع تیشرت متفاوت است و در محل کارش، فقط با این تیشرت ها دیده می‌شود.

این استایل لباس پوشیدن مارک زاکربرگ ممکن است خسته کننده یا تکراری به نظر برسد اما زاکربرگ برای این کار دلیل خوبی دارد. مارک زاکربرگ معتقد است که پوشیدن لباس تکراری به او اجازه می‌دهد که ذهنش را درگیر لباس پوشیدن نکند و فقط روی مسائل مهم تمرکز کند.

مارک زاکربرگ اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که به این موضوع اشاره کرد و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا هیچوقت استایل لباس پوشیدنش را تغییر نمی‌دهد، گفت:

من واقعا می‌خواهم زندگی ام را ساده پیش ببرم و تا حد ممکن تصمیم های کمتری در زندگی ام بگیرم به جز مواردی که به کمک کردن به این جامعه مربوط می‌شود.

من خیلی خوش شانسم که در این جایگاه قرار دارم. در جایگاهی که هر روز می‌توانم از خواب بیدار شوم و به بیش از یک میلیارد نفر خدمت رسانی کنم. فکر می‌کنم که اگر انرژی ام را روی موارد احمقانه و بیهوده زندگی ام بگذارم، نمی‌توانم کارم را انجام بدهم.

زاکربرگ در ادامه صحبت هایش به این مورد اشاره کرد که از یک مدل تیشرت، چندتایی در کمدش وجود دارد اما گاهی اوقات با حفظ استایلش، رنگ ها و مدل های دیگری را هم می‌پوشد.

مارک زاکربرگ در انتهای حرف هایش به افراد دیگری مانند استیو جابز اشاره کرد که با انجام کار مشابهی، سعی داشتند تصمیم گیری در مورد مسائل کم اهمیت تر را حذف کنند. استیو جابز هم تقریبا همیشه یک شلوار جین را با یک یقه اسکی مشکی می‌پوشید.

برای این صحبت های مارک زاکربرگ اصطلاحی وجود دارد و آن هم “خستگی تصمیم (decision fatigue)” است. تحقیقاتی که پیرامون این موضوع انجام شده، نشان داده است که هر فردی در طول روز تعداد محدودی تصمیم عاقلانه می‌گیرد و تصمیم گیری در طول روز می‌تواند خسته کننده باشد.

یک تحقیق در دانشگاه استنفرد پس از تجزیه و تحلیل ۱۱۰۰ تصمیم دادگاه مبنی بر دادن آزادی مشروط به زندانیان به این نتیجه رسید که احتمال موافقت قضات با این درخواست در طول صبح، ۷۰% بیشتر از بررسی در خواست در طول بعد از ظهر است.

این تحقیقات و صحبت های مارک زاکربرگ نشان می‌دهند که با ساده تر کردن زندگی و کمتر کردن تصمیم گیری ها در مورد موارد کم اهمیت تر، می‌توان تصمیم گیری در مورد مسائل مهم تر را بهبود داد. همچنین استرس شما در تصمیم گیری های بزرگ تر هم کمتر می‌شود.

منابع: careers.workopolis – independent

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish