در این مطلب قصد داریم سراغ سلبریتی ها و چهره های معروفی برویم که دچار مشکلات روحی هستند و شجاعانه به این مسئله اعتراف کردند. با ما همراه باشید…

حرف زدن از مشکلات روحی خود، به هیچ عنوان کار ساده ای نیست به خصوص اگر یک چهره شناخته شده و مشهور باشید. برخی دوست ندارند که بقیه متوجه حال روحی نامساعد آن ها شوند و برخی از طعنه و نیش و کنایه دوست و آشنا می ترسند و برخی هم معتقدند که هیچ کسی نمی تواند در بهبود حال آن ها، یاریشان کند بنابراین چه سودی دارد که از حال بدشان بگویند؟

بر عکس این افراد، کسانی هستند که شجاعانه به حال روحی نامساعدشان اقرار می کنند و هیچ ترسی از این موضوع ندارند و جالب تر اینکه، بسیاری از مردم از آن ها حمایت می کنند و همین سبب دلگرمی آنها می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با چند سلبریتی مشهور  آشنا کنیم که شجاعانه به مشکلات روحی خود اعتراف کرده اند.

 برد پیت

برد پیت با نام کامل ویلیام بردلی پیت بازیگر و تهیه کننده آمریکایی و همسر سابق آنجلینا جولی، در اواخر دهه 90 به دوران تاریک زندگیش اشاره کرد و گفت: « خودم را از همه داستان های سلبریتی بودن، دور می کردم، هر روز روی کاناپه می نشستم و احساس می کردم، دارم به یک دونات تبدیل می شوم. حقیقت این بود که خودم، خودم را اذیت می کردم.»

زندگی برد پیت بعد از سفرش به شهر کازابلانکا واقع در مراکش تغییر کرد. او در صحبت هایش گفته بود که بعد از دیدن فقر و مشکلات مردم آنجا، متوجه شدم مشکل من اصلا مشکل بزرگ و مهمی نیست. مردم آنجا به قدری در مشکلات غرق بودند و باید از چیزهایی خودداری می کردند که گویی در حال گذراندن دوران محکومیتشان هستند.

سلبریتی های مشهور

آریانا گرانده

آریانا گرانده از خوانندگان مشهور آمریکایی است که در هفته اخیر عنوان ملکه اینستاگرام را از آن خود کرد. وی از افراد مشهوری است که به مشکلات روحی خود شجاعانه اعتراف کرده است. وی در صحبت هایش اعلام کرد: « همیشه درگیر اضطراب بوده ام ولی هیچوقت حرفی از این موضوع نزدم چرا که فکر می کردم همه این مشکل را دارند ولی این مشکل زمانی شدیدتر شد که تور کنسرت تمام شد و به خانه برگشتم.»

ماجرای این کنسرت به سال 2017 بر میگردد زمانی که آریانا گرانده در سالن منچستر آرنا در شهر منچستر انگلستان، کنسرتی را برگزار کرد و در پایان آن کنسرت، یک حمله انتحاری در بیرون کنسرت رخ داد که جان ده ها نفر را گرفت. این اتفاق باعث شد که گرانده دچار اختلال اضطراب بعد از آسیب روانی شود.

لیدی گاگا

شاید برایتان عجیب باشد که این خواننده جسور و پر انرژی، نامش در این لیست قرار دارد اما گویی او، ظاهر پر انرژی اش را پوششی برای مخفی کردن حال روحی بدش قرار داده است.لیدی گاگا نیز از چهره های معروفی است که دچار مشکلات روحی است و شجاعانه به آن اعتراف کرده است. وی در سخنرانی که در مراسم جوایز SAG-AFTRA داشت، اعلام کرد که از اختلالات اضطراب بعد از آسیب روانی و تجزیه ی هویت رنج می برد.

او درباره بیماری اش می گوید: « بارها پیش آمده که برای چند ثانیه یا چند دقیقه به یک نقطه خیره می شوم و متوجه اتفاقات اطرافم نمی شوم و اتفاقاتی که باعث عذابم شده بودند، مثل برق از جلوی چشمانم رد می شوند. همه این ها بعدا تبدیل به حمله های پنیک، دردهای جسمی مزمن، فیبرومیالژیا، واکنش های شدید ناشی از آسیب های روانی و نوسانات روانی تضعیف کننده ای مانند فکر کردن به خودکشی و رفتارهای مازوخیستی شد.» در واقع او هیچ کدام از فرصت های کاریش را رد نمی کرد تا شاید بتواند از این طریق صدای درونش را خاموش کند.

سلنا گومز

سلنا گومز خواننده جوان و محبوبی که طرفداران زیادی دارد و الگوی خیلی از جوانان امروزی است، به بیماری لوپوس، مبتلا است و بخاطر این بیماری مجبور به پیوند کلیه شد. وی در یکی از مصاحبه هایش اعلام کرد: «از اضطراب و افسردگی رنج میبرم و می دانم این بیماری تا پایان عمرم، همراه من است و مشکلی با این موضوع ندارم چرا که اینگونه خودم را به هر چیز دیگری ترجیح میدم.»

جاستین بیبر

اگر به خاطر داشته باشید در سال 2016، جاستین بیبر در صفحه اینستاگرامش از لغو تمام نشست هایی که با طرفدانش داشت، خبر داد. او در این باره گفت:« ملاقات با مردم برایم لذت بخش است ولی انرژی زیاد آن ها، مرا خسته و غمگین می کند. دوست دارم هرکاری کنم تا مردم بخندند و شاد باشند ولی نه به قیمت سلامتی خودم.» وی همچنین در یکی از مصاحبه هایش گفت: « من همیشه با یک خستگی ذهنی و عاطفی تا سر حد افسردگی تنها می مانم. مردم فقط زرق و برق و ظاهر خوب ماجرا را می بینند در حالیکه حقیقت این است ” تو در مسیر زندگیت تنها می مانی و این وضعیت می تواند تو را به نابودی بکشد.”»

ادل

ادل خواننده دوست داشتنی نیز در این لیست قرار دارد. وی دچار افسردگی بعد از زایمان شده است، گرچه ادل در یکی از مصاحبه هایش گفته: «از زمانی که پدربزرگم را از دست دادم دچار مشکلات روحی شدم و زیاد پیش روانشناس رفته ام.» وی درباره افسردگی بعد از زایمانش هم گفته: « بعد از زایمانم روزهای سختی را پشت سر گذاشتم از همه چیز و همه کس بیزار بودم و دوستانم که فرزندی نداشتند، بیشتر از دستم دلخور می شدند. البته من در مورد مشکلم با هیچکس حرف نمی زدم.»

سلبریتی های مشهور

گوئینت پالترو

گوئینت پالترو از بازیگران مشهور آمریکایی است که بعد از زایمان دومش، دچار افسردگی شد. او در صحبت هایش گفته است: « من فکر می کردم افسردگی بعد از زایمان یعنی که هر روز گریه کنی و نتوانی از فرزندت مراقبت کنی ولی اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی بود که فکرش را می کردم. تمام دوران افسردگیم، حس یک زامبی را داشتم که نمی توانم به احساس و قلبم دسترسی پیدا کنم، توان برقراری ارتباط را نداشتم و این اوضاعی خیلی وحشتناک و دردناک بود.» وی بعد از پذیرفتن مشکلش، که از نظر خودش سخت ترین مرحله بود، شروع به بهبودی کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish