چگونه به یک طراح حرفه ای لباس تبدیل شویم؟ این سوالی است که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد و نشان از علاقه شما به حوزه مد و فشن دارد. طراحان معروف بسیار زیادی وجود دارند که مدل های عجیب و خاصی را طراحی می کنند و برای ما این سوال پیش می آید که چه کسانی این لباس ها را به تن می کند. اما در حقیقت این طراحی های عجیب می تواند مسیر آینده مد و فشن را شکل بدهند. اگر شما نیز می خواهید به کمک خلاقیت تان مسیر آینده مد و فشن را تغییر بدهید باید به یک طراح حرفه ای لباس تبدیل شود. به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب صفر تا صد مسیر طراح لباس شدن را برای شما شرح بدهیم، بنابراین تا انتها این مطلب همراه ما باشید.  

با حرفه طراحی مد و فش آشنا شوید

تاریخچه طراحی مد و فشن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. چارلز فردریک ورث سیستم پیشنهاد دهی استایل به مشتریان را راه اندازی کرد و به مشتریان استایل های مختلفی را پیشنهاد می داد. طراحی مد و فشن یکی از زیر شاخه های تحت تدریس در دانشگاه های هنر می باشد. کلیه اقلام پوشاک ، اکسسوری ها و زیورآلات توسط طراحان مد، در ابتدا طراحی می شوند و برای تولید انبوه به خط تولید برند های مختلف ارسال می شوند. طراحی مد و فشن مدرن به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • لباس های مجلسی: در این دسته طراح به طراحی شخصی برای استایل مجلسی یک شخص خاص مانند افراد ثروتمند و یا سلبریتی ها می پرازد.
  • لباس های آماده: دسته دوم شامل طراحی لیاس های آماده می باشد. مشتریان اصلی این نوع طراحی ها، برندها و تولیدی های بزرگ پوشاک می باشند. در سبک طراحی لباس های آماده طراحی در قالب های استاندارد و متد های سایز بندی مشخص صورت می گیرد.

یک طراح حرفه ای نه تنها باید به هنرهای فلسفی و بصری آشنا باشد بلکه نیاز زیادی به درک روند بازار و تجارت درحوزه مد و فشن دارد. اصول تصویر سازی نیز از مهم ترین هنر های یک طراح می باشد، هر چند که امروزه طراحان مد و فشن از نرم افزارهای گرافیکی مختلفی مانند CAD استفاده می کنند اما هنوز استفاده از کاغذ و قلم بسیار محبوب می باشد.  

چگونه به یک طراح حرفه ای لباس تبدیل شویم؟

چگونه به یک طراح حرفه ای لباس تبدیل شویم؟

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای لباس

حال که با حرفه طراحی لباس تا حدودی آشنا شده اید در ادامه شما را با مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای لباس آشنا خواهیم کرد.  

خلاقیت لازم برای نوآوری

هر طراح معروفی که در طول تاریخ مد و فشن بشناسید، در کارنامه تاریخی شان می توانید نمونه های مختلفی از نوآوری و خلاقیت های را پیدا کنید. نمونه عینی نوآوری را می توان به کریستوبال بالانسیاگا اشاره کرد که با حذف کمر و طراحی لباس های راسته توانست نوآوری مهم در مد و فشن بوجود بیاورد. بنابراین اگر می خواهید به یک نام ماندگار در میان طراحان مد و فشن تبدیل شوید باید بیشتر از هر زمانی خلاقیت خود را افزایش دهید. یکی از مواردی که می تواند طراحی  شما را زیباتر و خلاقیت شما را بهبود بخشد، دقت به جزئیات می باشد. جزئیات می تواند در طراحی لباس های شما معجزه کند.  

قدرت بافت و رنگ پارچه را باید بشناسید

یکی از مهم ترین الزامات یک طراح لباس، شناخت کافی و لازم در خصوص بافت های مختلف پارچه می باشد. شما به عنوان یک طراح حرفه ای باید بدانید چه نوع پارچه ای می تواند اندام ها را بزرگتر یا کوچک تر نشان بدهد. باید ترکیب های رنگی مناسب برای افراد مختلف را بشناسید و به صورت هوشمندانه آن ها را به کار ببندید.  

یک طراح لباس باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

کمی در خصوص استایلیست شدن بخوانید

یک طراح مد وفشن باید دید کلی به ست کردن و طراحی استایل داشته باشید. باید بدانید که چه رنگ هایی و با چه ویژگی هایی می تواند برای افراد مختلف مناسب و جذاب به نظر برسد. شما باید هارمونی رنگ ها را به خوبی درک کرده و احساس خود را با رنگ ها در بیامیزید تا طراحی های تان عمیق باشد. سعی کنید استایل های مناسب برای افراد با ویژگی های اندامی مختلف را بشناسید. به طور مثال اگر قرار است برای یک برند آفریقایی اقدام به طراحی لباس کنید باید اندام بزرگ و پوست تیره آن ها را در نظر داشته باشید و از سوی دیگر راهکارهای مناسبی را برای استایل این افراد در ذهن داشته باشید.  

ترند های مد و فشن را بشناسید

امروزه با برگزاری هفته های مد مختلف در سراسر جهان، روند تغییر مد بیش از هر زمان دیگری رشد کرده است و اگر می خواهید در این عرصه فعال باشید باید بخشی از برنامه کاری تان را به دنبال کردن اخبار این حوزه و ترند های آن اختصاص دهید. ترند های مد و فشن را می توان موج های قدرتمند دریا نامید که در ابتدا راه باید با آنها همسو بود. ترند ها به شما جهت کلی سلیقه جامعه را به راحتی به شما منتقل خواهد کرد.  

مهارت های لازم برای طراح لباس شدن

مهارت های لازم برای طراح لباس شدن

برند های فعال در حوزه مد و فشن را به خوبی بشناسید

برای یک فرد علاقه مند به مد و فشن کافی است برند های موفق و معروف این حوزه را بشناسید اما برای شما که قصد رقابت و فعالیت در این حوزه را دارید باید تمام برند های ریز و درشت این حوزه را بشناسید و به خوبی آن ها را آنالیز کنید. شناخت برند های بزرگ و آنالیز کالکشن آن ها می تواند به قدرت خلاقیت شما بیافزاید و چارچوب مناسبی برای آن ایجاد کند. و شناخت برندهای کوچتر باعث می شود تا چیزی را از قلم نیاندازید. بنابراین از همین امروز شروع کنید به خواندن در مورد تاریخچه برند ها و فعالیت آن ها. در همین راستا می توانید به بخشتاریخچه برند های پوشاکمجله اینترنتی کاریزما کالر سر بزنید.  

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مد و فشن

پارسونز نیویورک،موسسه مد و تکنولوژی فیت، کالج سلطنتی هنر، کالج لندن، دانشکده سنت مارتین مرکزی، دانشگاه پلی تکنیک میلان، موسسه مارانگونی، دانشگاه اسمد، دانشگاه اوت کوتور پاریس از معروف ترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مد و فشن می باشند. برای آشنایی بیشتر می توانید مطلب زیر را بخوانید.بهترین داشنگاه ها برای تحصیل در رشته مد و فشن

معرفی دانشگاه پلی تکنیک میلان

عکس دانشگاه پلی تکنیک میلان

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish