استایل کفش

کفش یکی از گزینه‌های مهم در انتخاب استایل است.

کفشی که ست می‌کنیم یکی از دغدغه‌ی ذهنی خیلی از خانم‌ها، در زمانی که می‌خواهند استایل مناسبی را برای خود انتخاب کنند . شما اگر پول زیاد داشته باشید و بتوانید انتخاب کنید کدام را ترجیح می‌دهید، جواهر یا کفش؟ جواب کاملاً مشخص است.

اگر شما ظاهری کاملاً زیبا و حرفه‌ای برای خود درست کنید اما در نهایت انتخاب مناسبی برای کفش نداشته باشید کل استایل‌تان را زیر سؤال می‌برید. از طرف دیگر اتفاقات در دنیای فشن به صورت روزانه در حال تغییر است. یکی از تغییراتی که شاهد آن هستیم ترندهای متفاوت کفش است. برای انتخاب درست کفش باید از مد و ترند سردربیاوریم، راحتی را در نظر بگیریم و مناسب با بودجه‌مان خرید کنیم. شما با داشتن چند مدل شیک، به روز، راحت و مناسب با استایل لباس‌هایتان هم می‌توانید از مد عقب نمانید و هم در خرید کردن زیاده‌روی نکنید. 

چه لباسی را با چه کفشی بپوشیم
کفش هم‌رنگ از مد افتاده

مناسب با موقعیت کفش بپوشید

اولین موردی که باید به آن دقت کنید موقعیت و مناسبتی است که می‌خواهید در آن شرکت کنید. باید بدانید جایی که می‌روید تنها یک قرار دوستانه است و لباس شما یک لباس ساده است و یا یک موقعیت رسمی با یک لباس رسمی. در این‌صورت انتخاب کفش شما هم تحت تأثیر همین موقعیت و لباس است.

موقعیت‌هایی که تصمیم دارید در آن شرکت کنید را کاملاً بسنجید و دقیقاً بدانید که برای کدام موقعیت چه می‎‌خواهید .

چکمه تخت زیر زانو و برای کدام یک می‌خواهید صندل بنددار بپوشید. یک قاعده کلی را همیشه به یاد داشته باشید: کفش‌های جلوباز که تنها دو انگشت پای شما را نمایش می‌دهند، همین‌طور صندل‌های بندی پاشنه‌دار، راحت‌تر برای موقعیت‌های رسمی ست می‌‌شوند. در حالی که چکمه‌های بلند را شما تنها گاهی می‌توانید برای یک مهمانی ست کنید.

چه لباسی را با چه کفشی بپوشیم
کفش جلوباز

کفش خود را با بلندی لباس‌تان هماهنگ کنید

حالا که مناسبت را در نظر گرفتید، بهتر است قبل از انتخاب کفش نکته‌ی دیگری را هم در نظر داشته باشید و آن قد و بلندی لباس‌تان است.

موقعیت رسمی

به عنوان مثال وقتی می‌خواهید به مهمانی رسمی بروید و می‌خواهید کفش جلوباز بپوشید، به پاشنه آن توجه کنید. برای موقعیت رسمی کفش پاشنه بلند مناسب‌تر است. مگر این‌که قد بلندی داشته باشید و لزومی نبینید که خود را از دیگران بالاتر نشان دهید. در این صورت با یک لباس کوکتل می‌توانید یک کفش پاشنه تخت بپوشید.

چه لباسی را با چه کفشی بپوشیم
کفش کژوال

موقعیت کژوال

موقعیت بعدی یک موقعیت کژوال است. اگر تصمیم دارید در یک موقعیت کژوال شرکت کنید می‌توانید لباس ماکسی خود را با یک جفت صندل کژوال بدون پاشنه و تخت هماهنگ کنید. اما اگر لباس شما یک پیراهن با دامن تنگ و کوتاه است گزینه‌های متنوع بیشتری دارید؛ صندل، کفش ورزشی، چکمه، کفش‌های پاشنه تخت.



البته هر موقعیتی که قرار است در آن شرکت کنید، هوا را هم در نظر داشته باشید. فصل تابستان با چکمه زیر زانو و فصل سرد با صندل بندی اصلاً جور در نمی‌آید، حتی اگر این گزینه‌ها هم‌تای بسیار عالی برای لباس‌تان باشند.

چه لباسی را با چه کفشی بپوشیم
کفش کژوال

رنگ را در نظر داشته باشید

وقتی می‌خواهید رنگ کفش‌ را با لباس‌تان هماهنگ کنید سه راه پیش‌رو دارید.
۱: رنگ کفش‌ را با دقیقاً هماهنگ با لباس‌ خود انتخاب کنید.
۲: رنگ کفش و لباس‌تان از رنگ‌های مکمل باشند.
۳: رنگ‌های متضاد را برگزینید.

تطبیق رنگ کفش با لباس

اگر می‌خواهید گزینه تطابق رنگ کفش با لباس را برگزینید، انتخاب شما کمی سنتی و قدیمی است. اما با راه‌کارهایی کوچک می‌توانید به روز شوید. انتخاب اکسسوری با رنگ متفاوت و یا کیفی که با لباس شما کنتراست رنگی دارد کمک بزرگی است. تنها رنگی که هماهنگی لباس با کفش هنوز هم زیباست رنگ مشکی است. شما لباس‌های مشکی خود را با خیال آسوده با کفش مشکی هماهنگ کنید و از بابت قدیمی بودن دغدغه‌ای به خود راه ندهید.

استفاده از رنگ‌های مکمل

برای این‌که رنگ لباس و کفش شما مکمل یکدیگر باشند رنگ لباس خود را به خوبی بشناسید. در صورتی که از لباس تک رنگ استفاده می‌کنید می‌توانید کفشی را انتخاب کنید که رنگ‌های مختلف از جمله رنگی از لباس‌تان در آن به کار رفته باشد. اما اگر لباس‌تان چند رنگ است می‌توانید رنگ غالب و یا یکی از رنگ‌هایی که دوست دارید را از میان آن‌ها انتخاب کنید و کفش‌تان را با سایه یا روشن آن رنگ هماهنگ کنید.

برای موقعیت‌های رسمی کفشی با رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، مشکی و نود، بدون در نظر گرفتن رنگ لباس بسیار مناسب است. یعنی شما این رنگ‌ها را همیشه و با هر رنگ لباسی می‌توانید انتخاب کنید. البته این یک قانون کلی است و در مورد رنگ‌های سیاه و سفید ترکیبی، خاکستری، قهوه‌ای و برنز هم صدق می‌کند.

چه لباسی را با چه کفشی بپوشیم
کفش با رنگ نود

با کنتراست رنگی شگفتی بیافرینید

اگر کمی شجاع باشید و ریسک را دوست داشته باشید می‌توانید با انتخاب رنگ‌های جسورانه در دنیای مد حرفی برای گفتن داشته باشید. برای مثال شما می‌توانید یک کفش بنفش درباری را با یک شلوار یا دامن به رنگ نارنجی و بلوزی هماهنگ با کفش خود بپوشید. پیشنهاد دیگر یک جفت صندل قرمز آجری در کنار یک لباس کوکتل آبی فیروزه‌ای یا زرد است. این دو مدلی که پیشنهاد دادیم می‌تواند گزینه خوبی برای یک مهمانی رسمی باشد.

چه لباسی را با چه کفشی بپوشیم
کنتراست رنگی

ترکیب رنگ‌های متضاد برای فصل تابستان درخشندگی بیشتری دارند و اگر بتوانید آن‌ها را به خوبی انتخاب کنید مهر تأیید فشن را بر روی استایل خود زده‌اید.

تقابل ترند و سبک کلاسیک

وقتی که می‌خواهید یک کفش را با لباس خود هماهنگ کنید به اندازه لباس توجه کنید. در کنار اندازه (منظور قد لباس است) فصل را هم در نظر بگیرید. هر فصل کفشی با اقتضای هوای آن فصل را طلب می‌کند. شما در هر فصل ترندهای مربوط به آن فصل را در نظر بگیرید و متناسب با آن کفش بپوشید. ترندها در فصول مختلف در حال تغییر هستند، مهم این است که شما هر مدلی را در زمان و موقعیت مناسب خودش امتحان کنید.

کفش‌های دو جنسیتی

کفش‌های دو جنسیتی ترند قابل توجه و مورد پسندی هستند. کفش راحتی، چکمه‌های بندی مدل سربازی و اسنیکرزها، این سه مدل کفش‌هایی هستند که مردان هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما حالا مدت‌هاست که در میان خانم‌ها هم مورد توجه است و از آن بهره می‌برند. البته توجه داشته باشید که کفش‌های دو جنسیتی را بیشتر در زمستان و با لباس‌هایی مانند بافتنی، استایل ساده خیابانی و لباس‌های تنگ و چسبان استفاده کنید.

استفاده از ترندها در مهمانی

کفش‌هایی که بر روی آن‌ها سنگ‌های تزیینی و براق به کار رفته‌اند در یک مهمانی رسمی جلوه‌ای خاص و درخشان به شما می‌دهند. شما این کفش را می‌توانید با لباس ساتن خود که دنباله‌ی زیبایی بر روی زمین دارد هماهنگ کنید. البته این را در نظر داشته باشید که استفاده از ترندهای براق تنها برای مهمانی‌هایی که در شب برگزار می‌شوند مناسب است.

چه لباسی را با چه کفشی بپوشیم

از قوانین پیروی کنید اما سبک خود را داشته باشید

ممکن است مدتی زمان ببرد تا متوجه شوید دقیقاً کدام لباس را با کدام کفش خود ست کنید. مدتی دنباله‌رو سبک کلاسیک باشید و مدتی هم از ترندها پیروی کنید. به هر حال کمی که سبک خودتان را زیر نظر داشته باشید متوجه می‌شوید که باید کدام لباس و کفش را باهم هماهنگ کنید. ست کردن لباس هم نوعی هنر است که با تمرین و دقت در استایل‌های متفاوت کم‌کم دست‌تان می‌آید چکار کنید. اگر نگاه هنری به سبک‌ها داشته باشید می‌توانید از هر کدام از آن‌ها لذت ببرید و خود را با هر نوعی که می‌پسندید هماهنگ کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish